Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kia gaat voor de nieuwe sportage een roadshow organiseren... bij de meeste dealers komt er gedurende twee dagen (vanaf begin mei) een sportage in de showroom.

Klanten die in die twee dagen kopen krijgen gratis een panoramadak twv

• Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Kia gaat voor de nieuwe sportage een roadshow organiseren... bij de meeste dealers komt er gedurende twee dagen (vanaf begin mei) een sportage in de showroom.

Dus neem even contact met je dealer op wanneer hij de roadshow heeft en zorg dat je uitgenodigd word.....

Wat houd dit precies in? heb geen idee wat roadshow betekent? :-P:oops:

Posted

O niet zo heel bijzonders gebeurd laatste tijd wel meer dat er maar een paar auto's zijn voor heel NL en dan houden alle dealers achter elkaar een pre intro. En kia noemt deze pre intro een road show......

Opel deed het ook met de Insignia en met de Astra. En een paar weken later heeft elke dealer hem gewoon in de showroom.

Kia koppelt er nu een actie aanvast als je hem koopt (zonder dus proef te rijden e.d.) tijdens de roadshow krijg je gratis een panoramadak.

Posted

Ok, bedankt voor de info.

Dus als ik het goed begrijp dan gaan de auto's naar een dealer waar ze even blijven staan en dan gaan die weer naar een andere dealer waar ze ook weer even blijven staan..?

Zijn dan ook de prijzen en uitvoeringen bekend? (neem ik aan als je hem dan ook kunt bestellen).

Posted

Helemaal goed. Ze staan twee dagen bij de ene dealer en dan inderdaad weer twee dagen ergens anders. Gegarandeerd dat de duurste uitvoeringen in de showroom staan maar alle prijzen en specs moeten wel bekend zijn anders kan je niet verkopen.

Posted

Ok :-)

Ben benieuwd wanneer die hier in de buurt is, mei is niet zo lang meer :P

Posted

Onder voorbehoud van de proefrit een Sportage kopen zal niet zo makkelijk zijn.

Als je voor 1 juli besteld krijg je het Panorama dak gratis, dan maar geen proefrit toch ? ;)

Posted
Onder voorbehoud van de proefrit een Sportage kopen zal niet zo makkelijk zijn.

Als je voor 1 juli besteld krijg je het Panorama dak gratis, dan maar geen proefrit toch ? ;)

Wat is dat voor een Kia-actie, dat mensen niet de kans krijgen om een proefrit te mogen maken? Sorry, ik vind het een autobedrijf onwaardig.......:(

Posted (edited)

Weet niet eens of ik wel zo'n panorama dak wil, heb het nog nooit in het echt gezien.. (wordt het dan niet veel warmer als de zon erop schijnt enz?)

Is de nieuwe Sorento niet bijna hetzelfde als de nieuwe Sportage (kwa motor?) of is dit dan toch weer veel verschil in rijden??

Edited by Rick
Posted (edited)
Wat is dat voor een Kia-actie, dat mensen niet de kans krijgen om een proefrit te mogen maken? Sorry, ik vind het een autobedrijf onwaardig.......:(

Is toch logisch als je in april-mei een auto kan kopen die pas in Juli in Nederland is ! Jij zou dat misschien niet doen, maar vertrouw me dat een hele hoop mensen een auto kopen zonder gereden te hebben ! En zeker voor een dak twv € 1275,- ! Je mag natuurlijk wachten tot de Sportage binnen is, maar dan heb je geen dak !

Dit is een vrij normaal iets hoor, de Nissan Qashqai is in Maart 2007 binnen gekomen, terwijl we al klant orders hadden van December 2006 en vertrouw me, deze mensen hebben geen meter gereden !

Edited by Peterrrrr
Posted

Vandaag mail gehad van KIA, moeten nog wat puntjes op de i gezet worden want KIA stelt wel wat eisen aan de Roadshow maar halverwege mei heb ik een sportage in de showroom !!! Met wat leuke gadgets voor degene die interesse hebben.

Posted

Kreeg nog wat inside info over de roadshow. Iedere dealer kan er 1 tot zijn beschikking krijgen voor maximaal 3 dagen. Hij moet er een show omheen bouwen met advertenties en persbericht. Verder moet hij tekenen dat er niet in auto gereden word, en hij moet hem ook dmv autoambulance of oprijwagen weghalen bij de dealer waar de dagen ervoor show geweest is.

Posted

Ondanks ik (wij) een Kia venga besteld hebben, ga ik toch even kijken naar de sneak preview van de nieuwe Kia sportage, ben gewoon benieuwd hoe de sportage er in het echt uit ziet. :):yes:

Posted (edited)

Weet misschien iemand of er ook al een Prijzen | Specificaties document is?

Als ik op de site van KIA kijk en dan bij bijvoorbeeld Sportage dan staat daar onderaan een knop Prijzen | Specificaties ..

Is dit er ook al voor de nieuwe Sportage??

Omdat je hem al kunt bestellen dacht ik dat er dan ook al zo'n brochure moest zijn waar alle opties enzo instaan?

Edited by Rick
Posted (edited)
Weet misschien iemand of er ook al een Prijzen | Specificaties document is?

Als ik op de site van KIA kijk en dan bij bijvoorbeeld Sportage dan staat daar onderaan een knop Prijzen | Specificaties ..

Is dit er ook al voor de nieuwe Sportage??

Omdat je hem al kunt bestellen dacht ik dat er dan ook al zo'n brochure moest zijn waar alle opties enzo instaan?

Dat is het oude model (plaatje op de cover !!)

Voor prijzen: zie: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3541&page=10

pagina 10

Edited by ger.w.
Posted

Zal met de roadshow wel bekend zijn ! Uiteraard mag er niet met de Sportage gereden worden, dit gaat om een pre productie model die of ergens in een museum komt te staan of de shredder in gaat ! Wij hebben de auto van 19 tot 21 mei !

Posted

Misschien niet helemaal fair t.o.v. de concullega Hyundai maarrrr...

Aangezien de IX35 en Sportage broertjes (of zusjes) zijn, is het misschien een idee om in een IX35 te proefrijden om ook een indruk van het rijgedrag van de Sportage te krijgen?

Of wijken beide modellen toch behoorlijk af t.o.v. elkaar?

:oops:

Posted (edited)
Misschien niet helemaal fair t.o.v. de concullega Hyundai maarrrr...

Aangezien de IX35 en Sportage broertjes (of zusjes) zijn, is het misschien een idee om in een IX35 te proefrijden om ook een indruk van het rijgedrag van de Sportage te krijgen?

Of wijken beide modellen toch behoorlijk af t.o.v. elkaar?

:oops:

Haha, daar dacht ik ook al aan :P Maar kun je dan niet beter in de nieuwe Sorento proefrijden? Die heeft ook ongeveer dezelfde motor dacht ik en die heeft nu ook voorwielaandrijving zoals de nieuwe Sportage krijgt..?

Edited by Rick
Posted
Haha, daar dacht ik ook al aan :P Maar kun je dan niet beter in de nieuwe Sorento proefrijden? Die heeft ook ongeveer dezelfde motor dacht ik en die heeft nu ook voorwielaandrijving zoals de nieuwe Sportage krijgt..?

Nja, gewoon allebei proberen en het resultaat door 2 delen... zo moet je toch aardig in de buurt komen :shock:

Posted

Ja ik had idd ook al bedacht om in de Hyundai Ix35 te rijden, in het geval dat de nieuwe Sportage in het echt net zo mooi is als op de foto's, wat een mooi model zeg, deze nieuwe Sportage!

Ik ga van het weekend (15-16-17 april) zeker naar de Roadshow in Amsterdam of Tiel!

Ix35: De Diesel 136 PK is dezelfde, evenals het onderstel. Ik denk dat je in die auto een betere indruk krijgt dan in de nieuwe Sorento, die is toch echt groter en zwaarder, geldt ook voor de motor! Wel heel jammer dat Kia de HP 184 PK diesel uit de Ix35 niet in de Sportage gaat leveren :-(

Ik ga er van uit dat tijdens de Roadshow de specificaties van uitvoeringen dan ook al bekend zijn, weet inmiddels dat de verkopers een infotraining gehad hebben en dat bijvoorbeeld het pluspakket op de X-ecutive 995 euro kost en o.a. halfleer, dakrails, privacyglass heeft. Op die uitvoering kun je ook dat prachtige oranje interieur bestellen.

Vanzelfsprekend ben ik niet volledig, dit kon ik nog onthouden.

vanaf het weekend zal er vast meer bekend zijn!

Posted

Ongeveer dezelfde motor ??? Er is wel degelijk verschil tussen een 2.4 en 2 liter benzinemotor. (een pk of 25 schat ik)

Posted
Ja ik had idd ook al bedacht om in de Hyundai Ix35 te rijden, in het geval dat de nieuwe Sportage in het echt net zo mooi is als op de foto's, wat een mooi model zeg, deze nieuwe Sportage!

Ik ga van het weekend (15-16-17 april) zeker naar de Roadshow in Amsterdam of Tiel!

Ix35: De Diesel 136 PK is dezelfde, evenals het onderstel. Ik denk dat je in die auto een betere indruk krijgt dan in de nieuwe Sorento, die is toch echt groter en zwaarder, geldt ook voor de motor! Wel heel jammer dat Kia de HP 184 PK diesel uit de Ix35 niet in de Sportage gaat leveren :-(

Ik ga er van uit dat tijdens de Roadshow de specificaties van uitvoeringen dan ook al bekend zijn, weet inmiddels dat de verkopers een infotraining gehad hebben en dat bijvoorbeeld het pluspakket op de X-ecutive 995 euro kost en o.a. halfleer, dakrails, privacyglass heeft. Op die uitvoering kun je ook dat prachtige oranje interieur bestellen.

Vanzelfsprekend ben ik niet volledig, dit kon ik nog onthouden.

vanaf het weekend zal er vast meer bekend zijn!

Jup, ik begreep dat de dealer hier in de regio ook een training heeft gehad en ga straks eens even polsen wat eruit is gekomen.

Ik heb een tripje naar Utrecht (vanuit zuid-limburg) op mijn agenda staan voor de 24e om de Sportage te bekijken.

Nooit verwacht dat ik ooit enthousiast zou raken door een Kia :)

Posted
Ongeveer dezelfde motor ??? Er is wel degelijk verschil tussen een 2.4 en 2 liter benzinemotor. (een pk of 25 schat ik)

Ok :P heb ik geen verstand van, dacht dat 2 of 2.4 bijna geen verschil was.. Wat merk je dan in rijden met een pk verschil??

De auto waar ik nu is rij is ook een 2.0 en die heeft 120pk en 90nm ofzoiets, dus een heel stuk minder dan de Sportage..

Weet iemand hoe de nieuwe 6 versnellingen automaat rijd? Op internet lees ik vaak dat automaten pas heel laat schakelen, als de toerenteller heel hoog gaat..

Is dat met deze automaat ook zo??