john84374 Geplaatst 5 Mei, 2025 Geplaatst 5 Mei, 2025 Gisteren verscheen 1 minuut na het vertrek een melding op het scherm dat de voorwaarden gewijzigd waren. Door de melding is de head unit geblokkeerd. Ik was aan het navigeren en had op dat moment aanwijzingen nodig. Dit is een onhandige en gevaarlijke melding. Ik had de keuze de voorwaarden te lezen JA/NEE. Dit op dat moment lezen leek mij geen goed idee. De melding bleef echter terugkomen. Steeds na 1 minuut terwijl ik aan het rijden was. Dit was heel ergerlijk. Uiteindelijk heb ik een Noodstop gemaakt langs de weg, auto in P gezet en heb de voorwaarden gelezen. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik gestopt ben om voorwaarden te lezen. Ik kom er niet onderuit. De melding blijft terugkomen, precies na 1 minuut. Heeft iemand een tip? Quote
Evert Mulder Geplaatst 5 Mei, 2025 Geplaatst 5 Mei, 2025 Als je de melding tijdens het rijden krijgt gewoon op ja drukken. Je krijgt dan de melding dat het tijdens het rijden niet kan en je moet bevestigen in de P stand. Volgende keer bij het starten even wachten en dan krijg je de melding opnieuw en kun je hem lezen en bevestigen 1 Quote
john84374 Geplaatst 6 Mei, 2025 Topic Starter Geplaatst 6 Mei, 2025 Dag Evert, allereerst dank voor je reactie. Dat is dus eigenlijk precies wat ik gedaan heb. Stoppen, in P zetten en de hele boel lezen. Toen was er toch wel een vervelende verrassing. De hele voorwaarden kun je hier lezen: https://connect.kia.com/content/dam/kia-uvo/global/assets/kia-connect-legal-docs-30-04/terms-of-use/Kia Connect_Terms of Use_CC_NL.pdf De wijzigingen zitten in 1.4 en in 11.5. Het is voor iedereen persoonlijk of je dit wilt accepteren of niet. Maar ik heb besloten dat ik de voorwaarden NIET wil accepteren. Duidelijk is dat ik de App dan maar gedeeltelijk of niet kan gebruiken. Dat vind ik allemaal prima. Wat ik niet prima vindt is dat ik de melding in de auto krijg terwijl het om de App gaat en dat ik er blijkbaar niet onderuit kan. Intussen ben ik er achter dat als je op MAP drukt de melding ook weg gaat. Voorlopig blijf ik dat doen. Groetjes, John Quote
HenkM Geplaatst 6 Mei, 2025 Geplaatst 6 Mei, 2025 (aangepast) 3 uur geleden, zei john84374: Wat ik niet prima vindt is dat ik de melding in de auto krijg terwijl het om de App gaat Imho gaat het hier om de integratie app en auto (ergo het infotainment systeem). Dat de melding in de auto komt snap ik maar de timing is idd beroerd. IK lees verder geen dingen waardoor ik de voorwaarden niet zou accepteren maar dat is ieder voor zich. Ten opzichte van menig EULA van de meeste (social media) apps en software is die van KIA nog gematigd. Als ik hem alleen kan accepteren in de "P" stand laat hem dan ook alleen dan zien (en niet als ik half onderweg ben) en blokkeer het systeem verder niet. Het kunnen accepteren in de app is uiteraard ook een optie (die er niet is volgens mij). 6 Mei, 2025 aangepast door HenkM 1 Quote
john84374 Geplaatst 7 Mei, 2025 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2025 Dag Henk, Lees de voorwaarden nog maar eens bij 11.5. Vind ik echt niet kunnen. Beetje spijtig dat het zo gesteld wordt. Iedereen klikt gewoon maar op JA en stemt er mee in. Ik ga het een tijdje aanzien. Als de melding komt dan druk ik op MAP en dan zie ik gewoon weer de kaart. Kan ik wel aan wennen. Juridisch gezien krijg je dan een rare situatie. Kia kan dat wat in 11.5 staat niet uitoefenen. Wel op de rest maar niet op mij. Kia moet bijhouden wie de voorwaarden al geaccepteerd heeft en ook dat is lastig. Bij het toch uitoefenen van wat er in 11.5 staat kunnen ze dus juridische problemen krijgen. Quote
Kekke-auto Geplaatst 7 Mei, 2025 Geplaatst 7 Mei, 2025 Helaas is mijn Niro wat ouder en ik heb dus geen connect. Maar als er tzt een wat nieuwere Niro komt: wat staat er dan in 11.5? NB ik houd ook niet van cookies en andere data verzamelingsdrift. Quote
Eddym Geplaatst 12 Mei, 2025 Geplaatst 12 Mei, 2025 11.5. In gevallen waarin wij producten/services voor een bepaalde periode zonder kosten aan u aanbieden ('gratis periode'), kunt u het gebruik op elk moment tijdens de gratis periode opzeggen zonder voorafgaande kennisgeving, of kunnen wij het aanbod van een gratis periode op elk moment naar eigen goeddunken intrekken. U hebt dan met onmiddellijke ingang geen toegang meer tot de inhoud. Als de gratis periode wordt omgezet in een betaald abonnement, kunt u op elk moment opzeggen met ingang van het einde van de door u gekozen oorspronkelijke termijn, in overeenstemming met dit artikel 11. Als uw abonnement voor onbepaalde tijd is verlengd, kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand Quote
Oplossing john84374 Geplaatst 12 Mei, 2025 Topic Starter Oplossing Geplaatst 12 Mei, 2025 Yep. Met andere woorden: je hebt nu gratis opties op de app. Die mag je gebruiken. Dat is bijvoorbeeld zien dat de auto nog open is en dan via App dicht doen. Dat is inderdaad erg handig. Tot dat je gewend bent aan dit gemak. Dan kan het opeens afgelopen zijn en moet je er voor betalen. Sales-technisch een hele handige zet want je wilt deze functie hebben. Ik ben van mening dat het niet kan. Je hebt al betaald voor de auto en voor de app met ontwikkelkosten er bij. Dan maar geen App. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.