Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Werking ISG systeem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net zoals jouw wijn, moet het systeem nog rijpen.....

Red-Wine.jpg

Geplaatst

Nou ja ik had dus van de week getankt, zal foto van de A-teller en het tank bonnetje binnenkort plaatsen (nu geen zin in)

Gereden kilometers: 439,1

Liters getanked: 41,94

Is dus 1 op 10,47..

Zodra de tank weer leeg is een update met ISG gebruik en het nieuwe rijden :lol: Dat het ISG alleen geen 10% besparing opgaat leveren durf ik zo al te roepen..

Dat zou ook iemand moeten testen die meer dan 4 stoplichten per dag tegenkomt :P

Geplaatst

Net zoals jouw wijn, moet het systeem nog rijpen.....

Zal vast,

ik loop vast naar het zoeken van prijzen van startenstop accu's van Varta

Die zijn er niet, ik kan ze niet vinden..

Doen waarschijnlijk mee in het complot van de groene mafia.......

Geplaatst

Nou ja ik had dus van de week getankt, zal foto van de A-teller en het tank bonnetje binnenkort plaatsen (nu geen zin in)

Gereden kilometers: 439,1

Liters getanked: 41,94

Is dus 1 op 10,47..

Zodra de tank weer leeg is een update met ISG gebruik en het nieuwe rijden :lol: Dat het ISG alleen geen 10% besparing opgaat leveren durf ik zo al te roepen..

Dat zou ook iemand moeten testen die meer dan 4 stoplichten per dag tegenkomt :P

Ga jij dat nou in de laatste dagen van die auto nou helemaal niet doen.

Rag em af voor inruil op die bromvlieg, fles wijn kun je zo wel ophalen, of samen opdrinken...

Geplaatst

Ga jij dat nou in de laatste dagen van die auto nou helemaal niet doen.

Rag em af voor inruil op die bromvlieg, fles wijn kun je zo wel ophalen, of samen opdrinken...

Wijn doe ik niet aan! :blink:

Geplaatst

Koffie (NEP PRESSO) is goed bij BW......kan ik over meepraten.:D

Geplaatst

Ik lees hier nogal wat problemen met het ISG systeem.

Wij hebben hier totaal geen last van. Werkt al na circa 500 meter, dan kom ik mijn eerste stop punt tegen. Werkt bij circa 5 graden. Geen idee als het verbruik daalt maar tis wel goed voor het milieu dat je auto ff geen dampen de lucht in blaast.

Geplaatst

Jongens KAPPE NÂ. Bigwade geeft het telkens weer aan en hij heeft echt gelijk.

Met de berekeningen zoals 'wij' die gebruiken verbruik je niet minder brandstof.

Het systeem doet maar één ding (en in mijn auto doet hij dat prima). Er is geen verbruik bij stilstand.

Dus wanneer je zoals Bigwade tijdens woon/werkverkeer 15 stoplichten tegenkomt waarbij je gemiddeld 1 minuut onnodig brandstof staat weg te blaffen, dan is het systeem een prima optie om de luchtkwaliteit in de stad op orde te houden.

Wanneer je in jou ritje maar één verkeerslicht ziet en er negen van de tien keer niet eens voor hoeft te stoppen dan is het ISG systeem een onnodige ballast en een belastingtruc.

En wat die Nepspresso betreft van Bigwade Jantje.2, die is daar prima te hachelen.;)

Geplaatst

Wanneer je in jou ritje maar één verkeerslicht ziet en er negen van de tien keer niet eens voor hoeft te stoppen dan is het ISG systeem een onnodige ballast en een belastingtruc.

Dus ISG zorgt eerder voor meer verbruik ivm zwaardere auto ? :D

Geplaatst

Shit mijn ceed is een snelweg scheurijzer.. nou weet ik waarom die zo onzuinig loopt ;) eerst maar is dat onnodige ISG gewicht eruit (zal gauw een kilo besparen?)

Geplaatst

Ik ben er wel achter dat mijn niet werkende ISG idd niet voor besparing zorgt. ISG is wel goed voor ergernis ;)

Beste Ceed gebruikers,

Helaas moet ik melden, dat ik moedeloos word van het ISG systeem. Ik heb de Ceed inmiddels 15 maanden en het ISG systeem heeft slechts 2 keer gewerkt. Tijdens de aankoop van de Ceed, was het start/stop systeem voor mij van toegevoegde waarde en dus bepalend voor de aankoop van deze KIA. Uiteraard heb ik met mijn dealer (waar ik overigens best wel tevreden over ben) om de tafel gezeten om het probleem op te lossen. Helaas is ook de dealer inmiddels ten einde raad en volgt er binnenkort een gesprek met mijn dealer, ondergetekende en KIA. Ik ben van mening dat het probleem - hoe dan ook - opgelost moet worden door KIA, omdat ze anders onterecht een A-label verkregen hebben.

Daarbij heb ik bewust gekozen voor deze Ceed met al haar opties zoals weergegeven in folders en handleidingen. Wat mij dus in hoge mate verbaast is het feit, dat diverse gebruikers van de Ceed zich inmiddels hebben neergelegd bij het disfunctioneren van het ISG systeem. Ik heb zelfs gelezen, dat het lampje van ISG bij diverse Ceed rijders wordt afgeplakt. Dit kan/mag niet waar zijn want ik ben van mening dat KIA een goed product dient te leveren op basis waarvan een belastingvoordeel van toepassing kan/mag zijn.

Al met al heb ik inmiddels het grootste vertrouwen, dat het ISG probleem aankomende week door KIA uit de wereld geholpen wordt.

m.v.g.

Hans Horbach

Geplaatst

Hallo vandaag kleine onderhoudsbeurt laten doen en ook ja isg na laten kijken auto 10 maanden zeker 5 keer gewerkt joepie ook mijn dealer moest me het antwoord schuldig blijven .

Ben benieuwd naar het antwoord Hans .

Groet Raymond

Geplaatst

ook onze ISG werkt niet goed eigenlijk helemaal niet dus ook binnenkort langs de dealer ik vind ook dat alles wat er op of in de auto verkocht is moet werken.

Ik ga me er ook niet bij neer leggen.

Ook hebben wij een probleem met de achterveren met 2 kinderen en wat bagage zakt de auto al door zijn hoeven is toch ook niet normaal voor een stationwagen.

Geplaatst

Vandaag kleine beurt met vervangen interieurfilter. Ook aangegeven dat ISG niet goed werkt. Accuspanning was 76%. Moet boven 81% zijn. Mogelijk teveel korte stukjes gereden. Dealer gaf aan niet genoeg tijd te hebben gehad de accu verder op te laden. Moet 2 weken aankijken en dan weer even laten meten. En anders zetten ze er maar een nieuwe accu in toch?

Overigens beurt was goedkoper (ja ja) dan de officiele KIA opgave.

Geplaatst

Ik ben net iets te laat in een Kia gaan rijden om te weten wanneer de Cee'd zijn facelift heeft gehad en wanneer Kia andere accu's is gaan plaatsen.

Wanneer ik de problemen zo lees dan komen deze alleen nog maar voor in de vorige serie Cee'd's met 'oude' accu.

In onze nieuwe Cee'd is de accu ingebouwd die hieronder op de foto te zien is en het systeem werkt bij ons (nog steeds) vlekkeloos. Of dit komt door de accu of door andere software of iets anders dat weet ik niet, maar die andere accu is waarschijnlijk het proberen waard.

Feit blijft dat het systeem MOET werken. Dit is niet alleen maar een kleine optie, maar een fors defect in het systeem.

Voor ons waren 2 zaken van belang bij aanschaf van de auto. 1. de ruimte, 2 het ISG systeem. Ik erger mij enorm aan die stinkende pijpen die mijn gril volpompen met K verwekkende stoffen en was blij dat ik daar op dat soort momenten in ieder geval niet meer aan mee hoef te werken.

Wanneer bij mij in de wagen dat systeem niet meer naar behoren werkt dan ga ik diezelfde dag nog naar de importeur om daar de kont van de Cee'd voor de open voordeur te zetten met een draaiende motor. Maar gelukkig is dat niet nodig.;) Bij ons werkt hij prima. Bedankt KIA.:punk:

Nou maar hopen dat het ISG debacle voor alle andere ISG rijders snel kan worden opgelost.

Geplaatst

Zou er (n)iemand van Kia dit lezen?

Het is vreemd dat Kia hier niet op reageert, zoveel klachten over dit systeem.

Je zou denken dat zij zich dit aan trekken, ook aspirant kopers lezen deze site.

Dus Kia Nederland waar blijven jullie? :confused:

Voor wat betreft de accu, bij mij zit er ook een Varta in, ik denk de zelfde als op de afbeelding.

Morgen ff checken, indien afwijkend zal ik er een foto van plaatsen.

Ruud van Roijen

Geplaatst

Zou er (n)iemand van Kia dit lezen?

Het is vreemd dat Kia hier niet op reageert, zoveel klachten over dit systeem.

Je zou denken dat zij zich dit aan trekken, ook aspirant kopers lezen deze site.

Dus Kia Nederland waar blijven jullie? :confused:

Voor wat betreft de accu, bij mij zit er ook een Varta in, ik denk de zelfde als op de afbeelding.

Morgen ff checken, indien afwijkend zal ik er een foto van plaatsen.

Ruud van Roijen

Beste Ruud,

KIA trekt het zich wel degelijk aan, want op 6 april heb ik een afspraak met de dealer en met KIA inzake het ISG systeem.

Ik ga dus nog even uit van het positieve!

mvg

Hans Horbach

Geplaatst

ISG lampje gaat meestal bij een graad of 2 en lager branden, ISG werkt dan niet, is het weer wat warmer dan ca 3 graden werkt de ISG weer.

De uitspraak van een monteur in een KIA garage (ISG meneer tis een ramp) :blink:

Ach ik vind het best, gebruik de ISG toch bijna nooit. :rolleyes:

Geplaatst

ISG lampje gaat meestal bij een graad of 2 en lager branden, ISG werkt dan niet, is het weer wat warmer dan ca 3 graden werkt de ISG weer.

De uitspraak van een monteur in een KIA garage (ISG meneer tis een ramp) :blink:

Ach ik vind het best, gebruik de ISG toch bijna nooit. :rolleyes:

Hier snap ik niets van, je betaald voor een product, je koopt zelfs het product en je gebruikt het niet, omdat de leverancier geen oplossing weet.

Dit houdt de leveranciers niet écht scherp.

Wat zou je er van vinden als je een huis koopt en de voordeur gaat niet open?

Gebruik je dan ook je huis niet?

Groetjes,

Hans

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...