Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

automatisch stem gebruiken bij telefoneren in de auto

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goede middag

Het volgende:

handsfree bellen wordt mogelijk gemaakt dmv stembesturing in een KIA NIRO van 2019. Alleen wanneer ik dit probeer geeft deze stembesturing aan dat ik contacten moet dowloaden, mijn vraag:

Hoe doe ik dit

Bvd 

Geplaatst
36 minuten geleden, Friedel zei:

goede middag

Het volgende:

handsfree bellen wordt mogelijk gemaakt dmv stembesturing in een KIA NIRO van 2019. Alleen wanneer ik dit probeer geeft deze stembesturing aan dat ik contacten moet dowloaden, mijn vraag:

Hoe doe ik dit

Bvd 

stem besturing zit niet in een niro. je kan wel handsfree praten via bloedtoets 

Geplaatst

Dat zit er wel in. Zorg dat in de Bluetooth instelling je de contacten deelt. Druk dan op de spraak-knop op je stuur en zeg bel Pietje Puk. Zo kun je trouwens ook de navigatie bedienen. Voice commando is adres zoeken. 

Geplaatst

Bij mij (iPhone; wat voor telefoon heb jij?) heeft de auto bij de eerste keer aansluiten met een snoertje, gevraagd of hij een kopie mocht maken van mijn adresboek. Daar heb ik ja op gezegd. Als je daar eerder nee op hebt gezegd zal het vast ergens in een menu-instelling aan te passen zijn.

Heb je de gebruiksaanwijzing er al eens op nageslagen?

Geplaatst
goede middag

Het volgende:
Hoe doe ik dit

Bvd 

HEB je al een telefoon gekoppeld? Want alleen dan is er iets om contacten vanaf te halen.
Meestal gebeurt het downloaden dan al vanzelf, bij een iPhone weet ik dat je op de telefoon zelf nog kunt aangeven welke groep contacten overgezet mogen worden, MITS je contactgroepen gemaakt hebt, anders is alleen Recent, Favorieten en Alles aan of uit te zetten.
Bij een Android telefoon zal dit vergelijkbaar zijn.

Vervolgens zou het een kwestie van knop indrukken en spreken moeten zijn, maar als je niet zeker bent wat je kunt is bij heel veel voice command systemen "help" een goed commando om wegwijs te raken...
  • Like 1
Geplaatst

bij een android telefoon kan je meen ik in de bluetooth instellingen (afhankelijk van de android versie) aangeven of het gekoppelde apparaat toestemming krijgt om je contactlist te kunnen gebruiken. Ik zie de volgende items voor een bluetooth device met mijn android 10 telefoon (op het tandwieltje klikken bij het apparaat in bluetooth instellingen)

Phone calls

Media audio

Contact sharing

text messages

Controleer even of je contact sharing hebt toegestaan, anders kan je Niro sowieso geen contacts synchroniseren.

Geplaatst
16 uur geleden, JvdBosch zei:

Dat zit er wel in. Zorg dat in de Bluetooth instelling je de contacten deelt. Druk dan op de spraak-knop op je stuur en zeg bel Pietje Puk. Zo kun je trouwens ook de navigatie bedienen. Voice commando is adres zoeken. 

bij mijn vorige auto Mazda. zat er op het stuur een knop. als je die in drukte , en je zei breng mij naar bij voor beeld.  Schiphol. dan hoef de ik niet te navigeren 

Geplaatst

stem bestuur ring .dat klop via navigatie. dat heb ik ook en je kan handsfree bellen. moet je wel je telefoon bij je hebben. bij mijn vorige auto Mazda. zat een spaak computer op het stuur. als je zei breng mei naar een willig keurig adres. dan hoef de niet te navigeren.  

Geplaatst
1 uur terug, SMITHEN69 zei:

stem bestuur ring .dat klop via navigatie. dat heb ik ook en je kan handsfree bellen. moet je wel je telefoon bij je hebben. bij mijn vorige auto Mazda. zat een spaak computer op het stuur. als je zei breng mei naar een willig keurig adres. dan hoef de niet te navigeren.  

Zit ook in Niro. Knop linkerkant boven op het stuur. Adres zoeken en de rest is niet altijd even duidelijk, maar uiteindelijk werkt het wel.

Of je gebruikt android auto. Dat werkt overigens alleen met een kabel. Waze is een prima navigatie app. Jammer alleen dat het display voor het stuur die aanwijzingen niet overneemt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...