Giovanny Geplaatst 15 December, 2009 Geplaatst 15 December, 2009 Misschien dat dat nog een verschil uit maakt. Ik zal vanavond nog in de handleiding kijken of er hier wat over wordt gemeld, want ook vandaag deed de ISG het niet, was -4 trouwens. Quote
Gast Jantje Geplaatst 15 December, 2009 Geplaatst 15 December, 2009 Misschien dat dat nog een verschil uit maakt. Ik zal vanavond nog in de handleiding kijken of er hier wat over wordt gemeld, want ook vandaag deed de ISG het niet, was -4 trouwens. En je had je kachel niet op ventilator stand 4 staan? Quote
Giovanny Geplaatst 15 December, 2009 Geplaatst 15 December, 2009 Hey Jantje, ik heb het even opgezocht, op de nieuwe versie van de KIA Ceed Facelift zit een andere alternator. KIA heeft de instellingen nu dusdanig afgesteld dat de ISG bij temperaturen in en rond het vriespunt niet werkt. En terugkomend op je vraag, nee vanochtend was mijn climate control uit. Quote
patten Geplaatst 15 December, 2009 Geplaatst 15 December, 2009 Vandaag even bewust opgelet en ISG werkte niet met: Radio, verlichting, verwarming max, airco, ventilator stand 1. Quote
Giovanny Geplaatst 15 December, 2009 Geplaatst 15 December, 2009 Het is goed om onderscheid te maken tussen de vorige ISG systemen en de Facelifted versie van ISG systemen waarvan de laatste versie iets gevoeliger is ten opzichte van de vorige versie. Hier staat een goed artikel dat gewijd is aan de nieuwe ISG versie http://www.articlesbase.com/automotive-articles/kia-ceed-ecodynamics-road-test-1311152.html. Let ISG moet niet werken bij de volgende instellingen om je motor electra te behoeden voor lange levensduur: Schakelt niet automatisch aan bij: - te lage accu >75% - temp accu odner de 2C - temp motor te laag. Quote
Niebu Geplaatst 16 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 16 December, 2009 Interessant artikel, veel zaken van het ISG systeem staan niet in het instructie boekje (1e ISG versie) en ik denk dat veel zaken voor de werking van het ISG systeem ook geldig zijn van voor de 1e ISG versie. Ik heb zelf een cee'd met het eerste ISG systeem. De onderstaande zaken uit het artikel ga ik ook eens uitproberen. ISG Werkt niet: *accu <75% (geld ook voor eerste ISG versie, zie instuctieboekje) *accu temp <2 gr. (Zou best kunnen, dat dit ook voor eerste ISG versie is) *motor temp. te laag (geld ook voor eerste ISG versie, zie instuctieboekje) *deur open (nog niet uitgeprobeerd) *veiligheidsgordel niet vast (nog niet uitgeprobeerd) *motorkap niet dicht (nog niet uitgeprobeerd is niet echt interessant) *ventilator op max (geld ook voor eerste ISG versie, zie ervaring Niebu en Jantje) Er staat ook in dat de motor gestart wordt bij: *airconditioning fan is on voor serveral minutes (ik weet niet echt wat ze daar mee bedoelen) *rempedaal wordt ingedrukt, ik denk dat ze er mee bedoelen dat het isg systeem de motor heeft uitgeschakeld als je niet op de rem staat, dat de motor zich zelf start als je de rem aanraakt. Dit om de motor te starten als je auto b.v. van een helling af begint te rollen als je niet op de rem stond en je de rem aan raakt. (nog niet uitgeprobeerd) Of de accu temperatuur boven de 2gr. moet zijn voor de werking van het ISG systeem bij de 1e versie moeten we nog ondervinden. Mijn ervaring van afgelopen dagen is dat het ISG systeem (1e versie) niet werkt als het vriest. De accutemp. is dan beneden de 2gr. en je moet volgens mij heel lang rijden wil de temperatuur van de accu boven de 2g. komen. Jantje heeft hier andere ervaringen mee zie eerdere posts. Het zou kunnen dat Jantje zijn auto in een garage heeft staan waar de temperatuur boven de 2 graden is. Mijn cee'd staat dag en nacht buiten, wel onder een carport, maar de temperatuur is in ieder geval s'nachts de afgelopen dagen onder de 2 graden geweest. Graag jullie ervaringen met het 1e ISG systeem bij temperaturen onder de 2 graden. Graag rekening houden met het feit dat een auto ook in een garage kan staan met temperaturen boven de 2 gr. Dan doet het ISG systeem het natuurlijk wel want de accu is dan boven de 2 graden. Quote
Giovanny Geplaatst 16 December, 2009 Geplaatst 16 December, 2009 Inderdaad en goed artikel, Heel snel reagerend op jouw vragen "rempedaal wordt ingedrukt, ik denk dat ze er mee bedoelen dat het isg systeem de motor heeft uitgeschakeld als je niet op de rem staat, dat de motor zich zelf start als je de rem aanraakt. Dit om de motor te starten als je auto b.v. van een helling af begint te rollen als je niet op de rem stond en je de rem aan raakt. (nog niet uitgeprobeerd)" >> Klopt als je op de rem staat gaat de ISG Off belichting uit. t.a.v de temperatuur van de accu, het kan best kloppen dat die niet boven de 2 graden uitkomt doordat ik mijn auto buiten parkeer en niet in een garage. Quote
Gast Jantje Geplaatst 16 December, 2009 Geplaatst 16 December, 2009 Als je deur openstaat werkt het ISG systeem inderdaad niet. Veiligheids gordel weet ik niet, ik rij altijd met gordel. Quote
Giovanny Geplaatst 16 December, 2009 Geplaatst 16 December, 2009 (aangepast) Als je deur openstaat werkt het ISG systeem inderdaad niet.Veiligheids gordel weet ik niet, ik rij altijd met gordel. Los daarvan gaat het alarm in de auto ook heel irritant piepen op het moment dat je geen gordel om heb zitten. 17 December, 2009 aangepast door Giovanny Quote
Aart.S Geplaatst 16 December, 2009 Geplaatst 16 December, 2009 Ik denk, als ik jullie verhalen lees, dat het te maken heeft met de spanning van de accu. Als het buiten erg koud is heeft de accu maar 80% vermogen als je dan nog een koude start moet doen zakt hij nog verder in. Doe je na het starten veel dingen aan zoals ventilater, radio, achterruit verwarming, e.d dan heeft de dinamo te weinig vermogen om ook nog snel de accu op te laden. Om nu te verkomen dat je bij het b.v. 3e stoplicht met een lege accu komt te staan scakelt de ISG zichzelf uit. In mijn vorige auto zat weliswaar geen ISG maar wel iets dat als de motor uit was en b.v. de ventilator nog aan stond, met contact aan, dan ging die automatisch uit zodat er altijd voldoende spanning was om te starten. Maar een vraag over de accu, wat voor soort accu zit er in de auto waarvan de garage deze niet kan opladen omdat ze de juiste apparatuur niet hebben????? Gr, Aart. Quote
Gast Jantje Geplaatst 16 December, 2009 Geplaatst 16 December, 2009 Net nog 1x getest.. temp meter gaf -1 aan, bij stoplichten kachel stand 3 en ISG ging gewoon in werking! Quote
bigwade Geplaatst 16 December, 2009 Geplaatst 16 December, 2009 Met verbazing heb ik naar jullie ISG verhandelingen zitten kijken. Wat zou in hemelsnaam ISG toevoegen tijdens vrieskou weer ? Laat die motor aub op bedrijfstemperatuur lopen..... Scheelt motor slijtage, CO2 en kouwe billen. Boven de 10-15gr, ja, dan wordt het misschien leuk en dan zie ik nog steeds graag cijfertjes van gebruikers. (weekje wel , weekje niet op vaste trajecten) Quote
Giovanny Geplaatst 17 December, 2009 Geplaatst 17 December, 2009 @ Bigwade: terechte en logische opmerking, ISG uitschakelen bij temp onder de 2 graden heeft geen nut. Maar ja het is toch een leuke discussie Quote
vince! Geplaatst 17 December, 2009 Geplaatst 17 December, 2009 Ben ik dan de enige die 'tevreden' is wanneer het systeem niet werkt. Heb nu een tiental dagen onze cee'd (sw 1.6crdi) en mijn gewoonte is nu al, om direct na het starten van de motor het isg systeem uit te schakelen. Een kleine aanpassing van je rijstijl en anticiperen zal veel meer brandstof besparen dan die luttele seconden de motor stil te leggen. Quote
bigwade Geplaatst 17 December, 2009 Geplaatst 17 December, 2009 Vince, VRIEND....... zo denk ik er dus ook over.. Quote
Gast Jantje Geplaatst 17 December, 2009 Geplaatst 17 December, 2009 Ben ik dan de enige die 'tevreden' is wanneer het systeem niet werkt.Heb nu een tiental dagen onze cee'd (sw 1.6crdi) en mijn gewoonte is nu al, om direct na het starten van de motor het isg systeem uit te schakelen. Een kleine aanpassing van je rijstijl en anticiperen zal veel meer brandstof besparen dan die luttele seconden de motor stil te leggen. Nee je bent niet de enigste, zoals ik al een keer in een ander topic gezegd heb gebruik ik het nooit. Maar ben voor de andere forum gebruikers best bereidt zo af en toe is iets te testen Quote
Smart Geplaatst 17 December, 2009 Geplaatst 17 December, 2009 Nou, die twee hebben elkaar ook gevonden.....! Ach, het houdt je van de straat h Quote
Niebu Geplaatst 18 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2009 (aangepast) Ik gebruik het ISG systeem ook bijna nooit. Alleen sinds mijn accu laatst te weinig spanning had en de cee'd hierdoor een EPS storing kreeg vind ik het ISG systeem wel een handig hulpmiddel voor me zelf om de accu spanning te controleren. Om een nieuwe EPS storing te voorkomen. Ik zet mijn auto voortaan vaak af op het ISG systeem en draai dan het contactslot op uit. Het is dan wel handig om te weten wanneer het ISG systeem niet kan werken. Temperatuur accu, gordel, ventilator op maximaal enz. Dit staat ook niet allemaal in het instructieboekje dus dit moeten we in de praktijk uit vinden. Als het allemaal duidelijk in het boekje gestaan had (voor de 1e ISG versie) was deze topic helemaal niet nodig geweest. Dus graag weer on topic. 18 December, 2009 aangepast door Niebu Quote
Giovanny Geplaatst 18 December, 2009 Geplaatst 18 December, 2009 Een ieder zijn ding, ISG is over het algemeen wel een nuttig ding. Alleen in de winter maanden niet. Ik woon en werk in de randstad en sta heel vaak voor verkeerslichten stil, het is dan wel handig om ISG te hebben, scheelt weer. Maar voor de rest van de forum leden die niet te maken hebben met mijn situatie, prima dat jullie het niet gebruiken. En ten aanzien van de eerste generatie van de ISG systemen, ik denk dat de problemen met het leeglopen van de accu nu wel zijn verholpen. Althans ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Quote
OutOfFocus Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 ...En er zit dus een mate van onvoorspelbaarheid in het systeem.... je kan beter zeggen '..een mate van intelligentie in het systeem'. Het ISG systeem houdt met allerlei omstandigheden rekening om te bepalen of de motor wel of niet gestopt kan worden. Quote
patten Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Mijn ISG werkt inmiddels al weken niet door het koude weer. je kan beter zeggen '..een mate van intelligentie in het systeem'.Het ISG systeem houdt met allerlei omstandigheden rekening om te bepalen of de motor wel of niet gestopt kan worden. Quote
JJWW810 Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 (aangepast) Hallo, ik heb met aandacht de artikelen over het niet en/of slecht functioneren van het ISG systeem gelezen, en wil het volgende kwijt; 1 Mijn Pro_Ceed 1.4 ISG van maart 2009 heeft als een van de eerste ISG en in de zomer van 2009 deed hij het wel eens niet ( het had toen niets met temperatuur te maken ) maar dat stoorde mij niet want het was steeds van korte duur! en daarna werkte het weer. 2 vanaf November 2009 werkte het helemaal niet meer- ik heb een afspraak gemaakt bij mijn dealer in januari 2010 en deze vertelde mij dat ze hadden nagemeten en niets hadden kunnen constateren en ze zouden navraag doen bij KIA-Nederland omtrend dit probleem. Ik vraag me af of ze de accuconditie hebben nagemeten omdat wij veel korte stukken rijden! 3 tot op heden 6 februari werkt het nog steeds niet en in maart moet de auto voor zijn eerste beurt en dan geef ik dit probleem opnieuw aan. Ik ben benieuwd!!! Wel nu (25-02-2010 ) werkt het ISG weer na een weekend 300 km gereden en een temperatuur ruim boven 5 graden Celcius ------> dus spanning weer goed in de accu en meer als 5 graden buitentemperatuur is het na november weer werkzaam!!!! Zo zie je maar weer!! ( wel vreemd dat sommige rijders veel minder problemen hiermee hebben ) 25 Februari, 2010 aangepast door JJWW810 ISG werkt weer!!! Quote
Venga1 Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Dan is er volgens mij toch echt iets mis mee. Of het systeem is op de Venga verbeterd. Zelfs met de huidige temperaturen werkt het systeem al na een minuut op 5. Ik gebruik het heel veel! Quote
patten Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 (aangepast) Bij mij hetzelfde. ISG is er (inmiddels een paar maand terug) mee gekapt en heeft het sindsdien ook niet meer gedaan. Zal wel aan de "kou" liggen. Gelukkig valt er op de afstand die ik elke dag rij van 10 km niet zo veel te stoppen, dus voor besparing hoeft het niet werken. Maar toch... Moet binnenkort toch een keer naar de dealer ivm ontwasemproblemen, dan kunnen ze meteen het ISG verhaal even controleren. Mijn auto is trouwens ook rond maart/april gebouwd! Ik heb hem door de Kroymans affaire pas in juni mogen ontvangen. Hallo, ik heb met aandacht de artikelen over het niet en/of slecht functioneren van het ISG systeem gelezen, en wil het volgende kwijt;1 Mijn Pro_Ceed 1.4 ISG van maart 2009 heeft als een van de eerste ISG en in de zomer van 2009 deed hij het wel eens niet ( het had toen niets met temperatuur te maken ) maar dat stoorde mij niet want het was steeds van korte duur! en daarna werkte het weer. 2 vanaf November 2009 werkte het helemaal niet meer- ik heb een afspraak gemaakt bij mijn dealer in januari 2010 en deze vertelde mij dat ze hadden nagemeten en niets hadden kunnen constateren en ze zouden navraag doen bij KIA-Nederland omtrend dit probleem. Ik vraag me af of ze de accuconditie hebben nagemeten omdat wij veel korte stukken rijden! 3 tot op heden 6 februari werkt het nog steeds niet en in maart moet de auto voor zijn eerste beurt en dan geef ik dit probleem opnieuw aan. Ik ben benieuwd!!! 7 Februari, 2010 aangepast door patten Quote
patten Geplaatst 24 Maart, 2010 Geplaatst 24 Maart, 2010 Aaaahhh. Mijn ISG heeft deze week "eindelijk" besloten om weer mee te gaan werken. Volgens mij heb ik een exemplaar dat pas bij +9 graden werkt..... Kortom die ISG installatie zuigt. /Edit: ISG heeft ongeveer 3,5 maanden niet/nauwelijks gewerkt.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.