Jump to content

signaal bij vergeten autogordel

Recommended Posts

Guest wil51
Posted

Bij vergeten autogordel bestuurder brandt er wel een lampje maar ik hoor geen pieper. Volgens handleiding zou dat wel moeten. Of is dit afhankelijk van model?

Ik heb een Sportage executive 2005.

Posted

Er hoort een ting-ting geluid bij

Guest Jantje
Posted
Bij vergeten autogordel bestuurder brandt er wel een lampje maar ik hoor geen pieper. Volgens handleiding zou dat wel moeten. Of is dit afhankelijk van model?

Ik heb een Sportage executive 2005.

dan heeft de oude eigenaar dit waarschijnlijk uitlaten zetten. er zijn mensen die nooit met de gordel om rijden en dus dat irritante piepje weg laten halen

Posted

en wat gebeurt er als je gaat rijden zonder gordel, bij veel kia's gaat er eerst een lampje branden, als je gaat rijden en komt boven een bepaalde snelheid komt het piepje..

Posted

Idd. Maandag mag mijn Ceed voor zijn eerste beurt, en je mag 3x raden wat er op de lijst staat.... Juist, gordel ping/ping uitzetten!

Ik rij ook altijd met gordel om, en ik heb geen $%#!^^% (heb er geen net-vies woord voor) geluid nodig om er aan te denken.

Ik wordt er helemaal gaar van.

Niets, Heerlijk.

Ik hou niet zo van dat dwingende, al rij ik 99% met gordel hoor :wink:

Posted
Idd. Maandag mag mijn Ceed voor zijn eerste beurt, en je mag 3x raden wat er op de lijst staat.... Juist, gordel ping/ping uitzetten!

Ik rij ook altijd met gordel om, en ik heb geen $%#!^^% (heb er geen net-vies woord voor) geluid nodig om er aan te denken.

Ik wordt er helemaal gaar van.

Als je ALTIJD met gordel omrijdt hoef je toch ook niet dat gordel ping/ping uit te laten zetten!? Je hoort hem toch nooit!! ;)

Posted
en wat gebeurt er als je gaat rijden zonder gordel, bij veel kia's gaat er eerst een lampje branden, als je gaat rijden en komt boven een bepaalde snelheid komt het piepje..

Da's bij ons het geval... laatst "per ongeluk" gemerkt toen de auto 10m verder op gezet moest worden...

Greetz,

Patrick

Posted

Bij mijn sportage uit 2006 gaat het lampje branden als ik het contact aanzet.

Binnen 15 seconde gaat deze uit en als ik ga rijden hoor ik ook geen ting ting.

Posted

Het is niet alleen dat. Ook als er wat (zwaarders) op de passagiersstoel ligt gaat ie. Als ik stapvoets op een camping rij (ja zonder gordel), als ik al rustig optrekt terwijl mijn partner net zit etc. Wij hebben de gordels echt altijd netjes om. Die pingping moet er gewoon uit!

Als je ALTIJD met gordel omrijdt hoef je toch ook niet dat gordel ping/ping uit te laten zetten!? Je hoort hem toch nooit!! ;)
Posted
Bij mijn sportage uit 2006 gaat het lampje branden als ik het contact aanzet.

Binnen 15 seconde gaat deze uit en als ik ga rijden hoor ik ook geen ting ting.

Dat is het airbag lampje, staat ook een 2tje bij als de 2e aan staat.

Posted

... of je trekt het stekkertje onder de stoel(en) los, scheelt ook arbeidsloon in de garage:-):twisted:

(snoertje knippen kan natuurlijk ook)

Guest Angelique
Posted
dan heeft de oude eigenaar dit waarschijnlijk uitlaten zetten. er zijn mensen die nooit met de gordel om rijden en dus dat irritante piepje weg laten halen

Hoe doe je dat, weet je dat toevallig? Kan ik dat brandalarm alhier ook uitgooien:mrgreen:

Posted

Kijk eens goed onder de stoelen. Daar zit dan een kabeltje (of kabelboompje) met een stekkerverbinding.

Suc7:???:

Posted
Kijk eens goed onder de stoelen. Daar zit dan een kabeltje (of kabelboompje) met een stekkerverbinding.

Suc7:???:

Beetje vaag verhaal, blijf toch nog zitten met vragen.....!

Loopt er een kabeltje onder beide stoelen die alleen bedoeld is voor het jammerlijke gepiep van de niet-gordel-om-waarschuwing? Lopen daar dan geen andere kabeltjes die mogelijk een ander doel hebben?

Zo ja, dan zal ik eens aan wat stekkertjes gaan trekken.......!

Posted

Mijn Ceed is pas voor een beurt geweest en de gordelping kan NIET uit.

Want dan werkt ook ISG niet meer.....

En pas op met zomaar draadjes trekken. In de moderne stoelen zitten vaak ook zij-airbags. Je wilt natuurlijk niet het "ploef" effect terwijl jij aan die draadjes trekt...

Posted

Jongens, waar gaat dit over?

Met gordel rijden, ALTIJD, ook als je een paar meter rijdt..

Piepje doet niks als je je gordel gewoon draagt!!

Guest Angelique
Posted
Mijn Ceed is pas voor een beurt geweest en de gordelping kan NIET uit.

Want dan werkt ook ISG niet meer.....

En pas op met zomaar draadjes trekken. In de moderne stoelen zitten vaak ook zij-airbags. Je wilt natuurlijk niet het "ploef" effect terwijl jij aan die draadjes trekt...

Was da :?

Guest Angelique
Posted

Dan sta ik nog niet eens op straat :mrgreen:

Maar je hebt het over een piepje. Hier lijkt het alsof de claxon geactiveerd wordt :shock: dwars door mijn muziekje heen...pure rijgenotvernaggelarij.:twisted:

Posted

Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Maar.......ik sta ook weleens stil met draaiende motor en moet wat zaken regelen, en ondertussen gaat dat zenuwachtige piepje als een gek tekeer. Je moet dus altijd de gordel omhebben, ook als je ergens staat te wachten.:hammer:

Posted
Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Maar.......ik sta ook weleens stil met draaiende motor en moet wat zaken regelen, en ondertussen gaat dat zenuwachtige piepje als een gek tekeer. Je moet dus altijd de gordel omhebben, ook als je ergens staat te wachten.:hammer:

Oke Oke, moet ik je gelijk in geven... (jammer want ik geef je liever niet meer gelijk want dat heb je namelijk de vorige 3 keren ook al gehad van mij! :hammer: )

Weet je wat wel grappig is..

Ik had laatst een fitness ding op de voorbank.. moest ik vervoeren.. gaat die PIEPER reageren hahaha.. hij dacht dat er een persoon zat.. passagierskant.. reageert dus als er gewicht in de auto geplaatst is.

Oplossing voor jullie piepjes is dan ook:

Til je kont op... Rij voortaan met je benen iets gestrekt en rug gebold... voila probleem opgelost en je traint je beenspieren ook nog is. Twee vliegen in 1 klap.

Posted

Vertel eens wat meer over je fitness ding.....die kan piepen. Weet je zeker dat je ermee kunt fitnessen, want anders zit iedereen met de geschoren kont van de stoel gestrekt te rijden.:wink:

Posted (edited)
Vertel eens wat meer over je fitness ding.....die kan piepen. Weet je zeker dat je ermee kunt fitnessen, want anders zit iedereen met de geschoren kont van de stoel gestrekt te rijden.:wink:

Stil.... maar dit gebeurde er nadat ik een foto maakte op de computer toen ik thuis kwam..

Gedaan met de pret - Foto weg voordat leerlingen hem misbruiken! :P

of was dat de lachspiegel op de computer?

Edited by Chrones