gjklasens Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 Welke janssen Kerres. Zijn er 4 of 5 in zuiden. Ik heb er nog nooit problemen gehad. Maar blijft natuurlijk slecht dat ze je van kastje naar muur sturen. Moeten wel service biedenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BertV Geplaatst 6 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 6 September, 2023 Lees eens alle reviews op Trustpilot door en dan heb je een goed beeld van de geboden service. Alle kans dat je er ook helemaal klaar mee bent. Quote
Herman deWalt Geplaatst 6 September, 2023 Geplaatst 6 September, 2023 7 uur geleden, zei BertV: Lees eens alle reviews op Trustpilot door en dan heb je een goed beeld van de geboden service. Alle kans dat je er ook helemaal klaar mee bent. Zie inderdaad in veel reviews niet veel goeds staan. Ook enkele goede overigens, wat per filiaal misschien kan verschillen. Maar toch goed dat je schade en schande wijzer kunt worden. Hoop voor jou Bert dat het helemaal goed gaat komen en je nieuwe KIA Niro aan je verwachtingen gaat voldoen Quote
gjklasens Geplaatst 6 September, 2023 Geplaatst 6 September, 2023 Reviews verschillen idd erg veel. Ik heb zelf alleen contact met Sittard en alleen maar positief. In Heerlen keek men je idd nog niet eens aan. Kan niet oordelen over de rest. Maar meestal zie je online alleen als het slecht gaat want dan klagen mensen. Hoop dat je ondanks alle ellende toch uiteindelijk kan genieten. Ik heb er gewoon een Sportage besteld. We zullen het meemakenZe zijn wel sinds kort overgenomen door Hedin. Kan wellicht ook positief zijnVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Arendje Geplaatst 7 September, 2023 Geplaatst 7 September, 2023 Op 24-8-2023 om 18:13, zei Tuurke: Een maand geleden (22 juli) ben ik gebeld door de dealer dat er inmiddels een chassisnummer bekend is. Hij is dus 13 1/2 maanden na bestelling van de lopende band gelopen. Enig idee hoe lang het transport daarna duurt? Ik heb nog superveel geluk in de zin dat ik nog de Dynamicplusline uitvoering met Harman/Kardon radio krijg. Kort na mijn bestelling werd deze optie geschrapt en moesten nieuwe bestellers genoegen nemen met een headup display. Ik rijdt inmiddels een HEV DPL (besteld 21 oktober 2022) met headup display en moet zeggen dat ik blij ben met deze optie! Zeker gezien de normale geluidsinstallatie een meer dan prima geluid geeft. Quote
Peter Willekens Geplaatst 15 September, 2023 Geplaatst 15 September, 2023 Peter: Niro Hybrid dynamic line plus. Besteld eind december 2022, levering eerst juni, toen september, toen november............ Quote
BertV Geplaatst 18 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2023 Vanmorgen ben ik door Janssen Kerres naar een schadebedrijf gestuurd en al mijn vermoedens zijn bewaarheid geworden. Mijn nieuw gekochte Kia Niro blijkt gewoon een ordinaire schadeauto te zijn. Mocht de dealer hem niet terugnemen dan gaat dit een rechtzaak worden. Een lakdikte meting gaf duidelijkheid en de expert kon mij zo aanwijzen waar de boel afgeplakt is geweest en waar het allemaal scheef is. Deze krijgt Jansen kerres terug en ik een nieuwe of mijn geld terug, linksom of rechtsom. Aan iedere kia koper adviseer ik om voor betaling zijn nieuwe autogoed na te kijken en laat je niet afschepen in een schemerige showroom. Quote
Herman deWalt Geplaatst 18 September, 2023 Geplaatst 18 September, 2023 2 uur geleden, zei BertV: Vanmorgen ben ik door Janssen Kerres naar een schadebedrijf gestuurd en al mijn vermoedens zijn bewaarheid geworden. Mijn nieuw gekochte Kia Niro blijkt gewoon een ordinaire schadeauto te zijn. Mocht de dealer hem niet terugnemen dan gaat dit een rechtzaak worden. Een lakdikte meting gaf duidelijkheid en de expert kon mij zo aanwijzen waar de boel afgeplakt is geweest en waar het allemaal scheef is. Deze krijgt Jansen kerres terug en ik een nieuwe of mijn geld terug, linksom of rechtsom. Aan iedere kia koper adviseer ik om voor betaling zijn nieuwe autogoed na te kijken en laat je niet afschepen in een schemerige showroom. Oh mijn god, als je dealer hiervan op de hoogte was dan ben je behoorlijk besodemieterd door hen. Vertrouwen is dan minder dan nul en eigenlijk geen zaken meer te doen. Of hij is zelf ook voor de gek gehouden,dat dit mogelijk is zeg bij een officiële KIA dealer. Sterkte verder en hou ons op de hoogte hè. Quote
BertV Geplaatst 18 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2023 Vanmiddag ben ik nog terug geweest bij de dealer met iemand die juridisch onderlegd is en het is nu even afwachten wat er verder gaat gebeuren. Voor mij blijven er twee opties over. De eerste is mijn geld terug en de tweede is een nieuwe auto met een heel geringe bijbetaling mijnerzijds. Op een nieuwe Niro moet ik dan wel weer een jaar wachten, maar als het bij te betalen bedrag gering is dan valt dat te overwegen. Mochten we er nu niet uit komen dan schuw ik de juridische weg niet. Overigens wordt nu wel bevestigd door de dealer dat de auto slecht overgespoten is en dat hij rechts korter is dan links en vooral dat laatste is absoluut onacceptabel. Uiteraard ligt de dader op het kerkhof en dat is wat je tegenwoordig mag verwachten van KIA Nederland. Met de importeur heb ik ook contact gehad en die verwijzen naar de dealer en dealer verwijst weer naar de importeur. Denk je een nieuwe auto gekocht te hebben en dan zit je met een schadeauto. Quote
Wilmar Geplaatst 18 September, 2023 Geplaatst 18 September, 2023 1 uur terug, zei BertV: Vanmiddag ben ik nog terug geweest bij de dealer met iemand die juridisch onderlegd is en het is nu even afwachten wat er verder gaat gebeuren. Voor mij blijven er twee opties over. De eerste is mijn geld terug en de tweede is een nieuwe auto met een heel geringe bijbetaling mijnerzijds. Op een nieuwe Niro moet ik dan wel weer een jaar wachten, maar als het bij te betalen bedrag gering is dan valt dat te overwegen. Mochten we er nu niet uit komen dan schuw ik de juridische weg niet. Overigens wordt nu wel bevestigd door de dealer dat de auto slecht overgespoten is en dat hij rechts korter is dan links en vooral dat laatste is absoluut onacceptabel. Uiteraard ligt de dader op het kerkhof en dat is wat je tegenwoordig mag verwachten van KIA Nederland. Met de importeur heb ik ook contact gehad en die verwijzen naar de dealer en dealer verwijst weer naar de importeur. Denk je een nieuwe auto gekocht te hebben en dan zit je met een schadeauto. Ik haak weer even aan bij dit Topic, Bert. Echt bizar dat je bij de aanschaf van een nieuwe Niro, gewoon een schadeauto geleverd kan krijgen.... En hoe krijg je dat voor elkaar een schadeauto met slechts 10? km op de teller.... Misschien ben ik te naïef. (teller teruggedraaid). Las gisteren een artikel dat het kan zijn dat de tellerstanden ook steeds zijn weggeschreven in de sleutel (https://www.ad.nl/auto/zo-ontdek-je-de-echte-kilometerstand-van-een-auto~a32af804/) Misschien helpt t als je moet procederen. Je schreef eerder al dat de kleur ook al afweek van zoals je m besteld had, blijkbaar ook een aanwijzing.... 'De auto was van binnen beschadigd bij aflevering, er zitten veel fouten in de lak, nu staat hij weer in de garage met een niet meer werkende multimedia. Telefoneren gaat niet en de navigatie doet het niet meer.' Ook allemaal aanwijzingen. Helaas te laat opgemerkt door je. Bedankt voor het delen van al je ervaringen. Wij leren er van, maar jou (en ook iemand anders) gun ik deze rompslomp niet!! 1 Quote
BertV Geplaatst 18 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2023 Tja het is een leer voor een volgende keer, maar het is van de zotte dat je een nieuwe auto helemaal moet controleren op schades voordat je betaalt. Als ik meteen gezien had dan had ik de auto niet afgenomen. Alle kans dat het nu procederen wordt. Weer een jaar wachten op een nieuwe en flink bijbetalen gaat het niet worden. De kilometerteller stond bij aflevering op 25 en dat was bij mijn vorige nieuwe Kia Sportage 5. De dealer of de importeur hebben hier natuurlijk weet van, maar de dader ligt op het kerkhof. Een ding is voor mij zeker, de auto is zo niet door de QC van Kia gekomen, deze ellende is later ontstaan. grt. Bert Quote
Kia clublid 1 Geplaatst 18 September, 2023 Geplaatst 18 September, 2023 Mijn werkgever en de LM hebben eindelijk alle stappen doorlopen en ik heb een verwachte leverdatum van 30-09-2024 doorgekregen van de LM. Ik ben benieuwd of Kia de achterstanden nog enigszins gaat inlopen en hij toch eerder komt, voorlopig lijkt het er op dat ik nog een jaar in mijn Skoda Scala voorloopauto zal rijden. Quote
BertV Geplaatst 20 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 20 September, 2023 Inmiddels blijkt mijn splinternieuw gekochte Niro een ordinaire schadebak te zijn. Vandaag heb ik het schaderapport gekregen en de hele voorkant moet uit elkaar, rechtgetrokken worden en opnieuw gespoten worden. De linker achterkant is dermate slecht gespoten dat ook dat opnieuw zou moeten. Deze rampenbak gaat uiteindelijk linksom of rechtsom terug. Ik krijg op korte termijn een nieuwe of mijn geld terug. Ik stap er mee naar de rechter als het niet vrijwillig gebeurt. 2 Quote
gjklasens Geplaatst 21 September, 2023 Geplaatst 21 September, 2023 Inmiddels blijkt mijn splinternieuw gekochte Niro een ordinaire schadebak te zijn. Vandaag heb ik het schaderapport gekregen en de hele voorkant moet uit elkaar, rechtgetrokken worden en opnieuw gespoten worden. De linker achterkant is dermate slecht gespoten dat ook dat opnieuw zou moeten. Deze rampenbak gaat uiteindelijk linksom of rechtsom terug. Ik krijg op korte termijn een nieuwe of mijn geld terug. Ik stap er mee naar de rechter als het niet vrijwillig gebeurt. Is toch van de zotte. Is hij tijdens transport van de oplegger gedonderd en toen geprobeerd hersteld te worden.Lijkt me onwaarschijnlijk dat men dan toch aflevert..Denk niet dat dealer dit geweten heeft, maar had toch op zijn minst bij auto rijklaar maken ontdekt moeten worden. Welke Janssen Kerres vestiging. Dan weet ik waar ik op moet letten bij aflevering van mijn nieuwe bak. Quote
BertV Geplaatst 21 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 21 September, 2023 Dit was Kerkrade. Ze hebben voor aflevering nergens naar gekeken. Bandenspanning nog op 3.2 bar en de olie op het minimum. Quote
gjklasens Geplaatst 21 September, 2023 Geplaatst 21 September, 2023 Dit was Kerkrade. Ze hebben voor aflevering nergens naar gekeken. Bandenspanning nog op 3.2 bar en de olie op het minimum. Schandalig. Ik zit al jaren in Sittard. Moet zeggen dat het daar naar alle tevredenheid loopt. Tot nu toe Quote
Nico de Jong Geplaatst 30 September, 2023 Geplaatst 30 September, 2023 Is er eigenlijk iemand van jullie die een beetje zicht heeft op wat nu de actuele levertijden zijn en of dit verschilt per type of kleur? Ik blijf het raar vinden dat de een al ruim binnen een jaar een auto heeft en een ander na veel meer dan een jaar nog niet. Wat me wel opvalt is dat enkele maanden geleden er meer (4 a 5) boten per maand uit Korea aankwamen en nu nog maar twee. Dat zou dan weer het beeld geven dat de achterstanden alleen maar oplopen.. Quote
Kia clublid 1 Geplaatst 1 Oktober, 2023 Geplaatst 1 Oktober, 2023 Ik heb bij twee verschillende Kia dealers gevraagd of er verschil in levertijden was tussen uitvoeringen en kleur. Een zei dat het er op lijkt dat de zwarte, grijze en modellen zonder contrasterende cstijl sneller geleverd worden dan andere kleuren. Daarnaast leek de dynamic (en frappant genoeg de executiveline) sneller geleverd te worden dan dynamicplus. De andere dealer zei dat het niets uitmaakt. Quote
BertV Geplaatst 2 Oktober, 2023 Topic Starter Geplaatst 2 Oktober, 2023 Ik heb nog een vraag naar aanleiding van mijn Niro HEV. Op welke kilometerstand stond jullie auto bij aankoop? Quote
Fred K Geplaatst 2 Oktober, 2023 Geplaatst 2 Oktober, 2023 On 9/21/2023 at 12:45 PM, BertV said: Dit was Kerkrade. Ze hebben voor aflevering nergens naar gekeken. Bandenspanning nog op 3.2 bar en de olie op het minimum. Dit is echt wel het toppunt van onfatsoenlijk dealer gedrag mijn inziens. Dat dit niet gemerkt zou zijn door de dealer geloof ik dus echt helemaal niets van. Inderdaad zou deze auto bij mij ook linksom of rechtsom terug gaan en ik zou ook absoluut niet een andere nieuwe vervangende auto van deze dealer willen. Misschien kan KIA nederland nog helpen snel een echt nieuwe te laten leveren via een andere dealer? Heel veel succes met de afhandeling. Quote
BertV Geplaatst 2 Oktober, 2023 Topic Starter Geplaatst 2 Oktober, 2023 Hij gaat uiteindelijk ook wel terug. Ik ben Janssen Kerres nu aan het helpen om dat ook in te zien. Quote
Retta Geplaatst 3 Oktober, 2023 Geplaatst 3 Oktober, 2023 November 22 besteld. Dynamic plus line city slapen green. Zou 6 maanden levertijd zijn. Wachten nog steeds. Nog niet eens geproduceerd Quote
Josver Geplaatst 4 Oktober, 2023 Geplaatst 4 Oktober, 2023 17 uur geleden, zei Retta: November 22 besteld. Dynamic plus line city slapen green. Zou 6 maanden levertijd zijn. Wachten nog steeds. Nog niet eens geproduceerd Hier hetzelfde verhaal, ben er eigenlijk helemaal klaar mee. De leasemaatschappij biedt geen compensatie, ondanks dat ze de auto destijds als reeds bestelde auto verkocht hebben. Quote
Peter-036 Geplaatst 4 Oktober, 2023 Geplaatst 4 Oktober, 2023 1 uur terug, zei Josver: De leasemaatschappij biedt geen compensatie, ondanks dat ze de auto destijds als reeds bestelde auto verkocht hebben. Wat zouden ze moeten compenseren dan? Je gaat toch pas het lease-bedrag betalen wanneer je de auto gaat rijden? Quote
MarcelE Geplaatst 12 Oktober, 2023 Geplaatst 12 Oktober, 2023 Ik doe ook even een duit in het leverzakje. Ik heb via de LM een Interstellar Grey PHEV DPL besteld. De dealer in Naarden gaf aan dat week 35 2023 geen probleem zou moeten zijn. Eigenlijk wilde ik de Cityscape Green. Dus vanaf week 30 navraag gedaan, iedere 5 a 6 weken. Iedere keer hoorde ik "Nog geen productiedatum bekend, maar je auto staat onderaan de lijst wat positief is". Vorige week vrijdag nog maar eens navraag gedaan, en weer hetzelfde riedeltje. LM gebeld ivm een ander topic. Dit ook even uitgelegd en zei mijn aanspreekpunt dat hij even ging navragen. Belt hij later terug met de mededeling dat het wel maart/april '24 zou kunnen worden. Toen ik mijn auto bestelde was de eis van werkgever om een plug-in te nemen. Inmiddels is dit dus bijgesteld naar minimaal HEV. Ook dit vertelde ik die man van de LM, toen zei hij: "Dan heb ik goed nieuws voor je, we hebben een DPL HEV Cityscape Green op voorraad staan"... Lang verhaal kort. De bestelde PHEV is geannuleerd en a.s. maandag krijg ik die HEV dus geleverd. Op dit moment wordt er nog een trekhaak gemonteerd. Dus ik ben helemaal happy-de-peppy. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.