Remko .me Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 @Chrones,Volgens mij heb je je vergist met je berekening...Als ik zo eventjes snel uit mijn hoofdreken betekent het dat jij meer dan 100.000km per jaar rijdt.. Eventjes opnieuw rekenen lijkt mij het devies... www.kmheffing.nl 35000 km kenteken 61-KLH-2 Quote
Alex VB Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 (aangepast) Link doet het niet...jammer... Ik heb ook gemakkelijk praten op dit moment.. ik zit veilig met mijn 24 Januari, 2010 aangepast door Alex VB Quote
Remko .me Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Je hebt gelijk, dat is totale kosten over al die jaren. Quote
Alex VB Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Ja in totaal ga je dat bedrag achteruit gezien van 2012 tot 2018... Dan nog is het niet reeel.. Ze passen nl. ieder jaar de CO2 labels aan en je km heffing houdt daar ook nog rekening mee... Dus het kan nog meer worden... Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2010 De ledenpeiling van de fietsbond is idd vaag. Sommige vragen moet je drie keer lezen om te snappen wat er nou staat. De vraagstelling bent u voor of tegen deze vorm van kmheffing komt niet aan de orde, privacy wordt amper/niet als issue genoemd en de uitkomsten van deze "peiling" kan poldertechnisch alle kanten op. Laffe club dus. Het goede nieuws is dat er voldoende vrije velden zijn om ongegeneerd een lap tekst in te kloppen met uw eigen mening. Doen dus en daarbij direct aangeven dat deze peiling een open deur is.. Quote
Peter75 Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 (aangepast) Even een overzicht van petities:http://www.redonzeprivacy.nl/petitie/ (6373) http://www.ipetitions.com/petition/antiKMheffing/ http://www.kilometerheffingnoway.nl/ (75.697) http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php http://www.geenfilebelasting.nl/ http://petities.nl/petitie/mrbverhoging_oneerlijk/ www.kmheffingen.nl (396) Zo deze heb ik eventjes ondertekend. Ik ben wel voorstander van de vervuiler/gebruiker betaald. maar niet voor een systeem met stasi achtige trekjes 24 Januari, 2010 aangepast door Peter75 Quote
Aart.S Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 De ledenpeiling van de fietsbond is idd vaag.Sommige vragen moet je drie keer lezen om te snappen wat er nou staat. De vraagstelling bent u voor of tegen deze vorm van kmheffing komt niet aan de orde, privacy wordt amper/niet als issue genoemd en de uitkomsten van deze "peiling" kan poldertechnisch alle kanten op. Laffe club dus. Het goede nieuws is dat er voldoende vrije velden zijn om ongegeneerd een lap tekst in te kloppen met uw eigen mening. Doen dus en daarbij direct aangeven dat deze peiling een open deur is.. Ze vragen in hun inleiding ook niet om een `voor of tegen` Daarom blijf ik bij mijn eerdere meningen op dit topic. En het schijnt alleen voor leden te zijn. Dus wat doen ze met mijn mening??? Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2010 Ze vragen in hun inleiding ook niet om een `voor of tegen`Daarom blijf ik bij mijn eerdere meningen op dit topic. En het schijnt alleen voor leden te zijn. Dus wat doen ze met mijn mening??? Je kunt ook als niet-lid de PEILING invullen. Als niet lid wordt je mening in mindere mate meegenomen in een "UITKOMST" dan als lid. Maar alle beetjes helpen. Geef in de open velden ook gewoon je eigen mening. Go Aart Go !!! http://www.kilometerheffing-nee.nl/achterkant_kilometerheffing_nee_flyer_nieuw.jpg http://www.kilometerheffing-nee.nl/argumentenlijst_kilometerheffingNEE_opgesteld_door_een_participant.pdf Quote
Aart.S Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Je kunt ook als niet-lid de PEILING invullen.Als niet lid wordt je mening in mindere mate meegenomen in een "UITKOMST" dan als lid. Maar alle beetjes helpen. Geef in de open velden ook gewoon je eigen mening. Go Aart Go !!! http://www.kilometerheffing-nee.nl/achterkant_kilometerheffing_nee_flyer_nieuw.jpg http://www.kilometerheffing-nee.nl/argumentenlijst_kilometerheffingNEE_opgesteld_door_een_participant.pdf Ik heb ook bij de televaag en alle andere site`s tegen gestemd. Maar wat mij, en ik denk ook anderen, iriteerd is het vuile politieke spel wat hier gespeeld wordt. Eurlings heeft volgens mij inspraak gehad in de vragenlijst van de anwb. Ga hem nu invullen. Quote
Hanne Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Nog even voor diegene die een IPHONE hebben: bij de APPS vind je: RIJ en REKEN. Hiermee kun je berekenen, door je kenteken in te voeren, wat je bij invoering van de KM heffing in 2012 en wat je in 2018 zou gaan betalen. Je kunt ook 2 autos vergelijken. Ik heb mijn Venga en mn vorige auto, de Sorento vergeleken met een gemiddeld aantal kms per (werk)dag. Ben blij dat ik nu een Venga heb (voor het geval dat het echt ingevoerd gaat worden.....!!!(je kunt ook je echte ritten iederedag laten registreren via gps en dan de echte kmheffing zien.) Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2010 Ik heb ook bij de televaag en alle andere site`s tegen gestemd.Maar wat mij, en ik denk ook anderen, iriteerd is het vuile politieke spel wat hier gespeeld wordt. Eurlings heeft volgens mij inspraak gehad in de vragenlijst van de anwb. Ga hem nu invullen. Aart, dat er sprake is van dubbele agenda's..... daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.. Op 17 nov kwam Eurlings met zijn plan, Quote
Aart.S Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Aart, dat er sprake is van dubbele agenda's..... daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben..Op 17 nov kwam Eurlings met zijn plan, Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2010 Aart, dit wordt gewoon een uitgeklede tomtom met geheugen en een GPS/GSM module. Alle data incl. te snel rijden kan eenvoudig worden opgeslagen EN doorgegeven. (Met GPS heb je een betere snelheids aanduiding dan die wijzer in je auto, fact.) Het is nl gewoon een stroom van GPS data opslaan, niks lastigs aan. Wat denk je zelf wat je daar nou allemaal voor "LEUKS" mee kan doen als overheid..... ? Quote
Aart.S Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Tuurlijk Bigwade, In de vragenlijst van de anwb staat niet voor niks dat je auto bij diefstal eerder terug gevonden kan worden. Maar onderling verschillen de merken tom toms van snelheid. En dit zal voor de wet toch geijkte app. moeten zijn. Maar er zitten veel meer nadelen aan dit plan. Als nu de opbrengst alleen voor de wegen gebruikt gaat worden. Hebben we altijd dan te veel betaald???? Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2010 Als nu de opbrengst alleen voor de wegen gebruikt gaat worden. Als we dat nou eens vertalen naar "mobiliteit" dus incl. ov zou ik er vrede mee hebben.. Hebben we altijd dan te veel betaald???? HAHA ! wat denk je zelf ?? ja dus..... Quote
Aart.S Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Als we dat nou eens vertalen naar "mobiliteit" dus incl. ov zou ik er vrede mee hebben..Ben ik met je eens Bigwade HAHA ! wat denk je zelf ?? ja dus..... Juist en met rekening rijden gaat het dezelfde kant op. Voor dat kastje ben ik niet bang. Gaat hij stuk heb je 3 weken de tijd om te laten repareren en je mag doorrijden voor de gemiddelde kosten per gereden km. Via mijn gsm kunnen ze me ook traceren. Maar wat het ons gaat kosten baard mij zorgen. En dan druk ik mij zachtjes uit. Kijk naar de ov ship kaart, ook duurder geworden. Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2010 Voor dat kastje ben ik niet bang. Lelijk is het wel en erg onwenselijk.. Gaat hij stuk heb je 3 weken de tijd om te laten repareren en je magdoorrijden voor de gemiddelde kosten per gereden km. Tja, en hoe weet je dan dat er een draadje los zit ?? Via mijn gsm kunnen ze me ook traceren. Yep, maar die kun je uitzetten of een prepaid op andere naam gebruiken. Maar wat het ons gaat kosten baard mij zorgen. En dan druk ik mij zachtjes uit. Kijk naar de ov ship kaart, ook duurder geworden. Die OV Chip is idd een puinhoop, mijn studerende zoon heeft het inmiddels voor elkaar om het ding werkend te krijgen, 50% van zijn studiegenoten NIET.. Maar Aart, we zijn het redelijk eens, ik ben alleen verbaasd over de weinige bijval van andere leden. In eerste berekeningen komt iedereen er misschien aardig uit onder de 15.000km maar daarna gaat de teller toch echt hard oplopen. Even afgezien de extra provinciale belastingen die ze mis gaan lopen en natuurlijk de spitsheffingen. Quote
Aart.S Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Lelijk is het wel en erg onwenselijk..Tja, en hoe weet je dan dat er een draadje los zit ?? Als het niet goed werkt wordt dat direct aangegeven op je display. Yep, maar die kun je uitzetten of een prepaid op andere naam gebruiken. Die OV Chip is idd een puinhoop, mijn studerende zoon heeft het inmiddels voor elkaar om het ding werkend te krijgen, 50% van zijn studiegenoten NIET.. Maar Aart, we zijn het redelijk eens, ik ben alleen verbaasd over de weinige bijval van andere leden. In eerste berekeningen komt iedereen er misschien aardig uit onder de 15.000km maar daarna gaat de teller toch echt hard oplopen. Even afgezien de extra provinciale belastingen die ze mis gaan lopen en natuurlijk de spitsheffingen. Inderdaad, we lezen wel wat de andere leden hun mening is. Quote
Gast Jantje Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Ik heb die anwb gebeuren een paar keer geprobeerd, elke keer server over belast en nu kom ik er wel door heen maar krijg je vage vragen Hadden ze niet gewoon beter een pol kunnen zetten: Kilometer heffing ja of nee ?? Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2010 Ik heb die anwb gebeuren een paar keer geprobeerd, elke keer server over belast en nu kom ik er wel door heen maar krijg je vage vragen Hadden ze niet gewoon beter een pol kunnen zetten: Kilometer heffing ja of nee ?? Jantje, dat is nou net de opzet........ Camiel volgt de fietsbond, fietsbond doet vage "peiling", vage "peiling" kan op tig manieren worden uitgelegd, probleem opgelost. Daarom hoop ik dat velen er een heel stuk tekst bij hebben gezet w.b. de eigen mening, kan de fietsbond niet om heen.. De Televaag gaat dinsdag helemaal los, of dat helpt is niet gezegd. Quote
Aart.S Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Ik heb die anwb gebeuren een paar keer geprobeerd, elke keer server over belast en nu kom ik er wel door heen maar krijg je vage vragen Hadden ze niet gewoon beter een pol kunnen zetten: Kilometer heffing ja of nee ?? Waarom denk je, ze moeten Eurlings toch een kans geven. anwb mag de weg bewijzering maken de file`s vermelden enz enz Dus een duidelijk ja of nee kunnen ze niet doen. Net wat Bigwade zegt. Hier kunnen ze alle kanten mee op. Quote
Gast Jantje Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 overigens wat betreft die extra spits heffing ben ik helemaal de klos omdat vanaf mijn huis naar mijn werk (afhankelijk welk filiaal hilversum of almere) 20 minuten of 35 minuten met de auto onderweg ben.. Als ik dit met het OV moet gaan doen heb ik 2 problemen: 1: vanaf mijn huis is het 15 minuten lopen of 5 minuten fietsen naar de trein/bus (je fiets wordt daar sowieso gesloopt dus fietsen is geen optie) 2: zowel in Hilversum als Almere komt geen bus of trein bij mijn werk in de buurt, dus moet ik daar alsnog weer een lang stuk gaan lopen of fietsen. Oftewel met OV ben ik 2/3x zo lang onderweg elke ochtend. Quote
scorpioshuma Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 2: zowel in Hilversum als Almere komt geen bus of trein bij mijn werk in de buurt, dus moet ik daar alsnog weer een lang stuk gaan lopen of fietsen. Dan vraag ik me toch af waar in almere je moet zijn. Voor zover ik weet is het OV hier in almere redelijk verspreid. Dave Quote
Gast Jantje Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Dan vraag ik me toch af waar in almere je moet zijn.Voor zover ik weet is het OV hier in almere redelijk verspreid. Dave op de rondebelt weg en de dichts bijzijnde bus station die ik weet te vinden is een 10 minuten lopen, dat in combinatie met dat je zover ik het weet dan paar keer moet overstappen van bus of trein naar bus, wordt het een hopeloze reis als je er met de auto zo heen rijdt. Gaat die eventuele spits heffing nou alleen gelden voor file trajecten of niet? Want zowel naar hilversum als almere rij ik nooit in de file? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.