bigwade Geplaatst 24 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2010 De spitsheffing is nog niet bekend. Het gaat er eerst om of we zo'n "foutloos" registratiekastje met 9 miljoen facturen per maand wel willen....... Quote
scorpioshuma Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 een paar jaar geleden werkte ik nog aan de snelweg in lelystad. Autoreis: max 25 minuten en kiezen hoe laat je er bent OV: bus naar station, trein naar lelystad, bus richting werk, 15 minuten lopen en dan net op tijd binnen komen als alles goed gaat. totale reistijd meer dan een uur. Dat het OV niet altijd goed werkt is mij dus bekend. Gezien jouw looptijd ga ik er vanuit dat je niet bij CE werkt Je kunt gelukkig wel makkelijk alle kanten op vanaf die bushalte. Nu ik in Almere werk ben ik in 15 Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2010 En toch ben ik tegen de KM-heffing, omdat ik uiteindelijk toch meer mag gaan betalen door de compensatie die flevoland gaat doen voor de belastingen.Dus GEEN auto, GEEN km's en toch meer betalen. Ik meen dat Flevoland als eerste het missen van de "opcenten" compenseerde met een voorstel van 110 euro per inwoner ongeacht leeftijd, autobezit, whatever. Een gezin met 2 kinderen krijgt voor al die leuke provincie dingen dus boven op hun kmheffing een aanslag van EU 440,- p/jr.......EXTRA Quote
Aart.S Geplaatst 25 Januari, 2010 Geplaatst 25 Januari, 2010 Wie zegt dat de kastjes van het rekening rijden niet te kraken zijn ???????????? Quote
bigwade Geplaatst 25 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 25 Januari, 2010 Mooie filmpjes Aart, maar meer iets voor het clubcaf Quote
Smart Geplaatst 25 Januari, 2010 Geplaatst 25 Januari, 2010 Daar ga je Alex.......!!! http://www.nu.nl/buitenland/2170242/belgische-kilometerheffing-later.html HAHAHAHAHAHA!!! Quote
bigwade Geplaatst 25 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 25 Januari, 2010 Ja, wij mogen als rijk kutlandje proefdraaien voor de rest van europa..... Mensen, dit willen wij niet. GEEN (lelijk) STASIKASTJE in je zuur verdiende auto...... Quote
Alex VB Geplaatst 26 Januari, 2010 Geplaatst 26 Januari, 2010 Daar ga je Alex.......!!!http://www.nu.nl/buitenland/2170242/belgische-kilometerheffing-later.html HAHAHAHAHAHA!!! eerst zien dan geloven... Quote
Smart Geplaatst 26 Januari, 2010 Geplaatst 26 Januari, 2010 De Belgische overheid neemt een afwachtende houding t.o.v. Nederland, t.b.v. het rekeningrijden. 'Laten wij eens kijken hoe zij het er vanaf gaan brengen'.... Bang om een scheve schaats te rijden. En gelijk hebben ze. Nederland moet in Europa altijd het liefste jongetje/meisje van de klas zijn en overal mee voorop lopen. Kost ons in ieder geval klauwen met geld. Quote
Janelize Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Daar gaat mijn inruilwaarde van de auto.... Quote
Smart Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 (aangepast) Een simpele enqu 4 Februari, 2010 aangepast door Smart schrijffout! Quote
Janelize Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 Ik ben er wel voor, maar dat komt vooral dat ik in de groep behoor die er profijt van heeft. Ik ben geen kilometervreter, ik rijd ong. 10.000 - 15.000 km per jaar. Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen zijn. Maar het huidige systeem is absoluut niet zaligmakend! Greetz, Jan Quote
ger.w. Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 Ik ben er wel voor, maar dat komt vooral dat ik in de groep behoor die er profijt van heeft. Ik ben geen kilometervreter, ik rijd ong. 10.000 - 15.000 km per jaar.Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen zijn. Maar het huidige systeem is absoluut niet zaligmakend! Greetz, Jan Ik heb me lang niet met deze discussie bemoeid omdat ik een aantal reacties nogal ongenuanceerd vind (evenals de absoluut tendentieuze "enquete" en berichtgeving van de Telegraaf) Ik ben het waarschijnlijk eens met de invoering. En waarom schrijf ik waarschijnlijk..omdat er nog veel te weinig bekend is van de tarieven . Vooralsnog huldig ik dus het standpunt : de vervuiler betaalt. Ik rijd weliswaar niet al te veel kilometers, maar wel in de grootste KIA, dus ga ik best wat centjes per kilometer betalen. Grote auto...grote afschrijving....dure kilometertjes...dat is nu eenmaal de keuze die ik gemaakt heb. En dus moet ik niet zeuren als mijn auto zwaarder wordt belast. Voorlopig: VOOR Quote
Alex VB Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 Ik heb makkelijk praten als Nederlander die in Belgi Quote
bigwade Geplaatst 4 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2010 Ger, ben het eens met je stelling "de vervuiler betaalt".....(en ik denk dat daar echt heel weinig mensen tegen zijn) De manier waarop men dit wil uitvoeren is echter volstrekt idioot. Met 9 miljoen factuurtjes per maand + kastjes problemen vraag je om ellende. Enig idee hoeveel ambtenaren en rekenkracht er nodig is om dit systeem op te zetten ? Even afgezien de beprijzing, lees je toch ook maar eens in wat zo'n kastje tot gevolgen heeft/kan hebben. Dat ga jij niet willen. Werkt de OV kaart al vlekkeloos ? Neuh, dacht het niet...... Quote
ger.w. Geplaatst 5 Februari, 2010 Geplaatst 5 Februari, 2010 Ger, ben het eens met je stelling "de vervuiler betaalt".....(en ik denk dat daar echt heel weinig mensen tegen zijn)De manier waarop men dit wil uitvoeren is echter volstrekt idioot. Met 9 miljoen factuurtjes per maand + kastjes problemen vraag je om ellende. Enig idee hoeveel ambtenaren en rekenkracht er nodig is om dit systeem op te zetten ? Even afgezien de beprijzing, lees je toch ook maar eens in wat zo'n kastje tot gevolgen heeft/kan hebben. Dat ga jij niet willen. Werkt de OV kaart al vlekkeloos ? Neuh, dacht het niet...... Het gaat in eerste instantie om het principe. En zo maar roepen nee is mij wat te makkelijk. Natuurlijk geen 9 miljoen rekeningen per maand. Dat is ook niet de bedoeling lijkt mij. In deze tijd van automatisering moet dat ook anders kunnen. En zoveel rekenkeacht is dat niet (zeg ik als IT "kenner"). Bovendien ben ik een rechtlijnig denkend mens dat niets te verbergen heeft en iedereen mag weten waar ik uithang. Sterker ik wil verrekt graag weten waar mijn auto uithangt als deze is gestolen. En wat die OV kaart betreft. Die gebruik ik regelmatig door het hele land, maar veel in Amsterdam, prima, niets mis mee. Veel makkelijker en handiger dan die strippenkaart Quote
bigwade Geplaatst 5 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 5 Februari, 2010 Het gaat in eerste instantie om het principe. En zo maar roepen nee is mij wat te makkelijk. Natuurlijk geen 9 miljoen rekeningen per maand. Dat is ook niet de bedoeling lijkt mij. In deze tijd van automatisering moet dat ook anders kunnen. En zoveel rekenkeacht is dat niet (zeg ik als IT "kenner"). Bovendien ben ik een rechtlijnig denkend mens dat niets te verbergen heeft en iedereen mag weten waar ik uithang. Sterker ik wil verrekt graag weten waar mijn auto uithangt als deze is gestolen. En wat die OV kaart betreft. Die gebruik ik regelmatig door het hele land, maar veel in Amsterdam, prima, niets mis mee. Veel makkelijker en handiger dan die strippenkaart Er zullen toch maandelijks 9 miljoen transacties gaan plaatsvinden. Stel dat 1% per maand bezwaar gaat maken kunnen we een hele hoop extra ambtenaren aan gaan nemen en dat willen we nou net niet. Als van die 1% nou nog eens de helft de boel bij de rechter voor laat komen begrijp je dat dit een kansloze missie is. (45.000 rechtszaken per maand) Betalen doe je nl. aan de POMP, een GRATIS systeem waar NIET mee te frauderen is. Jouw "smerige" Z-label Sor, zuipt als een tempelier en DUS betaal je daar al voor en dat is jouw vrijwillige keuze. Dat een groot deel van accijnzen, wb, bpm, btw daarboven-op etc voor heel andere dingen worden gebruikt, zoals een leuk treintje naar een milieuconferentie, deugt niet en daar gaat het om. Die hele CO2 toestand is een foute hype van jewelste en de beerput van milieusubsidie rondpompen gaat nu eindelijk open. (http://climategate.nl/) De overheid heeft een dubbele agenda. Als over 10 jaar iedereen op prik rijdt is er nl. niks meer te heffen en DAT is de reden van zo'n kastje. Ook ik heb NIKS te verbergen, maar het gaat de overheid geen REET aan op welk campingpad ik in de zomer in de Jura sta. Je GSM kun je uitzetten en gegevens zijn alleen bij je provider bekend die ze alleen moet leveren bij verdenking van.... etc. Gedragsverandering dmv EXTRA heffingen werkt niet, dat weet een kind. BELOON nou eens mensen die niet op spitstijden rijden of 100 rijden waar 120 mag. Dat gebeurt dus niet want dat kost GELD. Als straks ineens duidelijk wordt hoeveel pakkemanzen in Priussen rijden en hoeveel pegels de staat daardoor misloopt is die regeling als een speer van de baan, denk je ook niet, gek h Quote
ger.w. Geplaatst 5 Februari, 2010 Geplaatst 5 Februari, 2010 Er zullen toch maandelijks 9 miljoen transacties gaan plaatsvinden.Stel dat 1% per maand bezwaar gaat maken kunnen we een hele hoop extra ambtenaren aan gaan nemen en dat willen we nou net niet. Als van die 1% nou nog eens de helft de boel bij de rechter voor laat komen begrijp je dat dit een kansloze missie is. (45.000 rechtszaken per maand) Betalen doe je nl. aan de POMP, een GRATIS systeem waar NIET mee te frauderen is. Jouw "smerige" Z-label Sor, zuipt als een tempelier en DUS betaal je daar al voor en dat is jouw vrijwillige keuze. Dat een groot deel van accijnzen, wb, bpm, btw daarboven-op etc voor heel andere dingen worden gebruikt, zoals een leuk treintje naar een milieuconferentie, deugt niet en daar gaat het om. Die hele CO2 toestand is een foute hype van jewelste en de beerput van milieusubsidie rondpompen gaat nu eindelijk open. (http://climategate.nl/) De overheid heeft een dubbele agenda. Als over 10 jaar iedereen op prik rijdt is er nl. niks meer te heffen en DAT is de reden van zo'n kastje. Ook ik heb NIKS te verbergen, maar het gaat de overheid geen REET aan op welk campingpad ik in de zomer in de Jura sta. Je GSM kun je uitzetten en gegevens zijn alleen bij je provider bekend die ze alleen moet leveren bij verdenking van.... etc. Gedragsverandering dmv EXTRA heffingen werkt niet, dat weet een kind. BELOON nou eens mensen die niet op spitstijden rijden of 100 rijden waar 120 mag. Dat gebeurt dus niet want dat kost GELD. Als straks ineens duidelijk wordt hoeveel pakkemanzen in Priussen rijden en hoeveel pegels de staat daardoor misloopt is die regeling als een speer van de baan, denk je ook niet, gek h Quote
Coen Geplaatst 5 Februari, 2010 Geplaatst 5 Februari, 2010 Beste Ger Ik begrijp dat je niet tegen rekeningrijden bent. Zelf vind ik dat dit gelijk staat aan het afgeven van een blanco cheque. Immers : -Wie betaald de weggevallen BPM en provincie-opcenten, de kastjes (aanschaf en onderhoud) en de benodigde ambtenaren? Betalen door de vervuiler betekent dat de laagst betaalden er voor opdraaien. Omdat geld voor een nieuwe auto er niet is. En dus de grootverdieners/zakelijke rijders het max. uit de diverse regelingen halen. Hetgeen Jan met de pet dan mag ophoesten. Wat wordt de uiteindelijke prijs per Km. wanneer de BPM geheel is verdwenen. 2018. En wat is de spitheffing. Kosten CO2 heffing enz. -T Quote
scorpioshuma Geplaatst 5 Februari, 2010 Geplaatst 5 Februari, 2010 Betalen door de vervuiler betekent dat de laagst betaalden er voor opdraaien. Omdat geld voor een nieuwe auto er niet is. En dus de grootverdieners/zakelijke rijders het max. uit de diverse regelingen halen. Hetgeen Jan met de pet dan mag ophoesten. Vervuiler betaald is een hele goede methode en dat werkt dan ook heel makkelijk via de benzine/diesel/gas. Als je 100 km moet rijden verbruik je bij 1 op 10 10 liter brandstof en bij 1 op 20 5 liter. Rij je rustig dan heb je voordeel en scheur je als een coureur dan betaal je meer omdat je verbruik hoger is. Dat een grote brandstofslurper nu in een betere categorie komt als een kleine zuinigere auto, omdat hij relatief beter is in vergelijk met andere grote brandstofslurpers, dat zorgt voor ongelijkheid. Hierdoor betalen de "armeren" met hun oude auto meer als de "rijken" in hun gloednieuwe A6/mercedes e/porsche etc etc. -T Quote
bigwade Geplaatst 5 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 5 Februari, 2010 Ik pasHeb er nu al spijt van dat ik meedoe aan deze discussie.De disussie vind ik wat te populistisch worden Vind het overigens prima als alle lasten in de benzine accijns worden gestopt. Enneeeeh... die smerige Z label sorento had een keurig c label (sinds 1 januari D) en is een verdomd fijne auto Als we er nou eens van uit gaan dat het doel van de kmheffing/kastjes het terugdringen van files en vervuiling is. Geen enkel weldenkend mens is daar tegen. Dat wordt echter niet opgelost door complexe systemen in te voeren die vrijwel zeker tot prijsverhogingen voor ieder gaan leiden, zelfs voor mensen zonder auto. (provincie belasting ipv opcenten) De auto-inkomsten van rijdend Nederland worden echter voor andere doeleinden gebruikt dan waar het voor bedoeld is, de mobiliteit van de Nederlander. Auto EN OV. Er zijn eindelijk na jaren aanpassingen aan de A2 bij Den Bosch en Eindhoven uitgevoerd. Dat werkt uitstekend, heb ik laatst ondervonden met een rit van Venlo via Eindhoven naar Utrecht in de spits. Nergens stilgestaan totdat ik bij Vianen kwam. Over de laatste 15 km heb ik ruim een uur gedaan. De A2/A12/A15 en veel meer wegen zijn jaren 2-baans karrensporen geweest. Van de verbouwing van de A15 van Rotterdam tot aan Gorinchem weet ik van de wegenbouwer zelf dat de driebaans optie klaar is maar niet ingevoerd mag worden. (er hoeft maar een meter asfalt bij, de rest ligt er al maar dat mag niet) Dat is een politieke keuze. Het is vrij onwaarschijnlijk dat de snelwegen met de meeste files in spitstijd bevolkt wordt door recreanten. De mensen die in die file staan hebben geen alternatief en moeten gewoon naar hun werk. Investeren in het wegennet werkt, investeren in het OV ook, investeren in thuiswerken nog veel en veel meer. (het PC priv Quote
Coen Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Bedoelde met een file van A'dam tot grens dat dan iedereen in het buitenland moet gaan tanken. Voor mij ideaal omdat dit maar een paar Km is. Maar mijn punt is dat er geschermd wordt met lagere kosten en vervuiler betaald. Lagere kosten kan alleen als er bezuinigingen tegenover staan. Geloof ik dus niks van. Vervuiler betaald, dit is dan de veelrijder in de grotere bak, die kan dit verekenen met ziin belasting. Dus ik ben bang dat er toch betaald wordt door J. met de P. die immers niks kan verekenen. Goede oplossing voor verminderen files is m.i. meer gebruik maken van spoor en vaarwegen. Maak Just In Time financieel onaantrekkelijk. T Quote
Smart Geplaatst 25 Februari, 2010 Geplaatst 25 Februari, 2010 Van uitstel misschien afstel? http://www.nu.nl/politiek/2192843/cda-gaat-van-uitstel-kilometerheffing.html Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.