Remko .me Geplaatst 19 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2010 Het wordt inderdaad minder zichtbaar voor JOU.. Andere mensen zien deze folie niet eens zitten. Totdat jij hun erop wijst. Hmmm oke... maar dan blijft wel dat vuil wat er nu onder zit.. nog onder zitten.. dus dat lucht moet er zowiezo onder uit Ik ga vrijdag naar me schoonouders, ook de Venga laten zien. Wil dan even bij de benzine pomp hier de hoge druk erop zetten.. je hebt er 1 met schuim, en dan daarna gewoon afspoelen met hoge druk en rustig afspoelen... is dat wel slim? gaat de waxoyl er dan niet af? Welke andere opties heb ik om hem even weer toonbaar te maken? Weet je wat me opvalt... eerst bij regenen bleven de druppels er netjes op, nu niet eens meer zo super... hoort dat echt zo te zijn na een paar dagen? Quote
Gast Jantje Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 dat komt omdat je een vuil laag op je waxoil hebt zitten. Het vocht vormt nu dus geen druppels op je wax laag omdat het zich verspreid door het vuil Quote
Alex VB Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 Weet je wat me opvalt... eerst bij regenen bleven de druppels er netjes op, nu niet eens meer zo super... hoort dat echt zo te zijn na een paar dagen? Bij een goede waxlaag blijf je dit minimaal 1 a 2 mnd zien. Daarna wordt het minder. Het weer is een grote factor en het gebruikt produkt. Meestal geldt hier goedkoop is duurkoop. (Behalve bij Waxoyl ) Quote
Remko .me Geplaatst 19 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2010 (aangepast) Weet je wat idiooit is? Bij de venga zit de AUX stekker en de USB stekker anders dan bij de ceed... bij de venga zit de aux links en bij de c'eed rechts. de Ipod stekker moet bij de venga dus op zijn kop!!!!! terwijl de venga geen eigen stekker heeft lol.. Niet dat het mij zoveel uitmaakt.. maar de stekker zit bij de venga iets scheef Kijk maar... links USB.. en bij de venga zit het zo: Moet je je zowiezo afvragen waarom Kia op hun promotie foto een wit stekertje gebruikt 19 Januari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Gast Jantje Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 Bij een goede waxlaag blijf je dit minimaal 1 a 2 mnd zien. Daarna wordt het minder. Het weer is een grote factor en het gebruikt produkt. Meestal geldt hier goedkoop is duurkoop. (Behalve bij Waxoyl ) Is die bovenste richting mij bedoeld? want toen mijn cee'd heel vies was had ik dat ook en daarna heb ik hem gewassen en toen bleven er gewoon weer normale druppels op zitten ipv dat vage natte Quote
bigwade Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 D'r mag ook wel eens wat te zeuren zijn over die auto...... w.b. wassen.. Heb vandaag een heerlijk ritje door de Anac wasstraat gehad. In Rijswijk zit er ook Quote
Remko .me Geplaatst 19 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2010 D'r mag ook wel eens wat te zeuren zijn over die auto......w.b. wassen.. Heb vandaag een heerlijk ritje door de Anac wasstraat gehad. In Rijswijk zit er ook Quote
Venga1 Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 Kijk maar... links USB.. en bij de venga zit het zo: Moet je je zowiezo afvragen waarom Kia op hun promotie foto een wit stekertje gebruikt Zit op die plek bij jou een 12v aansluiting met een klepje ervoor? Volgens mij is dit geen Venga:-? Quote
Remko .me Geplaatst 19 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2010 Zit op die plek bij jou een 12v aansluiting met een klepje ervoor?Volgens mij is dit geen Venga:-? Het zit in iedergeval wel zo, de volgorde en nee daar zit wel een sigaretten aansluiting hoor... !! precies zoals daar.. alleen zonder klepje die zit rechts naast de bestuurderskant ik heb twee aansluitingen Kijk dan, zoals hier: Dan nog is die USB verschillend!! Ps. mooi lederen pook daar haha Quote
Alex VB Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 Is die bovenste richting mij bedoeld? want toen mijn cee'd heel vies was had ik dat ook en daarna heb ik hem gewassen en toen bleven er gewoon weer normale druppels op zitten ipv dat vage natte Ik ben het met je eens jantje... De rest was/is gewoon ter info.. Quote
Remko .me Geplaatst 19 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2010 wat me opvalt is dat je een gemiddelde gebruikte liters per km te zien kan krijgen (door op trip te blijven drukken) maar ook hoe lang je al aan het rijden bent.. waar is dit op gebaseerd? Dan bedoel ik: - Hij reset uit zichzelf? De tijd is soms ineens weer 0:00 en gebruikte liters gemiddeld over die tijd per 100km is ineens ook weer gereset... iemand enig idee hierover? En laatst las ik over iemand die beweerde dat je "Call ...." kon zeggen en dat hij dan belt naar een nummer via de ingebouwde handsfree.. hoe werkt dit dan? Kan iemand mij nog meer informeren over: - Hoe kan ik bladeren door mijn contactpersonen? - Hoe kan je bladeren door je muziek op je telefoon, nu speelt hij af wat ik intoets op mijn mobiel.. Vooral dat bladeren door contactpersonen mis ik heel erg, nu kan je eigenlijk niks met de ingebouwde handsfree... niks meer dan opnemen en ophangen. Komt het bij jullie ook voor dat dit systeem soms crashed en dat hij blijft staan op ongoing call? Dan kan ik vervolgens niks meer maar is het gesprek al gestopt. Quote
Smart Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 Ik zou je graag willen helpen met je vragen, maar ik ben bang dat de auto voor de meesten van ons nog te jong is om daar een zinnig antwoord op te geven. Quote
Venga1 Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 wat me opvalt is dat je een gemiddelde gebruikte liters per km te zien kan krijgen (door op trip te blijven drukken) maar ook hoe lang je al aan het rijden bent..waar is dit op gebaseerd? Dan bedoel ik: - Hij reset uit zichzelf? De tijd is soms ineens weer 0:00 en gebruikte liters gemiddeld over die tijd per 100km is ineens ook weer gereset... iemand enig idee hierover? En laatst las ik over iemand die beweerde dat je "Call ...." kon zeggen en dat hij dan belt naar een nummer via de ingebouwde handsfree.. hoe werkt dit dan? Kan iemand mij nog meer informeren over: - Hoe kan ik bladeren door mijn contactpersonen? - Hoe kan je bladeren door je muziek op je telefoon, nu speelt hij af wat ik intoets op mijn mobiel.. Vooral dat bladeren door contactpersonen mis ik heel erg, nu kan je eigenlijk niks met de ingebouwde handsfree... niks meer dan opnemen en ophangen. Komt het bij jullie ook voor dat dit systeem soms crashed en dat hij blijft staan op ongoing call? Dan kan ik vervolgens niks meer maar is het gesprek al gestopt. Chrones Volgens mij noem je opties op die alleen met de executive uitvoering te bedienen zijn. Wij kunnen alleen maar het laatste nummer terugbellen, en we kunnen de telefoon aannemen. Wat ik doe is wel heel barbaars, maar ik zoek het nummer in de telefoon op,druk op telefoneren en hang direct weer op. dan bel ik nogmaals via de knop op het stuur. Er is iemand op het forum die vertelde dat er een mogelijke update zou komen bij de C Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Januari, 2010 ChronesVolgens mij noem je opties op die alleen met de executive uitvoering te bedienen zijn. Wij kunnen alleen maar het laatste nummer terugbellen, en we kunnen de telefoon aannemen. Wat ik doe is wel heel barbaars, maar ik zoek het nummer in de telefoon op,druk op telefoneren en hang direct weer op. dan bel ik nogmaals via de knop op het stuur. Er is iemand op het forum die vertelde dat er een mogelijke update zou komen bij de C Quote
Smart Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Maar dat zou mij heel onwaarschijnlijk lijken... dat alleen bij xclusive de bluetooth telefoon gedoe beter werkt dan in de xtra comfort pack.Ik merk ook nog storingen in dit systeem, dus een update moet er zeker nog komen.. of misschien ligt het aan mijn telefoon In het boekje staat trouwens wel spraak herkenning he... of bedoelde je dat? Hallo Chrones, Er zit wel degelijk een verschil in de bluetooth carkit van het comfortpakket en van de X-ecutive. Dit heb ik ook eerder aangegeven. Op de X-ecutive is het uitgebreider. Waarin het precies zit weet ik niet helemaal, maar dat er verschil in zit heb ik gelezen. Jij wilt nu natuurlijk weten waar ik dat gelezen heb? Ik ga dat voor je uitzoeken. Ik hoop dat ik wat kan vinden. Zo niet, dan zouden jullie de systemen met de mogelijkheden eens naast elkaar moeten leggen. Quote
Venga1 Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 In het boekje staat trouwens wel spraak herkenning he... of bedoelde je dat? Het is een algemeen boekje voor alle uitvoeringen. Het wil niet zeggen dat wat in het boekje staat ook in jouw en mijn X-tra zit. Quote
Peterrrrr Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Klopt helemaal, de mogelijkheden die Chrones allemaal opnoemde zijn van de X-ecutive met Navi pack. Daar zit een stem herkenning op, niet op de X-tra ! Volgens mij kan je wel namen toevoegen op de X-tra zodat je een soort telefoonboek krijgt ? Ga vanaf morgen ff 2 dagen met de venga X-tra rijden dan zal ik het eens nakijken ! Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Januari, 2010 Super Peterrrrr.. Misschien kan jij met ons al je leuke snufjes delen.. ook je ervaringen en tips? Deze zijn echt zeer welkom! Wij hebben nog zoveel vragen over de bluetooth en alles! De dealer kan het ook niet echt beantwoorden.. Hopelijk kan jij ons vervolgens overal vragen op geven, hier in dit topic zijn er al tig.. Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Januari, 2010 (aangepast) Ik toch even naar de auto gelopen om te kijken naar een mogelijkheid voor die contactpersonen.. maar echt niks te vinden... er is alleen een optie: - Nieuw apparaat - Verwijder apparaat - Bekijk apparaten - Phone volume Geen add contact ofzo.. en ik heb heel de setup nagekeken maar niks te vinden. Ik heb mijn auto dus ook gekocht met het idee dat er dit minimaal inzat.. ik snap niet goed waarom ze dat niet erin hebben gedaan, ik bedoel.. waarom nou zo half... en te compleet bij X-ecutive. Peterrrrr, heb jij enig idee of er nog een NL versie komt voor de boardcomputer? -- Heeft iemand trouwens CURVE al getest? Hoe harder je rijdt, hoe harder je radio gaat ofzo... -- Zitten er nou twee accu's in de VENGA? ivm dat ecodynamics gedoe?? 20 Januari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Ton K Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Ik heb het BT verhaal bij mijn dealer neergelegd, hij vond het ook niet kunnen ,hij heeft Kia nederland gebeld en zijn nu aan zoeken voor een oplossing,zodra ik iets weet horen jullie het wel, alleen wanneer is de vraag! Gr. Ton Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Januari, 2010 Ik heb het BT verhaal bij mijn dealer neergelegd, hij vond het ook niet kunnen ,hij heeft Kia nederland gebeld en zijn nu aan zoeken voor een oplossing,zodra ik iets weet horen jullie het wel, alleen wanneer is de vraag!Gr. Ton YEEY Please hou ons op de hoogte!!! Zelfs als je nog niks weet Quote
scorpioshuma Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Super Peterrrrr..Hopelijk kan jij ons vervolgens overal vragen op geven, hier in dit topic zijn er al tig.. Om VRAGEN te geven hoef je geen Peterrrrr te heten hoor Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Ik heb deze middag de Autoweek (nr. 3 van 2010) gekocht vanwege een vergelijkingstest tussen de VENGA, de VW Polo, de Honda Jazz en de Renault Grand Modus. Wat Autoweek betreft 'wint' de VENGA 'nipt' van de vergeleken concurrentie... Da's mooi, da's heel fijn, maar ik begrijp ineens niet meer zo goed waar dat enigszins cynische toontje goed voor was aan het begin van de Autoweek Rij-impressie-KIA-Venga: Rij-impressie Kia Venga | Video - AutoWeek.nl Als ik die clip nu nog n's een keer bekijk stoor ik me er aan. Ineens heeft dezelfde redakteur een veel positievere kijk op onze VENGA. Bovendien, het is goed te zien en te beluisteren dat dat clipje in korte tijd in elkaar geflanst, en over de tekst is slecht nagedacht. In de geschreven recentie doen ze het al een beetje beter: Kia Venga | Rij-impressie - AutoWeek.nl Tenslotte wordt het meest afgewogen commentaar in de papieren Autoweek geleverd. Inmiddels heb ik zo'n beetje alle recenties wel gezien, althans in de Nederlandse bladen. Daarbij hecht ikzelf de meeste waarde aan het oordeel van de AUTOVISIE, van oudsher een gerespecteerd automagazine. Eens? Quote
Smart Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Ik heb deze middag de Autoweek (nr. 3 van 2010) gekocht vanwege een vergelijkingstest tussen de VENGA, de VW Polo, de Honda Jazz en de Renault Grand Modus. Wat Autoweek betreft 'wint' de VENGA 'nipt' van de vergeleken concurrentie... Da's mooi, da's heel fijn, maar ik begrijp ineens niet meer zo goed waar dat enigszins cynische toontje goed voor was aan het begin van de Autoweek Rij-impressie-KIA-Venga: Rij-impressie Kia Venga | Video - AutoWeek.nl Als ik die clip nu nog n's een keer bekijk stoor ik me er aan. Ineens heeft dezelfde redakteur een veel positievere kijk op onze VENGA. Bovendien, het is goed te zien en te beluisteren dat dat clipje in korte tijd in elkaar geflanst, en over de tekst is slecht nagedacht. In de geschreven recentie doen ze het al een beetje beter: Kia Venga | Rij-impressie - AutoWeek.nl Tenslotte wordt het meest afgewogen commentaar in de papieren Autoweek geleverd. Inmiddels heb ik zo'n beetje alle recenties wel gezien, althans in de Nederlandse bladen. Daarbij hecht ikzelf de meeste waarde aan het oordeel van de AUTOVISIE, van oudsher een gerespecteerd automagazine. Eens? Ik heb de recensie in AUTOVISIE niet gelezen. Ik weet ook niet wat daar is uitgekomen. Ben wel benieuwd. Dit blad is altijd wel zeer serieus en heeft een afgewogen mening. Ik zag vandaag inderdaad dat er een vergelijkingstest in de AW stond, met een paar merken die niet mis zijn. Niet gelezen overigens (geen tijd). Vooral de Honda Jazz en de VW Polo zijn geduchte concurrenten voor de Venga. Ben toch benieuwd waarop de Venga beter heeft gescoord dan de voornoemde auto's. Dat zijn nl. auto's met bewezen kwaliteiten. Ik denk dat ik de AW nog wel koop (of lees!). Quote
bigwade Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Pombal,Pombal (x2=24) Zoek je nou werkelijk in die blaadjes een bevestiging van jouw uitstekende keus ? Geniet van je auto en gooi die reut in de papierbak..... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.