Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

benzine, diesel of lpg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zit er over te denken om over te gaan tot de aanschaf van een cee'd SW. Heb nu een Carnival maar ben binnenkort die ruimte niet meer nodig. Nu lees ik dat de ervaringen met het benzineverbruik wat tegenvallen. Weet iemand hoe dat zit met het verbruik van de dieselmotoren?

Ik las elders dat het gebruik van LPG problemen zou geven. Zijnhiet ook ervanringen mee?

Geplaatst

Hallo Snowy12,

Er zijn wat dat betreft genoeg postings geweest mbt het verbruik van de cee'd SW. eventjes de zoekfunctie gebruiken en je vindt ze.

Over het algemeen valt het verbuik behoorlijk tegen. Ik rijd zelf de 1.6 CRDI met 115pk en heb een gemiddeld verbruik na ongeveer 60.000km van 6l/100km. Volgens de opgave zou een gemiddeld verbruik van 4,9l/100km mogelijk moeten zijn.

Geplaatst

dat zou voor een 1600 diesel dus neerkomen op ongeveer 1:18. Fabriekswaarden haal je volgens mij toch nooit. Eerlijk gezegd valt me dat niet tegen. Ben wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met lpg met een Cee'd. Zou dat het liefste willen, maar heb met een vorige auto hier nogal wat problemen mee gehad.

Geplaatst
dat zou voor een 1600 diesel dus neerkomen op ongeveer 1:18. Fabriekswaarden haal je volgens mij toch nooit. Eerlijk gezegd valt me dat niet tegen. Ben wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met lpg met een Cee'd. Zou dat het liefste willen, maar heb met een vorige auto hier nogal wat problemen mee gehad.

als je veel kilometers rijdt zou ik voor een diesel gaan. De benzine durft best door te drinken en bij een LPG krijg je extra kosten voor het kleppen stellen elke 30dkm(volgens mij).

Neem daarbij dat de diesel volgens mij wel redelijk zuinig rijdt is de keuze snel gemaakt.

Rij je weinig kilometers kan je natuurlijk net zo goed voor de benzine gaan..

Geplaatst (aangepast)

Ik rij zo'n 25.000 per jaar. Heb begrepen dat de diesel in de cee'd toch een beetje verfijnder en stiller is dan die in mijn Carnival. Denk dat ik dan toch maar eens bekijk of er een diesel met een redelijke klometerstand te krijgen is.

aangepast door snowy12
Geplaatst
Ik rij zo'n 25.000 per jaar. Heb begrepen dat de diesel in de cee'd toch een beetje verfijnder en stiller is dan die in mijn Carnival. Denk dat ik dan toch maar eens bekijk of er een diesel met een redelijke klometerstand te krijgen is.

kijk eens rond op kia.nl daar staan bij occasions een paar leuke ceed diesels met leuke uitrusting pakketten en kilometer standen. Zo genaamde Kia Top Selectie lijst.

Geplaatst

Het omslagpunt diesel/benzine ligt helaas nogal hoog.

Met een 2eH voor weinig zit je nogal lager.

Je weet alleen nooit wat onze overheid voor die gore diesels in petto heeft...

Geplaatst
Het omslagpunt diesel/benzine ligt helaas nogal hoog.

Met een 2eH voor weinig zit je nogal lager.

Je weet alleen nooit wat onze overheid voor die gore diesels in petto heeft...

de 1.6 crdi is volgens mij ook een A-label auto? zo heel veel erger zou het dus niet moeten worden?

Geplaatst
Ben wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met lpg met een Cee'd.

een 1.4 en 1.6 kunnen niet tegen gas, 2.0 lukt het wel bij, wat wordt gezegt, elke 30.000 km kleppen stellen, het 2.0 blok in de ceed is het zelfde als de 2.0 in de sportage dacht ik.

Geplaatst

Ik rijd een Cee'd SW 2.0 Crdi uit 2007. Gemiddeld verbruik 6,4 liter. Vind ik een zeer schappelijk verbruik als je beseft hoeveel (trek)kracht en rijplezier ik daamee onder de bibs heb. Om nog maar te zwijgen van de relaxte rijstijl die je jezelf met een (turbo)diesel ongemerkt aanmeet.

Geplaatst

Sinds 6 weken rijd ik een 1.6 diesel (kmstand 5000 km nu). Gemiddeld verbruik zo'n 6 ltr/100 km. Dat kan zuiniger als je de rijstijl aanpast.

Qua geluid klinkt het rustig en als een zonnetje.

Alleen sinds 1 januari is het een B-label. Maar dat maakt niet uit.

Je moet zelf calculeren of het gunstig is. brandstofprijs is 35 ct voordeliger per liter, verbruik lager, wegenbelasting duurder, restwaarde minder, aanschafwaarde 2000 euro duurder.

Maar als het maar een beetje meer zou kosten koos ik nog steeds een diesel. Het rijcomfort door de trekkracht en lage toerentallen vind ik een pre. Je hebt het gevoel dat je minder gejaagd rijd.

Geplaatst
Fabriekswaarden haal je volgens mij toch nooit. .

Met mijn vorige Hdi over iets meer dan 100.000km precies hetzelfde verbruik als het normverbruik.

Met eenzelfde rijstijl bij de Kia zit ik net 1 liter boven het normverbruik en lukt het me enkel met veel moeite het normverbruik te halen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...