Derksen Geplaatst 14 November, 2021 Geplaatst 14 November, 2021 Hoe kan ik de zwarte kap op het raam achter de spiegel losnemen maar ook weer monteren? Niro Hybride 2021 (nog geen maand oud) Ik wil kijken of ik daar een contact geschakelde draad kan oppakken die ik wil gebruiken voor de voeding van mijn dashcam. (met een usb adaptertje) Als mijn contact aangaat gaat het groene lampje in de spiegel branden, dus hij zou er moeten zijn. Ik heb al mijn binnen verlichting plaat eruit gehad, maar daar kom ik niet verder mee helaas. De draden naar de spiegel zie ik wel lopen maar die zijn keurig netjes ingepakt zonder speling en kan daar niet aankomen. Ik heb er al voorzichtig aan getrokken, maar komt geen beweging in. Ik wil het gaan vragen bij Carglass, want als de ruit sneuveld, moet die aansluiting los kunnen. Ben bang dat dit vast gelijmd zit omdat er ook allerlei sensors achter zitten. Misschien te tricky om eraan te komen. Maar misschien weet iemand hier hoe dat zit. Hoor het graag Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 14 November, 2021 Geplaatst 14 November, 2021 Mijn dashcam voedingskabel loopt achter de grijze plastic kap naast de voorruit. Deze kap is te verwijderen (niet makkelijk maar het lukt). Dan komt deze kabel onder het dashboard uit en is op de zekeringkast aan te sluiten. Er zijn diverse topics in dit forum over hoe aan te sluiten. Quote
Gerd_NL Geplaatst 14 November, 2021 Geplaatst 14 November, 2021 Ik heb de voeding van de binnenverlichting gehaald, deze is eenvoudig te verwijderen. Quote
Derksen Geplaatst 15 November, 2021 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2021 Op 14-11-2021 om 12:06, zei Gerd Bartels: Ik heb de voeding van de binnenverlichting gehaald, deze is eenvoudig te verwijderen. Dan doet de camera het altijd ? (continu spanning , of alleen als de deur open staat.) Quote
Derksen Geplaatst 15 November, 2021 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2021 Op 14-11-2021 om 11:54, zei Flying_Dutchman: Mijn dashcam voedingskabel loopt achter de grijze plastic kap naast de voorruit. Deze kap is te verwijderen (niet makkelijk maar het lukt). Dan komt deze kabel onder het dashboard uit en is op de zekeringkast aan te sluiten. Er zijn diverse topics in dit forum over hoe aan te sluiten. Ik ga opzoek naar andere topics, bedankt Quote
Gerd_NL Geplaatst 15 November, 2021 Geplaatst 15 November, 2021 24 minutes ago, Derksen said: Dan doet de camera het altijd ? (continu spanning , of alleen als de deur open staat.) De camera werkt niet wanneer de auto is vergrendeld. Het is genoeg voor mij als de camera draait terwijl ik aan het rijden ben. Quote
Derksen Geplaatst 15 November, 2021 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2021 28 minuten geleden, zei Gerd Bartels: De camera werkt niet wanneer de auto is vergrendeld. Het is genoeg voor mij als de camera draait terwijl ik aan het rijden ben. Aha, dat zou mooi zijn, dat ga ik uitproberen, bedankt. Quote
Gerd_NL Geplaatst 15 November, 2021 Geplaatst 15 November, 2021 Hier de kontaktpunte, ik heb de draatjes gesoldeerd (ben oud-elektronicatechnicus): Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 16 November, 2021 Geplaatst 16 November, 2021 (aangepast) Die zwarte kap noemen ze "Front door quadrant inner cover" ..... 16 November, 2021 aangepast door Flying_Dutchman Quote
Murcielaygo Geplaatst 16 November, 2021 Geplaatst 16 November, 2021 Alleen gaat het hier om de BINNENspiegel... Quote
Derksen Geplaatst 17 November, 2021 Topic Starter Geplaatst 17 November, 2021 14 uur geleden, zei Flying_Dutchman: Die zwarte kap noemen ze "Front door quadrant inner cover" ..... Dank voor je reactie, maar ik bedoel de zwarte kap die tegen de voorruit zit achter de binnenspiegel. Ik hoop daar een contactslot plus achter te vinden. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 18 November, 2021 Geplaatst 18 November, 2021 De zwarte kap bij de spiegel ..... . Sorry, ik las spiegel als zijspiegel. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 18 November, 2021 Geplaatst 18 November, 2021 Om het goed te maken ... 1 Quote
Derksen Geplaatst 19 November, 2021 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2021 20 uur geleden, zei Flying_Dutchman: Om het goed te maken ... Aha, dank je wel. Maar ik zie nog niet hoe deze kap loskomt. Gewoon aan trekken? Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Daar zegt de Service Manual niets over. Trial and error .... 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Aha, dank je wel. Maar ik zie nog niet hoe deze kap loskomt. Gewoon aan trekken?Kijkend naar de afbeeldingen denk ik dat het eerste kapje met de randen in de grotere kap geklikt zit.Ik zou aan de kant vd hemel proberen er een vinger onder te krijgen en dan trekken. Evt. de grote kap links en rechts tegendruk geven. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.