Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Wellicht is het een idee om ons dan te laten weten wát je uitgelezen hebt, en dat het 'de auto' was snap ik, maar er zitten talloze sensoren in je auto.

Als er een foutcode bij stond kun je die eenvoudig in google ingeven om tenminste een idee te krijgen van waar de mogelijke fout zit.

'Mogelijke fout', want niet alle uitleesapparaten zijn altijd 100% betrouwbaar.

Edited by Peter-036
typo
Posted

Hoi bij het uitlezen van mijn niro kreeg ik de foutmelding P0340.

Ik heb dit opgezocht maar ik kwam er niet uit wijs. De ANWB gebeld die heeft gekeken en die zij dit kan van alles wezen maar het kan geen kwaad zolang het lampje van motormanagement niet gaat knipperen.

Heeft iemand dit ook al gehad een keer.

Posted (edited)

Effe google:

KLIKKERDEKLIK

Blijkt de nokkenassensor of het circuit hiervan te zijn.

Edited by HenkM
Posted (edited)

Als je het moet vragen zal het antwoord op je 2e vraag waarschijnlijk nee zijn, maar als het goed is heb je toch nog garantie?

Edited by gjcvro
  • Like 1
Posted

Als de auto (nog) normaal loopt, zal het vermoedelijk een (eenmalig?) foutje in een sensor zijn.

Heb je de auto zelf uitgelezen, en was dat zomaar, of met een reden, en met welk OBD apparaat (en eventueel, welke app)?

Info die wellicht zou kunnen helpen:

Indien je er een reden toe had, wat was die?

Komt/kwam de fout vaker voor, en zo ja, hoe vaak en wanneer?

• Like 1
Posted
5 uur geleden, zei Peter-036:

Als de auto (nog) normaal loopt, zal het vermoedelijk een (eenmalig?) foutje in een sensor zijn.

Heb je de auto zelf uitgelezen, en was dat zomaar, of met een reden, en met welk OBD apparaat (en eventueel, welke app)?

Info die wellicht zou kunnen helpen:

Indien je er een reden toe had, wat was die?

Komt/kwam de fout vaker voor, en zo ja, hoe vaak en wanneer?

Ik kreeg de melding lampje motormanagement. 

Uitgelezen door de anwb met de foutmelding P0340.

Hij zij de nokkenas censor hij heeft toen een stekker heen en weer gehaald en de melding was weg maar kwam 2 dagen later weer terug.

Zelf door gemeten kwam de zelfde code er weer uit als ik hen dan reset komt hij na 2 dagen weer terug.

Ik ga zelf even kijken naar die stekker anders maar naar de kia dealer.

• Like 1
Posted
56 minuten geleden, zei Flying_Dutchman:

2017 ....., nog een gevalletje garantie. Niet zelf klooien maar eerst naar de dealer.

Bedankt voor in info.

Kan altijd kijken of dat bij de 7jaar garantie zit ook al is hij 2e hands gekocht.

Ik ga gelijk morgen bellen.

Posted
Op 7-4-2022 om 09:43, zei Flying_Dutchman:

De wagen gaat vandaag naar de kia dealer onder begeleiding van de anwb daar gaan ze kijken.

Heb nu storing p0340 en p0361 en hybride storing.

Dus afwachten wat er gaat gebeuren.

Posted
Op 8-4-2022 om 10:09, zei alexsandra:

De wagen gaat vandaag naar de kia dealer onder begeleiding van de anwb daar gaan ze kijken.

Dinsdag 12-04

De wagen nog steeds in de garage zijn nog steeds aan het zoeken.

Een leenwagen gevraagd ook een leenwagen gehad maar ben benieuwd of deze gratis is of dat ik hier voor moet betalen.

Posted
1 uur terug, zei alexsandra:

Dinsdag 12-04

De wagen nog steeds in de garage zijn nog steeds aan het zoeken.

Een leenwagen gevraagd ook een leenwagen gehad maar ben benieuwd of deze gratis is of dat ik hier voor moet betalen.

Je moet er zeker niet vanuit gaan dat het gratis is.
Als jij om een leenwagen hebt gevraagd en hij je niet is aangeboden, kan je er vanuit gaan dat het niet gratis is. Al zouden ze normaal de kosten van te voren met je door moeten nemen.

Ook tijdens garantie of coulance klussen is een vervangend vervoer doorgaans niet gedekt.

Posted
1 uur terug, zei Bart Burger:

Je moet er zeker niet vanuit gaan dat het gratis is.
Als jij om een leenwagen hebt gevraagd en hij je niet is aangeboden, kan je er vanuit gaan dat het niet gratis is. Al zouden ze normaal de kosten van te voren met je door moeten nemen.

Ook tijdens garantie of coulance klussen is een vervangend vervoer doorgaans niet gedekt.

Dan hoop ik dat ze het snel vinden anders kost de leenwagen mij dadelijk ook nog een kapitaal.

Posted

De wagen nog steeds in de garage zijn de tank schoon aan het maken zeggen dat ze een diesel lucht ruiken.

Na het tanken Heb ik er twee weken mee gereden dan had ik het al eerder moeten merken.

Als ik het op zoekt kan je er maar even mee rijden.

Posted

Het komt een enkele keer voor dat er op het pompstation een fout gemaakt wordt, waardooe er wat diesel in de benzine (of andersom) terechtkomt.

Maar dat is eigenlijk nooit zoveel dat het een probleem wordt.

• 2 weeks later...
Posted
Op 14-4-2022 om 10:53, zei Peter-036:

Het komt een enkele keer voor dat er op het pompstation een fout gemaakt wordt, waardooe er wat diesel in de benzine (of andersom) terechtkomt.

Maar dat is eigenlijk nooit zoveel dat het een probleem wordt.

Eindelijk mijn auto terug na 2 weken de 2 censors waren kapot en er zat een rare substantie in mijn tank wat op de benzine bleeft drijven vandaar ook mijn tank schoon gemaakt .

De rekening is op gestuurd naar de kia fabrikant waarschijnlijk is er een hoop voor hun rekening.

Alleen het schoonmaken moet waarschijnlijk zelf betaald woorden.dus ik ga duimen draaien dat het bedrag laag blijft. 

Posted

De auto na 2 weken terug.

Tank is schoon gemaakt en de 2 censors vernieuwd. 

De rekening van de 2 censors en de huurwagen voor 2 weken was voor rekening van de kia.

Heb alleen de rekening voor het schoonmaken van de tank gehad.

Alles bij elkaar 155 euro.   Ik ben zeer tevreden met de garage.

• Like 1