Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedendag,

ik ben nieuw op dit forum.

En had al heel veel gelezen op dit forum over een trekhaak onder een Kia Niro 1.6 hybride.

Nu is mijn vraag wat voor merk trekhaak kan ik het beste nemen voor een fietserdrager en 2 elektrische fiesten?

Een afneembare of een vaste trekhaak en wat voor merk?

En waar kan ik dat het beste laten doen dealer of een ander bedrijf?

Het is een Kia Niro 1.6 hybride april 2020

Met vriendelijke groet Alex

Geplaatst

succes met lezen, het zoekwerk heb ik vast voor je gedaan:

Mobis heeft over het algemeen de beste naam, waar je die laat plaatsen?

Bij mij heeft de dealer na het plaatsen van een (vaste) zwabberhaak de trekhaak vervangen, sindsdien geen last meer, Geen idee van het merk.

Geplaatst

Ik heb destijds het advies gekregen om een vaste trekhaak te plaatsen. Argument: de kogel zit iets lager dan bij de afneembare. Scheelt dus tilhoogte.

Verder zullen alle goedgekeurde trekhaken een kogeldruk van 100kg aan moeten kunnen.

Mvg,
Hans

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Geplaatst
Op 28-4-2021 om 10:19, hgrootnl zei:

Ik heb destijds het advies gekregen om een vaste trekhaak te plaatsen. Argument: de kogel zit iets lager dan bij de afneembare. Scheelt dus tilhoogte.

Verder zullen alle goedgekeurde trekhaken een kogeldruk van 100kg aan moeten kunnen.

Mvg,
Hans

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ja, zo kun je het ook verkopen. Het nadeel voor veel caravanners is dat het neuswiel van de caravan regelmatig de grond raakt..

En de trekhaak die ik eerst had stond ook te boek voor 100 kg, maar aan de auto zag je de hele haak bewegen als je enen op de fietsendrager drukte, en dan heb ik het niet over 100 kilo, zelfs geen 50. Na vervanging door een andere trekhaak is het weg. Dus ook de keuring zegt niet alles.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...