Smart Geplaatst 24 November, 2009 Geplaatst 24 November, 2009 Het verhaal wordt (mogelijk) anders als hij op standby staat en niet zoals jij eerder memoreerde dat de GSM uitstond. Toch blijf ik oprecht mijn twijfels houden of zoiets mogelijk is. Ik vind het zelf een heel sterk verhaal. Maar ja, wie ben ik....? Quote
bigwade Geplaatst 24 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 24 November, 2009 De ANWB krijgt het warm: ANWB: discussie km-heffing zinloos - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland] Waarschijnlijk vanwege de hoeveelheid opzeggingen. Op kilometerheffing NEE! staat de teller inmiddels boven de 14.000 Quote
Alex VB Geplaatst 25 November, 2009 Geplaatst 25 November, 2009 De ANWB krijgt het warm:ANWB: discussie km-heffing zinloos - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland] Waarschijnlijk vanwege de hoeveelheid opzeggingen. Op kilometerheffing NEE! staat de teller inmiddels boven de 14.000 Die 14.000 zijn 15.986.000 te weinig... of ben je het daar niet mee eens? Quote
bigwade Geplaatst 25 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 25 November, 2009 Die 14.000 zijn 15.986.000 te weinig... of ben je het daar niet mee eens? Ja natuurlijk ben ik het daar mee eens Maar eh...... da's makkelijk lullen als economisch vluchteling, haha ! Quote
Giovanny Geplaatst 26 November, 2009 Geplaatst 26 November, 2009 Ha! dan maar binnenkort mijn auto inruilen voor de fiets en in mijn eigen woonplaats gaan werken. Of misschien moet ik ook eens het concept van economische vluchteling gaan bestuderen? Quote
Giovanny Geplaatst 26 November, 2009 Geplaatst 26 November, 2009 Hallo Smart en Giovanni,Om nog even op de GSM terug te komen. Geloof maar dat het waar is! Ik had ongeveer een jaar een GSM-toestel en wou deze simlock-vrij laten maken. Met mijn vaste toestel de provider gebeld terwijl mijn GSM uit: dus (standby) voor mij op tafel lag. Na een aantal vragen zegt de telefoniste, je kan wel in je GSM spreken. En jawel hoor ze had hem zonder dat er een geluidssignaal klonk aangezet. Het is dus wel mogelijk om een GSM op afstand aan te zetten zonder dat er een ringtone klinkt en ze gewoon kunnen meeluisteren. Als je hem uitschakelt of de batterij of simkaart er uit haalt natuurlijk niet. Groeten Jan. Jan zo als je het zelf aangeeft, het kan alleen als je telefoon aan is, (standby, wel verbinding met het GSM netwerk). Overigens kan er alleen naar een GSM worden gebeld (cq ingehacked) met bepaalde spy-software, hiervoor zou je telefoon moeten worden omgebouwd en worden voorzien van een zendertje en speciale software. Het alleen bij GSM's met een interne geheugen van > 512MB. Kosten > 1400 Euro. Dus lijkt mij niet gebruikelijk. Quote
Alex VB Geplaatst 26 November, 2009 Geplaatst 26 November, 2009 Ja natuurlijk ben ik het daar mee eens Maar eh...... da's makkelijk lullen als economisch vluchteling, haha ! Niet alles in Belgi Quote
rdlanenga Geplaatst 26 November, 2009 Geplaatst 26 November, 2009 Even een overzicht van petities: http://www.redonzeprivacy.nl/petitie/ http://www.ipetitions.com/petition/antiKMheffing/ http://www.kilometerheffingnoway.nl/ http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php http://www.geenfilebelasting.nl/ http://petities.nl/petitie/mrbverhoging_oneerlijk/ Quote
bigwade Geplaatst 26 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 26 November, 2009 (aangepast) Vanavond debat gevolgd van de 2e kamer. De minister geeft aan dat er sowieso een breed draagvlak moet zijn en legt dat (vooral) op het bordje van de ANWB. Daar regent het inmiddels opzeggingen. Kreeg overigens wel antwoord op een mail aan de ANWB. Daar heb ik weer op geantwoord met als samenvatting dat ik het niet begrijp dat zo'n organisatie achter een Spy/KM kastje kan staan..even afgezien van een andere vorm van rekening rijden. 26 November, 2009 aangepast door bigwade in=van Quote
bigwade Geplaatst 29 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 29 November, 2009 29/11/2009 kilometerheffing NEE! staat op 34.007x nee Kilometerheffing: No way! staat op 35.347x nee Volgens Maurice de Hond is 55% (2%+ tov vorige week) VOOR de km hefing middels de spyview van Camiel......... bijzonder..... http://www.telegraaf.nl/binnenland/5446886/___55_procent_steunt_km-heffing___.html Quote
Giovanny Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Ik heb nu ook tegen gestemd, dus dat is nogeens 1 erbij. Quote
Alex VB Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Ik moet eerlijk zijn.. Ik ben niet tegen KM-heffing maar wel tegen de manier waarop.. Het meest eerlijke manier is volgens mij het betalen aan de pomp (wat we eigenlijk OOK al doen) Het feit is wel zo dat de BPM tot 2018 gemoedelijk blijft stijgen met als start 2010. Als dan de KM-heffing in zijn geheel ingevoerd is dan kan ik me voorstellen dat de mensen dan "goedkoper" zullen zijn dan het huidige systeem in NL. Moeten ze wel eventjes de inflatiecorrectie niet vergeten... Nee, Gewoon lekker aan de pomp betalen.. Is je auto een zuiperd dan betaal je ook meer. Is ie zuinig betaal je minder... Makkelijker en privacay-vriendelijker kan het niet.. En om het nog meer te compenseren voor de overheden kunnen ze in heel Europa de brandstofprijzen op 1 niveau trekken met gelijke BTW-tarieven.. Of waren ze dat uiteindelijk niet al van plan?? Quote
bigwade Geplaatst 30 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 30 November, 2009 @Alex, Prijzen aan de pomp zijn natuurlijk de manier. Maar het is er inmiddels ingeramd dat we allemaal A-B label of hybride autootjes moeten gaan rijden, vanwege het milieu namelijk. (en dat staat gezien "gestolen CO2 mails" van de groene maffia ook nog niet vast) Je raad vast wat er dan gebeurt, minder benzine dus minder accijns. Stel dat we over 10 jaar allemaal in een electro-kar rijden dan is het heffen middels accijns een hele lastige.. Krijgen we er blauwe stroom bij ? dat idee. Nee, er moet op korte termijn een nieuw "verdien model" (mooi DSB woord) gemaakt worden. Ook ik ben niet op voorhand tegen een vorm van rekening rijden maar een control module in mijn auto die feitelijk alles KAN registreren en doorseinen wat maar gewenst is, is mij een brug te ver. Ach, en dan kwam dit er nog even bij: Inzage in bankgegevens EU - Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland] Ik ben niet parano Quote
Alex VB Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Stel dat we over 10 jaar allemaal in een electro-kar rijden dan is het heffen middels accijns een hele lastige..Krijgen we er blauwe stroom bij ? dat idee. Dan krijg je meer "groene" stroom verbruik waar dan weer lekker 19% BTW opzit. Het is toch logisch dat als we electrisch gaan rijden het stroomverbruik om hoog gaat en dus ook de kosten voor het gebruik van de stroom. Hoe meer stroom er gebruikt wordt hoe hoger het tarief zal worden. Maar dan krijg je een ander probleem.. welke bronnen die stroom genereren zijn het milieuvriendelijkst en kunnen deze hoge vraag het makkelijkst aan. Daarbij moet het netwerk aangepast worden naar de vraag van de electriciteit. Of worden de mensen straks meer zelfverzorgend met zonne-collectoren enz. Tegen die tijd dat ze eruit zijn zal er eerst 1 Europees BTW-tarief zijn en het zal niet het laagste tarief zijn. Daar kun je nu al je huis op verwedden. De tijd zal het leren wat het gaat worden, maar uiteindelijk zal er 1 Europees autogebruik systeen zijn.. Quote
bigwade Geplaatst 30 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 30 November, 2009 Dan krijg je meer "groene" stroom verbruik waar dan weer lekker 19% BTW opzit. Het is toch logisch dat als we electrisch gaan rijden het stroomverbruik om hoog gaat en dus ook de kosten voor het gebruik van de stroom. Hoe meer stroom er gebruikt wordt hoe hoger het tarief zal worden. Het verschijnsel "stroomaccijns" zal dan een lastige worden om verkeersdruk te reguleren. Er zal immers ook gekookt, gestofzuigd en gecomputerd moeten worden. Vandaar dat kastjesrijden "de toekomst" heeft om dat extra te belasten en te kunnen reguleren. Stroomrijden met een TESLA - Model S lijkt me voor 50.000 dollar best te doen. (zonder BPM/heffingen en meer EN een andere kleur) 0-100 in 5.6 sec en fiets kan achterin.. Quote
Gast Jantje Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Het verschijnsel "stroomaccijns" zal dan een lastige worden om verkeersdruk te reguleren.Er zal immers ook gekookt, gestofzuigd en gecomputerd moeten worden. Vandaar dat kastjesrijden "de toekomst" heeft om dat extra te belasten en te kunnen reguleren. Stroomrijden met een TESLA - Model S lijkt me voor 50.000 dollar best te doen. (zonder BPM/heffingen en meer EN een andere kleur) 0-100 in 5.6 sec en fiets kan achterin.. ik heb de foto niet bekeken.. maar ik gok dat de auto wit is gezien jouw reactie Quote
bigwade Geplaatst 30 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 30 November, 2009 ik heb de foto niet bekeken.. maar ik gok dat de auto wit is gezien jouw reactie Klik op link man, een weeeeeeeeeeereld bak.. en ja t'is een witte, jammer. Quote
Gast Jantje Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Ja het is een mooie auto. Is voor mij helaas te duur, maar het werd tijd dat dat soort autos is het bekijken waard worden:mrgreen: en ik vindt deze WITTE auto ook MOOI Quote
Smart Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Ja het is een mooie auto. Is voor mij helaas te duur, maar het werd tijd dat dat soort autos is het bekijken waard worden:mrgreen: en ik vindt deze WITTE auto ook MOOI Je hebt je lot in eigen hand! Kom niet later zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb! Quote
Gast Jantje Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Je hebt je lot in eigen hand! Kom niet later zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb! Ach, zoals wade het zou zeggen, je kan er altijd nog met folie alsnog iets van maken. Quote
bigwade Geplaatst 30 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 30 November, 2009 Dames, even terug naar het onderwerp. Deze Tesla S is groter dan je op foto's verwacht. (komt vast door de lak De auto kost 50.000 dollar = 33282,30 Euro Geen BPM, Geen WB, alleen prik en verzekering. Ik tank nu voor ongeveer 2800 eu per jaar. t.o.v. een Sportage heb je dat er vlot uit en je geeft elke BMW/Audi pakkemans het nakijken w.b. uitstraling, allure en 0-100 (!) Dan gaat het fout, Nederland staat vol met (soms witte) Tesla'S en Hybrides. Wat nu met de staatskas. List 16 wordt verzonnen..... Terug OT dus maar weer en discussie over het rekening rijden.... Quote
patten Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Ik ben ook voorstander van het verwerken van de prijs in de brandstof. En als ze het "Kwartje van Kok" er weer afhalen, dan hoeft NIEMAND meer iets te betalen voor de km-heffing.... Dat "kwartje" was trouwens een "tijdelijke accijnsverhoging...." met een iets te permanent karakter... http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok Quote
Gast Jantje Geplaatst 1 December, 2009 Geplaatst 1 December, 2009 Dames, even terug naar het onderwerp.Deze Tesla S is groter dan je op foto's verwacht. (komt vast door de lak De auto kost 50.000 dollar = 33282,30 Euro Geen BPM, Geen WB, alleen prik en verzekering. Ik tank nu voor ongeveer 2800 eu per jaar. t.o.v. een Sportage heb je dat er vlot uit en je geeft elke BMW/Audi pakkemans het nakijken w.b. uitstraling, allure en 0-100 (!) Dan gaat het fout, Nederland staat vol met (soms witte) Tesla'S en Hybrides. Wat nu met de staatskas. List 16 wordt verzonnen..... Terug OT dus maar weer en discussie over het rekening rijden.... Klopt.. Ik ben straks alleen door de overheids kosten al duurder uit dan dat ik nu ben. Dan weet ik nog niet eens wat mijn provincie gaat doen om de gemiste opcenten weer terug te halen... Nog even en je bent in nederland je hele maand salaris kwijt aan belastingen en verzekeringen (kosten zorg premie stijgen ook alweer) Quote
Smart Geplaatst 1 December, 2009 Geplaatst 1 December, 2009 Klopt.. Ik ben straks alleen door de overheids kosten al duurder uit dan dat ik nu ben. Dan weet ik nog niet eens wat mijn provincie gaat doen om de gemiste opcenten weer terug te halen...Nog even en je bent in nederland je hele maand salaris kwijt aan belastingen en verzekeringen (kosten zorg premie stijgen ook alweer) Als de overheid ons gebruikt als melkkoetje worden automobilisten uit hun auto gejaagd, met als gevolg dat er alternatief vervoer gezocht moet worden. Ik hou nu al soms mijn hart vast hoeveel mensen er 's-morgens op de trein stappen. Overvolle perrons en treinen waar je, als je pech hebt, mag staan met je duur betaalde kaartje. De overheid doet aan brandjes blussen, ook wel incidentenpolitiek genoemd. Dit komt ook omdat departementen nog steeds enorm langs elkaar heen werken. Het ene idee is nog niet gelanceerd of hij wordt alweer voorbij geschoten door Quote
bigwade Geplaatst 1 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 1 December, 2009 kilometerheffing NEE! gaat ineens hard..... boven de 50.000 en ruim 800 steunbetuigingen p/u (19.23) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.