Roderik Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Hoe betalen jullie bij aflevering je auto: - Contant - Pin - Overschrijving - Internetbankieren - etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Met een cheque.. Is in Belgi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Contant natuurlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Hoe betalen jullie bij aflevering je auto:- Contant - Pin - Overschrijving - Internetbankieren - etc. Met een pak geld over straat lijkt me een risico en de dealer is er ook niet blij mee. Je kunt het geld op de rekening zetten waar je mee kunt pinnen. Dan moet je even naar je bank (persoonlijk) en aangeven dat je ivm auto-aankoop je pas limiet een bepaalde tijdsduur wilt verhogen (bedrag vermelden) en dat die na aflopen van de tijdsduur automatisch weer teruggezet wordt op je oude limiet. (bijv. dinsdag van 13.00-18.00) Veilig en handig.. NIET vooruit betalen. Suc6! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Met een pak geld over straat lijkt me een risico en de dealer is er ook niet blij mee.Je kunt het geld op de rekening zetten waar je mee kunt pinnen. Dan moet je even naar je bank (persoonlijk) en aangeven dat je ivm auto-aankoop je pas limiet een bepaalde tijdsduur wilt verhogen (bedrag vermelden) en dat die na aflopen van de tijdsduur automatisch weer teruggezet wordt op je oude limiet. (bijv. dinsdag van 13.00-18.00) Veilig en handig.. NIET vooruit betalen. Suc6! Zo doen wij het idem dito! Bedankt voor de uitleg Frank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdlanenga Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Wij hebben vooraf overgeboekt en het kwam toch helemaal goed... Beetje vertrouwen in de mensheid kan geen kwaad. Zeker niet als je een relatie (dealer/onderhoud - klant) wilt opbouwen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 Nou anno 2010, waar vorige week ook nog een artikel te lezen was dat er toch nog heel wat dealers op de rand van de afgrond staan lijkt me dat niet handig. Of heb jij eerst de boekhouding van dit bedrijf doorgespit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdlanenga Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Of heb jij eerst de boekhouding van dit bedrijf doorgespit? nee, want ik vind het volgende: Beetje vertrouwen in de mensheid kan geen kwaad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen1970 Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 via internet bankieren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 via internet bankieren En doe je dat dan bij de aflevering ? Dealer kan niet controleren of geld is betaald, het duurt immers een dag voor dat hij dat kan zien, buiten iDeal, maar daar zit ook een max op dacht ik. Mensen niet naief doen.. 1) controleren of alles wat je hebt besteld aanwezig is.. 2) controleren kenteken en tennaamstelling. 3) alle delen kentekenbewijs aanwezig ? (bij financelease houdt Kia deel 1 in bewaring, fact) 4) vrijwaringsbewijs oude auto/inruil in handen ? 5) sleutels incl. reserve in handen ? 6) dan naar de pin machine volgens deze procedure http://www.kiaclub.nl/kiaclub-cafe/3394-je-kia-betalen.html#post22168 7) evt. bloemetje voor de vrouw aannemen en gassen....... ZO werkt het. Helaas hebben in april vorig jaar sommigen dat anders gedaan en die zijn zowel hun oude auto als aanbetaling van de verse kwijt. Zie dat maar eens terug te krijgen. Suc6! Een auto is de grootste aanschaf na een huis en als dat niet zo is zit je hier op het verkeerde forum, HAHA!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 De Rio is op dag van de aflevering betaald via een overschrijving bij de bank (internetbankieren was in 2002 nog niet zo ingeburgerd als nu, maar het idee is hetzelfde), en de Pride is gewoon in een keer via internetbankieren betaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Gewoon de Frank manier. Dit is voor je zelf het meest betrouwbare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen1970 Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Mijn dealer belt of mailt me op welke dag de auto klaar staat, dan zorg ik ervoor dat ik via internet bankieren het geld overmaak, uiteraard op zijn minst een dag van te voren. Mocht er iets niet in orde zijn op de dag van aflevering (wat ik niet verwacht) heb ik nog genoeg rechten om het e.e.a. alsnog te regelen. Groet, Jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Via internetbankieren. Op donderdag middag overgemaakt en op vrijdagochtend de auto opgehaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janelize Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Hoe betalen jullie bij aflevering je auto:- Contant - Pin - Overschrijving - Internetbankieren - etc. Betalen???? haha! Tja, ben pas 3 jaar full-time werkzaam, heb een "goed" studentenleven gehad (god in Frankrijk) dus een deel is van mijn inruil gekomen en een deel is van mezelf en een deel komt uit de portemonnee van de bank. greetz. Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Betalen???? haha! Tja, ben pas 3 jaar full-time werkzaam, heb een "goed" studentenleven gehad (god in Frankrijk) dus een deel is van mijn inruil gekomen en een deel is van mezelf en een deel komt uit de portemonnee van de bank. greetz. Jan Maar stond dat bedrag als geheel op de bank en hoe heb je dan uiteindelijk de dealer betaald. Tenminste dat is de vraag van dit topic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Gewoon betaald een dag voor aflevering, en nadat het kenteken bekend was voor de verzekering, via internet bankieren. Ook eerst de auto gecontroleerd natuurlijk. De verzekering loopt op de zelfde dag zowel op de oude als de nieuwe door. Als het niet in orde is kun je altijd je betaling via de bank laten stoneren. Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Beetje vertrouwen is nooit weg toch ? Ik adviseer ook altijd pin of evt. de bank maar dan moet het bedrag bijgeschreven staan op de dag van aflevering ! Ik denk zelfs dat dealers vaker genaaid worden dan andersom dus dat is pas na Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Beetje vertrouwen is nooit weg toch ?Ik adviseer ook altijd pin of evt. de bank maar dan moet het bedrag bijgeschreven staan op de dag van aflevering ! Ik denk zelfs dat dealers vaker genaaid worden dan andersom dus dat is pas na Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 (edited) Hoeveel tijd neem jij ongeveer met auto Peterrrrr voor het afleveren? Met name dan het uitleggen? Te naam stellen doen jullie tegenwoordig toch op de zaak, postkantoor is verleden tijd? Ik heb het wel eens meegemaakt bij een dealer. Kijk hier zijn de sleutels, is de auto betaald ja. Ok Edited January 4, 2010 by Roderik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 De dealers moeten de auto betalen zodra het kenteken aangevraagd wordt. Niet betalen is geen kenteken dus ook bij de importeur Deze maand heel wat KIA's af te leveren dus dat vraagt een flinke investering !!! De aflevering is per persoon verschillend, vandaag 2 Sportage's X-tra afgeleverd. 1 aan een echtpaar van +/- 55 jaar, de andere aan een jong stelletje. Met het oudere echtpaar ben ik ruim anderhalf uur bezig geweest met de complete aflevering. Het jong stelletje nog geen half uur omdat ze het allemaal voor zich vonden spreken. Normaal begin ik met de motorruimte, dus waar de belangrijkste vloeistoffen bijgevuld moeten worden. Dan de bagageruimte met alles wat erin zit. Dan het interieur, verlichting, ruitenwissers, airco/clima, navigatie, boordcomputer en evt. de bluetooth verbinden. Maar dat is dus heel verschillend ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 De dealers moeten de auto betalen zodra het kenteken aangevraagd wordt. Niet betalen is geen kenteken dus ook bij de importeur Deze maand heel wat KIA's af te leveren dus dat vraagt een flinke investering !!! De aflevering is per persoon verschillend, vandaag 2 Sportage's X-tra afgeleverd. 1 aan een echtpaar van +/- 55 jaar, de andere aan een jong stelletje. Met het oudere echtpaar ben ik ruim anderhalf uur bezig geweest met de complete aflevering. Het jong stelletje nog geen half uur omdat ze het allemaal voor zich vonden spreken. Normaal begin ik met de motorruimte, dus waar de belangrijkste vloeistoffen bijgevuld moeten worden. Dan de bagageruimte met alles wat erin zit. Dan het interieur, verlichting, ruitenwissers, airco/clima, navigatie, boordcomputer en evt. de bluetooth verbinden. Maar dat is dus heel verschillend ! Kijk! Een goede verkoper.. Wij zijn ook bijna 1.5 uur bezig geweest om alle ins en outs te leren van "Black Mamba" met hulp van onze verkoper.. Ondanks dat je misschien veel denkt te weten van auto's leer je zo toch nog wat dingen bij... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Ik vind het niet meer dan normaal. Ik leg werkelijk alles uit, of de klant alles nog weet is een tweede maar dan zal het niet aan mij liggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Ik lees het al wel Peterrrrr, jij bent een verkoper die zijn service niet ophoud als de handtekening van het koopcontract binnen is. Zo mag ik het graag zien, en rij ik met een voldaan gevoel huiswaarts. De auto moet je leren kennen, er zit een boekje bij. Maar een verkoper die nog even de belangrijkste punten langsloopt is ook erg fijn. Wat je zegt voor jou normaal, helaas nog niet voor alle verkopers zo. Realiseer je wel dit goed behandelen van klanten levert je niet direct voordeel op. Maar op lange termijn zullen mensen we sneller weer bij jou komen of mond of mond reclame geven. En het lijkt me jou als verkoper ook een beter gevoel geven als jou klanten voldaan wegrijden. Over het betalen in dit topic zijn we het wel eens denk ik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Dit is eigenlijk de manier waarop wij allemaal werken. Service staat bij ons hoog in het vaandel. Als klanten terug komen met wat vragen nemen we ook daar de tijd voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts