ger.w. Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 ger w is vanwege iets meer tijd moderator geworden maar voor hem geldt hetzelfde als boven, maar daar gaat hij vast zelf op reageren neeeeeeeeeee Quote
geertjandekker Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Volgens de stats van AW zijn er 2010 3158 Venga's verkocht.Als je problemen hebt ga je zoeken en kom je op dit forum terecht. Laat er hier nou eens 30 "zware" gevallen zitten, dan zijn er kennelijk 3138 gelukkige gebruikers. Zo kan je het ook bekijken Precies, Ik heb nu bijna 10.000 km op de teller. Ik blijf heel tevreden met onze Venga. Een heerlijke auto met prima comfort en eigenschappen. Wat mij betreft geeft deze auto uitstekende waar voor zijn geld. Quote
Roger68 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Ja ik heb ook last van harde bonk bij het rijden op gesteende straten zowel R als L.Ik krijg soms het idee als of de gehele voor ophanging los zit. Is jou Venga hiervoor al bij de dealer geweest ?? Wat hebben ze hieraan gedaan ?? Wat kunnen we er nog aan doen of moeten we ermee leren leven ?? Quote
KiaVenga12 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 5000 op de teller en heel tevreden. Quote
Venga OK Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Precies, Ik heb nu bijna 10.000 km op de teller. Ik blijf heel tevreden met onze Venga. Een heerlijke auto met prima comfort en eigenschappen.Wat mij betreft geeft deze auto uitstekende waar voor zijn geld. Gelukkig! Nog een blije rijder. Na bijna 19000 km ook nog steeds heel tevreden met m'n Vengaatje. Gelukkig geen grote problemen gehad tot nu toe. Zelfs de matten zijn nog heel.... Groet, Peter Quote
hvanschie Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Laatst is er een nieuwe radio geplaatst. Mijn achterluidsprekers werken weer. Chapo voor KIA. Nu nog de engelse hendel, dan is alles weer top. Quote
Gast Venga 2010 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Met CC bedoel ik cruise controle en ook de nu afgeleverde nieuwe Venga hebben software problemen. En wij kopen om de 3-4 jaar nieuwe 2 auto's maar de KIA is echt onbetrouwbaar en zo'n slechte auto hebben wij nog nooit meegemaakt. Maar er zijn ook forumleden die tevreden zijn met de Venga en die wens ik uiteraard veel rij plezier. Quote
bigwade Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Veel geluk met je eventuele nieuwe keuze en laat later dan ook eens horen hoeveel beter dat dan is. Het is jammer dat je pech hebt gehad met de electronica, want dat is het, van je eigen- en leen Venga. Ooit ook in een ander model gereden ? Ik heb met mijn basic zwarte doos, de SP2 nagenoeg niks gehad met 41000km. en heb het volle vertrouwen in de SP3. Zit dan ook geen Start Stop op, en geen navi Genoeg andere dingen, maar alles waar "auto" op staat, staat uit behalve de automaat Suc6 Quote
riodriver Geplaatst 12 Januari, 2011 Geplaatst 12 Januari, 2011 Ik heb een rio van 2007 met 72000km nog nooit een sleutel op geweest,maar ik wacht wel op de nieuwe rio,tja of die net zo goed is als de oude rio. Quote
a3vanbuuren Geplaatst 12 Januari, 2011 Geplaatst 12 Januari, 2011 Vraag je dealer de radio unit te vervangen onder garantie.Je hoedenplank snap ik niet? Met de rammelende voorkant zijn ze bezig, hopelijk is daar snel een modificatie voor. Probleem hoedenplank: klep open plank omhoog, klep dicht plank naar beneden maar niet helemaal omdat hij niet past, blijft dus iets omhoog staan. Quote
devi Geplaatst 16 Januari, 2011 Geplaatst 16 Januari, 2011 hallo, ik heb een vraag venga heeft in nederland iedere 15000km een onderhouds beurt nodig beurt maar in duitsland om de 20000km zijn toch beide van kia Quote
bigwade Geplaatst 16 Januari, 2011 Geplaatst 16 Januari, 2011 http://www.kiaclub.nl/forumdisplay.php?f=62 http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5607 Quote
hvanschie Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Wat bedoel je, iets meer vertellen over de "Engelse hendel" of over de nieuw geplaatste radio ? Quote
majomo Geplaatst 26 Januari, 2011 Geplaatst 26 Januari, 2011 ook mijn venga maakt een klapperrend geluid bij de voorremmen. wie heeft hier ook last van en hoe is dit opgelost door de dealer. majomo Quote
xxxx Geplaatst 26 Januari, 2011 Geplaatst 26 Januari, 2011 Nog steeds tevreden over de Venga, ook na 11000 km. En zelfs de matten zijn nog prima in orde. Quote
Smart Geplaatst 26 Januari, 2011 Geplaatst 26 Januari, 2011 Nog steeds tevreden over de Venga, ook na 11000 km. En zelfs de matten zijn nog prima in orde. Niet aangevallen door een loslopende circusleeuw? Quote
hvanschie Geplaatst 27 Januari, 2011 Geplaatst 27 Januari, 2011 De chauffeursstoel zakt heel langzaam naar beneden. Met de oorspronkelijke hendel, die je aan de voorkant van de hendel bedient, zet ik de stoel "twee klikken" omhoog, maar na een tijdje staat de stoel weer in de onderste stand. Mijn KIA dealer heeft contact gehad met KIA Nederland en die vertelde dat het waarschijnlijk komt, doordat ik bij het inststappen de hendel met mijn been aanraak en hem zodoende zelf naar beneden drukt. Volgens KIA wordt dit verholpen door een "Engelse" hendel te plaatsen. Deze moet echter uit Korea komen en kan dus enige tijd duren. Ik heb mijn dealer verteld, dat dit niet de oplossing is, want ik kom bij het instappen met geen mogelijkheid tegen die hendel. Dit nog buiten de grote vraag, wat ik mij moet voorstellen bij die "Engelse" hendel. Wat ik wel weet, dat mijn dealer de opdracht van KIA heeft om deze vervanging eerst te proberen, alvorens verdere stappen te ondernemen, en dat de nieuwe hendel op dezelfde plaats wordt gemonteerd als de orginele, alleen de bediening zit nu van achteren in plaats van de voorkant. Ik ben net zo benieuwd als ieder ander. Quote
Roger68 Geplaatst 8 Februari, 2011 Geplaatst 8 Februari, 2011 Ik snap niet zo goed waarom dit probleem overal nog open staat:Rammelend geluid aan bestuurderskant, bij het rijden op repeterende oneffenheden zoals kinderkopjes o.i.d. Het probleem is namelijk bij de Cerato, C'eed e.d. ook geweest. Daar duurde het ook al super lang voor de modificatie.. Iemand al iets gehoord? Afstellen van remmen lijkt iets te helpen, maar komt na een aantal weken weer terug. Klapperend geluid bij het rijden over klinkers: Ik heb vorige week het probleem bij Kia Nederland gemeld (via de Kia site) nadat ik al 2x bij de dealer ben geweest om het probleem te laten verhelpen. Kia Nederland heeft de technische dienst van hun opdracht gegeven om mijn dealer te bellen en hun in te lichten over de problemen. Gisteren heeft de dealer contact met mij opgenomen om een afspraak te maken. Schijnbaar heeft Kia Nederland nieuwe remklauwen opgestuurd naar mijn dealer en die worden er volgende week onder gezet. Hopelijk is het probleem hiermee verholpen. Quote
Venga OK Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 Ook heb ik de accessoires man aan de telefoon gehad, omdat bij mij het RVS niet goed ging en Kia dit echt schandalig vindt. De accessoires man bied mij nu de mogelijkheid om RVS raamlijsten en achterlijst aan te schaffen, hij wilt dit vervolgens zelf plakken.Of ik dit wil doen weet ik nog niet, heb daarin een beetje het vertrouwen verloren en daarbij vind ik het een hoop geld. Ik hou jullie op de hoogte. Als KIA dit echt schandalig vind, dan bieden ze je nieuw RVS aan zonder kosten.... Zou dan geloof ik wel de Hyundai ix20 lijstjes willen hebben ipv de Venga lijsten.... KIA heeft wat goed te maken, jij kan vragen stellen. Zet 'm op Remko! Peter Quote
Venga OK Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 Ik vind de Hyundai lijstjes ook mooier.. ik vroeg of die erop pasten toen zei die - weet ik niet zeker die lijsten komen niet van mij af. Dus dan kan ik niks eisen. Daarbij denk ik niet dat ze in gaan op 'gratis'. Het ligt allemaal wat gevoelig merkte ik afvallende lijsten. Remko, Als je nog even geduld kunt opbrengen, morgen ga ik bij de plaatselijke hyundai dealer kijken hoe die raamstripjes er uit ziet. Als me dit wat lijkt, bestel ik ze in Duitsland en ga ik ze zelf op mijn Venga maken. Qua passen maak ik me geen zorgen, m.u.v. de neus en kont is de ix20 een venga, of andersom! Groet, Peter Quote
Kia Fan Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 Omdat we toch lekker of topic bezig zijn in deze draad doe ik er ook effe 1 maar wel snel weer on topic....... http://www.hyundai.nl/media/4301351/div_5jaargarantie.pdf Je kan voor Quote
Roger68 Geplaatst 21 Februari, 2011 Geplaatst 21 Februari, 2011 Klapperend geluid bij het rijden over klinkers: Ik heb vorige week het probleem bij Kia Nederland gemeld (via de Kia site) nadat ik al 2x bij de dealer ben geweest om het probleem te laten verhelpen. Kia Nederland heeft de technische dienst van hun opdracht gegeven om mijn dealer te bellen en hun in te lichten over de problemen. Gisteren heeft de dealer contact met mij opgenomen om een afspraak te maken. Schijnbaar heeft Kia Nederland nieuwe remklauwen opgestuurd naar mijn dealer en die worden er volgende week onder gezet. Hopelijk is het probleem hiermee verholpen. Afgelopen Donderdag heeft mijn Venga de gehele dag bij de dealer gestaan. Ze hebben nu nieuwe rem klauwen op de auto gezet. Ook hebben ze eindelijk mijn matten vervangen en de kofferbak modificatie uitgevoerd. Ik moet zeggen dat het vervangen van de rem klauwen zeer positief is. Ik heb op zeer slechte wegen gereden (open klinkers en kinderkopjes) en het klapperend geluid wat ik eerst had is nu helemaal weg. Na de vorige 2x dat ze dit verholpen hadden was het geluid minder maar na enkele weken weer helemaal terug. Ik heb er nu veel meer vertrouwen in. De nieuwe matten zien er een stuk steviger uit dan de originele die erin zaten. Ik heb nog niet gekeken naar de kofferbak, had hem na een crash (dozen met wijn) in de laagste stand gezet. Ik vertrouw erop dat dit nu ook opgelost is. Ze hadden ook nog gekeken naar het tik geluid in het dashboard. Ze zeiden dat er geen foam laag tussen de kunstof onderdelen zat. Helaas heeft dit niet geholpen want het tik geluid is nog steeds aanwezig. Wacht even op de 20.000 km beurt (zit nu op 15.000) en vraag dan of ze nogmaals kunnen kijken naar dit probleem. Quote
Remko .me Geplaatst 21 Februari, 2011 Geplaatst 21 Februari, 2011 Ze hadden ook nog gekeken naar het tik geluid in het dashboard. Ze zeiden dat er geen foam laag tussen de kunstof onderdelen zat. Helaas heeft dit niet geholpen want het tik geluid is nog steeds aanwezig. Wacht even op de 20.000 km beurt (zit nu op 15.000) en vraag dan of ze nogmaals kunnen kijken naar dit probleem. Het dashboard probleem valt niet op te lossen. Misschien kan KCG er naar kijken waarom Kia NL dit probleem niet aanpakt. Remklauwen wist mijn dealer niks vanaf. Ik hoor graag of KCG hierop een reactie kan geven Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.