ger.w. Geplaatst 15 April, 2010 Geplaatst 15 April, 2010 Ok heb ik geen verstand van, dacht dat 2 of 2.4 bijna geen verschil was.. Wat merk je dan in rijden met een pk verschil?? De auto waar ik nu is rij is ook een 2.0 en die heeft 120pk en 90nm ofzoiets, dus een heel stuk minder dan de Sportage.. Weet iemand hoe de nieuwe 6 versnellingen automaat rijd? Op internet lees ik vaak dat automaten pas heel laat schakelen, als de toerenteller heel hoog gaat.. Is dat met deze automaat ook zo?? Het is dus nog veel meer. 2.4. van Sorento levert 175 pk. Hoeveel het is aan de aangedreven wielen weet ik niet, maar het verschilt nogal wat. De 6 traps automaat werkt...............prima Quote
bigwade Geplaatst 15 April, 2010 Geplaatst 15 April, 2010 (aangepast) Als je de specs even uit rekent kom je op: SORENTO: 2.4 174 pk 230nM 1625K - aut 0,107 pk/K 0,142 Nm/K SPORTAGE: 2.0 163 pk 194nM 1372K - aut 0,119 pk/K 0,141 Nm/K Dat is dus heel vergelijkbaar en heeft alles met het wagengewicht te maken. De Sorento is een behoorlijk stuk groter en zal wat meer lusten. De automaat is echt geweldig heb ik in Ger's auto mogen ervaren. Rustig te berijden maar sleurt er ook lekker aan. Beide auto's zijn natuurlijk niet te vergelijken met een Cayenne maar dat spreekt voor zich.. 19 en 20 april staat de Sportage bij Jan van Werkhoven-Kia Houten, 5 min rijden van afslag Houten aan de A27 (http://tinyurl.com/y34o4et) 15 April, 2010 aangepast door bigwade Quote
Rick Geplaatst 15 April, 2010 Geplaatst 15 April, 2010 Ja ik had idd ook al bedacht om in de Hyundai Ix35 te rijden, in het geval dat de nieuwe Sportage in het echt net zo mooi is als op de foto's, wat een mooi model zeg, deze nieuwe Sportage!Ik ga van het weekend (15-16-17 april) zeker naar de Roadshow in Amsterdam of Tiel! Ik ga er van uit dat tijdens de Roadshow de specificaties van uitvoeringen dan ook al bekend zijn, weet inmiddels dat de verkopers een infotraining gehad hebben en dat bijvoorbeeld het pluspakket op de X-ecutive 995 euro kost en o.a. halfleer, dakrails, privacyglass heeft. Op die uitvoering kun je ook dat prachtige oranje interieur bestellen. Vanzelfsprekend ben ik niet volledig, dit kon ik nog onthouden. vanaf het weekend zal er vast meer bekend zijn! Dat is morgen en overmorgen al, als je bent geweest, laat hier dan wat weten hoe die er nu echt in het echt uitziet! En of er inderdaad al de specificaties en uitvoeringen bekend zijn.. Ben benieuwd. Quote
Rick Geplaatst 15 April, 2010 Geplaatst 15 April, 2010 (aangepast) SORENTO: 2.4 174 pk 230nM 1625K - aut 0,107 pk/K 0,142 nM/K SPORTAGE: 2.0 163 pk 194nM 1372K - aut 0,119 pk/K 0,141 nM/K Wat betekent dat laatste? (aut 0,119 pk/K 0,141 nM/K) Het is dus niet zo dat je bij de automaat steeds het gevoel hebt dat die moet schakelen maar dat nog niet doet..? Of dat die steeds heel hoog in de toeren gaat voordat die over schakeld? 15 April, 2010 aangepast door Rick Quote
bigwade Geplaatst 15 April, 2010 Geplaatst 15 April, 2010 (aangepast) SORENTO: 2.4 174 pk 230nM 1625K - aut 0,107 pk/K 0,142 Nm/KSPORTAGE: 2.0 163 pk 194nM 1372K - aut 0,119 pk/K 0,141 Nm/K Wat betekent dat laatste? (aut 0,119 pk/K 0,141 Nm/K) Het is dus niet zo dat je bij de automaat steeds het gevoel hebt dat die moet schakelen maar dat nog niet doet..? Of dat die steeds heel hoog in de toeren gaat voordat die over schakeld? Beiden automaatversie.. De Sorento heeft 0,107 pk per kilo en 0,142Nm per kilo beschikbaar Het ijzer moet vooruit als het ware, hoe meer ijzer des te meer Pk's en Nm heb je nodig. De cijfertjes zijn vergelijkbaar, de Sportage is tenslotte lichter. De 6 traps automaat is juist gemaakt om zuinig om te gaan met sap en zal dus ook redelijk vlot overschakelen. e.e.a. is ook afhankelijk van je voet op het gas... 15 April, 2010 aangepast door bigwade Quote
Rick Geplaatst 15 April, 2010 Geplaatst 15 April, 2010 (aangepast) Beiden automaatversie..De Sorento heeft 0,107 pk per kilo en 0,142Nm per kilo beschikbaar Het ijzer moet vooruit als het ware, hoe meer ijzer des te meer Pk's en nM heb je nodig. De cijfertjes zijn vergelijkbaar, de Sportage is tenslotte lichter. De 6 traps automaat is juist gemaakt om zuinig om te gaan met sap en zal dus ook redelijk vlot overschakelen. e.e.a. is ook afhankelijk van je voet op het gas... Oke, bedankt voor de info! Dus als ik het goed begrijp dan heeft een zware auto met weinig pk meer moeite om vooruit te komen en gaat deze eerder hoog in de toeren en als je meer pk hebt dan heeft die minder moeite om vooruit te komen..? 16 April, 2010 aangepast door Rick Quote
bigwade Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Foto's Pre-Productiemodel bij Kia Houten: http://tinyurl.com/y6dp2lr Gebruik de pijlen om naar de volgende/vorige te gaan of kies een nummertje. Totaal 14 FullScreen foto's met zoom mogelijkheid. Have Fun! Quote
Leon Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Mooie foto's Bigwade! 1 ding is zeker: er zal een gigantische dode hoek zijn bij deze auto, aangezien er geen ruitje in de C-stijl zit Quote
ezzviah Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Mooie foto's! Vraagje over de kleur van het interieur... Dat ziet er behoorlijk grijs uit. Valt het in het echt donkerder uit? Quote
Rick Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Dankje voor de foto's! Weet je misschien welke uitvoering dit is? Quote
ezzviah Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Dankje voor de foto's! Weet je misschien welke uitvoering dit is? Volgens mij is dit een instap uitvoering. De lokale dealer wist mij te vertellen dat de instap uitvoering geen chromen maar een matte gril heeft en zo te zien is de gril op de foto's mat, toch? Quote
Rick Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 (aangepast) Volgens mij is dit een instap uitvoering. De lokale dealer wist mij te vertellen dat de instap uitvoering geen chromen maar een matte gril heeft en zo te zien is de gril op de foto's mat, toch? Klopt, dit is geen chrome, op de foto's van geneve hadden ze wel een chromen grill, ik dacht al dat ze dat verandert hadden maar dan is dat dus alleen op de duurdere versies.. Deze heeft volgensmij wel Auto Parking erop, dat denk ik omdat ik op foto Nr. 5 onderaan een knop met een autoP op zie staan en een stuurtje erop.. Zal de instap versie dit standaard hebben dan? Verder heeft deze ook niet de 18inch velgen.. Het interieur lijkt idd erg grijs, ik heb donkerdere versies op foto's gezien. Je krijgt gratis een panorama dak toch?, maar dat zit op deze versie ook niet 19 April, 2010 aangepast door Rick Quote
ik kan mijn dak zien Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 ik heb mijn nieuwe Sportage afgelopen vrijdag al besteld, het wordt een zwarte 2WD 2.0 liter bezine 163pk executive met plus pack. (1/2 leer, donker glas, bluetooth, roofrails, en 17''lm) het panorama sunroof heb ik achterwege gelaten, er zijn nu al leveringsproblemen voor zo'n dak.(is vrijdag per mail aan alle dealers medegedeeld) levering van mijn auto is eind juli of begin augustus. OK, het is mischien gewaagd om een auto te bestellen die je nog nooit in het echt hebt gezien... maar ik heb geen zin in weer een levertijd van 10 maanden zoals bij mijn huidige sportage. van 2005. ik krijg er trouwens een nette prijs voor terug. Quote
ik kan mijn dak zien Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 oh ja, hij is er met een zwart en grijs interieur. ik heb het in het zwart besteld, in een black pearl metalic exterieur kleur. het grijze interieur ziet er niet echt uit. het oranje interieur is alleen op de executive met plus pack te bestellen. hiermee vervalt dan wel het half leder interieur. (deze keer van echt leer) Quote
bigwade Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 De roadshow auto is een allegaartje en zeker niet af en eigenlijk ook niet representatief voor wat je krijgt. http://tinyurl.com/y6dp2lr (Roadshow foto's, zelfde link als eerder) Binnenkant oogt heel er plastiek en dat wordt nog anders. De matte grill is alleen voor de " instap-Xtra" de rest krijgt chrome. Privacyglass en andere leuke dingen zitten pas op de "X-ecutive Plus Pack First Edition" en die mag zonder afleveren voor 26.290 euri de deur uit. Met automaat en afleveren (zonder de Waxoil) kom ik dan op 30.262,25 euro. Dat ga ik (nu) dus even niet doen. Op basis van deze demo auto zou ik sowieso geen order willen plaatsen. Eerste indruk, fraaie auto.."de schoften" lijken wat hoog. Deze auto staat op 17" en dat staat em beter dan die karrewielen, vind ik zelf. Instap, zit en dash ok Quote
Peterrrrr Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 De auto's van de roadshow zijn pre productie modellen uit korea dus komen niet 100% overeen met de productieauto's ! Maar dat het een allegaartje is, lijkt me niet. Quote
bigwade Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Allegaartje w.b. uitvoeringen. Matte grill, privacyglass, parkeersensoren voor en achter, 17" dat hoort dus niet bij elkaar (NL), zodoende allegaartje Quote
Rick Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Ik had ook wel zo'n panorama dak als voorbeeld verwacht, zeker omdat je dat nu gratis erbij krijgt.. Specs, uitvoeringen en prijzen heb ik nu op print maar dat is een webuitdraai. De directe link is echter nog niet beschikbaar....(of ik kijk er naast) Ik kan ook nergens op internet iets vinden over specs.. Weet jij dan nu wat het verschil is tussen de Kia Sportage 2.0 X-ecutive en de Kia Sportage 2.0 X-clusive? want das meer dan 4000 verschil in prijs.. dus ik vroeg me af wat daar dan allemaal anders/meer opzit..? Quote
Cerberus Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Bigwade, bedankt voor de opties plaatjes. Ik was hier naarstig naar op zoek, weet nu wat ik kwijt ben. Toch wel triest dat kia dealers deze info nog niet hebben maar gelukkig zijn er mensen zoals jij die dit met de rest willen delen. bedankt !!! Quote
ik kan mijn dak zien Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 erg netjes om deze prijslijst online te zetten! maar ik heb deze lijst twee weken geleden al bij de dealer gezien, ik vind het raar dat Kia hier zo geheimzinnig over doet. als mensen dit soort informatie zoeken, is dat mischien omdat ze belangstelling hebben voor deze auto! Quote
Smart Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Hey BW, nice pictures, well done! Very sharp. Een mooie auto, maar Kia prijst zich wel uit de markt door accessoireprijzen hoger dan VW-prijzen te tillen......... Quote
ezzviah Geplaatst 19 April, 2010 Geplaatst 19 April, 2010 Hey BW, nice pictures, well done! Very sharp.Een mooie auto, maar Kia prijst zich wel uit de markt door accessoireprijzen hoger dan VW-prijzen te tillen......... Opties zijn inderdaad best aan de prijs maar een mooie complete uitvoering voor 26300,-. Daarvoor heb je nog geen kale VW Tiguan... Quote
Rick Geplaatst 20 April, 2010 Geplaatst 20 April, 2010 Bedankt voor het plaatsen van de prijstlijst! Wat betekend NNB bij auto parking? bij VW kost dit 500.. Hadden ze nog niet de formulieren waar je de modellen naast elkaar kan vergelijken? Vind het idd raar dat KIA niks hiervan online zet.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.