Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, heeft iemand van jullie een buitenlandse Kia geregistreerd bij Kia ?

Ik heb nu 2 weken een Kia Rio 1.2i fusion van 2019 uit België.

De RDW is simpel, de auto is immers smetteloos met 8300 op de klok.

Maar aanmelden bij Kia lukt dus niet.

Dit model is hier onder die naam niet gevoerd, en kennen we daardoor dus "zogenaamd" niet.

#bureaucratie

Dus geen garantie van 7 jaar, geen pech service, geen Kia app, en ik kan niet op de site zien wat voor accessoires er leverbaar zijn.

Is iemand dat wel gelukt en hoe?

Hoe vind ik nu uit wat voor accessoires er nu nog leverbaar en in te bouwen zijn voor deze auto, mijn kenteken accepteert Kia dus niet op de site.

Is daar een eenvoudige weg voor of moet ik op Belgische tweedehands site's doorzoeken tot ik dit model met kenteken gevonden heb zodat ik op iemand anders zijn kenteken kan zoeken ?

Een beetje idioot, en in België zie je vrijwel nooit kentekens in de auto advertenties.

Geplaatst (aangepast)
13 minuten geleden, Gert-Jan073 zei:

Is daar een eenvoudige weg voor of moet ik op Belgische tweedehands site's doorzoeken tot ik dit model met kenteken gevonden heb zodat ik op iemand anders zijn kenteken kan zoeken ?

Een beetje idioot, en in België zie je vrijwel nooit kentekens in de auto advertenties.

Lijkt me niet zinvol. In België is het kenteken op naam geschreven. Koopt een Belg een andere auto blijft hij zijn kenteken houden. De Koppeling kenteken / voertuig is in België dus niet "vast" geregistreerd.

Op basis van chassis nummer zou de auto toch te registreren moeten zijn in Nederland.

aangepast door HenkM
Geplaatst

Klopt, de auto heeft een Europese type goedkeuring, dus dat Nederlands kenteken was een formaliteit.

Nu blijkt alleen dat de Nederlandse importeur niets aan je verdient heeft en je dus niet wenst te kennen.. 

En daar had ik even niet op gerekend.

Je denkt 7 jaar enzo....

Bijvoorbeeld de navigatie kent mijn huis adres niet, updaten doen ze de eerste 7 jaar kosteloos, mits ze je ingeschreven staat bij Kia..

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik rijd nu 2 jaar in Niro Hybride die uit Spanje komt. Kia Nederland wil deze niet registreren omdat de 1e beurt niet op tijd is uitgevoerd......

Dus inderdaad geen 7 jaar garantie......

Enige voordeel blijkt nu dat de uitvoering van een comfortline in Spanje veel uitgebreider is en bijna met een dynamic line overeenkomt.

Spaanse Niro's zijn dus completer uitgerust.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...