Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Fabel of niet bij tuning .

Ga naar de oplossing Opgelost door Rinus30,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Van horen zeggen ,dat het verbruik omlaag gaat  als je je wagen laat tunen. Je krijgt dan meer pk's maar volgens mij ook een hoger verbruik  ,wie kan me vertellen wat de waarheid is?   Meer , minder , of gelijk verbruik.

Geplaatst

Bij een echt gelijkblijvend rijgedrag zou het verbruik een heeeeel klein beetje omlaag kunnen gaan, maar zeker niet zoveel dat je binnen zo'n 200000 km de kosten eruit zou hebben.

Het is wellicht een argument om de tuning erdoor te krijgen bij je partner, meer niet.

Wanneer je meer rijplezier verwacht van een (chip-) getunede motor, ja, dat is zeker het gevolg!

Mijn vorige auto was een Skoda Fabia die ik heb laten chiptunen van 105 naar een geschatte 120+ pk, maar van die auto had ik ook direct de DSG automaat wat aan laten passen.

Met veel plezier nog zo'n 85000 km mee gereden, en we zouden 'm nog hebben, maar de E-Soul rijdt zo lekker dat de Fabia al een maand of 2 terug verkocht is.

Geplaatst

Tuning is altijd een compromis tussen vermogen, verbruik en slijtage.
Maar omdat het vrrmogensverloop van een verbrandingsmotor niet lineair is kan de mapping zo zijn dat bij een lichte rechter voet het verbruik iets minder is, maar bij een zware voet het vermogen beschikbaar komt, met hoger verbruik.
Gemiddeld zal het verbruik dus weinig schelen, want dat vermogen extra wil je niet voor niets, dus dat gebruik je.

Als verbruik echt een issue is kun je vaak ook kiezen voor eco-tuning. Maar ook dat is weer een compromis...

• Confused 1
  • Oplossing
Geplaatst

Dank voor jullie uitleg, ik ben een rustige rijder  maar verwacht van de auto als het nodig is dat hij snel reageert, en er als een speer vandoor gaat, als het verbruik gelijk blijft overweeg ik toch tuning.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...