Jump to content
Onderdelenshop24.com

vuurwerk en je nieuwe auto..

Recommended Posts

Posted

Wat gaan jullie doen om je auto te beschermen tegen rond vliegend vuurwerk en het andere gekloot met vuurwerk door kindertjes?

Ik heb net al de kinderen uit mijn wijk verrot gescholden omdat ze vuurpijlen met afgebroken stokken afstaken en er eentje vlak langs me auto vloog...

Maar als ik hem ergens anders neer zet heb ik er helemaal geen zicht meer op :-(

Posted
Ik zet mijn auto binnen en ik ga zelf lekker veel vuurwerk de lucht in blazen :D

ja ik heb helaas geen garage om hem in weg te zetten :-(

Posted

Ja dat is een slechte combinatie,

Die van mijn staat met oudjaarsavond op het werk in de werkplaats,!!!

Misschien een goede tip :idea: gewoon de openbare parkeergarage ben je voor een paar euro een risico kwijt.

Groeten Ronald

Posted

Ik heb ook geen garage, maar ik ga hem in een afgesloten parkeergarage "betaald parkeren" plaatsen. Vorig jaar zijn er hier in de buurt zeker 5 auto's in de vik gestoken. Ik zit wel te overwegen om de rekening te presenteren aan of de gemeente , politie of het rijk. Want die kunnen tenslotte niet garanderen dat je auto heelhuids oud-op-nieuw door komt.

Posted
Ik heb ook geen garage, maar ik ga hem in een afgesloten parkeergarage "betaald parkeren" plaatsen. Vorig jaar zijn er hier in de buurt zeker 5 auto's in de vik gestoken. Ik zit wel te overwegen om de rekening te presenteren aan of de gemeente , politie of het rijk. Want die kunnen tenslotte niet garanderen dat je auto heelhuids oud-op-nieuw door komt.

wij hebben hier in de buurt geen betaalde parkeer garages waar je midden in de nacht niet in kan komen.. dus of hij daar nou echt veiliger staat?

Op me werk staat hij ook buiten.

En de rekening naar de overheid, tjah, ik keek net naar het nieuws en ze zetten overal al zoveel extra politie enzo in. Mijn mening is dat zij hun best wel doen om problemen te voorkomen.

Posted

Ja dat is waar, ze doen hun best, maar "garanderen", nee.

Je kunt ook de oplossing van mijn buurvrouw volgen: namelijk de hele avond en nacht opblijven en kijken of er geen schade aan je auto, huis en overige bezittingen wordt aangebracht.

Posted

De Pride gaat de werkplaats in op mijn werk, en de Rio heb ik nodig, dus die staat, weliswaar onder toezicht, buiten.

Posted

Mijn auto staat veilig bij de dealer :-P

Sorry grapje.

Altijd moeilijk dat oud en nieuw, maar nu hoor ik buiten ook al vuurwerk afgestoken worden.

ik zet het altijd op een rustig plekje

Posted

Ik denk dat hij bij mij op het werk staat, weliswaar buiten, maar ver weg van het vuurwerk.

Maar als dat niet mogelijk is, staat hij in de straat, maar wel onder toezicht.

Posted

Even een vraagje voor Taz,

Kan het kloppen dat ik jou een paar jaar geleden op zolder heb gezien? :)

En op Tuning for animals paar maanden geleden ( van deze ben ik niet zeker, maar er stond oook wel een blauwe picanto)

Posted (edited)
Even een vraagje voor Taz,

Kan het kloppen dat ik jou een paar jaar geleden op zolder heb gezien? :)

En op Tuning for animals paar maanden geleden ( van deze ben ik niet zeker, maar er stond oook wel een blauwe picanto)

Klopt helemaal :-P

Hier een foto van Tuning for Animals

Foto-RDXOIYFN.jpg

Edited by Tazteam
Posted
Wat gaan jullie doen om je auto te beschermen tegen rond vliegend vuurwerk en het andere gekloot met vuurwerk door kindertjes?

Met ruim 10 m

Posted

De auto blijft lekker op de openbare parkeerplaats in mijn woonbuurt staan. Ik kan vanwege een tussenwoning niet parkeren naast/achter mijn huis. En als er dan wat gebeurt, dan is dat jammer. Ik woon in een kinderrijke buurt (heb ze zelf ook) en het is maar een auto. Ook ik ben ooit jong geweest, en was gek op vuurwerk, en ging er ook niet altijd verantwoord mee om (dat benul komt later pas). Ik heb mijn Cee'd SW nu dik 6 maand, en de eerste deukjes zitten er (helaas) al in. Ook is er een stuk lak uit het achterportier (ook jammer). Allemaal erg jammer maar.... het is maar een auto (voor mij gewoon een gebruiksvoorwerp). Niets meer en niets minder. Het zal nooit mijn heilige koe worden. En voor diegenen die zich druk maken om hun "blik": sterkte! En ja ik weet, ik ben ook mijn zuurverdiende centjes kwijt aan die auto. Ik ben er echt wel zuinig op!

Posted
De auto blijft lekker op de openbare parkeerplaats in mijn woonbuurt staan. Ik kan vanwege een tussenwoning niet parkeren naast/achter mijn huis. En als er dan wat gebeurt, dan is dat jammer. Ik woon in een kinderrijke buurt (heb ze zelf ook) en het is maar een auto. Ook ik ben ooit jong geweest, en was gek op vuurwerk, en ging er ook niet altijd verantwoord mee om (dat benul komt later pas). Ik heb mijn Cee'd SW nu dik 6 maand, en de eerste deukjes zitten er (helaas) al in. Ook is er een stuk lak uit het achterportier (ook jammer). Allemaal erg jammer maar.... het is maar een auto (voor mij gewoon een gebruiksvoorwerp). Niets meer en niets minder. Het zal nooit mijn heilige koe worden. En voor diegenen die zich druk maken om hun "blik": sterkte! En ja ik weet, ik ben ook mijn zuurverdiende centjes kwijt aan die auto. Ik ben er echt wel zuinig op!

Het klopt dat we allemaal jong zijn geweest. Maar als ik ging kloten/stunten met vuurwerk ging ik juist naar plekken waar je niet zo snel gepakt kon worden.

Het baart mij gewoon zorgen dat ze nu op een parkeerplaats dit soort dingen gaan doen waardoor de autos van anderen en van mij beschadigt kunnen raken of het nou een gebruiks voorwerp is of niet, dat is gewoon zonde. Rij ik er zelf een deukje in dan is dat inderdaad jammer, ik wil gewoon niet dat het voor me gedaan wordt door een ander.

Posted

Ben ik wel met je eens. Ik ging vroeger ook altijd naar de afgelegen plekjes zodat je niet snel gepakt kon worden....

Maar tegenwoordig mag het al legaal vanaf 10.00 uur.

Is dus (helaas) geen houden meer aan, het "mag" immers.

En met elk nieuw deukje baal ik ook hoor! De mentaliteit van de mensen is aan het veranderen en een briefje achterlaten is er tegenwoordig niet meer bij.

Het klopt dat we allemaal jong zijn geweest. Maar als ik ging kloten/stunten met vuurwerk ging ik juist naar plekken waar je niet zo snel gepakt kon worden.

Het baart mij gewoon zorgen dat ze nu op een parkeerplaats dit soort dingen gaan doen waardoor de autos van anderen en van mij beschadigt kunnen raken of het nou een gebruiks voorwerp is of niet, dat is gewoon zonde. Rij ik er zelf een deukje in dan is dat inderdaad jammer, ik wil gewoon niet dat het voor me gedaan wordt door een ander.

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Jantje,

Net was er op de radio een hele beschouwing over oudejaarsavond. Dat is tegenwoordig geen gezellig feest meer in sommige wijken, maar een soort vrijbrief voor openbare geweldpleging. Ik heb er met mijn Kia niet veel last van, want ik ben in het gelukkige bezit van een garage (ook erg prettig bij winterse omstandigheden...).

Maar ik snap precies wat je bedoelt als je zegt dat je beschadigingen aan een mooie auto liever niet door een ander veroorzaakt ziet worden. Ik had een half jaar geleden, toen ik nog Cee'd reed, ineens twee heel diepe krassen op m'n linker zijportier. Die had ik er echt niet zelf ingemaakt, dat was voor mij gedaan. Waarschijnlijk met een boodschappenwagentje op de parkeerplaats van de supermarkt.

Uiteraard was er in de wijde omtrek geen dader te bekennen en er zat ook geen briefje onder de ruitenwisser met een telefoonnummer en het woordje 'sorry'. Ik ging ter plekke aardig over de rooie, maar schoot daar eigenlijk niks mee op...

Ik hoop dat het tijdens de jaarwisseling goed zal gaan met je auto en kan je slechts aanraden hem niet op al te eenzame plekken te parkeren. Heb je in je buurt misschien iemand met een opritje bij zijn/haar huis waar-ie een nachtje mag bivakkeren?

Groet van

GreyGriffin

Posted

Hoi,

Verleden jaar had ik de auto net 2 maaden toen het oud/nieuwjaar werd.

Ik ben toen naar winkel gegaan om daar een autohoes te kopen, en niet geheel onterecht. Na het spektakel zaten er toch wel wat roet en kruit plekjes op de hoes.

Tip koop hem niet te klein, deze is ook zeer nuttig voor het strandgebied of onder de bomen met hars.

Groetjes,

Halbie een tevreden CEED SW rijder! :shock:

Posted

Tsja, ik heb nog nooit echt problemen ervaren met vuurwerk.

Ik maak me er ook nooit echt druk om. Een tijd geleden was er een boerderij afgebrand hier in de omgeving, toen lag mijn auto dus wel onder de as sliertjes.

Geen schade van gehad gelukkig. Maar om de vuurwerk maak ik me dus niet zo druk, mede omdat de auto vrijwel zeker buiten het dicht bewoonde gebied zal staan...

Groetjes,

Peter

Posted

Sinds ik hier nu woon staat de auto gelukkig binnen.

Maar ik heb voorheen weleens een deukje en brandplek

op de motorkap gehad.

Daar ben je dan behoorlijk ziek van.

En de dader, ja op het kerkhof. :angel:

Groeten,

Aart.

Posted

Ja, het deukje op de motorkap heb ik bij een oude auto dus ook al gehad. Een voltreffer door zon stok van een vuurpijl.. Bij die oude auto geeft dat niet zoveel.

Met me nieuwe zou ik echt gek worden, ondanks dat dat inderdaad geen zin heeft want de schade gaat er niet mee weg :lol:

Posted

Ik vind het zonde.. Na het kopen van een huis is de auto meestal een duurdere aanschaf.. Mensen moeten gewoon respecteren dat ze met andermans spullen iets anders moeten omgaan doen hun eigen spullen.. Ze zeggen dan wel van "Och het is maar een auto" maar wel 1tje die je Euro 22.400,- heeft gekost... Ik heb dat eens gezegd toen bij ons in de zijstraat zijn huis afbrande (Dezelfde goser die tregen mij zei het is maar een auto):"Het is maar een huis" Had je moeten meemaken hoe die over de zeik ging.. Toen heb ik hem maar eens geconfronteerd met zijn uitspraak...

Posted
Ik vind het zonde.. Na het kopen van een huis is de auto meestal een duurdere aanschaf.. Mensen moeten gewoon respecteren dat ze met andermans spullen iets anders moeten omgaan doen hun eigen spullen.. Ze zeggen dan wel van "Och het is maar een auto" maar wel 1tje die je Euro 22.400,- heeft gekost... Ik heb dat eens gezegd toen bij ons in de zijstraat zijn huis afbrande (Dezelfde goser die tregen mij zei het is maar een auto):"Het is maar een huis" Had je moeten meemaken hoe die over de zeik ging.. Toen heb ik hem maar eens geconfronteerd met zijn uitspraak...

precies, het is wel een auto die in nieuw waarde niet veel lager is dan een netto jaar salaris voor mij.

Posted

Gelukkig heb ik een garage waar de auto in staat. Altijd! Niet alleen met oud en nieuw. Als ik thuis ben staat de auto binnen. Ook hier veel kids en het is al vaker genoemd de mentaliteit is tegenwoordig dat alles maar mag. Zeker kids worden minder door ouders aangesproken op gedrag wat anderen schade toebrengt. :|

Vuurwerk is maar 1 dag / nacht. Voetballen en fietsen gaat het hele jaar door.... Hierbij worden auto's ook niet ontzien.:-(

Stekte! Peter

Posted

Onze 'oude' auto staat mooi binnen in de garage. Onze nieuwe hopelijk veilig bij de garage achter een hek of lekker warm binnen in de showroom.

Wij hebben zo'n 15 jaar geleden een garage in de buurt gehuurd omdat het bij ons niet vertrouwd is je auto langs de openbare weg te hebben staan. Als ik zie hoeveel auto's bij ons in de straat al vernield zijn. Krassen, deuken, jatten van dingen.