Remko .me Geplaatst 1 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2010 Venga1,Hoe lang heb je je Venga nu al in bezit? Toch zeker een maand minstens? Wat hebben ze jou vertelt over de levertermijn van de accessoires? Ik heb hem nu 2,5 week in bezit. Accessoires als chrome sierlijsten voor overal staan nog steeds in backorder.. zo ook me lederen pook en bumperbeschermfolie. Quote
Remko .me Geplaatst 1 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2010 (aangepast) Even ter info heel belangrijk dat IEDEREEN met een Venga dit controleert... (Geldt trouwens voor alle nieuwe autos!) Je koelvloeistof, zakt de eerste week heel erg snel! Een kennis van mijn vader heeft ook de venga, en bij ONS alle twee stond de koelvloeistof onder het minimum! Controleer dit dus even, nu je gereden hebt kan het gebeuren dat er bubbeltjes weg zijn en dus de stand verminderd is en dus soms onder het minimum! Morgen laat ik het snel bijvullen!! Maar ter info.. 1 Februari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Hanne Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Bedankt, ga morgenochtend snel controleren.... Heb in 10 dagen ruim 1200 km gereden dus zal wel nodig zijn dat ik het bijvul.. Quote
Remko .me Geplaatst 1 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2010 Bedankt, ga morgenochtend snel controleren.... Heb in 10 dagen ruim 1200 km gereden dus zal wel nodig zijn dat ik het bijvul.. Bij mij staat er 1700km op de teller.... kan zijn dat het gewoon goed staat hoor, maar soms in de kachel enzo zitten nog bubbeltjes en dan gaat het ineens heel snel met de koelvloeistof. Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Even ter info heel belangrijk dat IEDEREEN met een Venga dit controleert... (Geldt trouwens voor alle nieuwe autos!)Je koelvloeistof, zakt de eerste week heel erg snel! (...) Controleer dit dus even, (...)en dus soms onder het minimum! Ja klopt, mijn VENGA had hetzelfde! Nadat het expansiereservoir is bijgevuld door de dealer, is het niveau keurig constant gebleven. Geen afwijking meer. Pombal12 Quote
Remko .me Geplaatst 1 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2010 Ja klopt, mijn VENGA had hetzelfde! Nadat het expansiereservoir is bijgevuld door de dealer, is het niveau keurig constant gebleven. Geen afwijking meer.Pombal12 Oke! Wel belangrijk dus dat iedereen dit even nakijkt.. Haha goed te zien dat je mijn spelfouten corrigeert... ik moet me schamen, zegt het iets over mij of over docenten in het algemeen? Nee grapje, ben gewoon moe en wilde dit snel typen Quote
Venga1 Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Venga1,Hoe lang heb je je Venga nu al in bezit? Toch zeker een maand minstens? Wat hebben ze jou vertelt over de levertermijn van de accessoires? Ik heb de auto nu ruim 3 weken. maar de accessoires zijn nu al 7 weken in bestelling Zelf een lak stift is er niet. De dealer heeft de mistlampen sierranden al een hele tijd in bestelling staan. Ook die worden niet geleverd. En wat betreft de pookknop is helemaal wazig. Ik heb een lederen pookknop besteld. De dealer ontvangt een kunststof knop met een glimmend plaatje erop. Het juiste bestel nummer staat er wel op Accessoires van KIA zijn in mijn ogen een ramp. Wazig dat een merk geen accessoires op voorraad heeft liggen. Het lijkt wel of ze het op bestelling maken. Quote
Venga1 Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Even ter info heel belangrijk dat IEDEREEN met een Venga dit controleert... (Geldt trouwens voor alle nieuwe autos!)Je koelvloeistof, zakt de eerste week heel erg snel! Een kennis van mijn vader heeft ook de venga, en bij ONS alle twee stond de koelvloeistof onder het minimum! Controleer dit dus even, nu je gereden hebt kan het gebeuren dat er bubbeltjes weg zijn en dus de stand verminderd is en dus soms onder het minimum! Morgen laat ik het snel bijvullen!! Maar ter info.. Hallo Chrones. Dank je wel voor de tip. Bij mij staat het nu ruim onder het laagste niveau. Ik ga vanmiddag even naar de dealer Quote
Remko .me Geplaatst 2 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2010 Raar dat dit bij iedere venga zo is!! Quote
Alex VB Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Is bij iedere nieuwe auto.. Maar door het weer van de afgelopen dagen valt het wat eerder en sneller op. Quote
Remko .me Geplaatst 2 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2010 Zo bij mij is het bijgevuld... lekker roze erbij.. is dat voor zomer normaal of maakt blauw en roze niet uit? ik had namelijk blauw Quote
Alex VB Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Maakt mijns inziens niets uit... Koelvloeistof is koelvloeistof.. Het enige verschil kan de maximale minimum temperatuur zijn.. De 1 tot max -15 gr en de ander tot max -20 gr bijvoorbeeld. Quote
Hanne Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Zo, net bij de dealer geweest, winterbanden eronder en ook de koelvloeistofstand laten controleren. Niets aan de hand, stond in het midden tussen min en max.. Maar men zei dat ze na deze waarschuwing het ook aan nieuwe kia kopers door zouden geven, zodat er geen verrassingen zouden komen door te weinig koelvloeistof Quote
Remko .me Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Ik hoop dat ik snel mijn accessoires kan tonen aan jullie! Mijn ervaring met de Venga tot nu toe: FANTASTISCHE AUTO! Zal snel weer wat foto's maken, ondanks dat ik steenslag op mijn ramen heb, je ziet dit alleen als je echt goed kijkt.. Kia heeft echt een super zet gedaan met de Venga, het is echt super hoe hij rijdt en zit! Zodra ik de 3000km aantik ga ik weer wat ervaringen posten. Quote
Venga1 Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Zodra ik de 3000km aantik ga ik weer wat ervaringen posten. Nou tot heel snel dan, dit gaat bij jou supersnel Jij rijd even veel als Smart hier post Quote
Remko .me Geplaatst 9 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 9 Februari, 2010 Hehe! Kom net van de dealer, we hebben gekeken naar mijn pitjes in de ruit.. besloten dat we er nu niks aan doen. Wel hebben we rijkswaterstaat aangeschreven met de vraag te kijken voor eventuele vergoeding. Dan nog is het voor mij de vraag of ik dan een nieuwe ruit erin laat zetten. Je hebt het namelijk zo weer, en weet je zo erg is het nou ook weer niet.. of wel? Ik wacht de reactie van rijkswaterstaat af. Kan altijd nog beslissen om er een nieuwe raam in te zetten, betaal je wel je eigen risico.. Anyway Ik heb nu 2600km op de teller, Morgen moet ik zo'n 200 km rijden, dus dit weekend zal ik er weer aan moeten geloven, een ervaring posten I will be back Quote
Hendricus Geplaatst 9 Februari, 2010 Geplaatst 9 Februari, 2010 Hoi allemaal, Bedankt voor de tip; gisteren ook even koelvloeistof bij laten vullen. Ik heb pas 350 km. gereden, maar bij koude motor stond het peil precies op 'low'. Gelijk even achterbumperbeschermfolie en instaplijstenset besteld. Verder heb ik in het land nog een universele set stootlijsten (zwart/rubber) besteld; als die binnen is, zal ik eens checken of dat een beetje gaat passen. Zo zonder bescherming aan de zijkant, vind ik het maar niks! Heeft al iemand ervaring met een Ipod in de Venga? Gaat dit alleen via het Kia-kabeltje? Ik hoor graag jullie ervaringen! groeten, Henk Quote
Remko .me Geplaatst 9 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 9 Februari, 2010 Hoi allemaal,Heeft al iemand ervaring met een Ipod in de Venga? Gaat dit alleen via het Kia-kabeltje? Ik hoor graag jullie ervaringen! Henk Ik heb het iPod kabeltje! Heel erg tevreden en fantastisch geluid! Je kunt heel erg goed door je ipod muziek bladeren en zo artiest en alles kiezen. Quote
Venga1 Geplaatst 9 Februari, 2010 Geplaatst 9 Februari, 2010 Gelijk even achterbumperbeschermfolie en instaplijstenset besteld. Hoi Henk veel plezier met wachten. Ik wacht al een week of zeven op accessoires. Quote
Remko .me Geplaatst 9 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 9 Februari, 2010 Hoi Henkveel plezier met wachten. Ik wacht al een week of zeven op accessoires. Same here! Jongens ik heb goed nieuws! Ik heb geen lakschade van steenslag!!! Dit was een stuk witte folie nog vanuit de fabriek wat niet goed was weggehaald hahaha! Dus me motorkap is nog perfect zonder steenslag! YEEEY!!! I love de monteurs van Kia die dit even nacheckten en lachten! Blijkbaar zit er altijd witte folie op motorkappen enzo, en dat hebben ze eraf gehaald maar blijven soms nog stukjes (mini stukjes) achter Quote
Smart Geplaatst 9 Februari, 2010 Geplaatst 9 Februari, 2010 Same here!Jongens ik heb goed nieuws! Ik heb geen lakschade van steenslag!!! Dit was een stuk witte folie nog vanuit de fabriek wat niet goed was weggehaald hahaha! Dus me motorkap is nog perfect zonder steenslag! YEEEY!!! I love de monteurs van Kia die dit even nacheckten en lachten! Blijkbaar zit er altijd witte folie op motorkappen enzo, en dat hebben ze eraf gehaald maar blijven soms nog stukjes (mini stukjes) achter Dat is stom zeg! Dat de garage dat over het hoofd heeft gezien. Volgens mij zijn ze dan ook even vergeten om je motorkap in de Waxoyl te zetten. In plaats daarvan hebben ze de folie ingesmeerd! Er mag gelachen worden....... Quote
Venga1 Geplaatst 9 Februari, 2010 Geplaatst 9 Februari, 2010 Dat is stom zeg! Dat de garage dat over het hoofd heeft gezien. Volgens mij zijn ze dan ook even vergeten om je motorkap in de Waxoyl te zetten. In plaats daarvan hebben ze de folie ingesmeerd!Er mag gelachen worden....... Tja Smart Chrones voelde zich nou juist gelukkig dat er geen beschadiging op de motorkap had. Dan maak je hem op zo'n harde manier wakker. Zucht Quote
Smart Geplaatst 9 Februari, 2010 Geplaatst 9 Februari, 2010 Tja SmartChrones voelde zich nou juist gelukkig dat er geen beschadiging op de motorkap had. Dan maak je hem op zo'n harde manier wakker. Zucht Je moet de realiteit wel in de gaten houden h Quote
Remko .me Geplaatst 13 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2010 (aangepast) Over dat waxoyl heb ik nagevraagd.. ze gaan ernaar kijken. Bedankt voor de tip Smart. Anyway! Mijn auto is weer gewassen! Weer een mooi moment voor foto's! zoals je ziet, nog steeds mijn accessoires niet binnen.. hopelijk kan ik binnenkort fotos maken met mijn mooie nieuwe extra accessoires. Als je iemand om het hoekje ziet kijken, dat is mijn verloofde.. 13 Februari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Remko .me Geplaatst 13 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2010 (aangepast) Jongens ik heb weer een functie gevonden.. Je kunt de licht voor binnen gewoon indrukken (dus niet de schakelaar omzetten).. dan gaan ze ook aan..! nog een keer drukken en ze gaan weer uit! BTW... bij wie werkt dat Hill Start Assistance goed? Bij mij namelijk echt gewoon niet! 13 Februari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.