PhaseShifter Geplaatst 3 December, 2025 Geplaatst 3 December, 2025 Wie heeft er ook vaak alarmen van een van de voorbumper sensoren wanneer je achter een EV stopt voor het verkeerslicht? Heel vaak is de situatie als volgt: Verkeerslicht staat op rood, je komt aanrijden en sluit met gepaste afstand aan achter de voorganger. Als dit om het even welk merk of type auto een EV is, volgt na een minuut of zo een voorbumper sensor alarm, vaak geel of zelfs rood met daarbij het tonen van de voorcamera beelden. Daar is niets op te zien, genoeg afstand, maar toch alarm. Dat duurt ongeveer 10 seconden en valt dan weer weg. Bij meer dan een meter afstand heb ik deze alarmen niet waargenomen. Quote
Rick O Geplaatst 3 December, 2025 Geplaatst 3 December, 2025 Grappig, ik heb dit ook soms maar was me niet bewust dat dit specifiek bij EV's is. Ik ga er eens op letten Quote
Breeze Geplaatst 3 December, 2025 Geplaatst 3 December, 2025 Nee dit heb ik nog nooit ervaren. Adri Quote
Wim-A Geplaatst 3 December, 2025 Geplaatst 3 December, 2025 Altijd. Maar of dat alleen bij EV's is weet ik niet. Quote
Rick O Geplaatst 4 December, 2025 Geplaatst 4 December, 2025 Ik had het vanmorgen weer maar dit was geen EV. Kan me er verder ook niet zo druk om maken Quote
JeroenvL Geplaatst 9 December, 2025 Geplaatst 9 December, 2025 Gebeurt mij ook regelmatig, maar had de link met een EV nog niet gelegd. Wel dat het automatische remsysteem veel heftiger reageert indien een EV voor je afremt. Quote
elsinga Geplaatst 14 December, 2025 Geplaatst 14 December, 2025 Hier ook al gemerkt, was me niet opgevallen dat het alleen EV's zijn. Zal er eens op letten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.