Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE ervaringen vanaf 02-01-2010

Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?  

60 leden hebben gestemd

1. 1. Wel of geen Navigation Pack fabrieksaf gemonteerd ?

• Wel: alle functionaliteit is goed op elkaar afgestemd
    • Niet: functionaliteit is vaak te beperkt
    • Misschien: hangt mede af van de prijs

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Op verzoek heb ik ook een myreview op Autoweek geplaatst.

Wilde hem eerst bij Groenopweg plaatsen maar daar kwam hij niet voor in aanmerking ?

Een review daar plaatsen kan overkomen als een beetje vreemd gaan maar ik biecht het daarom alvast op...

Ook staat er nog een nieuwe foto bij van het X-ecutive dashboard en wat later volgt een eerste indruk van het brandstofverbruik.:wink:

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

De Venga ervaren we als een stille auto. Je hoort/voelt de motor amper als hij aan staat. In het begin dacht ik steeds dat hij was afgeslagen maar dat bleek niet het geval.

Ja , vandaag was bij ons de auto afgeslagen

Een eerste instantie hadden we het geeneens in de gaten.

Wat een rust in de Venga!!!!

Toch ben je een beetje een overloper :lol:

Geplaatst

Ook voor het eerst vrijdag een stuk snelweg gereden met de Fullmap navigatie van Navteq aan. Ik was TomTom gewent op een Qteq 9100 mobile...

Wat me opviel is dat de files als gevolg van updates via TA van de radio zichtbaar zijn. Ik mag aannemen dat dit in het buitenland ook zo werkt. Een internet verbinding met alle daarbij behorende kosten is dus niet nodig. Afhankelijk van de ingestelde zoomfactor worden deze keurig weergegeven op het display.

Ook prettig vind ik de "Junction view sign-as-real" functionaliteit. Dit zorgt er voor dat bij kruisingen en afslagen op snelwegen de borden en de betreffende rijbanen "zoals ze boven de wegen hangen" realtime worden weergegeven op het display. Voor afslagen die heel erg lang zijn welke vaak voorkomen in het buitenland is dit erg handig. Een indicator met rode balkjes geeft aan hoe lang het nog duurt voordat de afslag werkelijk bereikt is en je je keus dus gemaakt moet hebben.

Afbeeldingen zoals na elkaar getoond op het display bij de afslag Badhoevedorp naar Amsterdam A9 komende uit de richting Haarlem

attachment.php?attachmentid=748&stc=1&d=1263741420

deze afbeeldingen komen van site van NavteQ

Een nederlandse versie van het full map navigatie systeem (menu's en voice) wordt geloof ik Q2 van 2010 verwacht.

post-2256-1297852952,25_thumb.jpg

Geplaatst (aangepast)

Nu op Autoweek.nl :cool:

de reacties op deze impressie moeten we maar voor..lief nemen

Nog even een bugje melden:

Onder het handsfree bellen mbv bluetooth ging het ISG in werking voor een stoplicht.

De motor slaat dan af zoals het hoort. Echter op het moment dat hij weer aanspringt om weg te rijden dan springt het, op dat moment gevoerde , gesprek naar de handset terug en begint de fm radio te spelen. Niet echt handig....

Of is dit een veiligheids issue..... Gij zult niet praten/bellen tijdens het wegrijden...:-(

Heeft Kia een site waar je dit soort bugs kun melden of moet je hiervoor echt naar de dealer. Ik neem aan dat ze dit soort dingen met nieuwe firmware op het Navteq navigatiesysteem kunnen verhelpen.

Evenals het al eerder vermelde probleem dat alleen het laatste nummer gebeld wordt als je het call knopje op het stuur indrukt...

Hebben meer Vengadrivers dit al ervaren

aangepast door Venga-Boys
Geplaatst

De impressie van AW is een volledige kopie wat in hun eigen blad stond over de Venga.

Geplaatst

Wat ik niet begrijp is dat je als tevreden eigenaar op AW geen positieve reply geeft, wat let je ??

Dat doe ik zelf wel als het over de Sportage gaat, zelfs onder dezelfde (BW) naam.

AW wordt "iets" meer gelezen dan deze KiaClubSite en ik ga heel graag in tegen VAG tiepjes, die nog nooit in een Kia hebben gereden/gezeten...

Geplaatst
Wat ik niet begrijp is dat je als tevreden eigenaar op AW geen positieve reply geeft, wat let je ??

Dat doe ik zelf wel als het over de Sportage gaat, zelfs onder dezelfde (BW) naam.

AW wordt "iets" meer gelezen dan deze KiaClubSite en ik ga heel graag in tegen VAG tiepjes, die nog nooit in een Kia hebben gereden/gezeten...

Dit kan ik doen maar dat lokt denk ik alleen maar meer suffe reacties uit.. De rij-impressie is immers positief.

Wat ik nog wel wel delen is dit.

Venga a conseguirlo

Wat volgens mij zoiets betekent als "come to get" of "kom maar halen"

Deze foto stond eronder....:wub:.

Zo zie je maar weer wat je tegen kan komen als je Venga Googled

Geplaatst (aangepast)

Inmiddels staan de eerste 1000 kilometers erop.

Vandaag was 't de eerste dag met temperaturen rond 5 a 6 graden Celsius. Een mooie dag om de geheimen van het Idle Stop & Go (ISG) te ontrafelen. In

aangepast door Pombal12
editorial
Geplaatst

Pombal12...

Bij mij werkt ISG vrijwel altijd... wat mij wel opvalt is da tje aansluit je minimaal 200 meter moet rijden voor hij weer uit wil.. dus ISG in werking.

Andere heb ik geen last van, dat hij spontaan weer aan gaat. Ook niet als me dimlichten aanstaat.

Pas boven stand 2 van airco gaat de motor weer aan.

Wat me wel opvalt dat als je de rem doortrapt (dus harder in trapt) de motor weer aangaat.

Toch lijkt het bij mij goed te werken hoor..

werkte al bij 98km gereden te hebben.

Geplaatst

Wat Pombal12 al aangaf, het is gewoon een sport om dit systeem uit te testen.

Sommige mensen vinden het een overbodige optie, en laten het gewoon uitstaan, maar ik hield altijd de koppeling ingetrapt.

Nu ik de koppeling laat opkomen, merk ik gewoon dat je toch een stukje rust in het rijden krijgt.

En natuurlijk is dit ook goed te doen ivm de hoge zit.

We hebben getwijfeld aan de C

Geplaatst

aahh leuk na de ISG discussie bij het ceed forum beginnen ze nu bij de venga helemaal opnieuw :mrgreen:

Geplaatst
Wat Pombal12 al aangaf, het is gewoon een sport om dit systeem uit te testen.

Sommige mensen vinden het een overbodige optie, en laten het gewoon uitstaan, maar ik hield altijd de koppeling ingetrapt.

Nu ik de koppeling laat opkomen, merk ik gewoon dat je toch een stukje rust in het rijden krijgt.

En natuurlijk is dit ook goed te doen ivm de hoge zit.

We hebben getwijfeld aan de C

Geplaatst
aahh leuk na de ISG discussie bij het ceed forum beginnen ze nu bij de venga helemaal opnieuw :mrgreen:

Mmmhh, dat komt omdat deze fora op model/type zijn ingedeeld. Ik kijk eigenlijk nooit bij andere fora anders dan dat van de VENGA.

Misschien is het een idee om voor bepaalde gezamelijke systemen zoals ISG, HAC, ESP e.d. een apart type-onafhankelijk forum op te starten?

Pombal12.

Geplaatst

Mag ik vragen aan iedereen:

Hoe duur rijden jullie momenteel? Ik zit rond de:

6,7l/100km

Ligt er helemaal aan hoe lang de rit is en hoe hard ik rij.

Vandaag tijdens de avondspits moest ik 90 rijden.

Toen liep de auto rond de 4,9l/100 km.

Maar tijdens korte ritten haal ik min 8l/100km

Geplaatst

Weet je welke vraag ik twee keer kreeg:

- Hoe kan het dat er geen climate control op zit.

ik uitleggen dat ik dit niet nodig vind.. hun zeggen direct: stom.. zo'n luxe auto en geen climate control...

Geplaatst
Weet je welke vraag ik twee keer kreeg:

- Hoe kan het dat er geen climate control op zit.

Ha, Chrones,

Je zit nu in het Venga 1.4CVVT X-ecutive forum, en die heeft w

Geplaatst

De mensen moeten in het algemeen eens ophouden om te ziften over andermans spullen. Teveel wordt er naar elkaar gekeken wat een ander heeft of niet heeft. Ik denk dat je gewoon je eigen plan moet trekken. Kijk eerst maar eens in je eigen beurs en besluit daarop te anticiperen, zonder dat je je laat leiden door anderen. Iedereen heeft nl. zo zijn prioriteiten en de

Geplaatst
De mensen moeten in het algemeen eens ophouden om te ziften over andermans spullen. Teveel wordt er naar elkaar gekeken wat een ander heeft of niet heeft. Ik denk dat je gewoon je eigen plan moet trekken. Kijk eerst maar eens in je eigen beurs en besluit daarop te anticiperen, zonder dat je je laat leiden door anderen. Iedereen heeft nl. zo zijn prioriteiten en de
Geplaatst
Is er al gezegt geweest dat het kofferdeksel niet soepel sluit bij de venga's?

we hebben hier al klachten over gehad, en vele lege batterijen

Kom je daar nu pas mee!:wink: Iedereen is zijn ISG aan het testen en nu blijkt dat de 5e deur niet goed sluit. Aan het standaardalarm heb je nu dus ook niets meer!!

Maar bedankt Ome Simon voor je attente reactie!

Geplaatst
100000 maal mee eens @ rust tijdens het rijden.

Ik word me ook heel erg bewust van zuinig rijden.. vooral ook schakelindicator en ook dat je precies kan zien hoe duur/zuinig je rijdt.

Mag ik vragen aan iedereen:

Hoe duur rijden jullie momenteel? Ik zit rond de:

6,7l/100km

Ligt er helemaal aan hoe lang de rit is en hoe hard ik rij.

Vandaag tijdens de avondspits moest ik 90 rijden.

Toen liep de auto rond de 4,9l/100 km.

Maar tijdens korte ritten haal ik min 8l/100km

Na mijn eerste tankbeurt van 30 liter bleek dat wij er zo

Geplaatst

Pombal12,

Tijdens het proefrijden heb ik het volgende uitgeprobeerd:

Je komt aanrijden op een rood stoplicht (je rijdt nog 50 km/hr)

Ruim voor het stoplicht, auto in neutraal en koppeling weer op laten komen.

Met de rem (zonder af te remmen op de motor) de auto tot stilstand brengen.

Mij viel op dat de motor al afsloeg bij dit uitremmen voordat de auto stilstaat, maar al wel flink in vaart is geminderd (nog 5km/hr of zo)

Zo haal je de max. afgeschakelde tijd uit de motor en het ISG systeem.

Bij groen, koppeling aanraken gaat de motor weer aan

Geef toe, de eerste keer voelt het wat vreemd, maar het werkte goed.

Probeer het ook maar eens. Heb het zelf maar een paar keer gedaan tijdens het proefrijden (was een beetje aan het uitproberen met het ISG). Wacht nog op de levering van m'n Venga om het vaker te kunnen doen.

Groet,

Peter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...