Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe kan ik de zwarte kap op het raam achter de spiegel losnemen maar ook weer monteren?  Niro Hybride 2021 (nog geen maand oud)

Ik wil kijken of ik daar een contact geschakelde draad kan oppakken die ik wil gebruiken voor de voeding van mijn dashcam. (met een usb adaptertje) 

Als mijn contact aangaat gaat het groene lampje in de spiegel branden, dus hij zou er moeten zijn.

Ik heb al mijn binnen verlichting plaat eruit gehad, maar daar kom ik niet verder mee helaas.

De draden naar de spiegel zie ik wel lopen maar die zijn keurig netjes ingepakt zonder speling en kan daar niet aankomen.

Ik heb er al voorzichtig aan getrokken, maar komt geen beweging in.

Ik wil het gaan vragen bij Carglass, want als de ruit sneuveld, moet die aansluiting los kunnen.

Ben bang dat dit vast gelijmd zit omdat er ook allerlei sensors achter zitten.

Misschien te tricky om eraan te komen.

Maar misschien weet iemand hier hoe dat zit.

Hoor het graag

Geplaatst

Mijn dashcam voedingskabel loopt achter de grijze plastic kap naast de voorruit. Deze kap is te verwijderen (niet makkelijk maar het lukt). Dan komt deze kabel onder het dashboard uit en is op de zekeringkast aan te sluiten. Er zijn diverse topics in dit forum over hoe aan te sluiten.

Geplaatst

Ik heb de voeding van de binnenverlichting gehaald, deze is eenvoudig te verwijderen.

Geplaatst
Op 14-11-2021 om 12:06, zei Gerd Bartels:

Ik heb de voeding van de binnenverlichting gehaald, deze is eenvoudig te verwijderen.

Dan doet de camera het altijd ? (continu spanning , of alleen als de deur open staat.)🧐

Geplaatst
Op 14-11-2021 om 11:54, zei Flying_Dutchman:

Mijn dashcam voedingskabel loopt achter de grijze plastic kap naast de voorruit. Deze kap is te verwijderen (niet makkelijk maar het lukt). Dan komt deze kabel onder het dashboard uit en is op de zekeringkast aan te sluiten. Er zijn diverse topics in dit forum over hoe aan te sluiten.

Ik ga opzoek naar andere topics, bedankt

Geplaatst
24 minutes ago, Derksen said:

Dan doet de camera het altijd ? (continu spanning , of alleen als de deur open staat.)🧐

De camera werkt niet wanneer de auto is vergrendeld. Het is genoeg voor mij als de camera draait terwijl ik aan het rijden ben.

Geplaatst
28 minuten geleden, zei Gerd Bartels:

De camera werkt niet wanneer de auto is vergrendeld. Het is genoeg voor mij als de camera draait terwijl ik aan het rijden ben.

Aha, dat zou mooi zijn, dat ga ik uitproberen, bedankt.

Geplaatst

Hier de kontaktpunte, ik heb de draatjes gesoldeerd (ben oud-elektronicatechnicus):

DashC_0.jpg.3378675d59b95824d642bef7f8695ada.jpgHeadlight_Dashcam_Power.jpg.2e45fad306be33e2f131826b2ac4e0c4.jpg

Geplaatst (aangepast)

Die zwarte kap noemen ze "Front door quadrant inner cover" .....

Niro quadrant inner cover.png

aangepast door Flying_Dutchman
Geplaatst
14 uur geleden, zei Flying_Dutchman:

Die zwarte kap noemen ze "Front door quadrant inner cover" .....

Niro quadrant inner cover.png

Dank voor je reactie, maar ik bedoel de zwarte kap die tegen de voorruit zit achter de binnenspiegel.
Ik hoop daar een contactslot plus achter te vinden.

Geplaatst
20 uur geleden, zei Flying_Dutchman:

Om het goed te maken ...😉

Mirror cover.png

Mirror cover 2.png

Aha, dank je wel. Maar ik zie nog niet hoe deze kap loskomt. Gewoon aan trekken?

• 2 weken later...
Geplaatst
Aha, dank je wel. Maar ik zie nog niet hoe deze kap loskomt. Gewoon aan trekken?

Kijkend naar de afbeeldingen denk ik dat het eerste kapje met de randen in de grotere kap geklikt zit.
Ik zou aan de kant vd hemel proberen er een vinger onder te krijgen en dan trekken. Evt. de grote kap links en rechts tegendruk geven.
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...