Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb sinds heel kort een nieuwe Niro Hybride 2021.

In mijn vorige zat een SD kaart waarop ik de piepjes kon aan passen naar mijn eigen geluidjes.

Met name wil ik duidelijk mbt de flitspaal aankondiging.

Die SD kaart is er in dit model niet meer.

De dealer zegt dat de kaart nu geupdate wordt middels de USB poort.

Ik heb een laptop gekoppeld aan de usb poort maar krijg geen toegang tot de auto.

Weet iemand hoe dat zit en hoe ik eventueel bij die geluidjes kan komen?

Is er software voor of gaat het via OBD stekker of .....?

Hoor het graag

Geplaatst

De USB ingang op je laptop heeft dezelfde functie als die op je navigatie apparaat: allebei "master" (of allebei "slave"), voor het updaten zul je het middels een USB stick of portable harddisk moeten doen.

De Navi "haalt" zelf z'n update van het USB medium, je kunt niet simpelweg de software van je navi uitlezen.

Misschien kun je een update op een USB stick zetten, en vóór het updaten de door jou gewenste zaken daarop aanpassen, waarna je die aangepaste update naar je navi brengt.

Ik zag dat er in de update die ik zojuist heb gedownload op enkele plaatsen een (.mdm) controlebestandje staat, dus of bovenstaand gaat werken?

Als het daardoor niet zou werken, start je update gewoon niet, of hij breekt, voor er echte wijzigingen aangebracht worden, af.

• Like 1
Geplaatst

OK, bedankt Peter-036
Jammer. Want ik wordt gek al die verschillende piepertjes.
Zal er aan moeten wennen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...