De Lange 76 Geplaatst 27 Februari, 2023 Geplaatst 27 Februari, 2023 Beste mensen, voor het eerst een automaat rijden!! Hebben jullie nog tips? Hoor wel dat hij niet zo snel is. Maar met de sportstand wel aardig? Door een ongeval moet ik automaat gaan rijden! Lease in dit geval. Kia Niro dynamicPlusLine 2020. Hoe is de audio?? nog 3 weken wachten. gr Frank Quote
gjcvro Geplaatst 27 Februari, 2023 Geplaatst 27 Februari, 2023 Tsja, het is en blijft iets persoonlijks ikzelf heb er nooit spijt van gehad en als het een beetje kan vanaf nu alleen maar automaat. En wat is 'niet zo snel' Ik heb nooit echt vermogen te kort gekomen, als je wil kan hij best vlot zijn maar de auto nodigt er niet toe uit. 1 Quote
Jannic Geplaatst 1 Maart, 2023 Geplaatst 1 Maart, 2023 Op 27-2-2023 om 10:40, zei De Lange 76: Beste mensen, voor het eerst een automaat rijden!! Hebben jullie nog tips? Hoor wel dat hij niet zo snel is. Maar met de sportstand wel aardig? Door een ongeval moet ik automaat gaan rijden! Lease in dit geval. Kia Niro dynamicPlusLine 2020. Hoe is de audio?? nog 3 weken wachten. gr Frank De automaat is prima. De snelheid is meer dan genoeg voor een gezinsauto. En de audio vindt ik prima. Ik had hiervoor een Sportage (2016) met subwoofer. Die mis ik in de Niro absoluut niet. 1 Quote
De Lange 76 Geplaatst 2 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 2 Maart, 2023 18 uur geleden, zei Jannic: De automaat is prima. De snelheid is meer dan genoeg voor een gezinsauto. En de audio vindt ik prima. Ik had hiervoor een Sportage (2016) met subwoofer. Die mis ik in de Niro absoluut niet. Heb je ook De Niro Dynamic PlusLine? Quote
Derksen Geplaatst 5 Maart, 2023 Geplaatst 5 Maart, 2023 Op 27-2-2023 om 10:40, zei De Lange 76: Beste mensen, voor het eerst een automaat rijden!! Hebben jullie nog tips? Hoor wel dat hij niet zo snel is. Maar met de sportstand wel aardig? Door een ongeval moet ik automaat gaan rijden! Lease in dit geval. Kia Niro dynamicPlusLine 2020. Hoe is de audio?? nog 3 weken wachten. gr Frank Als je één maal automaat gewend ben wil je nooit meer anders. (Dat geroer in de olie en alsmaar die koppeling) De automaat is snel zat, ben altijd als eerst weg bij het stoplicht. Houd er wel rekening mee dat, als je even snel een weg over wil steken, de eerste halve seconde als je je gaspedaal helemaal intrap er niets gebeurd. Dat heeft mij nog wel eens een verkeerde inschatting opgeleverd, die overigens wel voor alle partijen net goed afliep. (Geen haast hebben dus) De sportstand gebruik ik niet. Jammer dat die flippers erin zitten, heb wel eens in de automaatstand op die knoppen gedrukt, wou de automaat niet meer schakelen ;( Sportstand lijkt leuk maar je hebt het niet nodig, laat de auto het lekker zelf regelen in de automaatstand, beter voor de auto ook. Geen ervaring met trekken of klimmen moet ik zeggen, daar zou het gebruik van de versnellingen nog nodig kunnen hebben. Wat ik ook probeerde hielp niet. Auto uitgezet en weer gestart en alles deed het weer. (Ik kom dus ook nooit meer aan die flippers) Ik stel niet zo'n heel hoge eisen aan de audio en vindt het geluid van de audio voor mij goed genoeg. Wel problemen met de random functie (houd die niet vast) bij gebruik van muziek op de usbstick (Heb ik er standaard inzitten.) Mijn stick bevat ca 4000 liedjes en ook de album plaatjes worden niet goed weergegeven. (verkeerde plaatje bij het liedje) Kia dealer snapt het ook niet en weet hier niets aan te doen. Allerlei ressets geprobeerd ook andere usb stick ook mappen gemaakt, niets veranderd het. De navigatie update is ook een heel gedoe (moet je tegenwoordig zelf doen. Eerst op je pc downloaden (duurt lang), dan kopieren naar een usb stick (duurt lang) dan in je auto met contact aan (duurt lang) dan nog een poos zonder contact aan (duurt lang). Je bent er zomaar een een uur of drie zoet mee. De adaptive cruisecontrol is ook wennen. (als je op binnen wegen niet oplet remt de auto als je bij een fietser in de buurt komt. Ik had laatst bijna een auto achterop hierdoor. Ook de lineasist is op binnenwegen een ramp. (Staat wettelijk aan, kun je niet permanent uitzetten) Net zo als je aangeleerd hebt de gordel om te doen, je ook aanwennen om de line assist uit te zetten. Ik gebruik meestal alleen het stuurtje ipv de lijnen. Scheelt een hoop gepiep in de auto. Het lijkt of ik erg negatief over de auto ben maar verder is het een heerlijke auto hoor (dit is mijn 2e al) Iedere auto heeft wel wat en alle waar naar z'n geld. Veel plezier met je KIA. Quote
Sometimes Geplaatst 5 Maart, 2023 Geplaatst 5 Maart, 2023 20 minuten geleden, zei Derksen: Houd er wel rekening mee dat, als je even snel een weg over wil steken, de eerste halve seconde als je je gaspedaal helemaal intrap er niets gebeurd. Dit is wel iets wat je terugziet bij alle auto's die voorzien zijn van een versnellingsbak met dubbele koppeling. Bij het op een verkeerslicht of kruispunt af rijden wordt er geremd en wanneer er dan ineens gas gegeven wordt dan staat de versnelling niet in de juiste stand en duurt het heel even. Meer gas geven is zinloos qua tijdwinst. Door te anticiperen kan je het vaak voorkomen maar dat lukt niet in elke verkeerssituatie. Quote
Kekke-auto Geplaatst 6 Maart, 2023 Geplaatst 6 Maart, 2023 14 hours ago, Sometimes said: Dit is wel iets wat je terugziet bij alle auto's die voorzien zijn van een versnellingsbak met dubbele koppeling. Bij het op een verkeerslicht of kruispunt af rijden wordt er geremd en wanneer er dan ineens gas gegeven wordt dan staat de versnelling niet in de juiste stand en duurt het heel even. Meer gas geven is zinloos qua tijdwinst. Ik kom van een Toyota Prius en deze vertraging is het grootste probleem in de Niro waar ik echt aan heb moeten wennen. De Prius heeft deze vertraging niet. Alles ging daar direct. Dat wil niet zeggen dat ik ontevreden ben over de Niro. Ik ben gewoon verpest door de Prius 1 Quote
Sometimes Geplaatst 6 Maart, 2023 Geplaatst 6 Maart, 2023 15 uur geleden, zei Kekke-auto: Ik kom van een Toyota Prius en deze vertraging is het grootste probleem in de Niro waar ik echt aan heb moeten wennen. De Prius heeft deze vertraging niet. Alles ging daar direct. Dat wil niet zeggen dat ik ontevreden ben over de Niro. Ik ben gewoon verpest door de Prius Ja ik kom ook van Toyota (Auris, Yaris, Auris). De e-CVT is heel fijn inderdaad, maar ik vind het echte schakelen toch ook wel wat hebben. 1 Quote
Bernd Geplaatst 6 Maart, 2023 Geplaatst 6 Maart, 2023 Ik kom ook van een Toyota Prius en ervaar de vertraging alleen als ik bijvoorbeeld bij een rotonde net niet helemaal tot stilstand kom. Blijkbaar schakelt hij pas naar 1 terug bij volledige stop. Als ik stop ervaar ik nooit vertraging bij aanrijden. Desondanks bevalt deze automaat mij ook beter als de variabele overbrenging van Toyota. Ik heb ook ergens de tip gelezen om bij rotondes de sport stand te gebruiken en dan heb je vertraging inderdaad niet maar is hij wel wat gevoeliger op het gas. Quote
gjcvro Geplaatst 7 Maart, 2023 Geplaatst 7 Maart, 2023 Als je echt van de vertraging af wil moet je naar de e-niro overstappen, klaag je ook gegarandeerd niet meer dat hij traag is. (Na 4 jaar HEV overgestapt naar BEV) Ik merkte zelf dat ik vaak net wat eerder begon met gasgeven, zeker vanuit stilstand. Op een bepaald moment weet je dat je die kleine vertraging hebt en kun je hem gebruiken. Voor mij is de Niro veruit de prettigste auto geweest om mee te rijden sinds jaren (mazda6,seat leon,ford focus,renault megane) 1 Quote
chippie777 Geplaatst 8 Maart, 2023 Geplaatst 8 Maart, 2023 Ik ervaar het trage reageren ook niet, maar heb dat ook niet echt nodig. Als ik even snel wil invoegen of inhalen reageert de Niro prima op mijn rechter voet. Bij het oude model zette ik de handel nog wel eens in sport in zo'n geval, bij het huidige model heb ik die behoefte nog niet gehad. Maar misschien rij ik inmiddels wat rustiger dan voorheen Quote
De Lange 76 Geplaatst 8 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 8 Maart, 2023 17 uur geleden, zei gjcvro: Als je echt van de vertraging af wil moet je naar de e-niro overstappen, klaag je ook gegarandeerd niet meer dat hij traag is. (Na 4 jaar HEV overgestapt naar BEV) Ik merkte zelf dat ik vaak net wat eerder begon met gasgeven, zeker vanuit stilstand. Op een bepaald moment weet je dat je die kleine vertraging hebt en kun je hem gebruiken. Voor mij is de Niro veruit de prettigste auto geweest om mee te rijden sinds jaren (mazda6,seat leon,ford focus,renault megane) De ev zag er nog even niet in!! Vond hem best prijzig en heb geen mogelijkheid om voor de deur te laten. Verschillende pasjes nodig als je naar het buitenland gaat. Vond ik te veel gedoe. Hoor wel van mensen dat hij erg snel is hahahah. De een heeft weer wat de andere laat weer wat te wensen over. Ben al blij dat ik straks weer kan rijden. Schakelen kan ik niet meer met mijn enekel(koppeling gebruiken). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.