Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Built-in Canus driver.... Ik dacht dat zo'n ding canbus heette...

Klopt Controller Area Network bus.
Die overigens voor Kia niet eens nodig zijn, want die stuurt de verlichting niet aan via CANbus zoals auto's van het VAG-concern dat doen.
Geplaatst
2 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Klopt Controller Area Network bus.
Die overigens voor Kia niet eens nodig zijn, want die stuurt de verlichting niet aan via CANbus zoals auto's van het VAG-concern dat doen.

Ja, ik wist dat het zo heette, maar moest lachen om de tekst op de doos. Daar staat: Canus driver.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Nou, ik heb ze binnen. De Novsight N66 series HB3/9005 voor € 40,- bij Amazon.nl. Inbouwen was een eitje natuurlijk. Ben er zelf wel tevreden over. Een flinke klap licht en hoewel de specs het over 6500K hebben, is het maar net ietsje ''blauwer'' dan de dagrijverlichting. Ik heb de hoogteverstelling op het dashboard op 0 staan, net zoals ie daarvoor bij de halogeenlampen stond. Voor mijn gevoel schijnen ze dan iets hoger, maar niet onprettig en nog geen knipperende tegenliggers gehad. Waar ik misschien aan moet wennen, is de schaduwwerking vòòr de auto. Ik kan mij niet goed meer herinneren hoe dat was met de halogeenlampen. Omdat ik zelf geen referentiekader heb voor wat betreft led in koplampen, de vraag aan jullie wat je ervan vindt. Verder: ze worden heet, maar dat is alleen aan de achterzijde waar het ventilatortje en de connector zit. Bij aanraken voel je hitte, maar er straalt geen hitte vanaf na ca. 40 minuten rijden. En omdat ze vrij compact zijn blijft er in het lamphuis nog ca. 2 a 3 centimeter rondom vrij, dus wat zou er kunnen gebeuren. De voetjes van halogeenlampen kun je zeker niet met blote handen aanraken zonder brandwonden op te lopen. Het ventilatortje draait in een ''badje van olie'' en is met de afsluitdop van de achterzijde af enigszins te horen. Maar dan moet je er met je oor wel dicht bij zitten. Een zacht zoemend geluid, geen gejank dus. Ik heb er wel vertrouwen in, dat het lang mee zal gaan.

En verder:
Geen melding op het dashboard, maar heb begrepen dat Kia voor (in ieder geval wat betreft verlichting) niet met canbus werkt
De kunststof dop kan er met gemak op en heeft dan nog 2 cm ruimte
Grootlicht reageert snel, ook als je meerdere keren achtereen snel knippert

image.png.b5555b640ea69ee3653ed87f003812e5.pngBlijft de vraag aan jullie voor wat betreft de schaduwwerking over.

led op niro 4.jpg

led op niro 3.jpg

led op niro 2.jpg

led op niro 1.jpg

led op niro 5_cr.jpg

aangepast door Rowicom
Geplaatst (aangepast)

Ziet er goed uit...

De niro werkt wel met canbus want ik heb ook ander merken erin gehad en steeds foutmeldingen en problemen met de navigatie.

Alleen die ik noemde gaf geen foutmelding en zoals ik kan lezen deze van jou dus ook niet.

Veel rijplezier met je nieuwe leds..

aangepast door SatJunk
typo
Geplaatst
9 uur geleden, zei SatJunk:

Ziet er goed uit...

De niro werkt wel met canbus want ik heb ook ander merken erin gehad en steeds foutmeldingen en problemen met de navigatie.

Alleen die ik noemde gaf geen foutmelding en zoals ik kan lezen deze van jou dus ook niet.

Veel rijplezier met je nieuwe leds..

@SatJunk  Heb jij dan ook die schaduwplekken en is dat ook normaal bij halogeen? Ik weet het niet meer, haha

Geplaatst (aangepast)

@Rowicom

Mij nog nooit opgevallen..zal er eens naar kijken en bewegen de schaduwen mee als je de stand verandert ?

aangepast door SatJunk
Geplaatst
Op 3-3-2024 om 10:55, zei SatJunk:

@Rowicom

Mij nog nooit opgevallen..zal er eens naar kijken en bewegen de schaduwen mee als je de stand verandert ?

De stand veranderen? Hoe doe ik dat dan, want de lampen zijn volgens mij uit één stuk. 

Geplaatst
7 uur geleden, zei Rowicom:

De stand veranderen? Hoe doe ik dat dan, want de lampen zijn volgens mij uit één stuk. 

Heb je deze knop ?

koplamp.jpg

Geplaatst
55 minuten geleden, zei SatJunk:

Heb je deze knop ?

koplamp.jpg

Oh ja, bedoel je die.... Haha. Ja, die heb ik. Daarmee komt de schaduw iets naar me toe, maar schiet niet echt op natuurlijk. Sommoge leds kun je  een paar graden draaien ten opzichte van het huis. Je ontgrendelt en vergrendelt dat dan met een inbusboutje. Dat hebben mijn Novsights niet. 

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, zei Rowicom:

Oh ja, bedoel je die.... Haha. Ja, die heb ik. Daarmee komt de schaduw iets naar me toe, maar schiet niet echt op natuurlijk. Sommoge leds kun je  een paar graden draaien ten opzichte van het huis. Je ontgrendelt en vergrendelt dat dan met een inbusboutje. Dat hebben mijn Novsights niet. 

Heb het zelfde euvel als jou..dus ook schaduw maar niet zoveel als ik bij jou zie

aangepast door SatJunk
Geplaatst

Denk dat HIER de oplossing voor de schaduw staat.

Citaat:

I have black shadow in the middle when i switch on. Why is that?

Beantwoorden

1 antwoord

@NovsightAutoLighting

1 jaar geleden

Hello! That sounds like a positioning problem. Please check on the LED bulb. The light plates should be facing 3&9 O'clock to get the best light shape. If that didn't work, please mail us a picture of the shadow and send us at service@novsights.com

Geplaatst (aangepast)

Tsja, volgens mij is mijn 'light plate' niet draaibaar en kan er ook maar op 1 manier in. Voor de zekerheid: het ene rijtje ledjes kijkt naar links, het andere rijtje naar rechts. 

De dunne zijdes van de light plate wijzen naar boven en onder, right? 

aangepast door Rowicom
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...