Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helft Nederlanders voor kilometerheffing

Uitgegeven:22 november 2009 11:16Laatst gewijzigd:22 november 2009 11:15

AMSTERDAM - Ongeveer de helft van de Nederlanders (53 procent) is voor de invoering van een prijs voor elke in een auto gereden kilometer.

m1cz1sxahjkf.jpg

• Reacties 172
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Maurice de Hond heeft in het verleden wel eens verkiezings-voorspellingen gedaan, waarna de feitelijke uitslagen totaal anders bleken uit te pakken. Ik bedoel daarmee te zeggen, wat voor waarde moet ik toekennen aan dit soort bliksem-enqu

Geplaatst

Er zullen ongetwijfeld nog meerdere volgen die uiteraard een ander beeld zullen geven. En als je ze daarna allemaal op 1 hoop gooit kom je tot een beeld wat meer tot de verbeelding zal spreken als dit.

Geplaatst

In de uitkomst van de peiling staat dat 53% van de Nederlanders voor invoering van EEN prijs per kilometer is.

Er staat niet bij HOE die 53% willen afrekenen en HOEVEEL.

Prijs aan de pomp is de meest eerlijke.

Dat we hier al erg veel voor betalen is duidelijk.

Kennelijk worden die accijnzen voor andere doeleinden gebruikt dan waar ze voor zijn bedoeld, zoals wegenaanleg, OV, thuiswerken en meer.

Terug naar de berekening.

Als ik op de ANWB site kijk en mijn auto aanklik zal ik in het begin ongeveer hetzelfde betalen.

(buiten de extra provinciale belasting die er aankomt ivm mislopen inkomsten provincie; Flevoland roept al 110 euro p/p/p/jr, autorijder of niet)

Ga ik naar kilometerheffing NEE! en toets rechtsboven mijn gegevens in, kom ik op 800 euro extrakosten per jaar (buiten die provinciale toeslag)

Even afgezien van het bigbrother idee is dit een ordinaire belasting verhoging waarvan vooral werkenden de dupe worden.

Voor de zekerheid heb ik deze 3 alvast ingevuld en verzonden:

petitie kilometerheffing NEE!

Kilometerheffing: No way!

www.geenfilebelasting.nl

grtz

Frank

Geplaatst

Het vrachtverkeer in Duitsland moet al tol (maut) betalen via een satellietsysteem.

Wij rijden op de autobahn en de centrale computer weet precies waar en wanneer we op een bepaald stuk autoweg zitten.

De prijs per KM is afhankelijk van de milieuklasse van de wagen.(euro 1, 2,3 ...)

(vergelijkbaar met het A , B , C ....label)

Wettelijk mag de polizei je niet controleren op rijtijd, snelheid of andere zaken, terwijl dat technisch wel mogelijk is.

Als een vergelijkbaar systeem in Nederland voor Luxewagens ingevoerd wordt ben ik bang dat de technische mogelijkheden hier volledig gebruikt gaan worden voor 'opsporing en handhaving'.

Ik ben dus faliekant tegen een dergelijk systeem in Nederland.

Oostenrijk kent een systeem waarbij je met een soort van prepaid kastje onder een poortje doorrijdt en daarvoor moet betalen.

Die poorten alleen op de snelweg plaatsen zorgt ervor dat iedereen die over dat speciale stuk weg rijdt betaalt, buiten de spits kunnen de poortjes uit en dan hoef je dus niet af te rekenen.

Eenvoudig toch??

Ik heb nog een leuke stelling. Stel je staat met pech onderweg en word op een sleepauto geladen. Betaal je de kilometers ook nog die je gesleept word, want het kastje doet zijn werk....Zou je dat voor kunnen laten komen?
Niet te bewijzen en het kastje is niet uitschakelbaar... Tenzij deze wordt gekoppeld aan het draaien van de motor, dan zal het kastje op non-actief worden gesteld. Gok ik..

Als bij ons (vrachtwagen) het contact af staat werkt het kastje niet.

Stel je voor het kastje geeft aan dat de wagen in beweging is. Maar ze zien dat hij op de zelfde plek blijft. Zullen ze deze meters dan ook tellen?

De tolberekening werkt op afgelegde kilometers, als je stilstaat betaal je met dat systeem dus niets.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Het Oostenrijkse voorbeeld van Roel spreekt me wel aan. Heeft iemand het al gehad over Frankrijk? Daar betaal je GEEN wegenbelasting, die is opgenomen in de brandstofprijzen. Maar die zijn nog altijd (iets) lager dan in Nederland. En alleen als je op de autoroutes wilt rijden ga je tol betalen, maar je hebt daar een alternatief als je geen zin hebt in die poortjes: de bis-routes.

Zit je daarentegen regelmatig op de tolwegen en wil je de slagbomen pijlsnel passeren, dan is er een mooie oplossing. Je kunt een transponder aanschaffen voor achter je voorruit, rijdt op een speciaal 't'-poortje toe waar nooit een file voor staat, hoort 'piep' en de slagboom gaat verticaal. Klein nadeeltje: zo'n transponder kun je alleen aanschaffen als je dat doet via een Frans adres. Maar iedereen heeft tegenwoordig wel een kennis of familielid dat in La France woont...

Overigens heb ik na nalezing van tientallen rekenmodellen nog steeds niet begrepen of ik er nou met rekeningrijden op voor- of achteruit ga. Het zal wel aan mijn gebrekkige rekenkunst liggen, maar wat hangt iemand nou boven het hoofd die pakweg 10.000 km per jaar aflegt in een klein autootje? Mij gaat het boven de pet, zeker nu nog niet vast staat hoe de provinciale opcenten worden verrekend. Ik krijg steeds meer zin om de door Bigwade aangehaalde sites te bezoeken waar ik TEGEN de plannen voor het rekeningrijden kan tekenen!

GreyGriffin

Geplaatst

Naar opa en oma in het jaar 2022

Piet Klein kreeg eindelijk bericht van de gemeente terug over zijn in drievoud verstuurde verzoek om op aanstaande zondag naar opa en oma te gaan. Niet dat het verboden is om opa en oma zo maar even te bezoeken, maar zij wilden met de auto gaan, en dit gaat zo maar niet.

Met een vreugdekreet opende hij de envelop. Het mag riep hij luid!!

Zondagmorgen al vroeg in de ochtend sloot Piet de op urinekracht aangedreven auto aan op de urinecollector onder het huis.

En om 8:00 uur precies stond iedereen in zijn leren autopak klaar om te vertrekken. Dit pak was sinds

Geplaatst

@Leon

Hahahaha, een leuk verhaal. Ik denk alleen dat tegen die tijd het leren pak is vervangen door in laagjes opgebouwde softshell spacepak, vanwege het gebrek aan goede bruikbare en door ziektes aangetaste koeiehuiden.

Geplaatst

VVD en SP ageren tegen 'kastje van Camiel'

Uitgegeven:22 november 2009 19:13Laatst gewijzigd:22 november 2009 19:13

DEN HAAG - De oppositiepartijen VVD en de SP vinden het onzinnig om geld te investeren in een kastje voor auto's om de kosten van autorijden vast te stellen. Dat stelden Tweede Kamerleden Charlie Aptroot (VVD) en Emile Roemer (SP) zondag.

m1dz7mlabmph.jpg

Hun collega Ger Koopmans van regeringspartij CDA verklaarde in het televisieprogramma Buitenhof dat het CDA een dergelijke spitsheffing alleen rondom Amsterdam wil. Maar de christendemocraat heeft geen problemen met het 'kastje van Eurlings', zoals de SP het noemt.

Met dat kastje kan worden bijgehouden hoeveel kilometer een auto aflegt en op basis daarvan kan de automobilist een rekening krijgen.

Privacy

Koopmans vertrouwt er op dat de privacy van automobilisten daarbij gewaarborgd zal worden. De VVD en de SP denken daar anders over. Beide partijen zijn bekende tegenstander van de plannen voor een kilometerheffing van minister Camiel Eurlings (Verkeer).

Ze vinden het te duur en te ingewikkeld. De VVD is inmiddels een stickeractie tegen de kilometerheffing begonnen.

De SP is niet tegen een prijs per kilometer maar vindt dat dit gewoon via de accijns op brandstof kan. ''Dan betalen mensen ook per kilometer en worden niet zuinige auto's extra belast.''

Geplaatst
Het vrachtverkeer in Duitsland moet al tol (maut) betalen via een satellietsysteem.

Wij rijden op de autobahn en de centrale computer weet precies waar en wanneer we op een bepaald stuk autoweg zitten.

De prijs per KM is afhankelijk van de milieuklasse van de wagen.(euro 1, 2,3 ...)

(vergelijkbaar met het A , B , C ....label)

Wettelijk mag de polizei je niet controleren op rijtijd, snelheid of andere zaken, terwijl dat technisch wel mogelijk is.

Als een vergelijkbaar systeem in Nederland voor Luxewagens ingevoerd wordt ben ik bang dat de technische mogelijkheden hier volledig gebruikt gaan worden voor 'opsporing en handhaving'.

Ik ben dus faliekant tegen een dergelijk systeem in Nederland.

Oostenrijk kent een systeem waarbij je met een soort van prepaid kastje onder een poortje doorrijdt en daarvoor moet betalen.

Die poorten alleen op de snelweg plaatsen zorgt ervor dat iedereen die over dat speciale stuk weg rijdt betaalt, buiten de spits kunnen de poortjes uit en dan hoef je dus niet af te rekenen.

Eenvoudig toch??

Als bij ons (vrachtwagen) het contact af staat werkt het kastje niet.

De tolberekening werkt op afgelegde kilometers, als je stilstaat betaal je met dat systeem dus niets.

dat zei ik eerder ook al, ik werd toen zon beetje voor gek verklaard hier ;)

Geplaatst
dat zei ik eerder ook al, ik werd toen zon beetje voor gek verklaard hier ;)

Die kan ik even niet vinden hier :-)

Geplaatst
Naar opa en oma in het jaar 2022

Piet Klein kreeg eindelijk bericht van de gemeente terug over zijn in drievoud verstuurde verzoek om op aanstaande zondag naar opa en oma te gaan. Niet dat het verboden is om opa en oma zo maar even te bezoeken, maar zij wilden met de auto gaan, en dit gaat zo maar niet.

Met een vreugdekreet opende hij de envelop. Het mag riep hij luid!!

Zondagmorgen al vroeg in de ochtend sloot Piet de op urinekracht aangedreven auto aan op de urinecollector onder het huis.

En om 8:00 uur precies stond iedereen in zijn leren autopak klaar om te vertrekken. Dit pak was sinds

Geplaatst
Die kan ik even niet vinden hier :-)

Klopt was een ander topic, joice "overleden"

Daarin ging het ook over rekening rijden

Geplaatst

Hallo allemaal,

IK heb alle petities getekend Bigwade die er op internet te vinden waren.

En ik zou de rest ook aanraden om dit te doen.

Alleen de massa is in staat om dingen te keren niet het individu.

Leuk verhaal van Leon, maar er zit een kern van waarheid in.

Ik heb het zelf meegemaakt dat een provider mijn GSM aanzette en gewoon kon meeluisteren.

Zonder dat je zelf merkt dat het toestel aan staat.

Dus wees gewaarschuwd!!

Groeten Jan.

Geplaatst
...........Ik heb het zelf meegemaakt dat een provider mijn GSM aanzette en gewoon kon meeluisteren.

Zonder dat je zelf merkt dat het toestel aan staat.

Dus wees gewaarschuwd!!

Groeten Jan.

Hoe kan een provider nou jouw telefoon aanzetten als die uitstaat?

Dat grenst haast aan tovenarij!! Mogelijk kan een provider wel detecteren waar jij je in NL ongeveer bevindt, als je toestel aanstaat en signalen afgeeft aan de zendmasten die her en der staan opgesteld. Maar een provider kan absoluut niet jouw telefoon op afstand inschakelen.

Geplaatst

Tijdens wat wwwsurfen kwam ik deze nog tegen:

"En een goede tip :

Neem een post-adres in Duitsland (kosten ca.

Geplaatst
Tijdens wat wwwsurfen kwam ik deze nog tegen:

"En een goede tip :

Neem een post-adres in Duitsland (kosten ca.

Geplaatst

Hallo Smart en Giovanni,

Om nog even op de GSM terug te komen.

Geloof maar dat het waar is!

Ik had ongeveer een jaar een GSM-toestel en wou deze simlock-vrij laten maken.

Met mijn vaste toestel de provider gebeld terwijl mijn GSM uit: dus (standby)

voor mij op tafel lag.

Na een aantal vragen zegt de telefoniste, je kan wel in je GSM spreken.

En jawel hoor ze had hem zonder dat er een geluidssignaal klonk aangezet.

Het is dus wel mogelijk om een GSM op afstand aan te zetten zonder dat er een ringtone klinkt en ze gewoon kunnen meeluisteren.

Als je hem uitschakelt of de batterij of simkaart er uit haalt natuurlijk niet.

Groeten Jan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...