Jump to content

Op vakantie met de SW ???

Peterrrrr

Recommended Posts

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest ceratorijder1
Wie is er met de Cee'd SW op vakantie geweest naar Spanje ?

Ik ben nml. van plan om naar L'Estartit te gaan deze zomer, maar twijfel wel omdat het +/- 1350 km is !

Iemand hier ervaring mee ?

Twijfel...!!??

Wij zijn al eerder 2 keer op vakantie geweest naar de Costa Brava..

1e keer in een Opel Corsa 1.2 met 4 versnellingen en welgeteld 45 pk.

2e keer met een Daihatsu Cuore..dan wel met een 5 bakje en 55 pktjes...

Ik denk dat het wel goed komt met een Cee'd SW....Gewoon doen!!!:P

De Franse autowegen rijden heerlijk, wegdek als een biljartlaken en veelal 3 baans dus plenty ruimte.

En natuurlijk even tanken in Luxemburg...lekker goedkoop.

Ik zeg...Goede reis!!

Net terug van een afstandje minder zonder problemen.. Disneyland Resort Paris is lekker te rijden.. Dus waarom Spanje niet.. Ik denk dat je net voor de grens dient te tanken en dan door tot aan je eindbestemming.

Vorig jaar half Frankrijk doorgecrost. Geen enkel probleem!

Zelf de oudste Cee'd op de weg, is naar huidige maatstaven nog een vrij jonge auto. Hier zul je echt geen problemen mee krijgen.

Lekker gaan!

Wie is er met de Cee'd SW op vakantie geweest naar Spanje ?

Ik ben nml. van plan om naar L'Estartit te gaan deze zomer, maar twijfel wel omdat het +/- 1350 km is !

Iemand hier ervaring mee ?

Twijfelen omdat de afstand 1350km bedraagt, kom nou man... deze afstanden deed ik vroeger met een 20 jaar oude Peugeot met 1000cc motor ...

Net terug uit Italie met onze SW (1.6crdi), 50km minder ver. Alles prima verlopen, heerlijk met de cruise control en de electronische airco.

Wat ook prettig is, is dat de motortemperatuur meter netjes op 90

Ik ben natuurlijk niet bang dat de auto het niet gaat halen (anders had ik wel een Qashqai genomen hehehe), ik twijfel een beetje omdat ik een dochtertje heb van 19 maanden en dan is 13,5 uur in de auto wel flink vind ik....

Ach, we zien wel... gaan deze week boeken dus kunnen alle kanten nog op ;)

Iemand een idee van het verbruik op zo'n rit ?

ik twijfel een beetje omdat ik een dochtertje heb van 19 maanden en dan is 13,5 uur in de auto wel flink vind ik....

Zelf ben ik vorig jaar met mijn kleine van toen 1 jaar naar Zuid Frankrijk in de buurt van Nice gereden. Dat zijn ca. 1250 km vanuit Roermond.

Door de vele files heb er een kleine 18 uur over gedaan.

Probleem was dat we de kleine 3 dagen lang met de grootste moeite de auto inkregen. Waarschijnlijk omdat hij dacht we gaan weer zolang rijden.

Gevolg dit jaar naar Toscane, maar wel met een tussenstop. Een overnachting in de buurt van Milaan.

Dus advies met een kleine een overnachting extra.

Onze kindjes zijn nu 3 en 5 jaar. En al bij al is de rit zeer goed meegevallen. Zorg voor wat nieuw speelgoed en afwisseling, in de wagen zodat ze zich niet vervelen.

De heenrit hebben we in 2 dagen gereden de terugrit in 1 keer. 9 u vertrokken uit Italie en om 1u30 's nachts thuis.

Het verbruik zat rond de 5.4 liter. Veel filerijden en traag verkeer 70km/h en ook veel stukken van 100 - 110km/h.

Andere stukken snelweg 120 - 130 en in Duitsland niet meegedaan met de laagvliegers.

Waar hebben we het hier over ?

Ik reed in de zestiger jaren een paar maal met een fiat 500 (jawel de echte) met vrouw en een bult van een bungalowtent op het dak naar Itali

Het gaat wat mij betreft niet om niet durven, ben vorig jaar naar de Vendee geweest met de auto, vraag alleen om ervaringen ;)

Zo desperaat zag jouw 1e mail er wel uit. Alsof je twijfelde aan het merk Kia....:mrgreen:

Guest ceratorijder1

Wij rijden meestal s' nachts...om ongeveer 23:00 weg en dan liggen de kindjes lekker te slapen en tegen de ochtend zijn we zomaar +- 750 km verder.Dan is het niet zo een lange zit meer voor de kids. Dit jaar gaan we naar Frankrijk maar dan niet zo ver. We gaan naar het meer van Annecy in de Alpen en dat is van ons uit ongeveer 900 km.Wel hebben we dit jaar voor het eerst een portable dvd systeem voor op de hoofdsteunen MET oordopjes voor de kids...ze zijn inmiddels reeds 8 en 5 jaar en kunnen elkaar redelijk in de haren vliegen op de achterbank...:hammer::devil2:

We zullen onze Cerato eens over die bergpassen heen jagen..o.a met dagtripjes naar Italie en Zwitserland en nog effe kijken op de Mont-Blanc..!!

Zo desperaat zag jouw 1e mail er wel uit. Alsof je twijfelde aan het merk Kia....:mrgreen:

Er werd ook nergens melding gemaakt van een kleine Petrrrrraa ;)

Wij vertrokken altijd de eerste dag vroeg uit Nederland (rond 4) en dan 900 a 1000 km verder stopten we (rond 3 uur) en dan 2e dag rustig ontbijten en dan laatste stukje.

Zorg voor een DVD-speler met kinder DVD's die minimaal 90 minuten duren, dan kun je van tussenstop naar tussenstop ;)

Op de terugweg deden wij omgekeerde volgorde, maar.... wij gingen dan naar Oostenrijk en verlieten op zaterdag Oostenrijk en konden dan zondaochtend vroeg vanuit Munchen doorblazen naar Nederland ivm geen vrachtverkeer ;)

Als ik naar Spanje zou gaan dan zou ik de heenrit verdelen zoals hierboven genoemd en de terugrit over 2 gelijke delen of misschien zelfs wel 3 delen, maar dat is afhankelijk hoe snel\rustig aan je wilt doen. Rustig wakker worden, ontbijten en een uur of 10 weg of vroeg op, kort ontbijt en extra uurtjes maken.

ik twijfel een beetje omdat ik een dochtertje heb van 19 maanden en dan is 13,5 uur in de auto wel flink vind ik....

Wel hebben we dit jaar voor het eerst een portable dvd systeem voor op de hoofdsteunen MET oordopjes voor de kids...ze zijn inmiddels reeds 8 en 5 jaar en kunnen elkaar redelijk in de haren vliegen op de achterbank...

Zo

Guest Jantje

was meer gewoon in het algemeen bedoelt voor iedereen die op vakantie gaat met de auto. Hierzo blijft het leuk en betaalbaar, sta je in frankrijk wordt het al snel vervelend en duur..