Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal, sinds een week een Sportage 17 gekocht. Bij het updaten van het systeem er achter gekomen dat er een gen 2 systeem in zit. Voor mij best een tegenvaller, had liever de gen 5 gehad. Heeft iemand een idee hoe/of dit te vervangen/upgraden is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

20220509_101018.jpg

• Like 1
Posted

Als ik u goed begrijp bevalt het systeem u voldoende goed, dat u de auto heeft gekocht. Bij updaten geleerd dat het niet het nieuwste systeem is, bent u ontevreden, klopt dat? of zijn er functionaliteiten die u mist?
Op de update lijst van de laatste update zie ik dat de Sportage ModelYear'16 een 'standard Gen2' heeft en een MY'17 'Gen5 compact'. Via deze lijst heeft u waarschijnlijk geleerd dat er ook iets anders was.

Een universeel systeem achteraf inbouwen verdient veel aandacht om de bedieningsknoppen goed werkend te krijgen, als het al mogelijk is.
Een nieuw/nieuwer Kia systeem achteraf inbouwen, durf ik niet te zeggen.

Later toegevoegd: Deze site, laat me zien dat er geen Android Auto en Apple Carplay in Gen2 zit maar wel op Gen5, klopt dat? Dan snap ik dat u deze wilt omruilen, ik kan u hiermee niet verder helpen. Heeft u al op het gehele forum gezocht?

• Confused 1
Posted
Als ik u goed begrijp bevalt het systeem u voldoende goed, dat u de auto heeft gekocht. Bij updaten geleerd dat het niet het nieuwste systeem is, bent u ontevreden, klopt dat? of zijn er functionaliteiten die u mist?
Op de update lijst van de laatste update zie ik dat de Sportage ModelYear'16 een 'standard Gen2' heeft en een MY'17 'Gen5 compact'. Via deze lijst heeft u waarschijnlijk geleerd dat er ook iets anders was.
Een universeel systeem achteraf inbouwen verdient veel aandacht om de bedieningsknoppen goed werkend te krijgen, als het al mogelijk is.
Een nieuw/nieuwer Kia systeem achteraf inbouwen, durf ik niet te zeggen.

Later toegevoegd: Deze site, laat me zien dat er geen Android Auto en Apple Carplay in Gen2 zit maar wel op Gen5, klopt dat? Dan snap ik dat u deze wilt omruilen, ik kan u hiermee niet verder helpen. Heeft u al op het gehele forum gezocht?
Dat klopt inderdaad. Ik had graag AA en CP erop gehad. IJdele hoop vrees ik. De afbeeldingen die ik vind van een gen 2 zijn allemaal met CD-speler, omdat die bij mij ontbreekt, ging ik er vanuit dat de hardware nieuwer is en mogelijk gen 5 zou kunnen draaien. Met gen 2 valt ook te leven hoor. Ik kon iig niets vinden op internet of op deze site. Maar de sites die u heeft gevonden, zag ik ook niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

• Confused 1
Posted

Ik weet niet hoe handig u bent met sleutelen en/of handelen...

Onderdelen zijn online bij twee hands / sloop bedrijven te vinden op de onderdelen lijn, zie bijvoorbeeld hier

Mogelijk kunt u een mooie deal maken met een garage bedrijf. Dat u naar het bedrijf gaat met de oude unit los zittende. En vraagt of je hem even mag passen bij hun voor de deur. Hij zal vast en zeker fysiek passen, maar de vraag is of de kabels 1 op 1 passen.

Of dat je vraagt wat het kost om hem te monteren. Dat je zoiezo de montage kosten betaald. En de unit alleen koopt als hij past.

Gezien de tweedehands prijs, is het ook interessant om je verder te verdiepen in een nieuwe dubbeldins android systeem of daar bij een auto audio bedrijf informatie over in te winnen. Mogelijk dat je dan zelfs wireless AA en ACP hebt.

Al is de kans groter dat je stuurwiel bediening (of andere losse fysieke bediening knoppen) blijft werken met een tweede hands Kia navi unit.

• Like 2