bigwade Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Beste leden, zoals u al vast heeft begrepen gaan er wat dingen veranderen met de spyview van Eurlings. Wat is uw mening en heeft u al eens berekend wat dat voor besparing voor u oplevert.. Laat het eens weten....... Quote
Tazteam Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Dat rekeningrijden moet per direkt geschrapt worden, maar das mijn simpele beredenering. Dit fenomeen roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft. * wordt er wel rekening gehouden met de wet op bescherming van de persoongegevens?? Je bent immers 24/7 te volgen. * Wij wonen in een grensgebied, rekent dit apparaat tot aan de grens, of zelfs erover, is dit te controleren?? * De uiteindelijke rekening van gereden km's, wie bepaald dit, en is dit wel te controleren?? * Hoe ziet zo'n apparaat eruit, wat is de plaatsing ervan, en door wie, en wie mag de kosten betalen?? * wordt er ook rekening gehouden dat er giga mee gefraudeerd gaat worden, want immers een klein kabeltje doorknippen en later weer monteren om km's te verduisteren lijkt mij geen probleem. * maar het allerergste: er wordt gesproken in den beginne van 3,5 eurocent p/km, en er wordt gesproken over 7 eurocent p/km. Ik snap het niet meer, en ik denk met mij heel veel andere autobezitters. Ik denk dat Eurlings zijn botte zin heeft doorgezet, en dat de volgende minister van verkeer de rekening gepresenteerd gaat krijgen. Daarom: stoppen met deze onzin. He, dat lucht op:-P Quote
Guest GreyGriffin Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Hallo Tazteam, Heb net op de radio gehoord dat het ontwikkelen van de elektronische kastjes wel eens tot ver na 2012 zou kunnen gaan duren. Zou me voorlopig dus maar niet al te veel opwinden. Begreep wel meteen waarom je na het optikken zo opgelucht was! Groet van GreyGriffin Quote
wimkia Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 (edited) Vorig jaar al een relationsevent van KPN bezocht. En wat presenteert men daar: De idee Edited November 20, 2009 by wimkia Quote
Smart Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Hallo WimKia, Wat is een SENSO? Ik vermoed dat dat een soort particulier prospect is die je financieel kunt uitkleden, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet...... Quote
Guest GreyGriffin Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Zoals Smart al in een ander draadje aanstipte: de provinciale opcenten zullen op de een of andere manier moeten worden gecompenseerd. Gedeputeerden schreeuwen nu al moord en brand en beweren met het kabinet te hebben afgesproken dat zulks ook zal gebeuren. Politici doen daarover nu nog erg vaag, maar ik heb het vermoeden dat er door de belastingbetaler voor in de buidel dient te worden getast. Ben vooralsnog dus nog niet erg overtuigd dat ik straks met rekeningrijden buiten de spits goedkoper uit ben dan nu. En ik wil eerst het kwartje van Kok terug! GreyGriffin Quote
Rio-man Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Ik heb even zitten rekenen. Eerste voorbeeld: Met het tarief van 3 eurocent per kilometer, betaal je in een auto in de gewichtsklasse 951-1050 kilo (waaronder valt de Kia Rio 1.5 sedan, Rio 1.3/1.5 hatchback) bij een gemiddeld particulier kilometrage van 15.000 kilometer per jaar, 37,50 per maand, en 112,50 per kwartaal. De wegenbelasting zit op 97 euro per kwartaal... Ander voorbeeld: Dezelfde gewichtsklasse, 951-1050 kilogram (waaronder valt de Kia Rio 1.5 sedan, Rio 1.3/1.5 hatchback) bij een gemiddeld particulier kilometrage van 15.000 kilometer per jaar, bij het tarief in 2018, 6,7 eurocent per kilometer. Is 83,75 per maand, en dus 251,25 per kwartaal. Tegen 97 euro wegenbelasting vind ik dit geen normale prijzen meer. Zelfs een OV jaarkaart wordt hiermee interessant.. Quote
Smart Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 (edited) We moeten natuurlijk gemakshalve niet vergeten dat ook de BPM verwerkt is in de kilometerprijs en dat nieuwe auto's relatief goedkoper gaan worden in aanschaf. Dat scheelt toch aanmerkelijk. De Overheid wil die gemiste BPM natuurlijk wel terugverdienen. Daarom is het, zoals Bigwade eerder aanhaalde, zo zuur voor Toyota Prius en Co dat zij straks per kilometer moeten betalen, net zoals de rest van NL, terwijl ze nu nog BPM-vrijstelling genieten. Dat houdt dus op te bestaan, weg voordeel om met een hybride te gaan rijden. Ach, en ook daar zullen ze wel weer een oplossing voor bedenken, onze denktankambtenaren, en dat weer verhalen op ons burgers. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen, zeggen ze weleens..... Edited November 20, 2009 by Smart Quote
Guest Jantje Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Ik ben uitgegaan van 3 cent per kilometer omdat ik een A-label auto heb?! ongeveer 4000km per maand = 4000x0,03= 120 euro per maand kilometer heffing. waarvan 2800 km woon/werk verkeer is en de rest prive. Me huidige kosten zijn 128 per kwartaal!! Quote
bigwade Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Die 3 cent lijken me optimistisch, je hebt het over woon-werkverkeer en dat wordt gezien als spits en zal dus duurder zijn. En dat voor een A label. Ik heb te doen met RangeRover rijders maar ook Sorento liefhebbers. Zoals het er nu voor staat zou ik die niet meer kopen iig.. Quote
Guest Jantje Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Die 3 cent lijken me optimistisch, je hebt het over woon-werkverkeer en dat wordt gezien als spits en zal dus duurder zijn.En dat voor een A label. Ik heb te doen met RangeRover rijders maar ook Sorento liefhebbers. Zoals het er nu voor staat zou ik die niet meer kopen iig.. ik rij bijna niet over de snelweg, ik weet niet of dat nog iets uitgaat maken? Quote
wimkia Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Wat is een SENSO? Ik bedoelde een Senseo.. Het apparaat gaat nog wel maar de pads kosten een vermogen.... Quote
wimkia Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 ik rij bijna niet over de snelweg, ik weet niet of dat nog iets uitgaat maken? De basisprijs is gelijk, alleen snelwegen met files worden duurder. En er geld een basisprijs en spitsprijs. Zie: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/2.ABVM-12288-v1-Factsheet_Tarieven__tcm195-265819.pdf Er is gewoon nog geen duidelijkheid omtrent defintieve kosten per km. BPM wordt wel afgeschaft, maar dat is nu voor KIA Ceed SW 1.6 diesel, 4300 euro. Dat verdelen over 5 jaar dan is dat 860 euro per jaar (na 5 jaar zit er niet veel BPM meer de auto). 12 maanden wegenbelasting ongeveer 1200 euro. Dus per jaar nu 2060 euro aan BPM en wegenbelasting welke vervallen. 40.000 km per jaar, waarvan 5000 buitenland, geeft gemiddeld: 35.000 * 0,067 = 2345 euro per jaar. Dus iets meer. Maar niemand kan mij nu zeggen wat de extra belasting wordt voor diesel en hoeveel vindt men 119 gr CO2 waard? Als ik dan woon-werkverkeer in de spits doe, wordt het nog duurder, vooral als je over een filegevoelige weg rijdt. Stijgen mijn kosten nu naar 3000 - 3500 euro? Dan wordt dadelijk werkeloos worden alleen maar goedkoper:) Als ik het voorbeeld kijk op de website www.rekeningrijden.nl staat in de tabel een middenklasser als de megane benzine voor 4 ct/km gaat, wat doet een diesel dan. Minder CO2 maar brandstoftoeslag..... Een BMW X5 diesel geeft 220 gr CO2 en komt dan op 15 ct/km. De rekenhulp is niet op te starten. Quote
Relena Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 He Bigwade man ik bedenk me net dat je deze kastjes ook zou kunnen gebruiken om na te gaan: Wie er in de beurt van een auto staat waar het alarm van af gaat. Verder kunnen we zien wat er daadwerkelijk met een lease-auto aan kilometers gereden wordt. In combinatie met je telefoon is dan ook na te gaan wat je daadwerkelijk uitvreet. En het mooie van alles is dat je er zelf voor mag betalen kijk dat noem ik nog eens revolutionair. Groetjes, Relena Quote
Rio-man Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Ik denk dat, als het zover is en ze kunnen je echt overal gaan volgen, de auto lekker de deur uit gaat en er een mooie luxe scooter komt, en voor in de winter een OV-abonnement of iets dergelijks... 1 omdat je meer gaat betalen, en 2 omdat ik er niet echt heel content mee ben dat ik gevolgt kan worden tijdens het rijden. Niet dat ik iets te verbergen heb hoor, dat beslist niet, maar het is geen fijn idee. Quote
bigwade Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Ik neem aan dat je een mobiele telefoon hebt. Ook daar ben je overal mee te traceren, maar......... die kun je uitzetten. Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Ja vroeg of laat, gaat het wel komen. Vraag je dit af> Hoeveel ambtenaren posten gaat het nieuwe rekeningrijden met zich meebrengen? Quote
wimkia Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Ik heb nog een leuke stelling. Stel je staat met pech onderweg en word op een sleepauto geladen. Betaal je de kilometers ook nog die je gesleept word, want het kastje doet zijn werk....Zou je dat voor kunnen laten komen? Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Waarschijnlijk moet je dat gewoon aftikken, en ontkom je er niet aan. Tenzij je achteraf nog kan bewijzen dat je wordt gesleept. Quote
Rio-man Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Niet te bewijzen en het kastje is niet uitschakelbaar... Tenzij deze wordt gekoppeld aan het draaien van de motor, dan zal het kastje op non-actief worden gesteld. Gok ik.. Quote
Relena Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Stel je voor het kastje geeft aan dat de wagen in beweging is. Maar ze zien dat hij op de zelfde plek blijft. Zullen ze deze meters dan ook tellen? Quote
Alex VB Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Ik zie dat het rekeningrijden jullie toch best bezighouden en jullie niet helemaal eens zijn met hoe het waarschijnlijk gaat lopen.. Toch? Maar, als jullie nu eens iets hier tegen gaan doen of met een alternatief komen die voor biede partijen (De burger en de overheid) iets positiefs oplevert ipv te klagen en te klagen. En jullie vinden hier via de verschillende media medestanders (Min. 1 miljoen) dan denk ik dat de regering in Nederland niet on jullie heen kunnen. Maar zolang er geklaagd wordt en niets ondernomen wordt zullen jullie uiteindelijk met de blaren zitten. Probeer het dan maar nog eens gewijzigd te krijgen. Dus mijn advies: KOM MET EEN ALTERNATIEF EN VINDT MEDESTANDERS! Quote
bmeerhof Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Ik weet niet of het nog steeds waar is, maar mij lijkt het Duitse systeem beter. Daar zit/zat de wegenbelasting, in de brandstof prijs. Heb je ook geen kastje nodig. Quote
Harrie99 Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Beste leden,zoals u al vast heeft begrepen gaan er wat dingen veranderen met de spyview van Eurlings. Wat is uw mening en heeft u al eens berekend wat dat voor besparing voor u oplevert.. Laat het eens weten....... Waarom nu niet gewoon de brandstofprijs verhogen. Dan betaalt iedereen ook de buitenlanders, en als je veel rijdt betaal je meer als wanneer je minder rijdt. Dat is toch de beste oplossing ? Geen privacyaspecten ook, geen kostbare kastjes die weliswaar door het rijk worden betaald, maar die we links om of rechts om echt wel gaan betalen. Dan nog het feit dat de gemeentes nieuwe belastingen gaan opleggen, omdat ze de opcenten op de gebruikersbelasting missen. Kortom gaat heel duur uitpakken. Alleen in de brandstofoplossing hebben we dan nog het punt van de spitstoeslag die ze willen gaan invoeren. Dan doen we dat toch gewoon niet Groet Harrie Quote
Venga1 Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 ik zit hier zelf ook naar te kijken. De nieuwe Venga vind ik heel mooi, maar weet niet precies in welke categorie het komt te liggen. is het te vergelijken met: Middenklasser (benzine) bv. Renault Megane ? het vervallen van de BPM is natuurlijk ook iets waar je naar moet kijken. Ga ik nu een nieuwe auto kopen, of wacht ik tot de BPM gaat vervallen. Ik denk dat je voor een nieuwe Venga 1.4 X-pect en X-tra hier niet naar hoeft te kijken. Tenminste als je de auto nog dit jaar aanschaft Waarom niet? De Venga is tot het eind van het jaar 900 euro afgeprijsd. Volgend jaar is je huidige auto weer een stukje minder waard, en de BPM voor deze auto's is 2270 en 2472 euro. De korting van de auto en verschil van inruil komt al heel dicht in de beurt van de BPM korting. ik zou ook graag het comfort pakket erop willen hebben. Dit pakket is tot het eind van het jaar 800 euro goedkoper. Dus het voordeel wat je nu bij elkaar opgeteld hebt , is ongeveer of zelfs meer als het BPM verschil. Mij gaat het er nu om in welke categorie komt de Venga te liggen, weet iemand dat misschien? Quote
Recommended Posts