Jim Gubbels Geplaatst 17 Januari, 2023 Geplaatst 17 Januari, 2023 Heeft iemand ooit iets gehoord over de invoer van Apple CarKey bij de Kia Sportage? Het lijkt mij een zeer handige tool, vandaar mijn vraag. Volgens de lijst op https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/ zijn alleen de Kia modellen Telluride en Niro uit 2023 hiervoor uitgerust. En wie weet, brengt een software update iets voor de (nabije) toekomst. Ik weet echter niet in hoeverre de hardware al bij de recente modellen is ingebouwd. Quote
Peter-036 Geplaatst 17 Januari, 2023 Geplaatst 17 Januari, 2023 Wat mag/moet ik me daarbij voorstellen? Carplay van Apple is er toch al een hele tijd? Als je (net als Tesla) de auto wilt kunnen openen/sluiten met je telefoon, hou er dan rekening mee dat een lege telefoonbatterij, of geen mobiel bereik ervoor zorgen dat je dan niet in de auto kunt komen (en niet kunt bellen om de sleutel te laten brengen). Maar die functie ken ik (nog) niet bij Kia. Quote
Jim Gubbels Geplaatst 17 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 17 Januari, 2023 48 minuten geleden, zei Peter-036: Wat mag/moet ik me daarbij voorstellen? Carplay van Apple is er toch al een hele tijd? Als je (net als Tesla) de auto wilt kunnen openen/sluiten met je telefoon, hou er dan rekening mee dat een lege telefoonbatterij, of geen mobiel bereik ervoor zorgen dat je dan niet in de auto kunt komen (en niet kunt bellen om de sleutel te laten brengen). Maar die functie ken ik (nog) niet bij Kia. CarPlay is een andere optie, en ja, die is er inderdaad al enige tijd. Ik bedoel de optie CarKey, waarbij je een Apple device (iPhone of Applewatch) kunt gebruiken om je auto te openen, sluiten, starten, etc. Het is inderdaad een gadget, waarbij de volle accu natuurlijk een ‘must’ is, bereik is m.i. niet noodzakelijk. Betalingen met de Applewatch vereisen ook geen bereik. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.