Venga-Boys Geplaatst 30 Juni, 2010 Geplaatst 30 Juni, 2010 (aangepast) Dus jij vindt het normaal dat het verbruik 1 op 13 is terwijl Kia 1 op 18,9 opgeeft voor snelweggebruik (en 1 op 16,95 voor gecombineerd verbruik)????? En dan te bedenken dat we er ecth ALLES aan doen om zo min mogelijk te verbruiken. Als dit normaal is en ik dit moet accepteren dan is de Venga de GROOTSTE miskoop ooit. We hebben het wel over een splinternieuwe auto met slechts een 1.4-motor met zo'n mooie EcoDynamics-sticker achterop en Energielabel B....... niet over een 10 jaar oude 1.6-benzinemotor. Zie mijn gemiddelde: Venga-boys folderwaarde 1 op 16,95 haalt hij dus niet. De VW Bluemotion met i.2 TDI motor zou gemiddeld ook 1 op 30 halen, maar dat haalt ie ook niet zie deze eerste review Voor een overzichtje van auto's vanaf 16 mile oplopend qua gebruik Groenopweg . Dan wordt het toch een Daihatsu Cuore 1.0 Complete Als je echt niks om het milieu geeft kun je de Lamborghini Murci 30 Juni, 2010 aangepast door Venga-Boys Quote
bigwade Geplaatst 30 Juni, 2010 Geplaatst 30 Juni, 2010 (aangepast) Omdat mijn Sportage vandaag een beurt kreeg heb ik ruim 3.5 uur en 220km een Venga basic mogen berijden. Daar zat een boordcomputer in (en gelukkig airco) Toen ik de auto mee nam stond de gemiddelde stand op 7.9L/100km. Toen ik mijn gereden km ging bijtanken had ik voor die stop een 5.6L/100km op het display. Direct na het starten was dit weer 12L/100km.(!) en het ritje naar de dealer daalde het amper naar 8.2L/100km. Het starten van een Venga (via sleutel) kost dus kennelijk nogal wat benzine. Kan het daar in zitten ? Over die 220km heb ik echt niet meer dan 13-14 liter verbruikt, ook te zien aan dezelfde stand van de meter na tanken. (zelfs iets voller) Airco aan... 30 Juni, 2010 aangepast door bigwade Quote
Tinusplots Geplaatst 30 Juni, 2010 Geplaatst 30 Juni, 2010 Hallo bigwade, hoe was het nu om in zo'n mooie moderne auto te rijden vergeleken met die Sportage? De kleur van die Venga was eh, toch niet wit?? Quote
bigwade Geplaatst 30 Juni, 2010 Geplaatst 30 Juni, 2010 (aangepast) Hallo bigwade, hoe was het nu om in zo'n mooie moderne auto te rijden vergeleken met die Sportage?De kleur van die Venga was eh, toch niet wit?? Dat wil je dus echt weten....... Ze points........from ze nedderlends....... Zit: 6.5-7 (gas-been leunt vervelend tegen midden console) Motor: (7777km) redelijk futloos, 6.5 (airco aan) Vering: heerlijk, 8.5-9 Stuurbekrachtiging, wennen, elektrisch: 7.5 Windgeruis: 6.5 Ruimte: het zal meten worden maar dat doet in de praktijk echt weinig onder voor de Sportage, dikke 8.5 Stereo : 9+ (standaard bakkie, geen prutnavi-ding) Verbruik: ok 30 Juni, 2010 aangepast door bigwade Quote
Gast Jantje Geplaatst 30 Juni, 2010 Geplaatst 30 Juni, 2010 mijn venga verbruikt geen brandstof Quote
Tinusplots Geplaatst 1 Juli, 2010 Geplaatst 1 Juli, 2010 bigwade, bedankt voor de jurering van de Venga, toch niet slecht he! Quote
bigwade Geplaatst 1 Juli, 2010 Geplaatst 1 Juli, 2010 (aangepast) bigwade, bedankt voor de jurering van de Venga, toch niet slecht he! Nee, zeker niet, prima auto ! en het zijn echt persoonlijke voorkeuren. Mind You, het was een basic Vanga Zou ik em kopen, al dan niet opgeleukt ? Ik denk het niet. Ook hier weer, het is echt persoonlijk. Kan over 2 jaar zomaar anders zijn hoor...... 1 Juli, 2010 aangepast door bigwade typo Quote
Venga1 Geplaatst 1 Juli, 2010 Geplaatst 1 Juli, 2010 Zit: 6.5-7 (gas-been leunt vervelend tegen midden console) En dat vind ik juist zo super relaxed zitten!! auto op cruise control en hangen maar met het been Quote
Smart Geplaatst 2 Juli, 2010 Geplaatst 2 Juli, 2010 Hier nog een recente test (2 juni 2010) van de Venga, waarbij ook geconstateerd wordt dat het verbruik hoger ligt dan door Kia wordt opgegeven, ondanks het standaard ISG. http://www.hetautonieuws.nu/blog/2010/06/test-kia-venga-1-4-cvvt-x-ecutive/ Quote
Henk.W Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 Vandaar hebben wij dan ook geen Kia Venga automaat genomen, voor hetzelfde geld rij je ook een Honda Insight hybride wat wel zuinig rijdt en geen wegenbelasting meer. Plus als je per ongelijk je waarde van je Kia als inruil laat schatten bij de Kia dat die waarde bij iedere Kia dealer bekend is en er weinig te onderhandelen is. Quote
cvsw123 Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 (aangepast) Ik heb de eerste 5000 km erop zitten. Vanaf de tweede tank kon ik het echte verbruik gaan bijhouden. Hieronder een grafiekje (x as km stand, yas verbruik in 1 op ... km). Het is dus het verbruik via liters getankt en kms gereden, niet van de BC. Het stabiliseert zich nu rond 1 op 14,2 (7,0 l/100 km). De BC is structureel 0,3-0,5 l/100 km te optimistisch. Ook lijkt het verbruik iets gunstiger te worden. Even een trendlijntje erin gezet, dat lijkt te stijgen van 1 op 13,8 naar 1 op 14,4. Maar het verband is heel zwak, een keer op de snelweg tegen de wind in rijden en het is weg. Kortom: mijn Venga wordt wel iets zuiniger, maar niet veel (en niet significant, voor de liefhebbers). 3 Juli, 2010 aangepast door cvsw123 Quote
Smart Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 Ik heb juist het tegenover gestelde meegemaakt met mijn Venga. De BC gaf een gemiddelde aan van 8.0 L/100. N Quote
Roberto Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Ik rijd nu 2 dagen zelf met de Venga en heb het gemiddelde verbruik van 7,7 l/100km naar 5,9l/100km weten te krijgen. Moet wel zeggen dat ik extreem bewust rijd. Ben benieuwd naar het verbruik na een hele tank. Quote
Roberto Geplaatst 24 Juli, 2010 Geplaatst 24 Juli, 2010 Even een kleine update. Ik rijd nu een week zelf in de Kia, voornamelijk korte afstanden naar mijn werk. Het gaat niet slecht. Het gemiddelde stond gisteren op 5,9. Maar toen we vanmiddag wegreden ging de bc over de zeik en sprong ineens naar 8,3. Hoezo vreemd. Bij thuiskomst was deze weer gezakt naar 6,7. Hebben jullie dit ook wel eens? Ik wilde ook even weten wat jullie gemiddelden zijn bij bepaalde snelheden. De bc geeft 6 aan bij 100 km/u. Dat is nog redelijk. Maar hij springt naar 8 als ik 120 rijd. Ik vind dat nogal veel. Hoe is dat bij jullie? Quote
Roberto Geplaatst 28 Juli, 2010 Geplaatst 28 Juli, 2010 Niemand die zijn ervaringen met mij wil delen? Quote
tonisaez Geplaatst 28 Juli, 2010 Geplaatst 28 Juli, 2010 Na 3500 km mijn BC geeft gemmideld nog steeds verschillende nummers aan, het verandert te veel, ik denk dat het wordt reset na elke tankbeurt. Ik kijk er niet naar, ik vertrouw hem niet. Gewoon tanken en rijden.........en niet op de BC letten. Quote
Alex VB Geplaatst 28 Juli, 2010 Geplaatst 28 Juli, 2010 Wat geeft je BC links boven in de hoek aan? AVG (Average) of INST (Instant)? Is het AVG dan zie je het gemiddelde is het INST dan geeft deze het verbruik van dat moment aan. Quote
Gast Jantje Geplaatst 28 Juli, 2010 Geplaatst 28 Juli, 2010 Niemand die zijn ervaringen met mij wil delen? Mijn ceed doet precies hetzelfde als je naar de instant meter kijkt. Bij 120 loopt de auto gewoon maar 1 op 12,5.. ik rij helaas gemiddeld nog wel iets harder dan dat haha Overigens zou ik me van de body computer waardes niet teveel aantrekken.. Gewoon je trip meter resetten en na het tanken uitrekenen wat het verbruik geweest is werkt echt het beste. Quote
antonief Geplaatst 28 Juli, 2010 Geplaatst 28 Juli, 2010 Mijn BC flippert ook zo dus heb ik deze maar laten plaatsen Quote
Smart Geplaatst 28 Juli, 2010 Geplaatst 28 Juli, 2010 Ik heb er maar tape op geplakt. Ik rij een stuk zuiniger nu...... Quote
Roberto Geplaatst 29 Juli, 2010 Geplaatst 29 Juli, 2010 Wat geeft je BC links boven in de hoek aan? AVG (Average) of INST (Instant)?Is het AVG dan zie je het gemiddelde is het INST dan geeft deze het verbruik van dat moment aan. Denk je nou echt dat ik ZO dom ben????? Dat het gemiddelde zich reset na elke tankbeurt is zeker niet zo. Als je de volgende dag de auto start staat het gemiddelde gewoon nog op hetzelfde als van de vorige dag. Het gemiddelde berekenen gaat meestal goed maar op een dag schiet het ineens zomaar omhoog. Ik moet wel zeggen dat het gemiddelde langzaamaan is gezakt tot 4,6. @Smart en Antonief: erg grappig maar ik heb er geen zak aan. I.p.v. dat jullie zeggen: "klopt, mijn BC geeft ook dat aan bij 100 km/u en 120 km/u of juist niet". Daar zou ik wat mee kunnen..... Quote
Smart Geplaatst 29 Juli, 2010 Geplaatst 29 Juli, 2010 @Smart en Antonief: erg grappig maar ik heb er geen zak aan. I.p.v. dat jullie zeggen: "klopt, mijn BC geeft ook dat aan bij 100 km/u en 120 km/u of juist niet". Daar zou ik wat mee kunnen..... Ik zal niet meer reageren op jouw berichten, want je leest ze blijkbaar toch niet! Ik heb toch regelmatig verhaalt over de BC in de Venga. BTW! Het was meer grappig bedoeld. Met een gemiddelde van 4.6 L/100 km heb je in ieder geval geen reden tot klagen, dus lach maar eens een keer........ Is ook gezonder voor je gemoedrust. Quote
Roberto Geplaatst 30 Juli, 2010 Geplaatst 30 Juli, 2010 (aangepast) Ik bedoelde 6,4 ipv 4,6 maar vertel eens, geeft jouw BC ook 8,0 l aan als je 120 km/u rijdt? Vind je dat niet te veel? Sorry als ik wat bot overkwam maar de Kia begint zo langzamerhand een miskoop te worden. Misschien had ik dat bij een ander merk ook gehad, dat weet ik niet. Maar het lage verbruik was een aankoopreden bij ons. 30 Juli, 2010 aangepast door Roberto Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.