CanonRob Geplaatst 2 April, 2011 Geplaatst 2 April, 2011 Hier snap ik niets van, je betaald voor een product, je koopt zelfs het product en je gebruikt het niet, omdat de leverancier geen oplossing weet. Dit houdt de leveranciers niet écht scherp. Wat zou je er van vinden als je een huis koopt en de voordeur gaat niet open? Gebruik je dan ook je huis niet? Groetjes, Hans ben reeds in conclaaf met garage over vele andere probleempjes waarbij de ISG eigenlijk het minst irritant is maar en ding is zeker: dit is mijn eerste kia en dat zal ook zo blijven Quote
patten Geplaatst 2 April, 2011 Geplaatst 2 April, 2011 Ik heb van de week 2 lange ritten gehad (320 km + 110km) bij zeer aangename temperaturen en mijn ISG heeft niet gewerkt. Ik ga volgende week een afspraak maken bij de dealer (ook ivm 2 jaar garantie op accu). Ik zal de uitkomst posten. Quote
bigwade Geplaatst 2 April, 2011 Geplaatst 2 April, 2011 maar en ding is zeker: dit is mijn eerste kia en dat zal ook zo blijven Want ? ISG kan opgelost worden met een Varta accu, en als je problemen hebt met navigatie wens ik je veel plezier bij ander merken. Suc6 Quote
edschoe Geplaatst 3 April, 2011 Geplaatst 3 April, 2011 Want ? ISG kan opgelost worden met een Varta accu, en als je problemen hebt met navigatie wens ik je veel plezier bij ander merken. Suc6 Wij hebben een VARTA accu en bij ons werkt het systeem ook niet 3500 km gereden en nog steeds een geel lampje. Quote
bigwade Geplaatst 3 April, 2011 Geplaatst 3 April, 2011 Wij hebben een VARTA accu en bij ons werkt het systeem ook niet 3500 km gereden en nog steeds een geel lampje. Da's balen want ik dacht dat zo'n accu de oplossing was, niet dus. Jammer. Quote
scorpioshuma Geplaatst 3 April, 2011 Geplaatst 3 April, 2011 Mss verschil tussen Varta en Varta ?? Volgens mij was het een speciale accu die erin geplaatst werd, speciaal voor ISG. Maar hoe dan ook even naar de dealer om dit na te laten kijken. Voor hetzelfde geld heb je zelf een stroomverbruiker in de auto (DVD voor de kids op de achterbank) waardoor de accu niet voldoende geladen kan worden Quote
patten Geplaatst 3 April, 2011 Geplaatst 3 April, 2011 Er zijn verschillende accu's van Varta. Ergens op dit forum staat een link naar een filmpje over het hoe en wat van die speciale ISG accu. FF snel zoeken... Hier een link naar de Varta site: http://www.varta-automotive.com/index.php?id=382 Het schijnt wel een bijzonder(e) (dure) accu te zijn.... Da's balen want ik dacht dat zo'n accu de oplossing was, niet dus. Jammer. Quote
bigwade Geplaatst 3 April, 2011 Geplaatst 3 April, 2011 Het schijnt wel een bijzonder(e) (dure) accu te zijn.... Tja, bezuinigen kost nou eenmaal veel geld Quote
jgjhorbach Geplaatst 4 April, 2011 Geplaatst 4 April, 2011 Tja, bezuinigen kost nou eenmaal veel geld Nog twee nachtjes slapen en dan weet ik meer. Woensdag is het zover en heb ik een gesprek met de dealer en KIA. Ik laat mij niet met een kluitje in het riet sturen en verwacht/eis een passende oplossing van KIA met betrekking tot het ISG systeem. Gezien mijn ervaring met onze garage vertrouw ik hierop. Het valt mij overigens op, dat veel gebruikers problemen hebben met dit systeem en dat de grootste wild-west verhalen worden verteld waarom het systeem al dan niet zou kunnen werken. Ik kijk er gewoon heel sinpel tegenaan: ik heb een produkt gekocht, bewust voor dit product gekozen op grond van de KIA toezegging tot 15% brandstofbesparing. Aan KIA de keuze hoe zij de toegezegde besparing gaan inlossen. Quote
Smart Geplaatst 4 April, 2011 Geplaatst 4 April, 2011 Het valt mij overigens op, dat veel gebruikers problemen hebben met dit systeem en dat de grootste wild-west verhalen worden verteld waarom het systeem al dan niet zou kunnen werken. Niet alle verhalen zijn wildwest verhalen. Het is jammer dat je dat zo opmerkt. Wel zijn er verschillende versies in omloop, wat m.i. wordt veroorzaakt doordat de meeste dealers ook niet weten hoe het opgelost moet worden. Ik ben benieuwd naar de oplossing van jouw Kia. Quote
patten Geplaatst 4 April, 2011 Geplaatst 4 April, 2011 Nog twee nachtjes slapen en dan weet ik meer. Ik ben heel erg benieuwd wat Kia je gaat vertellen/beloven. Ik persoonlijk ben van mening dat als ze dit (standaard) op een auto aanbieden, dat het gewoon moet werken! Quote
bigwade Geplaatst 4 April, 2011 Geplaatst 4 April, 2011 Ik ben heel erg benieuwd wat Kia je gaat vertellen/beloven. Ik persoonlijk ben van mening dat als ze dit (standaard) op een auto aanbieden, dat het gewoon moet werken! Start/Stop of die 15% Het eerste ben ik met je eens, het 2e kan gewoon niet. Quote
jgjhorbach Geplaatst 5 April, 2011 Geplaatst 5 April, 2011 Start/Stop of die 15% Het eerste ben ik met je eens, het 2e kan gewoon niet. Waarom kan het 2e gewoon niet? In alle reclame-uitingen geeft men aan, dat het ISG systeem 15% brandstof bespaart. Ik ben nog steeds van mening dat ik op een dwaalspoor gebracht ben door de KIA communicatie en aldus een aankoop heb gedaan op basis van niet bestaande usp's.(unic selling points) Quote
Jantje.2 Geplaatst 5 April, 2011 Geplaatst 5 April, 2011 Waarom kan het 2e gewoon niet? In alle reclame-uitingen geeft men aan, dat het ISG systeem 15% brandstof bespaart. Ik ben nog steeds van mening dat ik op een dwaalspoor gebracht ben door de KIA communicatie en aldus een aankoop heb gedaan op basis van niet bestaande usp's.(unic selling points) Die 15% is een extreem geval in mijn ogen.. Dan moet je wel heel veel stoplichten tegen komen die langdurig op rood staan om daaraan te komen. ISG bespaart nu eenmaal alleen als de motor uitstaat. Dus rij jij veel in de stad met stoplichten die slecht afgesteld staan dan zou je er misschien wel aan kunnen komen.... Quote
bigwade Geplaatst 5 April, 2011 Geplaatst 5 April, 2011 Waarom kan het 2e gewoon niet? In alle reclame-uitingen geeft men aan, dat het ISG systeem 15% brandstof bespaart. Ik ben nog steeds van mening dat ik op een dwaalspoor gebracht ben door de KIA communicatie en aldus een aankoop heb gedaan op basis van niet bestaande usp's.(unic selling points) In alle reclame uitingen staan ook het verbruik en CO2 uitstoot. Ik zou toch eens googelen op de juistheid van deze cijfertjes. Misschien word je dan wakker…… Quote
rvroijen Geplaatst 5 April, 2011 Geplaatst 5 April, 2011 Juistheid van cijfertjes of niet, als er iets gekocht wordt mag je verwachten dat het werkt. Het ISG systeem werkt (bijna) niet. Dus of er is iets met dit systeem aan de hand waar Kia geen raad mee weet of men heeft willens en weten iets verkocht wat niet blijkt te werken. In beide gevallen zal Kia met een oplossing moeten komen. Ruud van Roijen Quote
bigwade Geplaatst 5 April, 2011 Geplaatst 5 April, 2011 Juistheid van cijfertjes of niet, als er iets gekocht wordt mag je verwachten dat het werkt. Het ISG systeem werkt (bijna) niet. Dus of er is iets met dit systeem aan de hand waar Kia geen raad mee weet of men heeft willens en weten iets verkocht wat niet blijkt te werken. In beide gevallen zal Kia met een oplossing moeten komen. Ruud van Roijen We hadden het even over of start/stop zou moeten werken, en dan is dat ja En punt 2 of dat 15% zou moeten kunnen besparen en dat is nee. Quote
rvroijen Geplaatst 5 April, 2011 Geplaatst 5 April, 2011 We hadden het even over of start/stop zou moeten werken, en dan is dat ja En punt 2 of dat 15% zou moeten kunnen besparen en dat is nee. Je hebt gelijk was net even te snel Quote
patten Geplaatst 5 April, 2011 Geplaatst 5 April, 2011 Afspraak gemaakt. A.s. dinsdag mag ik de auto afleveren bij de dealer. Ben benieuwd wat en of ze iets vinden..... Quote
Jantje.2 Geplaatst 5 April, 2011 Geplaatst 5 April, 2011 Juistheid van cijfertjes of niet, als er iets gekocht wordt mag je verwachten dat het werkt. Het ISG systeem werkt (bijna) niet. Dus of er is iets met dit systeem aan de hand waar Kia geen raad mee weet of men heeft willens en weten iets verkocht wat niet blijkt te werken. In beide gevallen zal Kia met een oplossing moeten komen. Ruud van Roijen Wat grote onzin is... Mijn kia uit 2009 heeft ISG en heb er nog nooit problemen mee gehad, ik gebruik het dan wel niet omdat ik nooit zo lang voor een stoplicht stil sta.. Maar het storings lampje brandt ook nooit Quote
jgjhorbach Geplaatst 6 April, 2011 Geplaatst 6 April, 2011 Wat grote onzin is... Mijn kia uit 2009 heeft ISG en heb er nog nooit problemen mee gehad, ik gebruik het dan wel niet omdat ik nooit zo lang voor een stoplicht stil sta.. Maar het storings lampje brandt ook nooit Zit er zeker een draadje los bij jou ! (ik bedoel natuurlijk je auto) Quote
jgjhorbach Geplaatst 7 April, 2011 Geplaatst 7 April, 2011 Wat grote onzin is... Mijn kia uit 2009 heeft ISG en heb er nog nooit problemen mee gehad, ik gebruik het dan wel niet omdat ik nooit zo lang voor een stoplicht stil sta.. Maar het storings lampje brandt ook nooit Beste Cee'd gebruikers, Gisteren 6 april 2011 heb ik een bezoek gebracht aan mijn garage en ben aldaar ontvangen door de chef werkplaats en de regio dealermanager van KIA. In het gesprek heb ik aangegeven met name de wijze van communicatie inzake het ISG systeem misleidend te vinden. Toen ik bij mijn garage aankwam stond er een nieuwe Cee'd met het opschrift "voorzien van een ISG systeem, waardoor een besparing mogelijk tot wel 15%" Men was met mij van mening, dat deze omschrijving zeer ongelukkig gekozen is en dat men dit zal bespreken met de marketing afdeling. Evenzo wordt met deze afdeling gesproken om de gebruiksaanwijzing aan te passen, hetgeen in de Venga handleiding reeds van toepassing zou zijn. Na dit overigens zeer positieve gesprek werd mijn auto aangesloten op de computer en zijn wij gezamenlijk door het gehele ISG systeem gegaan. Via dit systeem kan je de totale elektronische huishouding van de auto bekijken en kan je zien wat er gebeurd als je bijvoorbeeld je radio inschakeld of je ingebouwde navigatiesysteem. Alles wordt binnen dit systeem aangegeven, dus ook de fouten die wellicht binnen het systeem van toepassing zouden kunnen zijn. Deze hele gebeurtenis duurde 2 uur en was voor mij zeer verhelderend. Daarna kwam de accu aan de beurt en deze was evenzo storingsvrij en voldoet aan de specificaties m.b.t. een start/stop systeem. Met andere woorden: de auto is optimaal, maar de elektronische huishouding wordt door mij optimaal belast. Ondanks de inspanning van KIA en mijn dealer blijf ik echter van mening, dat KIA mij bij de aankoop niet juist heeft geïnformeerd over het ISG systeem en heb dit nu schriftelijk bij de KIA directie aangegeven. In mijn schrijven heb ik aangedrongen om binnen 14 dagen een formeel antwoord te mogen ontvangen op basis waarvan ik de volgende stap zal bepalen. Quote
Opa Geplaatst 7 April, 2011 Geplaatst 7 April, 2011 Beste Cee'd gebruikers, ....... Met andere woorden: de auto is optimaal, maar de elektronische huishouding wordt door mij optimaal belast. Ondanks de inspanning van KIA en mijn dealer blijf ik echter van mening, dat KIA mij bij de aankoop niet juist heeft geïnformeerd over het ISG systeem en heb dit nu schriftelijk bij de KIA directie aangegeven. In mijn schrijven heb ik aangedrongen om binnen 14 dagen een formeel antwoord te mogen ontvangen op basis waarvan ik de volgende stap zal bepalen. Beste heer Horbach, Bedankt voor je uitvoerige verslag. Ik denk dat je dealer en Kia zich van hun beste kant hebben laten zien. Als ik je goed lees wordt de storing in jouw ISG systeem veroorzaakt door jouw specifieke gebruik van allerlei randapparatuur, maar blijf je ontevreden over de verwachtingen die Kia met haar reclame over ISG bij jou heeft opgeroepen. Met alle respect lijkt mij dat niet reëel. Ik geloof dat Bigwade dit ook al eens heeft opgemekt: Jij hebt even veel, of weinig, recht op verontwaardiging als alle gebruikers van een KIA die de opgegeven verbruikscijfers (bij lange) niet halen. E.e.a. is volledig afhankelijk van de rijstijl en rijomstandigheden per specifiek geval. Omdat die niet optimaal (van uit het oogpunt van verbruik) zijn, haalt (bijna) niemand het "normverbruik". Precies hetzelfde geldt voor jouw verwachting t.a.v. het ISG systeem. Je daarover boos maken is m.i. zinloos. (In gunstiger gebruiksomstandigheden kan die geadverteerde 15% wel haalbaar zijn.) E.e.a laat natuurlijk onverlet dat alle andere forumleden met ISG klachten die wel door hard- of softwareproblematiek veroorzaakt worden, recht hebben op herstel binnen de garantie. Quote
jgjhorbach Geplaatst 7 April, 2011 Geplaatst 7 April, 2011 Beste heer Horbach, Bedankt voor je uitvoerige verslag. Ik denk dat je dealer en Kia zich van hun beste kant hebben laten zien. Als ik je goed lees wordt de storing in jouw ISG systeem veroorzaakt door jouw specifieke gebruik van allerlei randapparatuur, maar blijf je ontevreden over de verwachtingen die Kia met haar reclame over ISG bij jou heeft opgeroepen. Met alle respect lijkt mij dat niet reëel. Ik geloof dat Bigwade dit ook al eens heeft opgemekt: Jij hebt even veel, of weinig, recht op verontwaardiging als alle gebruikers van een KIA die de opgegeven verbruikscijfers (bij lange) niet halen. E.e.a. is volledig afhankelijk van de rijstijl en rijomstandigheden per specifiek geval. Omdat die niet optimaal (van uit het oogpunt van verbruik) zijn, haalt (bijna) niemand het "normverbruik". Precies hetzelfde geldt voor jouw verwachting t.a.v. het ISG systeem. Je daarover boos maken is m.i. zinloos. (In gunstiger gebruiksomstandigheden kan die geadverteerde 15% wel haalbaar zijn.) E.e.a laat natuurlijk onverlet dat alle andere forumleden met ISG klachten die wel door hard- of softwareproblematiek veroorzaakt worden, recht hebben op herstel binnen de garantie. Bedankt voor je reactie maar ik heb het gevoel niet helemaal duidelijk te zijn geweest. Wat ik gewoon wil is, dat de aspirant klant bij aankoop door KIA wordt gewezen op de elektronische huishouding van het ISG systeem, dat is alles! Oke..................er moeten wat boekjes worden aangepast en/of voorzien worden van een bijlage. Het mag nogmaals duidelijk zijn dat ik zeer tevreden ben over de dealer en de Cee'd op zich. Feit blijft echter dat ik problemen heb met "verkooppraatjes" Quote
edschoe Geplaatst 7 April, 2011 Geplaatst 7 April, 2011 Bedankt voor je reactie maar ik heb het gevoel niet helemaal duidelijk te zijn geweest. Wat ik gewoon wil is, dat de aspirant klant bij aankoop door KIA wordt gewezen op de elektronische huishouding van het ISG systeem, dat is alles! Oke..................er moeten wat boekjes worden aangepast en/of voorzien worden van een bijlage. Het mag nogmaals duidelijk zijn dat ik zeer tevreden ben over de dealer en de Cee'd op zich. Feit blijft echter dat ik problemen heb met "verkooppraatjes" Wat ik me afvraag diverse merken hebben start en stop systeem wat wel gewoon werkt wat doen ze bij kia niet goed dan. Het is gemakkelijk om iedere keer de boekjes te veranderen net zoals de kleppen stellen met de kia s op gas ( niks als ellende ). Het zit in de auto en moet gewoon werken en wat word verstaan met randapparatuur de autoradio of de airco die hebben ze er toch ook zelf ingebouwd, ik ben van mening als die rotzooi standaard in de auto zit het gewoon moet werken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.