Jump to content

Radio blijft hangen in opstartscherm

FBD
 Share

Recommended Posts

Hallo kia clubleden. 

Onze kia cee'd van 2010 voldoet ons prima, alleen sinds kort is de radio ermee opgehouden. 

Als je de auto op contact zet komt hij in het opstart scherm maar verder dan dat niet. Weten jullie een optie om hem wellicht te resetten? Ik heb de accupolen al los gehad. 

Bvd, FBD

IMG_20210725_085722.jpg

Vaak is er een harde reset mogelijk door de aan/uitknop een poos ingedrukt te houden (het toestel sluit dan af, en start opnieuw op), of dat bij Kia ook zo werkt weet ik (nog) niet, proberen kan geen kwaad....toch?

Dankje voor je reactie Peter, 

Net geprobeerd, Helaas helpt dit niet bij ons type. 

Soms is een defecte USB stick de oorzaak. Heb je toevallig deze erin zitten, dan even proberen op te starten zonder USB stick.

Oei als ik de link zo lees is het niet veelbelovend. Dat word zoeken naar een 2e hands. 

Dank! 

37 minuten geleden, FBD zei:

Oei als ik de link zo lees is het niet veelbelovend. Dat word zoeken naar een 2e hands. 

Dank! 

misschien is zo iets als in de link dan wat voor je ??

https://nl.aliexpress.com/item/1005002670044227.html?algo_pvid=a30fac20-13c1-4e58-b395-ca4982efa989&algo_exp_id=a30fac20-13c1-4e58-b395-ca4982efa989-6

• Like 1

• 3 weeks later...

5min heb ik wel gedaan, maar ik ga een half uur proberen. Ben al bijna gewend aan de bleutooth speeker:smile:

Als ik de meldingsdatum kijk en wat je aangeeft in een prive bericht aangeeft dat er een trekhaak geplaatst is denk ik aan een storing die ik vorige week had in de garage er stond een skoda fabia binnen met een storing dat aan de rechterkant het achterlicht en voor het stadslicht niets meer deed nadat er een aanhanger achter heeft gezeten .

Nu komt het heel de auto doorgemeten ,lampjes gecontroleerd en vervangen voor de zekerheid maar nergens iets te vinden , daarna een half uur de accupool eraf gehad en hoppa alles deed het weer .

Het was dus de aanhanger die de storing heeft veroorzaakt door de sluiting die daarin zat was heel de ecu de weg kwijt geraakt en is na deze actie niet meer terug gekomen .

Mijn vraag is nu wie heeft de trekhaak gemonteerd en is dat op voorgeschreven aansluitingen gedaan ik kan me voorstellen dat als de radio daarvoor goed werkte zit het probleem in de aansluiting van de trekhaak op het voertuig

ik hoop dat je hier iets aan hebt

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Richarda
      goede dag allen 
      ik heb twee vragen 
      1 mijn stuur bladdert af is daar wat aan te doen?
      2 heeft de venga uit 2011 antenne gps-ontvanger?
    • By Ilske1970
      Ik heb een Kia proceed van 2012 . De navigatie blijft op België staan krijg hem niet omgezet . Wie weet hoe ik dat doe ? 
    • By Machlo
      Hoi,
      klopt het dat er voor een Picanto 2017-2020 nog erg weinig multimediasystemen worden aangeboden in Nederland? Bij Ali zie ik er wel meer voorbij komen, maar hier valt het erg tegen, laat staan A-merken.
      Alternatief is een systeem erin zetten van de sloop. Zijn de oem-Kia picanto JA radio’s (navi, touchscreen, etc) wat geluidskwaliteit betreft te doen?
    • By HenkBhz
      Na 4 jaar een Niro ExecutiveLine Hybride gereden te hebben afgelopen week het nieuwere model gehaald. Het rijdt toch altijd iets anders (lees beter).
      Opvallende zaken vindt ik dat de radio niet direct uitgaat zodra je de deur open doet en de elektrisch bedienbare stoel gaat niet naar achteren, ondanks dat hij goed is ingesteld in het menu. Hebben meer ExecutiveLine bezitters hier “last” van of moet ik even terug naar de dealer?

Groet,
      Henk

• By BeeVeeBee
      Hoi allemaal,
      Ik ben nu bijna twee jaar in bezit van mijn Rio. Al vaker hier rondgekeken, maar toch besloten een account aan te maken. Heb namelijk wat hulp nodig bij de aanschaf van een nieuwe radio. Merk dat de standaard FM-radio die er nu in zit veel stoort en ik begin me steeds vaker te ergeren aan het slechte bereik. Een DAB-antenne aansluiten op de bestaande radio is voor zover ik heb gezien niet mogelijk, dus ik ben aan het overwegen om een aftermarket radio aan te schaffen (liefst zonder fysieke knoppen). Waar ik deze hoofdzakelijk voor wil gebruiken is DAB-radio en de koppeling van mijn telefoon met Android Auto (Spotify, Google Maps en meldingen van bijvoorbeeld Flitsmeister en WhatsApp).
      Ik heb hier een paar vragen over:
      Welk merk is doorgaans het 'beste'? Iets kopen in Nederland of zijn er ook prima alternatieven op de Chinese markt verkrijgbaar? In het geval van dat laatste: ik ben enorm veel verschillende merken en uitvoeringen tegengekomen en zie door de bomen het bos niet meer. Wat zijn de belangrijkste dingen om rekening mee te houden (RAM, Android-versie, processorsnelheid)? Is het in de meeste gevallen plug-and-play of dienen er nog allerlei andere zaken zoals adapters etc. aangeschaft te worden? En blijven de knoppen op het stuur en microfoon gewoon werken? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het aanschaffen/installeren. Alvast hartelijk dank!
      Bryan

• Create New...