Ben Wouters Geplaatst 23 Februari Geplaatst 23 Februari KIA lijkt druk bezig met het vernieuwen van de Connect Store, mogelijk na de security hack van vorig? jaar. Op de Nederlandstalige versie staat oa ook de Remote Smart Parkeerassistent 2. https://connectstore-eu.kia.com/nl/nl/info/product-usage-guide Is dit een voorbeeld van nieuwe functies die uitgebracht gaan worden? Lijkt standaard bedoeld voor de GT-line modellen: "※ Alleen voertuigen die zijn uitgerust met een Surround View Monitor kunnen RSPA 2 installeren. RSPA 2 hoort bij de standaarduitrusting van de uitrustingsvariant GT-Line." Benieuwd naar ervaringen van meer ervaren KIA rijders. 1 Quote
Arnoud van den Eerenbeemt Geplaatst 27 Maart Geplaatst 27 Maart Komt voor de EV3 RSPA 2 (incl. inparkeren zonder uitstappen) in een OTE? Of is RSPA 2 voorbehouden aan EV9-rijders? Sinds een week rijd ik in een EV3 GT-PlusLine, met 360-gradencamera en dus technisch geschikt voor RSPA 2. Ik heb dit duurste model onder meer gekozen voor RSPA 2 en heb dit in de verkoopgesprekken genoemd. De leverancier lijkt het fijne niet van RSPA versus RSPA2 te weten. Ik vind in mijn EV3 alleen RSPA (verplicht uitstappen). https://connectstore-eu.kia.com/nl/nl/info/product-usage-guide-rspa2 toont in de simulatie een EV9… Quote
Rick Geplaatst 7 Mei Geplaatst 7 Mei (aangepast) Inmiddels kreeg ik het verzoek voor OTA updates voor je navigatie kaarten, lekker 89 euro voor 2 kaart updates. Natuurlijk niet gedaan. Vanmiddag kreeg ik de melding "er is een OTA update beschikbaar voor nieuwe kaart versie", die kwam dus gewoon standaard erdoorheen nog. Echter kon ik onder het rijden deze niet installeren. Nu is de melding verdwenen.. ook op de normale updated (Via USB stick) niks te zien van een nieuwe versie.. 7 Mei aangepast door Rick Quote
Geer00 Geplaatst 7 Mei Geplaatst 7 Mei Ik kan me er niet zo heel erg druk om maken, ook al is het allemaal naar mijn mening nogal mistig. ik gebruik de Kia-navi toch niet. Heb al jaren Tomtom Go Navigation op mijn iPhone. Bevalt me in combinatie met MyDrivce uitmuntend. Quote
Wim-A Geplaatst 7 Mei Geplaatst 7 Mei 2 uur geleden, zei Geer00: ik gebruik de Kia-navi toch niet. Nee,maar de update is ook voor de rest van je systeem. Quote
Wim-A Geplaatst 7 Mei Geplaatst 7 Mei Op 27-3-2025 om 18:07, zei Arnoud van den Eerenbeemt: s RSPA 2 voorbehouden aan EV9-rijders Volgens mij zijn al deze 'updates' alleen voor auto's met een cncc-navigatie systeem (vanaf EV9 en nieuwer) Quote
abhteh Geplaatst 7 Mei Geplaatst 7 Mei (aangepast) Klopt niet, heb vanmiddag via usb zelf de update er op gezet. Het is een systeem en navigatie update ook voor de Sportage. 7 Mei aangepast door abhteh aanpassing Quote
Wim-A Geplaatst 7 Mei Geplaatst 7 Mei 46 minuten geleden, zei abhteh: Klopt niet, heb vanmiddag via usb zelf de update er op gezet. Het is een systeem en navigatie update ook voor de Sportage. Ook RSPA 2? Quote
AnneM Geplaatst 8 Mei Geplaatst 8 Mei De updates laat ik bij de jaarlijkse beurt uitvoeren. En vwb het deel navigatie.....die loopt zowiezo al meer dan een jaar achter. Lang leve Google Maps Quote
Rick Geplaatst 8 Mei Geplaatst 8 Mei 15 uur geleden, zei abhteh: Klopt niet, heb vanmiddag via usb zelf de update er op gezet. Het is een systeem en navigatie update ook voor de Sportage. Oh echt? op de site staat nog steeds de april versie ervan: update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/owEq3v Dit is iig dezelfde versies als ik in april erop het gezet via USB. Wat geeft jou navigatie dan aan wat erop staat nu? Quote
Wim-A Geplaatst 8 Mei Geplaatst 8 Mei 8 minuten geleden, zei Rick: Oh echt? op de site staat nog steeds de april versie ervan: update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/owEq3v Dit is iig dezelfde versies als ik in april erop het gezet via USB. Wat geeft jou navigatie dan aan wat erop staat nu? Ben ook benieuwd: ik heb nu deze er al sinds vorig jaar op staan en dat is dezelfde die nu op de update-site staat. Quote
Rick Geplaatst 9 Mei Geplaatst 9 Mei Op 8-5-2025 om 12:48, zei Wim-A: Ben ook benieuwd: ik heb nu deze er al sinds vorig jaar op staan en dat is dezelfde die nu op de update-site staat. Er is niks nieuws aan de USB versie, alleen via OTA blijkbaar. Quote
Henri497 Geplaatst 11 Mei Geplaatst 11 Mei Op 9-5-2025 om 21:58, zei Rick: Er is niks nieuws aan de USB versie, alleen via OTA blijkbaar. Ik kan me haast niet voorstellen dat Kia twee "verschillende" updates zou lanceren?? Dan zou de "echte" update alleen voor de OTA gebruikers zijn en de "mindere" update voor de paupers die niet willen betalen om hun updates via OTA te krijgen maar gewoon 7 jaar gratis met een USB stickje?? Quote
Wim-A Geplaatst 11 Mei Geplaatst 11 Mei 38 minuten geleden, zei Henri497: Ik kan me haast niet voorstellen dat Kia twee "verschillende" updates zou lanceren?? Dan zou de "echte" update alleen voor de OTA gebruikers zijn en de "mindere" update voor de paupers die niet willen betalen om hun updates via OTA te krijgen maar gewoon 7 jaar gratis met een USB stickje?? Het zijn (waarschijnlijk) geen twee verschillende updates; ik vermoed dat de OTA gewoon eerder gelanceerd is . Overigens maak ik bezwaar tegen de term paupers voor mensen die willen updaten via USB. 2 Quote
kwang van leusden Geplaatst 13 Mei Geplaatst 13 Mei Ik kreeg ook die melding over een opdate voor nav. En systeem maar als ik in de kia connect app ga vraagt hij om een pin code , weet echt niet meer die code ? Hoe kom ik daar achter ? Quote
J du Mortier Geplaatst 14 Mei Geplaatst 14 Mei Op 7-5-2025 om 18:02, zei Rick: Inmiddels kreeg ik het verzoek voor OTA updates voor je navigatie kaarten, lekker 89 euro voor 2 kaart updates. Natuurlijk niet gedaan. Vanmiddag kreeg ik de melding "er is een OTA update beschikbaar voor nieuwe kaart versie", die kwam dus gewoon standaard erdoorheen nog. Echter kon ik onder het rijden deze niet installeren. Nu is de melding verdwenen.. ook op de normale updated (Via USB stick) niks te zien van een nieuwe versie.. Ik heb vanmorgen toch maar die OTA updates gekocht voor 89 euries (YOLO) Ik doe wel stiekem de aanname dat ik nu ook de RSPA 2 update via de OTA update zal gaan ontvangen. Quote
Geer00 Geplaatst 14 Mei Geplaatst 14 Mei Daar zou ik dan best nieuwsgierig naar zijn ............. Quote
AnneM Geplaatst 14 Mei Geplaatst 14 Mei 1 uur terug, zei J du Mortier: Ik heb vanmorgen toch maar die OTA updates gekocht voor 89 euries (YOLO) Ik doe wel stiekem de aanname dat ik nu ook de RSPA 2 update via de OTA update zal gaan ontvangen. Dure hobby, zoals eerder aangegeven laat ik jaarlijks bij de 15K beurt de software updaten. Staat ook altijd keurig op de factuur dat e.e.a. is geupdated, maar wordt niets voor in rekening gebracht. Quote
Wim-A Geplaatst 14 Mei Geplaatst 14 Mei 1 uur geleden, zei J du Mortier: Ik doe wel stiekem de aanname dat ik nu ook de RSPA 2 update via de OTA update zal gaan ontvangen. Ik heb stellig de indruk dat RSPA 2 alleen werkt in auto's met een CNCC-navigatie (Dus alles vanaf EV 9). Quote
J du Mortier Geplaatst 14 Mei Geplaatst 14 Mei 1 uur geleden, zei Wim-A: Ik heb stellig de indruk dat RSPA 2 alleen werkt in auto's met een CNCC-navigatie (Dus alles vanaf EV 9). Dat zou dan een knap staaltje misleidende reclame zijn van Kia. Ze vermelden letterlijk; Alleen voertuigen die zijn uitgerust met een Surround View Monitor kunnen RSPA 2 installeren. RSPA 2 hoort bij de standaarduitrusting van de uitrustingsvariant GT-Line. Quote
Rick Geplaatst 14 Mei Geplaatst 14 Mei (aangepast) 1 uur geleden, zei J du Mortier: Dat zou dan een knap staaltje misleidende reclame zijn van Kia. Ze vermelden letterlijk; Alleen voertuigen die zijn uitgerust met een Surround View Monitor kunnen RSPA 2 installeren. RSPA 2 hoort bij de standaarduitrusting van de uitrustingsvariant GT-Line. Om je helaas uit de droom te helpen, de Sportage met de gen5 navigatie is momenteel niet geschikt voor ook maar enige "upgrade" van nieuwe hardware functies te installeren (en zal hier wss ook nooit geschikt voor kunnen worden) de hardware is hier nu eemaal niet voor gemaakt. 14 Mei aangepast door Rick Quote
Rick Geplaatst 14 Mei Geplaatst 14 Mei (aangepast) 5 uur geleden, zei J du Mortier: Ik heb vanmorgen toch maar die OTA updates gekocht voor 89 euries (YOLO) Ik doe wel stiekem de aanname dat ik nu ook de RSPA 2 update via de OTA update zal gaan ontvangen. Kun jij in jou systeem dan eens kijken welke versie van de firmware en kaarten die aangeeft? En wat er staat onder "wat is er nieuw in deze update" in je systeem. 14 Mei aangepast door Rick Quote
Wim-A Geplaatst 14 Mei Geplaatst 14 Mei 2 minuten geleden, zei Rick: Om je helaas uit de droom te helpen, de Sportage met de gen5 navigatie is momenteel niet geschikt voor ook maar enige "upgrade" te installeren (en zal hier wss ook nooit geschikt voor kunnen worden) de hardware is hier nu eemaal niet voor gemaakt. Ik ben bang dat jij gelijk hebt. Quote
Henri497 Geplaatst 16 Mei Geplaatst 16 Mei Op 11-5-2025 om 09:22, zei Wim-A: Het zijn (waarschijnlijk) geen twee verschillende updates; ik vermoed dat de OTA gewoon eerder gelanceerd is . Overigens maak ik bezwaar tegen de term paupers voor mensen die willen updaten via USB. Dat was ook sarcastisch bedoeld van mijn kant omdat ik zelf ook zo iemand ben die het via USB wil doen en niet verplicht €89 per jaar ga betalen voor OTA. Maar misschien had ik dat anders moeten formuleren 1 Quote
Rick Geplaatst 20 Mei Geplaatst 20 Mei Nog steeds niks via USB, beetje triest weer van KIA, gaat toch de verkeerde kant op met de laatste generaties al met al. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.