Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Software update

Gast Peter Boermans

Aanbevolen Berichten

Gast Peter Boermans
Geplaatst

Vandaag de auto laten voorzien van een trekhaak en het 1e beurt je laten geven (16.500 km nu)

Had gevraagd aan dealer om ook de software update uit te laten voeren - eind van de middag de auto opgehaald en alles was gedaan... behalve de update. Service medewerker melde dat ze dit niet hadden gedaan omdat er zoveel klachten waren of de laatste versie en er met een maandje een nieuwe update uitkomt...

Vraag 1 ) is die update echt zo slecht (had leen Niro mee - mooi paars is niet lelijk - verder vond ik het wel mee vallen en home scherm (tijd en op achtergrond navigatie) vind ik eigenlijk we mooi - wat vinden jullie?

Vraag 2 ) hoe kan ik zien dat de nieuwe update beschikbaar is zodat ik naar de dealer kan voor een update - is dat ergens op een website oid te zien? Is dit mogelijk ook zelf uit te voeren zo’n update?

Hoor graag van jullie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
16 uur geleden, Peter Boermans zei:

Vraag 2 ) hoe kan ik zien dat de nieuwe update beschikbaar is zodat ik naar de dealer kan voor een update - is dat ergens op een website oid te zien? Is dit mogelijk ook zelf uit te voeren zo’n update?

Geen idee of en hoe je dat kunt zien, anders dan hier op het forum (of bij Tweakers) omdat een andere gebruiker het meldt.

En dat zelf doen? Er zijn heel wat e-Niro-eigenaren die dat graag zelf zouden doen. Even leek het erop dat Kia een website in het leven ging roepen waarop je zelf updates zou kunnen downloaden om die te installeren, maar die website is een stille dood gestorven voordat die officieel in gebruik genomen is.

Verder zie je wel eens een update ergens op een (niet-officiële Kia-)website staan. Die kun je dan downloaden en installeren, maar dat doe je dan geheel op eigen risico. Als het misgaat zit je met de gebakken peren. En als je dat overkomt ben je inmiddels niet meer de eerste. Je hele infotainmentsysteem werkt dan niet meer. Dat betekent dus niet alleen geen radio of navigatie, maar ook dat je allerlei andere instellingen die via dat infotainmentsysteem doet, dan niet meer gaan. Best wel lastig en dus niet echt aan te raden. Ik meen gelezen te hebben dat iemand daardoor dat hele ding heeft moeten laten vervangen. Niet in NL, dacht ik, maar ik zit daar niet op te wachten en waag me er dus niet aan.

Geplaatst

In het begin van de e-Niro was dat infotainmentsysteem ook eenvoudig te hacken. Dan kun je dingen uitlezen en instellen waar je als gewone gebruiker niet bij kunt. Je kon ook van alles installeren, wat sommigen er toe bracht om zelfs streaming video (bijv. Youtube, voor als je bij een snellader staat) weer te laten geven.

Ik heb daar toen ook even mee gespeeld en wat aanpassingen gedaan en iets geïnstalleerd, maar niet zo ingrijpend als streaming video. Teveel kans op vastlopen.

Inmiddels kan het niet meer. Updates hebben de boel verder dichtgetimmerd. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...