Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kreeg gisteren op het scherm te zien dat de update gereed was voor installatie, na dagen van voorbereiding (zie mijn voorgaande posts). Heb dat geaccepteerd en ben ongeveer 10 minuten gaan rijden. Update klaar en alles lijkt prima te zijn verlopen. Waarom het downloaden dagen en dagen in beslag nam, de bekende Joost mag het weten ......................

Geplaatst
25 minuten geleden, zei Geer00:

Ik kreeg gisteren op het scherm te zien dat de update gereed was voor installatie, na dagen van voorbereiding (zie mijn voorgaande posts). Heb dat geaccepteerd en ben ongeveer 10 minuten gaan rijden. Update klaar en alles lijkt prima te zijn verlopen. Waarom het downloaden dagen en dagen in beslag nam, de bekende Joost mag het weten ......................

Het wordt streng afgeraden de update nog uit te voeren en diegene die de update gedaan hebben om de niet meer te rijden met de auto wegens niet bekend is of er schade ontstaat aan het voltpakket.

Na al de berichten de afgelopen dagen kan ik niet goed begrijpen dat je de update hebt door laten gaan.

Geplaatst (aangepast)
22 minuten geleden, zei Rick:

Het wordt streng afgeraden de update nog uit te voeren en diegene die de update gedaan hebben om de niet meer te rijden met de auto wegens niet bekend is of er schade ontstaat aan het voltpakket.

Na al de berichten de afgelopen dagen kan ik niet goed begrijpen dat je de update hebt door laten gaan.

Door wie wordt dat afgeraden en waar kan ik daar een officiële publicatie van zien?

Op de Navigator Updater website wordt de update ook nog steeds aangeboden .....................

Mijn dealer is nergens over geinformeerd.

Ik las ook ergens dat Kia NL de update zou hebben teruggenomen. Dat blijkt dus ook niet het geval te zijn.

Begrijp me goed, je zou best gelijk kunnen hebben hoor, maar ik heb het niet zo op " van horen zeggen". Als er werkelijk iets mis is met die update, dan is het aan Kia NL dan wel aan de dealer om Sportagers te informeren.

Voor de goede orde: Ik heb een HEV he! Wellicht dat dat nog verschil maakt?

aangepast door Geer00
Geplaatst
4 minuten geleden, zei Geer00:

Door wie wordt dat afgeraden en waar kan ik daar een officiële publicatie van zien?

Dealer had hier schijven van gekregen, moet je bij hun zijn. 

Geplaatst

Als je op die Updater website kijkt voor welke Sportage's deze update beschikbaar is, dan staat de PHEV daar niet (meer?) tussen.

Is dat de oplossing van het mysterie?

Maar dan nog, als dat zo zou zijn, dan zouden de PHEV's toch op z'n minst een bericht moeten hebben gekregen?

Geplaatst (aangepast)
14 minuten geleden, zei Rick:

Dealer had hier schijven van gekregen, moet je bij hun zijn. 

Beste Rick, ik BEN bij mijn dealer geweest zoals ik heb gepost. Hij wist van niks. Ik heb mijn bezoekje in hun systeem laten vastleggen ivm eventuele garantieaanspraken

aangepast door Geer00
Geplaatst
57 minuten geleden, zei Geer00:

Beste Rick, ik BEN bij mijn dealer geweest zoals ik heb gepost. Hij wist van niks. Ik heb mijn bezoekje in hun systeem laten vastleggen ivm eventuele garantieaanspraken

Ik ook, keer of 4, pas vandaag kreeg ik dit te horen.

Garantie volgens KIA NL niet als je gaat rijden na de foutmelding/eigen risico.

Geplaatst
1 uur geleden, zei Geer00:

ik stond vanmiddag bij de dealer om de 'zoveelste' storingsmelding te laten nakijken/weghalen.

Komt de man naar me toe: uw auto mag van KIA niet meer de weg op. Hij blijft hier; ik heb helaas alleen een RIO nog staan ....

• Thanks 1
Geplaatst
16 uur geleden, zei Rick:

Ik ook, keer of 4, pas vandaag kreeg ik dit te horen.

Garantie volgens KIA NL niet als je gaat rijden na de foutmelding/eigen risico.

Hij heeft een HEV, dat is dus niet dezelfde software/firmware als de PHEV ! Kan dus prima dat de HEV wel goed is. Kun je ook zien aan de filename van de software.

• Like 1
Geplaatst
Op 17-7-2023 om 17:08, zei Wim-A:

ik stond vanmiddag bij de dealer om de 'zoveelste' storingsmelding te laten nakijken/weghalen.

Komt de man naar me toe: uw auto mag van KIA niet meer de weg op. Hij blijft hier; ik heb helaas alleen een RIO nog staan ....

ik ben benieuwd wat mijn dealer gaat zeggen ik ben zojuist ook getroffen door deze error....  😪

Geplaatst

Er stond een 'help'-button op de update-site. De volgende chat ontstond daar:
Chat started on 21 Jul 2023, 12:30 PM (GMT+0)

(12:31:03)    Roos Top
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Navigation Solutions Center
Hoe kan ik u vandaag van dienst zijn?

Na de update van mijn Sportage PHEV 2023 komen er foutmeldingen; de auto mag nu niet meer de weg op. Wanneer komt hier een oplossing voor?

(12:31:11)    Roos Top
O jee
(12:32:37)    Roos Top
wij zijn slechts de afdeling die het updaten ondersteunen
een momentje graag
(12:36:25)    Roos Top
Ik ga even contact opnemen met de technische dienst
(12:38:05)    Roos Top
Bedankt voor het wachten in dit geval moet u echt contact opnemen met de dealer
bij hem kunt u verder om ondersteuning vragen
(12:39:11)    Visitor 1689942981
Dat heb ik natuurlijk allang gedaan. Die heeft contact gehad met KIA en daar te horen gekregen dat de auto binnen moet blijven, maar niemand weet voor hoe lang.
(12:39:29)    Roos Top
Dat is heel erg vervelend en spijt me om te horen
(12:39:48)    Roos Top
maar wij zijn slechts de afdeling die ondersteunen bij het downloaden van de update tool
(12:40:08)    Visitor 1689942981
Maar wie bij KIA gaat hier dan wel over?
(12:40:40)    Roos Top
U kunt het beste Kia Nederland contacteren

Chat sluit.

Dat doe ik dan ook nog en die verwijzen me naar de dealer met de tekst:
Wij zijn een klantenservice en de dealer heeft een contactpersoon bij KIA waar hij informatie kan krijgen 

Wie het nog begrijpt mag het zeggen.

Geplaatst (aangepast)

Nou, ik begrijp het wel. KIA NL wil zijn vingers er niet aan branden, en de dealers zijn dan een makkelijk slachtoffer. Gewoon een ordinaire kwestie van verantwoordelijkheid afschuiven. "Kastje - muur" verhaal.

aangepast door Geer00
Geplaatst
53 minuten geleden, zei Wim-A:

Dat doe ik dan ook nog en die verwijzen me naar de dealer met de tekst:
Wij zijn een klantenservice en de dealer heeft een contactpersoon bij KIA waar hij informatie kan krijgen 

Wie het nog begrijpt mag het zeggen.

De website van KIA dat zijn gewoonhelpdeskmedewerkers zonder verstand van auto's. 
Verder maakt KIA zich altijd overal snel vanaf door naar de dealer te wijzen.

Geplaatst

sorry voor de crosspost..... maar denk ik zeker van belang voor de mensen die deze post lezen.

Vanmiddag goed nieuws gekregen van mijn dealer (van Mossel-Zwolle). Ze waren gebeld door KIA Nederland.  Er is druk overleg geweest tussen KIA Nederland en de Fabriek en er zijn testen uitgevoerd. Men is er van overtuigd dat er geen hardware verstoring optreed maar dat het een miscommunicatie is tussen de navigatiecomputer en het batterij management systeem waardoor een error boodschap optreed. Op basis daarvan is de auto weer vrijgegeven en mag ik weer gewoon rijden. De error is verwijderd maar zal vermoedelijk wel weer terug komen, ik mag deze dan negeren. Van de dealer krijg ik vanzelf een uitnodiging om tzt een offline firmware update te komen halen.   Me so happy.

• Thanks 1
  • Haha 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Ik zit nog steeds in afwachtende modus mbt de BMS error en de update die van Kia moet komen. Sedert 22/7 heeft de app ook geen verbinding meer met de cloud/auto maw met de terugkerende foutmelding (code 997) dat er geen netwerk beschikbaar is. Idem in de wagen. Navigatie heeft geen verbinding meer met het netwerk en dus telkens de melding 'geen live services beschikbaar' met dan de optie om offline navigatie te gebruiken. Mijn dealer meldde me nogmaals dat beide met mekaar te maken zouden hebben of anders "Herinstallatie van de navigatie zou het probleem oplossen maar aangezien we verbod hebben van KIA BE om geen aanpassingen te doen aan het systeem bij PHEV's tot wanneer de update voor de BMS-error er is zal je nog even geduld moeten hebben".... en hiermee zitten we dan. Zonder uitzicht wanneer er een oplossing is. Vraag men ook af en zal het ook moeten navragen welke offline kaart er eigenlijk beschikbaar is in de wagen. Voor als men bvb naar Frankrijk rijdt op vakantie? Als men ergens de wagen openbaar gaat laden, vooral in BE/NL, en een lunch neemt denkt men er beter zelf aan wanneer die ongeveer volledig geladen 'zal' zijn om een eventuele boete te voorkomen want aangezien de app geen updates meer geeft... Geduld is een schone deugd maar toch ietwat triestig na een nieuwe wagen pas enkele maanden in bezit te hebben. 

Geplaatst (aangepast)

Op dit moment heb ik deze update er op staan!

Nog niet updaten dus ?

20230808_173600.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst
21 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Op dit moment heb ik deze update er op staan!

Nog niet updaten dus ?

20230808_173600.jpg

Laat hem aub staan Barney want jij heb de voorgaande versie. Voorlopig niet updaten en OTA uitzetten in de settings alhoewel het vrijwel zeker is dat KIA de eerste maanden geen OTA updates zullen doen gezien deze foutieve versie die ze , met alle gevolgen, gelanceerd hebben.  De probleem-softwareversie is van 001.001."230601" dus van 1 juni 2023.  

• Thanks 1
Geplaatst
14 uur geleden, zei Patrick T.:

Laat hem aub staan Barney want jij heb de voorgaande versie. Voorlopig niet updaten en OTA uitzetten in de settings alhoewel het vrijwel zeker is dat KIA de eerste maanden geen OTA updates zullen doen gezien deze foutieve versie die ze , met alle gevolgen, gelanceerd hebben.  De probleem-softwareversie is van 001.001."230601" dus van 1 juni 2023.  

Door tijdsgebrek heb ik nog niet aan deze laatste probleemgevende update gedacht en dat is dus achteraf maar goed ook.

Het is dat je op dit forum zit om er achter te komen dat de nieuwste update behoorlijk problemen kan veroorzaken met alle gevolgen van dien. Sommige kregen zelfs te horen dat ze geen meter meer mochten rijden.!!!

Het is dan toch echt onverantwoord hoe KIA hier nu mee omgaat, Stel je zit niet op dit forum, je hebt dus geen Brief of Email van KIA gekregen, je eigen dealer is door KIA ook niet op de hoogte gesteld zodat hij jou had kunnen waarschuwen.

Heb 3 weken geleden nog de eerste onderhoudsbeurt gekregen, stel ze waren bezig en dachten we zullen de auto direct als extra service direct even updaten voor deze goede klant, dan had ik alsnog ook de problemen die ik hier lees kunnen krijgen en dan moet ik ook nog met de Sportage op vakantie.

Welke problemen deze update nu daadwerkelijk wel geeft is verteld door ldzwolle maar hoe zeker is dit alles nu.

KIA laat hier een behoorlijke steek vallen.🤔

Geplaatst
44 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Welke problemen deze update nu daadwerkelijk wel geeft is verteld door ldzwolle

En volgens mijn dealer is dat nog maar de vraag. Hij neemt iig het zekere voor het onzekere: ga svp vooral nog niet rijden ...

Geplaatst
58 minuten geleden, zei Wim-A:

En volgens mijn dealer is dat nog maar de vraag. Hij neemt iig het zekere voor het onzekere: ga svp vooral nog niet rijden ...

Ik heb er weer 100de KM mee gereden, waar ik heenmoet is een Picantootje niet echt een optie.
Heb een auto om mee te rijden en niet in de garage te laten staan, verder kun je wel vergeten dat KIA hier nog aan werkt, ze wachten gewoon de half jaarlijkse update af en dan kunnen we eindelijk, hopend, weer zonder fouten rijden, of ze zetten de melding gewoon softwarematig uit en fixen eigenlijk niks.

• Like 1
Geplaatst

Dus iedere Sportage Rijder die deze nieuwe update van Juni 2023 er op heeft staan wordt geadviseerd niet meer te gaan rijden totdat er een oplossing is ???

Geplaatst
1 uur geleden, zei BarneyRubble:

Dus iedere Sportage Rijder die deze nieuwe update van Juni 2023 er op heeft staan wordt geadviseerd niet meer te gaan rijden totdat er een oplossing is ???

Nee, alleen de PHEV'ers.

Geen onnodige onrust zaaien, ook al zal dat niet jouw bedoeling zijn geweest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...