Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds dinsdag in het bezit van een Kia e-niro executiveline 64kw. Na 30 jaar Mazda rijden ( meredeel met mazda 6en) overgestapt naar vol EV. Aangezien mazda daar nog wat mee achter blijft en ik een auto zocht die ver komt op 1 lading en ook nog eens binnen mijn budget paste kwam ik op deze uit.

na de eerste 150 km te hebben gereden deze week kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben. Wel gaat er een geheel nieuwe wereld voor mij open, en is ieder vergelijk met mijn vorige auto’s appels met peren vergelijken.

vandaag voor het eerst aan de stekker gehangen wat toch een spannende gebeurtenis is. Maar alles werkt. Ik gebruik een thuislader, een zappi 2v. En maak zoveel mogelijk gebruik van mijn zonnepanelen.

over 2 maanden een grote uitdaging om er de 1200 km mee te rijden richting Zuid-Frankrijk.

gr. Adrie

20EA5543-E12C-4806-8BCA-D1096E1A6DB4.jpeg

• Like 5
Posted

Welkom hier, @Adrie Koorn!

Je hebt een mooie, goede keuze gemaakt, maar dat hoef ik hier niet uit te leggen… 😉

Mooi ook dat je voor een Zappi gekozen hebt. Die gebruik ik ook en sinds de zon vorige week echt is gaan schijnen heb ik die in wat ik noem de ‘zomerstand’ staan. Dat is de ECO+ stand, waarbij ik uitsluitend laad met de stroom van de zonnepanelen die anders aan het net teruggeleverd zou worden. Vorig jaar deed ik dat vanaf april tot september. De hele zomer op (vrijwel) uitsluitend eigen zonnestroom! Heerlijk gevoel is dat.

Mooi ook dat je straks een vakantierit naar het zuiden van Frankrijk gaat maken. Lees je wel heel goed in over de reis door Frankrijk, want daar zijn zogeheten ‘laadwoestijnen’, gebieden die te groot zijn om zonder laden door te komen en waar alleen langzame laadpalen zijn, geen snelladers. De situatie verandert snel, dus ik weet niet hoe de situatie vandaag precies is, maar alleen dat dit een issue kan zijn.

Veel rijplezier nu met je nieuwe aanwinst. 👌

• Like 1