Ga naar inhoud

Hoe werkt de verlichting nou precies met alle mogelijke optie's


BarneyRubble

Aanbevolen Berichten

Ik heb een vermoede dat het IFS alleen werkt zoals het bedoeld is in de EV6. Deze auto kan met zijn matrix verlichting voorlichters en tegenkomend verkeerd wegfilteren.
De Sportage kan alleen het HBA activeren en schaken tussen grootlicht aan of uit bij verkeer. Op bepaalde snelheden kan de Sportage wel zijn linker koplamp uitschakelen (in IFS mode) of dimmen en de rechter laten branden zonder ander verkeer te hinderen.

Althans dat is wat ik dus vandaag heb kunnen vinden! Wellicht zit het toch iets anders in elkaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je info, vandaar deze topic, het is handig maar vooral belangrijk dat we weten welke optie's we allemaal hebben, het heeft sowieso met extra veiligheid te maken.😉

Beide hetzelfde symbool en handeling het aan te zetten.🤔

 

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Bedankt voor je info, vandaar deze topic, het is handig maar vooral belangrijk dat we weten welke optie's we allemaal hebben, het heeft sowieso met extra veiligheid te maken.😉

Beide hetzelfde symbool en handeling het aan te zetten.🤔

 

het nieuwe Intelligent Front-lighting System (IFS). Deze technologie stuurt elke LED individueel aan en zorgt voor een zeer nauwkeurige lichtbundel. IFS maakt het mogelijk om permanent met groot licht te rijden, zonder het risico tegemoetkomend verkeer te verblinden

Maar wat doet High-Beam dan nog extra ?🤔

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, zei MaikelHer:

Ik heb een vermoede dat het IFS alleen werkt zoals het bedoeld is in de EV6. Deze auto kan met zijn matrix verlichting voorlichters en tegenkomend verkeerd wegfilteren.
De Sportage kan alleen het HBA activeren en schaken tussen grootlicht aan of uit bij verkeer. Op bepaalde snelheden kan de Sportage wel zijn linker koplamp uitschakelen (in IFS mode) of dimmen en de rechter laten branden zonder ander verkeer te hinderen.

Althans dat is wat ik dus vandaag heb kunnen vinden! Wellicht zit het toch iets anders in elkaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Op de GT Plus werkt het gewoon goed, ik zie echt "lamellen" open en dicht gaan aan de hand van tegenliggers. Niet de complete koplamp, maar echt stukjes erin. (misschien dus model afhankelijk) zal het een keer proberen te filmen snachts.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de GT Plus werkt het gewoon goed, ik zie echt "lamellen" open en dicht gaan aan de hand van tegenliggers. Niet de complete koplamp, maar echt stukjes erin. (misschien dus model afhankelijk) zal het een keer proberen te filmen snachts.

Ah dan werkt dat dus toch ook zoals het filmpje van de EV6. Fijne gedachte!!
Tegenstrijdig wel met wat ik daarnet op internet vond…
Maargoed als het zo werkt is het goed!! Eerst mijn auto maar eens binnen laten komen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga naar Voortuig > licht > HBA , sorry, maar deze optie heb ik helemaal niet.. geen HBA. 
Ik denk dat hier de fout zit, zoals @MaikelHer beschrijft zijn er modellen met HBA en modellen met IFS.. vandaar, ze er niet beiden zijn, dus HBA kan alleen de lamp aan en uit zetten, IFS werkt me 'lamellen' 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga naar Voortuig > licht > HBA , sorry, maar deze optie heb ik helemaal niet.. geen HBA. 
Ik denk dat hier de fout zit, zoals [mention=33800]MaikelHer[/mention] beschrijft zijn er modellen met HBA en modellen met IFS.. vandaar, ze er niet beiden zijn, dus HBA kan alleen de lamp aan en uit zetten, IFS werkt me 'lamellen' 

Voor zover ik begrijp kan IFS alleen maar met Matrix verlichting. Deze is pas vanaf de Dynamicplus inclusief! De comfortline en dynamicline hebben wel HBA en dus geen IFS.
Zie ook de spec lijst online!!c62ed0778b5864df81dbea74435cc351.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Ja dat bedoel ik dus, jij zegt dat je wel IFS hebt want je ziet de " lamellen " werken.

Toch dit dus "De comfortline en dynamicline hebben wel HBA en dus geen IFS."

versie afhankelijk, IFS is de geüpgrade versie van HBA, de namen zijn gewoon niet aangepast.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, zei MaikelHer:


Dat is dus wat ik beschreef hierboven!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

We zijn er uit, vanaf de Dynamicplusline heb je IFLS maar wordt in het instellingen menu omschreven als High Beam System 

Kan het nog ingewikkelder.😆

Bedankt voor jullie meedenken. 😉

aangepast door BarneyRubble
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


20 minuten geleden, zei Kenniani:

Maar waarom moet je IFS dan elke keer weer opnieuw aanzetten, bij mijn vorige auto bleef het altijd gewoon aan.

Omdat je het niet altijd nodig hebt, op het moment dat je het wil gebruiken druk je de schakelaar ff naar voren, ik bepaal het liever zelf wanneer ik het aan zet dus vindt het geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei Kenniani:

Dan doe je het toch weer uit als je het niet wilt gebruiker, ik zou niet weten waarom je het niet altijd wil gebruiken, het is toch veiliger als je meer licht hebt.

Overdag heb ik het niet nodig hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...