Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als ik van Amsterdam naar Utrecht rij , vice versa, in de trajectcontrole, op de cruise control, hoor ik heel vaak diverse pingeltjes. Het is niet de pingel van het overschrijden van de snelheid. Cruise Control staat op 103 km/uur, daarboven de gebruikelijke pingel, maar dit zijn andere pingeltjes en ik vraag mij af wat ze betekenen 

Iemand?

• Confused 1
Posted

Bij mij pingelt ‘hij’ regelmatig als melding voor een snelheidscamera.
Als je het (kleine) navigatie-scherm zichtbaar hebt zie je een camera-icon 'voorbij komen'.
Misschien is het dat….?

Posted

Rij pas sinds kort een Niro (van eind 2016) dus vraag ik mij even af -om het te kunnen volgen; betreft dit het Kia eigen navigatiesysteem en eventueel welk versie/update. Of een navigatie app via Appleplay of Android auto. Of zijn dit hele rare vragen en is 'mijn' Niro uit 2016 hopeloos verouderd in dit verhaal.😩

• Confused 1
Posted
9 uur geleden, zei Murcielaygo:

Dat traject is volgens mij verdeeld in 5 secties, dus ik denk dat je bij ieder portaal met camera's een seintje krijgt.

Zou heel goed kunnen. Klinkt logisch.

• Like 1
Posted
Op 4-10-2022 om 16:47, zei R.J.:

Als ik van Amsterdam naar Utrecht rij , vice versa, in de trajectcontrole, op de cruise control, hoor ik heel vaak diverse pingeltjes. Het is niet de pingel van het overschrijden van de snelheid. Cruise Control staat op 103 km/uur, daarboven de gebruikelijke pingel, maar dit zijn andere pingeltjes en ik vraag mij af wat ze betekenen 

Iemand?

Line assit denk ik

• Confused 1
  • 1 month later...
Posted

Je acc 1 km/h lager instellen dan de max snelheid dan zijn de pingeltjes (waarschuwing trajectcontrole) weg.

Posted
Op 1-12-2022 om 15:13, zei R.J.:

Meestal staat de km teller op 103, waar je  100 mag. Zou dus op 99 moeten staan als ik het goed begrijp?

Ja, terhoogte van trajectcontroles wel.

• 1 month later...
Posted

Net een beurt gehad met een update. Pingeltjes zijn weg. Kan nu ook 105 op de teller rijden , zonder pingeltjes. Viel mij op dat op de navigatie nu ook een stippellijn staat hemelsbreed naar de bestemming. Wellicht ontdek ik nog meer.