Ga naar inhoud

Je KIA betalen


Roderik

Aanbevolen Berichten

Hoe betalen jullie bij aflevering je auto:

- Contant

- Pin

- Overschrijving

- Internetbankieren

- etc.

Met een pak geld over straat lijkt me een risico en de dealer is er ook niet blij mee.

Je kunt het geld op de rekening zetten waar je mee kunt pinnen.

Dan moet je even naar je bank (persoonlijk) en aangeven dat je ivm auto-aankoop je pas limiet een bepaalde tijdsduur wilt verhogen (bedrag vermelden) en dat die na aflopen van de tijdsduur automatisch weer teruggezet wordt op je oude limiet. (bijv. dinsdag van 13.00-18.00)

Veilig en handig..

NIET vooruit betalen.

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een pak geld over straat lijkt me een risico en de dealer is er ook niet blij mee.

Je kunt het geld op de rekening zetten waar je mee kunt pinnen.

Dan moet je even naar je bank (persoonlijk) en aangeven dat je ivm auto-aankoop je pas limiet een bepaalde tijdsduur wilt verhogen (bedrag vermelden) en dat die na aflopen van de tijdsduur automatisch weer teruggezet wordt op je oude limiet. (bijv. dinsdag van 13.00-18.00)

Veilig en handig..

NIET vooruit betalen.

Suc6!

Zo doen wij het idem dito! Bedankt voor de uitleg Frank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben vooraf overgeboekt en het kwam toch helemaal goed...

Beetje vertrouwen in de mensheid kan geen kwaad. Zeker niet als je een relatie (dealer/onderhoud - klant) wilt opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


via internet bankieren

En doe je dat dan bij de aflevering ?

Dealer kan niet controleren of geld is betaald, het duurt immers een dag voor dat hij dat kan zien, buiten iDeal, maar daar zit ook een max op dacht ik.

Mensen niet naief doen..

1) controleren of alles wat je hebt besteld aanwezig is..

2) controleren kenteken en tennaamstelling.

3) alle delen kentekenbewijs aanwezig ?

(bij financelease houdt Kia deel 1 in bewaring, fact)

4) vrijwaringsbewijs oude auto/inruil in handen ?

5) sleutels incl. reserve in handen ?

6) dan naar de pin machine volgens deze procedure http://www.kiaclub.nl/kiaclub-cafe/3394-je-kia-betalen.html#post22168

7) evt. bloemetje voor de vrouw aannemen en gassen.......

ZO werkt het.

Helaas hebben in april vorig jaar sommigen dat anders gedaan en die zijn zowel hun oude auto als aanbetaling van de verse kwijt.

Zie dat maar eens terug te krijgen.

Suc6!

Een auto is de grootste aanschaf na een huis en als dat niet zo is zit je hier op het verkeerde forum, HAHA!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Rio is op dag van de aflevering betaald via een overschrijving bij de bank (internetbankieren was in 2002 nog niet zo ingeburgerd als nu, maar het idee is hetzelfde), en de Pride is gewoon in een keer via internetbankieren betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn dealer belt of mailt me op welke dag de auto klaar staat, dan zorg ik ervoor dat ik via internet bankieren het geld overmaak, uiteraard op zijn minst een dag van te voren.

Mocht er iets niet in orde zijn op de dag van aflevering (wat ik niet verwacht) heb ik nog genoeg rechten om het e.e.a. alsnog te regelen.

Groet,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe betalen jullie bij aflevering je auto:

- Contant

- Pin

- Overschrijving

- Internetbankieren

- etc.

Betalen???? haha!

Tja, ben pas 3 jaar full-time werkzaam, heb een "goed" studentenleven gehad (god in Frankrijk) dus een deel is van mijn inruil gekomen en een deel is van mezelf en een deel komt uit de portemonnee van de bank.

greetz.

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Betalen???? haha!

Tja, ben pas 3 jaar full-time werkzaam, heb een "goed" studentenleven gehad (god in Frankrijk) dus een deel is van mijn inruil gekomen en een deel is van mezelf en een deel komt uit de portemonnee van de bank.

greetz.

Jan

Maar stond dat bedrag als geheel op de bank en hoe heb je dan uiteindelijk de dealer betaald. Tenminste dat is de vraag van dit topic.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon betaald een dag voor aflevering, en nadat het

kenteken bekend was voor de verzekering, via internet bankieren.

Ook eerst de auto gecontroleerd natuurlijk.

De verzekering loopt op de zelfde dag zowel op de oude als de nieuwe door.

Als het niet in orde is kun je altijd je betaling via de bank

laten stoneren.

Groeten,

Aart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoeveel tijd neem jij ongeveer met auto Peterrrrr voor het afleveren? Met name dan het uitleggen?

Te naam stellen doen jullie tegenwoordig toch op de zaak, postkantoor is verleden tijd?

Ik heb het wel eens meegemaakt bij een dealer. Kijk hier zijn de sleutels, is de auto betaald ja. Ok

aangepast door Roderik
Link naar reactie
Delen op andere sites


De dealers moeten de auto betalen zodra het kenteken aangevraagd wordt. Niet betalen is geen kenteken dus ook bij de importeur ;)

Deze maand heel wat KIA's af te leveren dus dat vraagt een flinke investering !!!

De aflevering is per persoon verschillend, vandaag 2 Sportage's X-tra afgeleverd.

1 aan een echtpaar van +/- 55 jaar, de andere aan een jong stelletje. Met het oudere echtpaar ben ik ruim anderhalf uur bezig geweest met de complete aflevering. Het jong stelletje nog geen half uur omdat ze het allemaal voor zich vonden spreken.

Normaal begin ik met de motorruimte, dus waar de belangrijkste vloeistoffen bijgevuld moeten worden. Dan de bagageruimte met alles wat erin zit. Dan het interieur, verlichting, ruitenwissers, airco/clima, navigatie, boordcomputer en evt. de bluetooth verbinden. Maar dat is dus heel verschillend !

Link naar reactie
Delen op andere sites


De dealers moeten de auto betalen zodra het kenteken aangevraagd wordt. Niet betalen is geen kenteken dus ook bij de importeur ;)

Deze maand heel wat KIA's af te leveren dus dat vraagt een flinke investering !!!

De aflevering is per persoon verschillend, vandaag 2 Sportage's X-tra afgeleverd.

1 aan een echtpaar van +/- 55 jaar, de andere aan een jong stelletje. Met het oudere echtpaar ben ik ruim anderhalf uur bezig geweest met de complete aflevering. Het jong stelletje nog geen half uur omdat ze het allemaal voor zich vonden spreken.

Normaal begin ik met de motorruimte, dus waar de belangrijkste vloeistoffen bijgevuld moeten worden. Dan de bagageruimte met alles wat erin zit. Dan het interieur, verlichting, ruitenwissers, airco/clima, navigatie, boordcomputer en evt. de bluetooth verbinden. Maar dat is dus heel verschillend !

Kijk! Een goede verkoper.. Wij zijn ook bijna 1.5 uur bezig geweest om alle ins en outs te leren van "Black Mamba" met hulp van onze verkoper.. Ondanks dat je misschien veel denkt te weten van auto's leer je zo toch nog wat dingen bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees het al wel Peterrrrr, jij bent een verkoper die zijn service niet ophoud als de handtekening van het koopcontract binnen is.

Zo mag ik het graag zien, en rij ik met een voldaan gevoel huiswaarts. De auto moet je leren kennen, er zit een boekje bij. Maar een verkoper die nog even de belangrijkste punten langsloopt is ook erg fijn.

Wat je zegt voor jou normaal, helaas nog niet voor alle verkopers zo. Realiseer je wel dit goed behandelen van klanten levert je niet direct voordeel op. Maar op lange termijn zullen mensen we sneller weer bij jou komen of mond of mond reclame geven.

En het lijkt me jou als verkoper ook een beter gevoel geven als jou klanten voldaan wegrijden.

Over het betalen in dit topic zijn we het wel eens denk ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...