Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• Reacties 172
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Mag ik even off-topic iets vragen aan Bigwade en Smart?

Wie van jullie twee is Statler en wie is Waldorf?

Groet van

GreyGriffin

• 2 weken later...
Geplaatst

Feitelijk gaat het nergens over. Alle pogingen om mensen milieubewust te maken, worden door de Overheid nagejaagd en extra belast om maar vooral geen voordeel te mogen genieten.

Geplaatst
Feitelijk gaat het nergens over. Alle pogingen om mensen milieubewust te maken, worden door de Overheid nagejaagd en extra belast om maar vooral geen voordeel te mogen genieten.

En dat is jammer want dan wordt elke prikkel om er, als burger, maar WAT aan te WILLEN doen direct de nek om gedraaid.

Geplaatst

Klopt! Electrische auto's kosten een vermogen en kunnen straks feitelijk alleen geleased worden, vanwege de hoge kosten van de accupakketten. De doelgroep is helaas niet de kritische consument maar het bedrijfsleven. En juist van de kritische consument zou de Overheid het moeten hebben.

Inmiddels is er in 2009 meer dan 1.000.000.000,00 Euro (1 miljard euro) uitgegeven aan bedrijven die zich bezig houden met energiebesparing. En toch kosten de consumentenproducten straks een Godsvermogen. Dat is jammer en niet bevorderlijk voor een serieuze invoering van die electrische auto's. Waarom investeren in accu's die geschikt zijn om niet meer dan 150 km op een lading ver te komen? Ja, we moeten de kosten voor de baten laten gaan. Vooral de baten die worden opgebracht door de mensen die echt willen overstappen op de 3e (!) generatie melkkoe.

• 2 weken later...
Geplaatst

Dat is maar net hoe je het leest.

Die peiling was van een zeer bedenkelijk nivo......

Fiets- en Campingclubbaas komt zo bij P&W......

Geplaatst

68% van de ANWB leden zegt tegen de invoering van de KM-heffing JA. Maar zeker niet alle ANWB leden hebben gestemd, dus dat kan nooit.

Bedoeld wordt dat 68% van de leden die gestemd hebben JA zeggen tegen de invoering van de KM-heffing. Zo zal de ANWB geen gezichtsverlies lijden, want zij zijn mede-bedenker van die heffing.

Geplaatst

Correctie: gedeeltelijk onjuist!

Wel rekeningrijden, maar geen spitsheffing.

Geplaatst

Van mij mag er een dikke streep door de hele overheid, anwb en weet ik veel wat allemaal nog meer.

Stop eerst is met politici die zelf stoppen wachtgeld te betalen.

Geplaatst

Nee, het gaat om betalen naar gebruik, plat gezegd, per kilometer.

Daar zullen weinig mensen ECHT tegen zijn.

De manier WAAROP (het Camiel-kastje) daar is ruim 70% van de anwb leden het NIET mee eens.

Geplaatst
Correctie: gedeeltelijk onjuist!

Wel rekeningrijden, maar geen spitsheffing.

De manier WAAROP (het Camiel-kastje) daar is ruim 70% van de anwb leden het NIET mee eens.

Geplaatst

dan hoor ik bij die kleine groep ;)

Tot ik samen ga wonen, dan rij ik ook weinig kilometers

Geplaatst
dan hoor ik bij die kleine groep ;)

Is dat zo ?

Als de MRB wordt afgeschaft, je de BPM op je auto terug krijgt, de accijnzen verlaagd worden, dan heb je een KEUZE of je met de trein of auto naar die toffe meid van je gaat met een km-heffing.

Dat is de bedoeling toch ? minder verplaatsingen per auto ?

Maar...... dat gaat niet gebeuren want het draait niet om die verplaatsingen en CO2, het gaat om geld en toekomstig geld wat veilig gesteld moet worden.

9000.000 automobilisten is namelijk een ontzettend leuke groep om iets met heffingen te doen.

Geplaatst
Is dat zo ?

Als de MRB wordt afgeschaft, je de BPM op je auto terug krijgt, de accijnzen verlaagd worden, dan heb je een KEUZE of je met de trein of auto naar die toffe meid van je gaat met een km-heffing.

Dat is de bedoeling toch ? minder verplaatsingen per auto ?

Maar...... dat gaat niet gebeuren want het draait niet om die verplaatsingen en CO2, het gaat om geld en toekomstig geld wat veilig gesteld moet worden.

9000.000 automobilisten is namelijk een ontzettend leuke groep om iets met heffingen te doen.

Wie zegt dat je de BPM over voertuigen die al rond rijden terug krijgt? De accijnzen gaan heus niet omlaag, de overheid is wel gek maar helaas ook niet dom...

De keuze tussen trein en auto zal nooit een moeilijke keuze zijn. Als ik daar ben moet ik toch ook leuke dingen kunnen gaan doen, dat gaat nou eenmaal niet allemaal met openbaar vervoer.

Geplaatst (aangepast)
Wie zegt dat je de BPM over voertuigen die al rond rijden terug krijgt? De accijnzen gaan heus niet omlaag, de overheid is wel gek maar helaas ook niet dom...

De keuze tussen trein en auto zal nooit een moeilijke keuze zijn. Als ik daar ben moet ik toch ook leuke dingen kunnen gaan doen, dat gaat nou eenmaal niet allemaal met openbaar vervoer.

A) dat zeg ik ook niet, maar stel.......

B) je kan ter plekke ook een auto huren, ala greenwheels....

Het is en blijft een dubbele agenda, inkomsten veilig stellen en d.m.v. heffingen proberen gedragsverandering te bewerkstelligen.....

Dat is jammer.

btw de provinciale opcenten in de MRB die omgezet worden naar provinciale heffing van 100 eu per inwoner, daar hoor je ook niets meer over.......

vreemd..

aangepast door bigwade
Geplaatst
A) dat zeg ik ook niet, maar stel.......

B) je kan ter plekke ook een auto huren, ala greenwheels....

Het is en blijft een dubbele agenda, inkomsten veilig stellen en d.m.v. heffingen proberen gedragsverandering te bewerkstelligen.....

Dat is jammer.

Als je daar voor 1 of 2 dagen een auto huurt ben je alsnog weer vele malen duurder uit dan met je eigen auto rijden. Vooral als je even gaat kijken wat een weekend retourtje utrecht-groningen kost :mad:

Geplaatst
Als je daar voor 1 of 2 dagen een auto huurt ben je alsnog weer vele malen duurder uit dan met je eigen auto rijden. Vooral als je even gaat kijken wat een weekend retourtje utrecht-groningen kost :mad:

Dat zal met greenwheels best meevallen, je betaald per uur oid.. maar het punt is WIE WIL DAT ??

Geplaatst
Dat zal met greenwheels best meevallen, je betaald per uur oid.. maar het punt is WIE WIL DAT ??

als de treinreis veel goedkoper zou zijn, zou het een leuke oplossing kunnen zijn. Vooral omdat de NS nu bezig is met internet in de trein!

Maar feit is en blijft dat een treinreis lang duurt en oncomfortabel is. Ben paar keer met de trein gegaan toen ik me been nog in het gips had.. blegh..

Geplaatst
als de treinreis veel goedkoper zou zijn, zou het een leuke oplossing kunnen zijn. Vooral omdat de NS nu bezig is met internet in de trein!

Maar feit is en blijft dat een treinreis lang duurt en oncomfortabel is. Ben paar keer met de trein gegaan toen ik me been nog in het gips had.. blegh..

Hilversum>Groningen vv is 350km

Jouw auto doet ca 34,7 ct op AW p/km

Dat kost je dus 121,45 per keer als je je lief gaat bezoeken.

Die trein is echt goedkoper hoor.

Blijft de vraag WIL JE DAT.

Ik denk van niet :-)

Geplaatst
Hilversum>Groningen vv is 350km

Jouw auto doet ca 34,7 ct op AW p/km

Dat kost je dus 121,45 per keer als je je lief gaat bezoeken.

Die trein is echt goedkoper hoor.

Blijft de vraag WIL JE DAT.

Ik denk van niet :-)

ik had het over veel goedkoper... Trein weekend retour is rond de 50 euro. Autootje huren kost ook zat geld, zit je toch snel richting die 121 euro

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...