Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor diegenen die besloten hebben niet meer te willen glibberen, hierbij een recente ANWB test (2009) van twee maten winterbanden.

Bandenmaat 185/60 R14 T (tot 190 km/u)

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/winterbandentest_2009_185-60-r-14-t.pdf

Bandenmaat 205/55 R16 H (tot 210 km/u)

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/winterbandentest_2009_205-55-r-16-h.pdf

:!:LET OP

Hou er rekening mee dat er op dit moment een run is op de best geteste banden, dus wees er snel bij!

Posted

Ben ik blij dat ik ze al van eind oktober eronder heb zitten :-P, ze komen nu wel van pas iig.

Ik heb trouwens Bridgestone Blizzak LM-30 in de maat 205/55/16 onder de Cee'd zitten. Fantastische band, echt een aanrader! :yes:

Posted

Smart,

Ik had vandaag even zitten neuzen op autobandenmarkt.nl voor stalen velgen en winterbanden voor de aankomende Venga. In de pull downs op deze site staat de Venga er nog niet bij. Weet jij of de stalen velgen maat (16") van de Cee'd overeenkomt met de Venga velgmaat van 16"? Ik doel dan met name op het gaten patroon.

Heb de zomerbanden van mijn huidige auto ook via deze site gekocht. Is me erg goed bevallen.

Groet,

Venga OK

Posted
Ben ik blij dat ik ze al van eind oktober eronder heb zitten :-P, ze komen nu wel van pas iig.

Die zullen dan nu wel bijna kaal zijn :-)

Het is tot 3 weken geleden behoorlijk "warm" geweest..

Heb ze er zelf sinds 2 dec. onder en ben er blij mee, al heb ik al sinds zaterdag niet meer gereden.....

http://www.kiaclub.nl/sportage/2896-winterbanden-velgen-2.html#post19175

Posted
Smart,

Ik had vandaag even zitten neuzen op autobandenmarkt.nl voor stalen velgen en winterbanden voor de aankomende Venga. In de pull downs op deze site staat de Venga er nog niet bij. Weet jij of de stalen velgen maat (16") van de Cee'd overeenkomt met de Venga velgmaat van 16"? Ik doel dan met name op het gaten patroon.

Heb de zomerbanden van mijn huidige auto ook via deze site gekocht. Is me erg goed bevallen.

Groet,

Venga OK

Hoi Venga OK,

De velgenmaat 16 inch en steekmaat komen overeen (steek 5x114,3 mm). Maar het gaat ook om de ET-waarde. Ik weet de ET-waarde van de Cee'd en de Venga niet. Trouwens: hoe hoger de ET-waarde hoe verder het hart van de velg naar binnen staat. Vraag het anders even na bij de Kia-dealer!

Posted

Inderdaad, ik heb de mijne vanaf begin december er ook onder geplaatst. Hij rijd prima, alleen ben ik inderdaad bang voor een relatief snelle slijtage op het moment dat het warm begin te worden.

Posted
Die zullen dan nu wel bijna kaal zijn :-)

Het is tot 3 weken geleden behoorlijk "warm" geweest..

Heb ze er zelf sinds 2 dec. onder en ben er blij mee, al heb ik al sinds zaterdag niet meer gereden.....

http://www.kiaclub.nl/sportage/2896-winterbanden-velgen-2.html#post19175

Ach, eind oktober begin november was het toch redelijk koel geweest?

Zo snel slijten winterbanden nou ook weer niet.:mrgreen:

Volgens mij ben jij heel blij met je banden, alleen onzeker met autorijden.....sinds zaterdag niet meer gereden;-)

Posted
Ach, eind oktober begin november was het toch redelijk koel geweest?

Zo snel slijten winterbanden nou ook weer niet.:mrgreen:

Nee hoor, er zijn weekdelen met 12-18 graden geweest en dan gaat het hard.....

Volgens mij ben jij heel blij met je banden, alleen onzeker met autorijden.....sinds zaterdag niet meer gereden;-)

Joh, als eigen baasje heb ik weinig met dat 9-5 gedoe te maken, kan thuiswerken en heb

alle voorzieningen zoals super/snack/slijter om de hoek.

Rij ook alleen als het moet of als ik aandrang heb, nu dus effe niet, haha......

Posted
Joh, als eigen baasje heb ik weinig met dat 9-5 gedoe te maken, kan thuiswerken en heb

alle voorzieningen zoals super/snack/slijter om de hoek.

Rij ook alleen als het moet of als ik aandrang heb, nu dus effe niet, haha......

Gelijk heb je. Er zouden veel meer mensen thuis moeten gaan werken. Dat scheelt een werkgever een hoop geld en files worden daarmee opgelost. Scheelt ook weer geld. Maar aandrang.....getverderrie!:x

Posted
Ik zelf werk al 2 jaar thuis.

Bevalt prima.

Groeten,

Aart.

Ja, zeker gepensioneerd.......

Ok

Posted (edited)

Nee Nee, met de vut.

Als ik goed begrijp Smart wat je met OT bedoeld

moeten we dat eigenlijk in het cafe doen.

Ik heb net een lekker sigaartje opgestoken.

Aart.

Edited by Aart.S
Posted (edited)
Nee Nee, met de vut.

Als ik goed begrijp Smart wat je met OT bedoeld

moeten we dat eigenlijk in het cafe doen.

Ik heb net een lekker sigaartje opgestoken.

Aart.

Ja, die rook je maar op in het caf

Edited by Smart
Posted
Hoi Venga OK,

De velgenmaat 16 inch en steekmaat komen overeen (steek 5x114,3 mm). Maar het gaat ook om de ET-waarde. Ik weet de ET-waarde van de Cee'd en de Venga niet. Trouwens: hoe hoger de ET-waarde hoe verder het hart van de velg naar binnen staat. Vraag het anders even na bij de Kia-dealer!

vraag ook direct naar de diameter van de naaf.dit kan ook verschillen per auto.

Posted

Waarom heb je niet bij de dealer meteen een goede aankoop gedaan van winterbanden, tegelijk met de nieuwe Venga.

Dat heb ik in ieder geval wel gedaan met mijn Ceed SW.

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb een Kia Sportage sinds juni dit jaar. Het is een 2WD 2.0 van 2007 met lpg G3. Ik rijd veel binnendoor weggetjes en heb daarom winterbanden. Kwamen die even mooi uit met deze sneeuw. Zonder problemen rijd ik overal doorheen, de dikste bulten, slippen is best moeilijk, maar driften is grote fun. Je vliegt een bocht door trekt aan de handrem en geeft weer vol gas om de auto recht te trekken. Wel met beleid natuurlijk want ik vind mijn Sportage veel te mooi om te beschadigen. Na een half jaar vind ik het nog steeds heerlijk om in te rijden.

Ook met veel regen merk je het verschil met winterbanden.

Extra lawaai, niet te horen, soms een fluittoon met nat wegdek.

Onder mijn Sportage heb ik Mastersteel Winter+

Deze banden heb ik gevonden op Autobanden online @ autobandenmarkt.nl : Autobanden voor personenauto's, voordelige keus, ga kijken en bespaar.

Voor 76 euro per stuk. Wel een garage zoeken om eronder te zetten. Autobandenmarkt heeft een aantal garages in je buurt die dat willen doen.

post-1404-1297852906,28_thumb.jpg

post-1404-1297852906,84_thumb.jpg

post-1404-1297852907,41_thumb.jpg

post-1404-1297852907,82_thumb.jpg

post-1404-1297852908,31_thumb.jpg

Posted

Michelin en goodtear hebben ook problemen met het leveren.. Maar dat ligt niet aan hun, maar meer aan hun leveranciers.. Wij leveren ook aan deze 2 gekken en ze wilden ff van ons vandaag in totaal meer dan 150ton ZnO (Zincoxide) hebben...Gelukkig hebben we het wel op voorraad maar logistiek gaat het eventjes mis...

Posted
Michelin en goodtear hebben ook problemen met het leveren.. Maar dat ligt niet aan hun, maar meer aan hun leveranciers.. Wij leveren ook aan deze 2 gekken en ze wilden ff van ons vandaag in totaal meer dan 150ton ZnO (Zincoxide) hebben...Gelukkig hebben we het wel op voorraad maar logistiek gaat het eventjes mis...

Jullie zeiden meteen HO HO HO.......:santa: dat gaat niet zo!

Guest Pombal12
Posted
Rick en Smart bedankt voor jullie reactie.

Ik ga m'n licht opsteken bij de KIA dealer!

Ook ik heb vandaag dezelfde vraag gesteld aan mijn KIA dealer. Ik wacht op antwoord. Beste VENGA OK, zou je zo goed willen zijn de uitkomst op dit forum te delen?

Vriendelijk dank!

Pombal12

Posted

Beste mensen,

Nu als een gek achter winterbanden/wielen aanrennen is iets raars.

Er is nu schaarste en beperkte capaciteit en dus zijn velgen/banden/monteren duur.

Het kan zo maar zijn dat het na O&N 12 graden wordt en dat dat blijft tot de carnaval.

De sneeuwval van afgelopen week icm met vorst was uitzonderlijk.

In Nederland kennen we geen "Zomerbanden" maar alleen "

Posted
Jullie zeiden meteen HO HO HO.......:santa: dat gaat niet zo!

zo ongeveer... werd meer van HO Ho ho.. Kom morgen maar terug....

vrachtwagens worden op DIT moment van schrijven geladen en dan gaan ze naar Frankrijk en Luxemburg...

Posted

Volgens het KNMI kan het na de kerstdagen al gaan dooien, maar ja het KNMI heeft ons al vaker op het verkeerde been gezet. Het is maar afwachten, vanacht gaat het zeer waarschijnlijk gaan ijzelen.