Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik met de afstandsbediening het autoportier open, springt deze meteen weer in het slot. Ook gebeurt het, dat het portier, zodra ik ingestapt ben en het portier heb gesloten, automatisch weer op slot springt. Mijn auto is een Kia Cerato van 2007, maar ik neem aan dat het probleem niet type gevoelig is. 

Geplaatst

Dat klinkt als een defecte schakelaar in/bij 1 van de sloten of een draadbreuk, waardoor de auto niet "ziet" dat de deur van slot gaat, of juist denkt dat je sein geeft om op slot te gaan.

Geplaatst

Dank u voor het antwoord. Ik denk dan aan een defecte schakelaar, omdat het euvel niet altijd optreed. Wel (heel) vaak overigens. Is dat iets wat zelf te doen is, of moet dit door de garage (dealer) gebeuren. Is te zien welk portierslot het betreft of moet gewoon gestart worden met het nakijken. Kan het ook het slot van de achterklep zijn, omdat het lijkt dat daar "vreemd" geluid vanaf komt bij inschakelen. Met gr Ger

Geplaatst

Eerste verdachte is de meest gebruikte portier.
Ik heb zelf een Picanto, maar de systemen zijn vaak redelijk standaard van opbouw. En omdat ik redelijk wat ervaring heb weet ik dat ik dit zelf vrijwel zeker kan, maar ik kan niet voor jou spreken...

Mijn eerste actie zou zijn om de linker portierbekleding te verwijderen en de stekker van het motortje los te maken als test.
Treed het euvel nu niet op, dan is waarschijnlijk de oplossing het motortje te vervangen. Of het slot, als dat geen los onderdeel is.
Bij mijn Picanto lijkt het 1 geheel; ik heb toevallig pasgeleden mijn klinkkabel moeten vervangen en daarvoor moest het slot er ook uit...

Blijkt het met de stekker los niet opgelost dan weer inpluggen en de rechter portier testen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...