sklenar Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Hallo, Kent er iemand van jullie de manier om de ISG blijvend uit te zetten. Ik kan hem wel uitzetten, maar dat is slechts van toepassing tijdens de rit. De volgende keer als je opnieuw de wagen gebruikt staat hij weer standaard aan. Groeten, Dirk Quote
sklenar Posted August 26, 2010 Author Posted August 26, 2010 'tja ik kreeg die ISG erbij bij mijn nieuwe wagen, maar ik wil hem niet. Laat mijn dieselmotortje maar rustig op temperatuur, dus.... Quote
Guest Jantje Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 als jij gewoon je koppeling inhoudt werkt ISG toch ook niet? Quote
Smart Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Ik begrijp het ook niet helemaal..... ISG treedt pas echt in werking wanneer je een aantal handelingen verricht, zoals koppeling los en versnellingsbak in de vrij. Wanneer je dan dus niet doet, heb je er ook geen last van (ook geen gemak). Quote
bigwade Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Ik kan me dat uitstekend voorstellen. Ik heb nu een paar keer in zo'n ISG auto gereden en schrik elke keer van dat afslaan etc. Zelf zou ik het ISG ook direct de nek om draaien, als dat kon, en er is nog steeds niemand geweest, die me de bezuiniging kan aantonen (of ik heb er overheen gelezen) Quote
Smart Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Ik kan me dat uitstekend voorstellen.Ik heb nu een paar keer in zo'n ISG auto gereden en schrik elke keer van dat afslaan etc. Zelf zou ik het ISG ook direct de nek om draaien, als dat kon, en er is nog steeds niemand geweest, die me de bezuiniging kan aantonen (of ik heb er overheen gelezen) Zullen we eens ophouden over de zuinigheid. Alleen oudere mensen die moeite hebben met techniek en electronica kunnen er blijkbaar niet mee overweg...... Quote
Guest Jantje Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Ik kan me dat uitstekend voorstellen.Ik heb nu een paar keer in zo'n ISG auto gereden en schrik elke keer van dat afslaan etc. Zelf zou ik het ISG ook direct de nek om draaien, als dat kon, en er is nog steeds niemand geweest, die me de bezuiniging kan aantonen (of ik heb er overheen gelezen) bij mij zat er een heeeeeeeeeel minimaal verschil in.. zonder isg gebruik 1 op 11,3 met isg gebruik 1 op 11,4 Of dat nou echt door het isg komt......... OT: probeer eens de zekering van het isg eruit te halen en kijken wat hij dan doet.. Quote
bigwade Posted August 26, 2010 Posted August 26, 2010 Zullen we eens ophouden over de zuinigheid. Alleen oudere mensen die moeite hebben met techniek en electronica kunnen er blijkbaar niet mee overweg...... Dat wij elkaar kennen en er lollig over kunnen doe begrijp ik. Anderen lezen jouw bericht wellicht anders TS wil graag dat systeem uit en dat begrijp ik volkomen. 11.3 of 11,4 zet geen zoden aan de dijk, ook dat is helder...... Quote
Alex VB Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Ik denk dat je met het aanpassen van je rijstijl meer bereikt dan het gebruik van de ISG. Dit systeem is in mijn ogen een verkoop - lees marketing - truc om een zgn zuinige auto verkocht te krijgen en een schoner label te geven om zo aan de eisen te voldoen die gesteld worden aan je auto's om ze verkocht te krijgen. Fabrikanten krijgen nl. subsidies voor zuinige en minder vervuilende auto's. Maar wat mensen vergeten is dat de auto's van tegenwoordig al meer dan 70% minder vervuilend zijn dan de auto's in de jaren 70 & 80 toen ze met de plannen kwamen om het millieu te ontlasten etc.. Quote
Pat Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Ik kan me dat uitstekend voorstellen.Ik heb nu een paar keer in zo'n ISG auto gereden en schrik elke keer van dat afslaan etc. Wij schrokken er in het begin ook van,en het het is echt wel wennen. Maar nu na 3 maanden is het de gewoonste zaak van de wereld geworden dat de motor afslaat,en feilloos weer aanslaat. Alles went als je het maar genoeg tijd gunt. Quote
vince! Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Ook ik vind het vervelend dat telkens de motor afslaat. Van de eerste dag al heb ik de gewoonte bij het starten het isg-systeem af te leggen. Ik denk trouwens niet dat de dealer het systeem mag uitschakelen. Quote
Remko .me Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Ik merk dat ik als ik in een niet ISG auto rij.. ik hem ook in zijn vrij zet en de koppeling laat opkomen haha! Quote
freddyh Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 Even wat wiskunde ertegenaan gooien: Een moderne auto met een benzine motor gebruikt stationair draaiend ongeveer 0,7l per uur. Mijn Cee'd SW 1.4 gebruikt bij 50 km/h constant op cruisecontrol ongeveer 4,5 l/100 km. Stel dat ik met ISG 1 uur stationair draaien kan voorkomen, dan bespaar ik me dus 0,7l benzine. Met 0,7l benzine kan ik 0,7 / 4,5 * 100km = 15,5 km constant 50 km/h rijden. Met 50 km/h doe ik 18,6 minuten over die 15,5km. Dus met 1 uur motor uit bespaar ik me de benzine van een kleine 20 minuten 50 km/h rijden (ofwel: ongeveer 1/3 van de tijd). Stel ik rij een rit door de stad, waarbij ik bij 6 stoplichten 1 minuut stilstaan bespaar met ISG, dan bespaar ik me daarbij dus de benzine van 2 minuten 50 km/h rijden. In 2 minuten leg je bij constant 50 km/h een dikke anderhalve kilometer af, dus met het braaf uitzetten van je motor bespaar je dus de brandstof van ongeveer anderhalve kilometer constant 50 km/h rijden. Een paar punten: - je rijdt niet constant 50km/h - als je 10 stoplichten tegenkomt, dan hoef je typisch niet 6x 1 minuut te wachten Dus al met al is de brandstof besparing met ISG bijna verwaarloosbaar... Aan de andere kant: op de standaard testrit die gebruikt wordt om het verbruik en de uitstoot van de auto te meten, bespaart ISG net dat beetje om ervoor te zorgen dat mijn auto in de 20% bijtelling klasse valt. Dus de besparing met ISG is in mijn geval 5% fiscale bijtelling Quote
gstar Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 ..., bespaart ISG net dat beetje om ervoor te zorgen dat mijn auto in de 20% bijtelling klasse valt. Dus de besparing met ISG is in mijn geval 5% fiscale bijtelling En die lagere bijtelling krijg je ook als je de ISG niet gebruikt Quote
rednAS77 Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 En die lagere bijtelling krijg je ook als je de ISG niet gebruikt Inderdaad. De meeste met een tankpas kijken toch niet naar het werkelijke verbruik. Quote
Smart Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 In de berekening is niet meegenomen dat het starten ook benzine kost, waarmee de besparing nog minder wordt. In Duitsland wordt ISG apart als optie verkocht. In NL is het standaard ingebouwd. In Duitsland wil men het ge Quote
gstar Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 Leaserijders rijden sowieso meer km's voor de baas dan noodzakelijkerwijs werkgerelateerd is...... Daarvoor heb je dan ook de bijtelling, dit is voor het privegebruik! Grtz. Gstar. Quote
Recommended Posts