Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Nieuwe navigatiesoftware en kaarten beschikbaar.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik heb de update met de App gedownload en op een stick gezet.
Wanneer ik deze stick in de Niro EV (2024) doe kan ik de software niet updaten, de knop blijft grijs.
Wanneer ik dezelfde stick in de Sportage HEV (2024) doe start de update automatisch.
Iemand een idee?
Muziek en Android Auto via USB zijn geen probleem in de Niro, dus de USB-poort is goed.

Heb je dan niet de verkeerde update op je stick staan? Ik begreep dat de update uniek is per type en modeljaar. Een Niro en Sportage zijn anders, "dus" andere update lijkt mij.
Geplaatst (aangepast)

Heb je per voertuig een zijn eigen update op de stick gezet? Je zult 2 verschillende updates moet downloaden.

De zelfde update werkt niet in beide voertuigen.

aangepast door HenkM
  • Like 1
Geplaatst
Op 15-8-2024 om 11:32, zei MarcelE:

<KNIP> Ook de cruisecontrol is niet aangepakt. Gebeurd ook regelmatig dat (ondanks ik de CC op 101 of 105 zet) hij dan toch ineens vol in de remmen gaat en dan 90 of zelfs 70 gaat rijden. Totaal geen logica, want er staan ook geen borden. <KNIP>

Volgens mij is dit een instelling die je "moet" uitzetten. Als dit aanstaat dan past de Niro z'n snelheid aan bij gevaarlijke punten. Dat is dan niet te zien op de kaart. Ik had dit ook aan staan en heb dit in het begin gelijk uitgezet. Ik moet even kijken waar je dat ook alweer doet.

Geplaatst
19 uur geleden, zei Murcielaygo:

Heb je dan niet de verkeerde update op je stick staan? Ik begreep dat de update uniek is per type en modeljaar. Een Niro en Sportage zijn anders, "dus" andere update lijkt mij.

Dat is het frappante, ik heb de versie voor de Niro gedownload.

Omdat deze in de Niro niet werkte heb ik hem in de Sportage getest aangezien het beide Standaard Gen5W systemen zijn.

Geplaatst
16 uur geleden, zei chippie777:

Volgens mij is dit een instelling die je "moet" uitzetten. Als dit aanstaat dan past de Niro z'n snelheid aan bij gevaarlijke punten. Dat is dan niet te zien op de kaart. Ik had dit ook aan staan en heb dit in het begin gelijk uitgezet. Ik moet even kijken waar je dat ook alweer doet.

Ahhh okayyyy. Thanks. Das een goeie. Daar nog maar eens induiken. Ga ik proberen te vinden.

Nu nog een optie voor internet toegang zien te vinden... Kan ik hem met de hotspot van mijn telefoon koppelen.

Geplaatst

IK snap niet helemaal wat je bedoeling is van die hotspot met je telefoon. Mijn Niro (2023) heeft gewoon internet verbinding, voor verkeersinfo e.d. ik heb daar geen hotspot voor nodig. Welke Niro heb jij? Die internet verbinding is puur voor de auto zelf, je kan die niet zelf ergens anders voor gebruiken

Geplaatst

Hoi @chippie777 Kekke-auto reageerde eerder met "je moet wel internetverbinding hebben...". Die heeft mij op een verkeerd been gezet, en ikzelf maakte de verwarring nog groter.

Gisteren nog eens uitvoerig in het systeem gekeken. Rechts bovenin het scherm staat het LIVE - Bluetooth - Wifi logootje. Dus dat lijkt me dan verder in orde.

Ik heb je raad opgevolgd en die automatische snelheidsaanpassing uitgezet. Dat werkt.

ik heb overigens de Niro HEV DPL MY'23.

Geplaatst
3 uur geleden, zei MarcelE:

Hoi @chippie777 Kekke-auto reageerde eerder met "je moet wel internetverbinding hebben...". Die heeft mij op een verkeerd been gezet, en ikzelf maakte de verwarring nog groter.

Gisteren nog eens uitvoerig in het systeem gekeken. Rechts bovenin het scherm staat het LIVE - Bluetooth - Wifi logootje. Dus dat lijkt me dan verder in orde.

Ik heb je raad opgevolgd en die automatische snelheidsaanpassing uitgezet. Dat werkt.

ik heb overigens de Niro HEV DPL MY'23.

Mooi dat het werkt want daar gaat het uiteindelijk om. In het begin gebruikte ik de ingebouwde navigatie veel maar tegenwoordig gebruik toch liever Waze via Apple Car. Maar dat is uiteraard een persoonlijke voorkeur. Ik moet wel zeggen dat niet alle benamingen voor de diverse instellingen van de auto even duidelijk zijn voor mij. Maar ben wel super tevreden met mijn Niro, in vergelijking met het vorige model is het een behoorlijke stap voorwaarts. Wie weet ooit een echt EV maar door het ontbreken van laden op eigen terrein hou ik het voorlopig bij de HEV uitvoering. 

Geplaatst

Ik vind persoonlijk eigenlijk dat als een optie beschikbaar is, deze ook moet werken. Maar dat is meer mijn autistische kantje (wat eigenlijk iedereen heeft) dan dat het belangrijk is.

Zelf gebruik ik de ANWB Onderweg app via Apple Car, maar ook KAARTEN en Google Maps. Op zich brengen ze je op je bestemming maar ze hebben toch allemaal een eigen idee over de route, gek genoeg. In mijn 2 voorgaande auto's had ik TomTom standaard ingebouwd. Misschien wat commerciëler, maar werkt voor mij perfect. En voor die €20,-- p/j, is dat ook nog te doen. De HERE navi in de Niro vind ik echt niet fijn.

Voor de rest geniet ik zeer van deze auto. Eigenlijk wilde ik de Executive, maar dat mocht niet van mijn werkgever. Is een leaseauto namelijk. Het contract loopt nu nog 4 jaar, maar dan zit ik ook een jaar voor mijn pensioen dus ik denk maar zo dat dit mijn laatste leaseauto is.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik huiver nog een beetje om deze update te installeren, ik wil geen snelheidswaarschuwingen. 

kan iemand bevestigen dat de MY20 ( NIRO PHEV 2021) geen waarschuwingen na de laatste update heeft ?

Geplaatst

Behalve dat het verkeersbordje rood kleurt (deetie ook in de vorige versie) heb ik geen last van toeters en bellen 😅 :wheelchair:

Geplaatst

Alleen indien er een snelheidscamera staat krijg ik een akoestisch signaal. Verder kan ik zonder gepiep te hard rijden. Ik heb de update geïnstalleerd. 

Geplaatst
15 uur geleden, zei Harald Kia:

Ik huiver nog een beetje om deze update te installeren, ik wil geen snelheidswaarschuwingen. 

kan iemand bevestigen dat de MY20 ( NIRO PHEV 2021) geen waarschuwingen na de laatste update heeft ?

Als je je aan de max. snelheid houdt, hoor je niets. Beetje gek dat mensen willen weten of ze na de update een piep horen als ze te hard rijden. Dan weet ik al wat voor vlees ik in de kuip heb. Notoire hardrijders, erg asociaal. 

Overigens zie ik in de laatste reacties niet staan wat het modeljaar van die betreffende auto is. En dat is wel van belang mensen, want de update voor Gen5W is er in meerdere varianten, afhankelijk van het modeljaar. Dat is tegelijkertijd een beetje de makke van dit forum.. dat je vaak moet gissen over model, uitvoering en bouwjaar van de auto waar een reageerder het over heeft. 

Geplaatst
4 uur geleden, zei Rowicom:

Dat is tegelijkertijd een beetje de makke van dit forum.. dat je vaak moet gissen over model, uitvoering en bouwjaar van de auto waar een reageerder het over heeft. 

Kan een ieder onder zijn avatar aanvullen.

Geplaatst
4 uur geleden, zei Rowicom:

Als je je aan de max. snelheid houdt, hoor je niets. Beetje gek dat mensen willen weten of ze na de update een piep horen als ze te hard rijden. Dan weet ik al wat voor vlees ik in de kuip heb. Notoire hardrijders, erg asociaal. 

Overigens zie ik in de laatste reacties niet staan wat het modeljaar van die betreffende auto is. En dat is wel van belang mensen, want de update voor Gen5W is er in meerdere varianten, afhankelijk van het modeljaar. Dat is tegelijkertijd een beetje de makke van dit forum.. dat je vaak moet gissen over model, uitvoering en bouwjaar van de auto waar een reageerder het over heeft. 

Ik hou me doorgaans netjes aan de snelheid, ben zeker geen Notoire hardrijder (meer). Een Kia Niro is naar mijn idee geen auto voor hard te rijden.

Maar het snelheidsherkeningssysteem werkt nog niet 100% en geeft vaak de foutieve snelheid weer, dan hoef ik echt niet nog meer piepjes erbij.

Geplaatst
3 uur geleden, zei Murcielaygo:

Wat je als gebruiker van bijv. Tapatalk op een mobiel weer niet kunt zien...

En wederom wordt ik er aan herinnerd dat ik old-school bezig ben 😱 😁

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst
On 8/11/2024 at 4:51 PM, Roy Dassen said:

Ook geschikt voor Kia Niro hybrid 2016?

Yes, de update voor MY17 gebruikt. Heb na de installatie op het mini reset knopje van de navigatie moeten drukken. Scherm bleef aan staan, fysieke knoppen deden het ineens niet meer.. Maar werkt nu als een zonnetje. Wellicht een placebo effect, maar de JBL speakers klinken nu voller dan voorheen.

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 1-9-2024 om 08:42, zei Rowicom:

Dan weet ik al wat voor vlees ik in de kuip heb. Notoire hardrijders, erg asociaal. 

Ik vind dit nogal een botte uitspraak. Ja ik rij ook wel eens te hard, 85 ipv 80 of 107 ipv 100. Ben ik dan ineens asociaal????? Ik begrijp van een kennis die exact dezelfde auto heeft als ik, alleen een jaar jonger, dat hij bij 102 km p/u al een piepje krijgt dat hij te hard rijd.

Geplaatst
Op 1-9-2024 om 13:41, zei Harald Kia:

Maar het snelheidsherkeningssysteem werkt nog niet 100% en geeft vaak de foutieve snelheid weer, dan hoef ik echt niet nog meer piepjes erbij.

Is inderdaad een uitermate slecht werkende optie. Maar ook het weergeven op de kaart van de tankstations met prijzen. Kun je aanvinken maar werkt ook niet. Ik vind het echt waardeloos dat er opties opzitten die uiteindelijk niet werken. Nog 4 jaar, mag ik weer een andere auto uitzoeken. hahaha

Geplaatst

Afgelopen zaterdag had ik ineens ook de irritante piep dat ik te hard reed. ik reed 83 op een 80km weg. Ineens besloot mijn Niro dat ik op een 50km weg reed en toen begon het gepiep bij mij ook. Het was gewoon een rechte weg zonder enig gevaar als afslagen o.i.d. en ook geen 50km borden.

Ik heb de piepjes dus ook, maar wel boven een bepaalde snelheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...