Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Bedankt voor het plaatsen van de prijstlijst!

Wat betekend NNB bij auto parking? bij VW kost dit 500..

Hadden ze nog niet de formulieren waar je de modellen naast elkaar kan vergelijken? Vind het idd raar dat KIA niks hiervan online zet..

Ik vond dit wel even genoeg info voor het begin.

Om nou al die dingen te gaan scannen/fotograferen leek me nou net iets TE..

De vergelijking vind je terug in de uitrustingen, erg veel meer staat er niet in.

Kijk anders eens bij een ander boekje wat je eventueel zou missen.

Deze lijst is gedateerd op 15 april en zal in zijn geheel vandaag of morgen best bij Kia online staan.

Suc6

• Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Afgelopen vrijdag 16 april naar van Kouwen in Amsterdam Zuid Oost geweest, daar hadden ze het taupe (bruingrijs) metallic preproductiemodel uit Geneve staan, in de duurste uitvoering (X-clusive).

Dus alles chroom, met volledig leder, en panoramadak. Ook de grill was idd chroom, maar de dakrails zilver. Wat een mooi model zeg!

Het klopt idd dat ze leveringsproblemen hebben met het panoramadak; de dealer zei dat volgens de importeur er maar 600 gratis daken te vergeven zijn. maar daar wilde ik nu juist voor gaan; sowieso heel gaaf en natuurlijk gratis, ook niet verkeerd toch?

Langer wachten vind ik dan niet zo erg, dat kan ik wel (en sparen haha!).

We zijn serieus in onderhandeling gegaan en die verliepen zo gunstig (mt natuurlijke het gratis dak + o.a. dikke korting) dat we besloten hebben ervoor te gaan.

Leuk detail is dat we de eerste in Nederland waren die voor een Sportage getekend hebben!

(of iemand in Tiel moet eerder zijn geweest natuurlijk.... die vrijdagmiddag).

Het is een witte 2.0 CRDI X-ecutive met plus pack geworden. Ik was al vanaf de eerste foto's weg van dat oranje interieur dus dat 'Orange pack' moest er natuurlijk bij!

Ik heb trouwens voor dat oranje pakket een extra prijs van 495 euro op m'n overeenkomst staan, en volgens de scans van Bigwade is die keuze 'gratis'. (Je levert dan namelijk je halfleer in, want dat oranje pakket is volledig in stof volgens de info.) Over die prijs zal ik nog even in contact met de dealer! Ik mag hopen dat 't een opstartfoutje is...

De originele zomerbanden om 17 inch velgen heb ik laten omruilen voor winterbanden, zodat er een setje (zwart?) 19 inch lichtmetaal onderkomt! Ja, dat vind ik dus prachtig!

Geplaatst

Oh ja ter volledigheid: ik heb de 2WD met handbak besteld. Mijn reden is het lagere gewicht (mrb) en aanschafwaarde, en daarmee blijft ook de bijtelling lager. Bovendien wilde ik de max trekkracht van 2000 kg behouden, dus was alleen de handbak een optie.

De 2.0 liter Diesel is trouwens 6 mille duurder dan het benzine model. Op m'n overeenkomst staat een stelpost van 6000 euro. (Het prijsverschil tussen van een Hyundai Ix35 diesel en een benzine in dezelfde uitvoering is ook 6000).

Geplaatst (aangepast)

De eerste was je zeker niet, ik weet iig van 1 iemand die ongezien de duurste met alles er op en er aan wat er maar te krijgen is heeft besteld. (ruim 1 maand geleden of nog eerder)

05.jpg

06.jpg

07.jpg

09.jpg

10.jpg

04.jpg

aangepast door bigwade
Geplaatst

Danku :) hier was ik naar opzoek :P

Nog een paar vragen..

-Wat is Smart key? is dat "keyless entry" ofzoiets?

-Wat is er anders aan Xenon verlichting?

-Bij mistlampen staat: inclusief bochtverlichting?

-Wat doet eco indicator?

-Wat houd Overbrengingsverhoudingen in??

Geplaatst
Danku :) hier was ik naar opzoek :P

Nog een paar vragen..

-Wat is Smart key? is dat "keyless entry" ofzoiets?

-Wat is er anders aan Xenon verlichting?

-Bij mistlampen staat: inclusief bochtverlichting?

-Wat doet eco indicator?

-Wat houd Overbrengingsverhoudingen in??

xenon verlichting is die blauw-achtige verlichting die je op veel duurdere auto's ziet. Dit heeft een betere licht opbrengst dan standaard lampen.

Bochtverlichting is dat als je een bocht naar rechts maakt je rechter mistlicht gaat branden en andersom bij links. ik vindt dit heeeeeeeeeeel irritant!

Eco indicator is een lampje op je dashboard die aangeeft of je zuinig of niet zuinig rijdt.. en eventueel het juiste moment aangeeft om te schakelen.

Overbrengingsverhouding is hoe de tandwielen in je versnellingsbak samen gesteld zijn. De eerste heeft een lage overbrengings verhouding en de 5e een hele hoge, meestal zelfs een overdrive functie..

Geplaatst
xenon verlichting is die blauw-achtige verlichting die je op veel duurdere auto's ziet. Dit heeft een betere licht opbrengst dan standaard lampen.

Bochtverlichting is dat als je een bocht naar rechts maakt je rechter mistlicht gaat branden en andersom bij links. ik vindt dit heeeeeeeeeeel irritant!

Eco indicator is een lampje op je dashboard die aangeeft of je zuinig of niet zuinig rijdt.. en eventueel het juiste moment aangeeft om te schakelen.

Overbrengingsverhouding is hoe de tandwielen in je versnellingsbak samen gesteld zijn. De eerste heeft een lage overbrengings verhouding en de 5e een hele hoge, meestal zelfs een overdrive functie..

Oke, bedankt.

Eco indicator doet dus eigenlijk niks aan de auto ofzo, is alleen een lampje..

Overbrengingsverhouding, wat merk je hier dan aan in rijden? heeft dat met de toeren en schakelmomenten te maken?

De automaat heeft bijvoorbeeld een hogere waarde dan de handversnelling..?

Geplaatst

je merkt er weinig van als persoon zelf. Het meeste wat jij er inderdaad van merkt is dat de auto in lage versnellingen goed optrekt en in de hoogste versnelling rustiger in de toeren rijdt en natuurlijk een zo gunstig mogelijk brandstof verbruik.

Geplaatst
Maakt het kwa levertijd wat uit als je bijvoorbeeld nu bestel of pas eind mei bestel?

De gratis panorama dak actie is geldig voor als je besteld voor 1 juli?

nervs slaan toe.........HAHA!

Ja natuurlijk maakt dat uit..

De eerste die bestellen krijgen de eerste auto's lijkt me, ze gaan in de fabriek echt niet met de armen over elkaar wachten tot het NL lijstje op 2 juli binnenkomt.

Die glasdaken schijnen al aardig "op" te zijn, maar eh, voor de Pasen moet toch lukken ? :wink:

Geplaatst
nervs slaan toe.........HAHA!

Ja natuurlijk maakt dat uit..

De eerste die bestellen krijgen de eerste auto's lijkt me, ze gaan in de fabriek echt niet met de armen over elkaar wachten tot het NL lijstje op 2 juli binnenkomt.

Die glasdaken schijnen al aardig "op" te zijn, maar eh, voor de Pasen moet toch lukken ? :wink:

Lol. Ik ga toch maar eerst kijken, al lijkt mij de kans dat die tegenvalt erg mini..

Ach, dan maar helemaal zonder dak..:P

Enig idee wat de levertijd is? 2/3/4 maanden?

Geplaatst
Lol. Ik ga toch maar eerst kijken, al lijkt mij de kans dat die tegenvalt erg mini..

Ach, dan maar helemaal zonder dak..:P

Enig idee wat de levertijd is? 2/3/4 maanden?

Geen idee, maar waar ik wel benieuwd naar ben is, als je dat dat glasdak laat voor wat het is, of je dan ook extra 1295 euri korting krijgt.

Geplaatst (aangepast)
Geen idee, maar waar ik wel benieuwd naar ben is, als je dat dat glasdak laat voor wat het is, of je dan ook extra 1295 euri korting krijgt.

Dat dak is gratis voor als je besteld voor 1 juli, dus een actie, maarja als je dan een half jaar langer moet wachten voor zo'n dak dan wil niemand er een, zo kan ik ook iets gratis maken :P

Als het kia's probleem is dat hun die daken niet kunnen leveren en je er dus geen kan krijgen dan moet je recht hebben op korting of iets voor in de plaats lijkt mij..

Klopt het dat je ook korting kan krijgen als je geen auto inruilt??

Heeft iemand al foto's gemaakt van het 2de roadshow model?

Bestaan er al 3D camera's?:P dan kunne we hem in huis in 3d bekijken lol.

aangepast door Rick
Geplaatst (aangepast)

Veel vragen en weinig antwoorden Rick.....! De Sportage 2010 wordt pas leverbaar in september/oktober 2010, dus wachten moet je sowieso op deze auto. Het was tenslotte een roadshow met Koreaanse auto's en geen offici

aangepast door Smart
Geplaatst

Sterker nog, wanneer je nu een nieuwe Sportage bestelt dan bestel je de First Edition. Dat wil zeggen dat het panorama dak ook wordt besteld..

Weet iemand trouwens welk merk navigatie kia gebruikt? Dan heb ik het over de inbouw navi.

Geplaatst

Hallo Bastian87,

Stel je even netjes voor in een apart welkomsttopic.

BTW! Je hebt de vraag al gesteld in een ander topic. Probeer even op een antwoord aldaar te wachten. Daar zal gegarandeerd antwoord op komen.

Geplaatst
Veel vragen en weinig antwoorden Rick.....! De Sportage 2010 wordt pas leverbaar in september/oktober 2010, dus wachten moet je sowieso op deze auto. Het was tenslotte een roadshow met Koreaanse auto's en geen offici
Geplaatst

Weet iemand trouwens welk merk navigatie kia gebruikt? Dan heb ik het over de inbouw navi.

Het is idd een 8-inch (teminste dat staat er) op Google kan ik geen 8-inch navigatie systemen vinden.. heb ook geen idee dus.

Normaal gebruiken ze Pioneer geloof ik..

Geplaatst
Oktober...:confused:

Moet die fabriek nog worden gebouwd dan?:P

Ik dacht dat de showroom-auto's er in juli waren, dat staat ook op de kia site, dus dacht ik als je nu besteld dan moet die gelijk met de showroom-auto's daar zijn??

Ah joh, da's ruim voor de Kerst, kun je alvast op zoek naar winterbanden :-)

Maar eh, vraag het even aan je dealer, die weet vast meer.

Geplaatst
Ah joh, da's ruim voor de Kerst, kun je alvast op zoek naar winterbanden :-)

Maar eh, vraag het even aan je dealer, die weet vast meer.

Ja, dacht ik ook al, laat die zomerbanden er maar af...

Dacht ik eindelijk airco te hebben voor de warmste zomer ooit (zoals ze zeggen) word ik alweer gekookt :P

Ach ja, dan heb ik hem(hoop ik) inieder geval voor we weer gaan uitglijden op de sneeuw...

Ik zal nog eens naar de dealer bellen. Ben benieuw.

Geplaatst

Vandaag vanuit het zuiden naar Utrecht gereden en daar de nieuwe Sportage mogen bewonderen. Het was het model van de foto's op de vorige pagina en alhoewel de kleurstelling me niet zal bevallen vind ik het een erg mooie auto.

Ruim, 'stoere' uitstraling, netjes afgewerkt (afgezien van wat kleinigheidjes agv pre productie) dus absoluut nog een serieuze kandidaat!

De prijslijsten en info, zoals gepresenteerd op de vorige pagina, kon de dealer mij niet geven. Zelfs werd mij verteld dat de bijv. chromen handgrepen niet op het Europese model komen. Verwarring alom :)

Wel weer dezelfde opmerking m.b.t. panorama dak en levertijd. De auto's besteld door de dealer hebben geen panoramadak. Zonder panoramadak zou je in augustus kunnen rijden. Met panorama dak is de levertijd onbekend.

Geplaatst

In Haarlem stond trouwens de oranje-versie. Erg mooi ook moet ik zeggen.

De chromen handgrepen zijn wel degelijk leverbaar op het Europese model; ik heb vandaag van Kia een offerte gehad. Sinds vandaag staan namelijk de officiele prijzen en uitrusting in de computer van de dealers.

Geplaatst
Hallo Bastian87,

Stel je even netjes voor in een apart welkomsttopic.

BTW! Je hebt de vraag al gesteld in een ander topic. Probeer even op een antwoord aldaar te wachten. Daar zal gegarandeerd antwoord op komen.

Excuus voor het plotselinge opduiken, ik zal zo even de tijd nemen om me te introduceren ;)

Geplaatst
In Haarlem stond trouwens de oranje-versie. Erg mooi ook moet ik zeggen.

De chromen handgrepen zijn wel degelijk leverbaar op het Europese model; ik heb vandaag van Kia een offerte gehad. Sinds vandaag staan namelijk de officiele prijzen en uitrusting in de computer van de dealers.

Dus jij hebt de oranje versie gezien :eek:

Nu zijn er al 3 verschillende versies haha

Ik dacht dat alleen 1 grijze en 1 sand track rond ging..

Die officiele offerte(prijzen en uitrusting) wat jij nu hebt, wijkt deze ergens af van de hier op de site geplaatste plaatjes??

(Bijvoorbeeld bij auto parking sys stond nog nnb..)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...