Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb deze topic geopend omdat deze erg prettige optie inmiddels erg veel handige functies bied. Ik gebruik nu inmiddels al 4 jaar Android Auto en nog steeds blijven er mooie updates voor komen en wordt het steeds aantrekkelijker om te gebruiken.

Hier alvast een belangrijke tip,

De USB aansluiting die je voor Android Auto en Apple Carplay nodig hebt is nog steeds USB A in deze Sportage. Dit betekent dat als je een Smartphone met een USB C aansluiting hebt en ook USB C voor in je oplaad stekker dat je dan een extra kabel moet hebben die USB C en USB A heeft om deze aan te sluiten, dit is nu ook het geval in mijn Niro.

Screenshot_20220316-205118~3.png

Edited by BarneyRubble
  • Like 1
Posted

Ik zag ergens op YouTube dat er misschien  een update komt voor het draadloos te maken.

Dan houd je een USB-A over voor evt. een usb stick met muziek te gebruiken.

Posted (edited)

Ik ben zeer geinteresseerd in de eventuele update naar wireless apple carplay (i.v.m. de vanmiddag te bestellen Sportage Hybrid GT-PlusLine 😉). Als er op dit punt ontwikkelingen zijn, dan houd ik mij zeer aanbevolen.

Overigens zag ik op Youtube dat het vorige model Sportage d.m.v. speciale codes al draadloos te maken was, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Edited by Geer00
Posted

MBT Draadloos,
Voor zover ik heb begrepen is dit niet meer, wegens rechten van Google/Apple. Kabel is voor nieuwere modellen niet meer onderuit te komen.

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted
9 uur geleden, zei Johan Schaap:

Mei update bij Kia europa nog niet beschikbaar, zie Kia update meldingen lijst. Laatste half jaarlijkse update is van november.

Eigenwijs dat ik ben, toch mijn Gen5W geupdate met de laatste versie, maar nog geen Wide AA.

Posted
1 uur geleden, zei Bart Burger:

Mei update bij Kia europa nog niet beschikbaar, zie Kia update meldingen lijst. Laatste half jaarlijkse update is van november.

Eigenwijs dat ik ben, toch mijn Gen5W geupdate met de laatste versie, maar nog geen Wide AA.

Als ik het artikel zo lees is google de gene die de update beschikbaar stelt. Dat zou betekenen dat je android auto op je telefoon moet updaten .  Verderop heeft men het over de update van de dealer wat inderdaad zou wijzen op een update van het systeem van de auto. Volgens mij komt er ergens deze maand een grote AA update.

Posted
3 uur geleden, zei R2D2:

Als ik het artikel zo lees is google de gene die de update beschikbaar stelt. Dat zou betekenen dat je android auto op je telefoon moet updaten .  Verderop heeft men het over de update van de dealer wat inderdaad zou wijzen op een update van het systeem van de auto. Volgens mij komt er ergens deze maand een grote AA update.

Weet niet zeker of dit ook voor de sportage is maar dit zou je volgens mij ook na de update van de firmware moeten checken.

go into setup > device connections > phone projection/Android Auto, and make sure “enable split screen” is unchecked.

• Thanks 1
Posted (edited)

Android Auto op mijn S10 Plus, inmiddels is AA al geruime tijd geintergreerd in Android 12, de optie draadloos zit daar wel al bij in, alleen moet de auto hier nog voor worden voorbereid.

Screenshot_20220504-195648_Android Auto.jpg

Edited by BarneyRubble
Posted
20 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Android Auto op mijn S10 Plus, inmiddels is AA al geruime tijd geintergreerd in Android 12, de optie draadloos zit daar wel al bij in, alleen moet de auto hier nog voor worden voorbereid.

Screenshot_20220504-195648_Android Auto.jpg

Ik vraag me af of draadloos AA er ooit komt. Widescreen wel daar doelde ik op.

Posted

Onze zoon heeft vanmiddag zijn Sportage afgehaald. Apple Car Play is al over de volle breedte van het rechter scherm. Scherm is ook nog te splitten.

Posted
4 uur geleden, zei R2D2:

Weet niet zeker of dit ook voor de sportage is maar dit zou je volgens mij ook na de update van de firmware moeten checken.

go into setup > device connections > phone projection/Android Auto, and make sure “enable split screen” is unchecked.

Klopt! Hier moet je op letten. Had ik al uitgezet voor de zekerheid.

4 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ergens ooit een onderzoek gelezen dat de hardware van de gen5w het niet aan kan. Dat was onderzocht omdat een goedkopere versie het destijds wel kon. Maar nee, dat komt dus zeer waarschijnlijk nooit op de gen5w.

3 uur geleden, zei Geer00:

Onze zoon heeft vanmiddag zijn Sportage afgehaald. Apple Car Play is al over de volle breedte van het rechter scherm. Scherm is ook nog te splitten.

Klopt, Apple CarPlay heeft wel wide-screen.

Posted
Op 17-3-2022 om 12:33, zei Geer00:

Ik ben zeer geinteresseerd in de eventuele update naar wireless apple carplay (i.v.m. de vanmiddag te bestellen Sportage Hybrid GT-PlusLine 😉). Als er op dit punt ontwikkelingen zijn, dan houd ik mij zeer aanbevolen.

Overigens zag ik op Youtube dat het vorige model Sportage d.m.v. speciale codes al draadloos te maken was, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Het is mij nog niet gelukt om in de engineering mode te komen van de kia ceed met Gen5W infotainmentsysteem. In dit filmpje verteld hij de software dat er een andere CPU/processor in het systeem zit dan er daadwerkelijk inzit. Blijkbaar werkte dit bij dit model. Maar het kan ook voorkomen dat je unit gebricked is daarna. Ik vind dit best een vergaande aanpassing, maar zou heel blij zijn als iemand het heeft uigevonden voor de Gen5w systemen. Dan doe ik het ook ;)

Posted

na wat zoekwerk heb ik een dongel gevonden voor het draadloos te maken voor Carplay het gaat om

CarlinKit 3.0 - Fastest Connecting Wireless CarPlay Dongle - For Any Car with Factory CarPlay

Is er iemand die dit in zijn auto heeft

Posted

Er zijn meerdere ervaringen met vergelijkbare dongles, maar dan zou je even moeten zoeken in het forum.

CPLAY2air is uit mijn hoofd een populaire.

Posted (edited)

Allemaal leuk hoor, maar daarmee blijft je usb data-aansluiting bezet. Je kunt dan nog steeds niet een usb-stick met bijv. muziek gebruiken i.p.v. van je iphone. Je moet dan dus nog steeds (heel veel) muziek op je iphone zetten.

Edited by Geer00
Posted (edited)
2 uur geleden, zei Geer00:

Allemaal leuk hoor, maar daarmee blijft je usb data-aansluiting bezet. Je kunt dan nog steeds niet een usb-stick met bijv. muziek gebruiken i.p.v. van je iphone. Je moet dan dus nog steeds (heel veel) muziek op je iphone zetten.

Of Spotify 😉 via Bluetooth en/of Android Auto.

Edited by BarneyRubble
  • 2 months later...
Posted

Is het iemand al toevallig gelukt om AA of AC draadloos te krijgen? Mijn Sportage wordt dinsdag uitgeleverd en ik vind het z'n gemis heb je draadloos opladen en dan moet je een kabel gaan gebruiken om gebruik te maken van AA of AC....

Ik hoop dat iemand een goedwerkende oplossing heeft  

• Thanks 1
Posted
Op 4-5-2022 om 20:21, zei R2D2:

Ik vraag me af of draadloos AA er ooit komt. Widescreen wel daar doelde ik op.

Wat het Widescreen betreft, hoe moet ik dat zien, ik krijg tot nu toe nog niet het hele scherm gevuld met een bepaalde functie te selecteren, ik zie het nu zo🤔

20220721_213739.jpg

20220721_213725.jpg

Posted
30 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Wat het Widescreen betreft, hoe moet ik dat zien, ik krijg tot nu toe nog niet het hele scherm gevuld met een bepaalde functie te selecteren, ik zie het nu zo🤔

20220721_213739.jpg

20220721_213725.jpg

Ik weet dat je via de Android App bij de Ontwikkelaars Instellingen de Resolutie kan wijzigen en zo een widescreen te activeren.

Echter, in Android 12 zit Android Auto geintergreerd en dus geen aparte App meer, hierdoor kom je dus niet in de Ontwikkelaars modus.

Moet ik de App misschien alsnog apart installeren en daarin dan de video resolutie aanpassen?, raakt Android Auto dan niet in de war met 2 versie's op de Android 12 S10+🤔

Posted
Ik weet dat je via de Android App bij de Ontwikkelaars Instellingen de Resolutie kan wijzigen en zo een widescreen te activeren.
Echter, in Android 12 zit Android Auto geintergreerd en dus geen aparte App meer, hierdoor kom je dus niet in de Ontwikkelaars modus.
Moet ik de App misschien alsnog apart installeren en daarin dan de video resolutie aanpassen?, raakt Android Auto dan niet in de war met 2 versie's op de Android 12 S10+
Even android auto zoeken in de zoekbalk en via daar naar de app
Daar kun je in de ontwikkelaars sectie de resolutie aanpassen, maar of daar de juiste bijzit...
4a25cb635da74bf8761a8bfd2eff4c45.jpga2c844dde91c3f99f16a220308447dd6.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk

Posted (edited)
2 uur geleden, zei cvrooij:

Even android auto zoeken in de zoekbalk en via daar naar de app
Daar kun je in de ontwikkelaars sectie de resolutie aanpassen, maar of daar de juiste bijzit...
4a25cb635da74bf8761a8bfd2eff4c45.jpga2c844dde91c3f99f16a220308447dd6.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk

Bedankt voor je reactie, deze optie  is dus in de geintergreerde Android Auto in Android 12 niet te vinden, ook zit er geen aparte App die je kan aanklikken.🤔

Dit bedoel ik dus.

Screenshot_20220722-013003_Edge.jpg

Edited by BarneyRubble
Posted (edited)
45 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Bedankt voor je reactie, deze optie  is dus in de geintergreerde Android Auto in Android 12 niet te vinden, ook zit er geen aparte App die je kan aanklikken.🤔

Dit bedoel ik dus.

Screenshot_20220722-013003_Edge.jpg

Stom,stom,stom, ik was totaal vergeten dat je simpelweg met 10x tikken op de softwareversie je dan wel direct de ontwikkelaarsinstellingen kan selecteren, ik ga morgen direct de resolutie voor het widescreen instellen en testen.😉

Screenshot_20220722-015402_Android Auto.jpg

Screenshot_20220722-015256_Android Auto.jpg

Screenshot_20220722-015230_Android Auto.jpg

Edited by BarneyRubble
Posted
12 uur geleden, zei BarneyRubble:

20220721_213739.jpg

Dit ziet er niet uit als AA wide inderdaad. Het linker gedeelte is Android Auto, het rechter gedeelte is Kia. Dus dit gaat u waarschijnlijk niet vinden 

Vragen:
Welke versie(s) draait u entertainmentsysteem (van kia)?
Heeft u split screen uitgezet in het entertainmentsysteem (van Kia)? Als dat aanstaat, krijg je geen AAwide.
(het gaat hierboven dus niet over uw telefoon)