Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Op vakantie met de SW ???

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Volgens mij is dit zo een slechte auto dat hij altijd bij de dealer staat :mrgreen:

Deze staat bijna elke dag bij de dealer idd, behalve woensdag, dan ben ik vrij hahaha

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

2 weken geleden teruggekomen uit de Ardeche met onze SW 2.0 srdi met caravan van 1450 kg ....................... heen in 2 dagen terug 1100 km in 13 uur. Is mij nog nooit met welke andere auto gelukt ........................ Met name vermoeidheid speelde mij normaal gesproken parten, maar deze keer in de SW dus mooi niet.

Formidabele auto met een beul van een motor ..............

Geplaatst

Vorig jaar zijn we met ons 1,5 jaar oude zoontje naar midden Frankrijk gereden. Om de 2 uur even stoppen en er was niets aan het handje.

Hij heeft nog steeds veel plezier in autorijden (is nu 2 jaar en 3 maand).

Als ik auto zeg, dan wil ie er al naar toe!

Dit jaar gaan we verhuizen, maar volgend jaar zitten we weer lekker in zuid Frankrijk. Dan is ons dochtertje ook 1 jaar en 8 maand en die zal de reis dan ook prima doorstaan!

Ik heb na het lezen van de berichten hiero weer helemaal zin in vakantie!

Maar ja, ander huis is ook erg fijn :)

Geplaatst
ja echt wel, ik ga mijn kia de bergen in Oostenrijk laten zien laatste week augustus.

Wij zullen onze anderhalve maand oude Kia iets vroeger laten kennismaken met deze bergen,binnen een tweetal weekjes,op 24 juli mag ie vertrekken:lol::lol:

Geplaatst (aangepast)

Die 'bergen' vallen eigenlijk zeer goed mee hoor. De hellingen zijn nooit steiler dan 6%, wel kunnen ze behoorlijk lang zijn.

Op de helling ga ik van 6 naar 5 en is prima te doen.

aangepast door vince!
Geplaatst
Wie is er met de Cee'd SW op vakantie geweest naar Spanje ?

Ik ben nml. van plan om naar L'Estartit te gaan deze zomer, maar twijfel wel omdat het +/- 1350 km is !

Iemand hier ervaring mee ?

Hallo Peterrrrr, In mei/juni naar Salou Cambrills geweest, dus iets verder dan Estartit.

Is prima gegaan met de Ceed SW 1,4. Stond slechts 1500km op de teller, dus echt ingereden was hij nog niet. Is probleemloos verlopen, fijne stoelen. Ondanks mijn slechte rug absoluut geen rugklachten gehad. Alleen het benzineverbruik viel mij wat tegen. Niet echt hard gereden, maar toch slechts 1 op 13,5 gereden. Verder kan ik je wel meegeven, dat afhankelijk van de route die je kiest het, in het hoogseizoen, onwijs druk kan zijn. Vooral bij de tolpoorten. Rij je 's nachts, dan scheelt het veel in de drukt en is een stuk koeler. Airco-gebruik geeft een behoorlijk hoger benzioneverbruik. En tijdstip van vertrek is belangrijk omdat je goed moet uitrekeken om welke tijd je in de grote plaatsen komt, zoals Lyon, in de spits schiet dit niet echt op. Fijne comfortabele auto, dus een prettige reis en vakantie !

Geplaatst
dat afhankelijk van de route die je kiest het, in het hoogseizoen, onwijs druk kan zijn. Vooral bij de tolpoorten. Rij je 's nachts, dan scheelt het veel in de drukt en is een stuk koeler

Over die tolpoorten, gewoon zorgen dat je altijd met je creditcard betaald, gaat altijd sneller dan cash afrekenen. Ga je op zwarte zaterdag, 31 juli 2010, dan doe je er lang over en is het de hele dag door druk bij de Peage. Gevolg is dat ik op de zwarte zaterdag in 2009, mede door ongevallen, 6 uur langer gereden heb over 1250 km. Dus 18 ipv de 12 uur.

Geplaatst

Wij gaan 7 september waarschijnlijk.... keuze gaat tussen de auto naar l'Estartit of evt. 11 dagen all in op lanzarote...

Geplaatst

Persoonlijk zou ik kiezen voor een all in vakantie. Zekers met de kleine van 19 maanden..

Is voor jou prettiger en voor de kleine al helemaal.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Geplaatst
Dat is ook mijn gedachte... maar het lijkt me erg tof om naar Spanje te rijden ;)

SPANJE.......? Nu even niet aan denken......!:shock:

Geplaatst
DAT ZEG IK!!!! NU EVEN NIET........:no:

Heerlijk weertje en op zo'n terrasje lekker over voetballen praten met die spanjaarden. Wat wil een mens nog meer hahahaha

Wij gaan weer over een week of twee en ik heb mijn vrouw gevraagd een oranje shirt te kopen en daarop te borduren: campe

Geplaatst
Wie is er met de Cee'd SW op vakantie geweest naar Spanje ?

Ik ben nml. van plan om naar L'Estartit te gaan deze zomer, maar twijfel wel omdat het +/- 1350 km is !

Iemand hier ervaring mee ?

Ik ben vorig jaar met m'n 2 weken oude SW (1.4 ISG met 800 km op de teller) met de vouwwagen erachter naar Zuidwest Frankrijk gereden. In het begin was hij niet zo vlot maar op de terugweg ging hij als een zonnetje. En geen enkel probleem met hoge buitentemperaturen. Airco doet het perfect.

De kids vinden het geweldig om dat ze veel ruimte, donkere zijruiten en een prima beeldscherm voor de films hebben.

Ik zeg doen..

Geplaatst (aangepast)

Peterrr,

We zijn in juni naar Foixa geweest (15 km van L'Estartit af). We komen zeker voor de 20e keer in dze omgeving, steeds ergens anders: estartit (Torre Vella), Platja de Pals, begur, etc. En dit jaar was dat voor het eerst met de ceed SW. Ceed was 5 maanden oud, met 15.000 km op de teller bij aanvang vakantie. Reis was heel goed te doen, comfortabele zit, motor rijd rustig bij 130 km/u (in frankrijk). Aircio houd een comfortabel klimaat in de auto, terwijl je puffende chauffeurs voorbij rijd met een oude auto, zonder airco :-)

Verbruik met diesel was gemiddeld 5,6 ltr/100 km over de gehele rit (1350 km). Via Luxemburg gereden, dus je komt dan in het begin in stukken waar je 90 of 110 km moet rijden, waardoor het verbuik tot bijna 4,5 ltr/100 km daalt. Veel flitsers, dus pas op de snelheid. Mijn pioneer F10BT heeft de snelheidscontroles ingebouwd, dus ik werd voortijdig gewaarschuwd.

Hiervoor heb ik met diverse auto's deze afstand gereden (Alfa of Fiat), zelfs in de tijd zonder airco, maar dan zo'n kantelraam in je dak..

Gezien je gezinssamenstelling kun je overwegen om de reis in 2 etappes te doen. Dit bevalt ons de laatste 5 jaar zo goed dat we overnachten bij www.hotel-bb.com voor rond de 45 euro voor een kamer (ontbijt ong. 5 euro p.p.). Boeken via internet, toegang hotel via terminal en gebruik van creditkaart. Na bevestigen van je aankomst komt er een bon ui met het kamernummer en de pincode. Dus je kunt 24 u per dag terecht. Meestal is er een afgesloten parkeerterrein, waarop je kunt parkeren na invoeren van die pincode.

Wij doen altijd Oranje op de heenweg, dat is zo'n 1000 km, dan kunnen we de volgende dag na 3,5 uur aankomen. Terug bij Beaune Sud (2), dat is halverwege, net boven Lyon.

We nemen zelf een kinderen, maar wel 3 honden mee (weimaraners, voor de liefhebbers www.ofkyrandorshome.nl). Huren in spanje een villa met zwembad en tuin, liefst van nederlanders. Dan is de inrichting comfortable.

kijk anders maars eens op www.llucas.nl of www.idealcostabrava.com. Of via marktplaats kun je ook al veel huizen inden.

Het is de vraag wat je zoekt: Toeristisch of rustig. Estartit is toerisme, maar dan niet van het Lloret gehalte. Platja de Pals of begur vinden wij dan mooier. Vooral Begur is authentieker Spaans. tussen Platja de Pals en Begur zijn veel huizen te huur en heb je een mooi klein strandje bij Sa Riera.

In begin september is in begur wel het festival des indians http://www.begur.org/web/

Oh ja, reistijd tel ik ongeveer 14 - 15 uur met pauzes erbij. En die bepaal je zelf.

Mocht je meer info willen hebben stuur dan maar een berichtje.

aangepast door wimkia
Geplaatst

@ WimKia: Dank voor je reactie, we hebben uiteindelijk (vooral voor onze kleine)gekozen om te gaan vliegen en dan dan niet te ver weg. Gaan in september lekker naar Estival Park in Pineda ! Is 2 uurtjes vliegen vanaf eindhoven, volgend jaar wordt het dan de auto !

Geplaatst

Ik ben dan niet naar Spanje met de Cee'd SW maar naar Oostenrijk (1190 km)

met een kleine aanboord dus vol gepakt. alles is goed verlopen en kon makkelijk op de duitste snelweg en in de bergen rijden. (15.000 km op de teller nu)

Geplaatst
@ Gaan in september lekker naar Estival Park in Pineda !

Veel plezier. Met een kleintje is het wel makkelijker om te vliegen dan 14 uur in de auto.

Ik ben ook 2 maal in Santa Susanna (langs pineda) geweest om daar een nichtje op te halen die stage loopt.

Geplaatst

Volgend jaar is de kleine wat groter dus dan is de kans groot dat we alsnog met de auto gaan ! Maar eerst maar eens vliegen in september ;)

Geplaatst

Ik ga in Oktober een weekje naar Denemarken met m'n nieuwe Ceed SW diesel (als ie tenminste geleverd is) inclusief caravan van 1350 kg erachter.

Ik geef niet zoveel om afstanden, ik zou net zo goed naar Spanje als Denemarken rijden (ook met caravan erachter)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...